Grijze Van (Volledige resto)

Grijze Van (Volledige resto)

Door mini-rulez, 11 nov 2015 01:08 Link

Hallo Mini liefhebbers,

Afgelopen zondag een bezichtiging gedaan bij een Mini. Thuis nog even lopen nadenken, op maandag een eerste bod gedaan en op dinsdag de deal gesloten. Ik ga er nog niets over vertellen, dat komt wel wanneer de Mini in mijn garage staat. Tot die tijd, die hopelijk niet al te lang duurt, blijft het nog even een beetje duister. Daarna komen de foto's en het verhaal wel. Ik ga zeker ook alles hier bijhouden. Wellicht heb ik hier en daar ook wel wat hulp nodig, mijn kennis is enigszins weggezakt.

(En oh ja, de aanmelding voor de club is reeds gedaan)

Dennis
Laatst bijgewerkt door mini-rulez op 12 nov 2015 19:39, in totaal 1 keer bewerkt
____
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
1978 Mini Van (Restauration in full progress)
Loud pipes save lifes...

Cooper S
Cooper S

Re: Opnieuw voorstellen

Door Theo van den Bogaard, 11 nov 2015 08:27 Link

Welkom terug d:)b

ben benieuwd naar je aanwinst ...

groetjes,
Theo van den Bogaard
____
Bini One
A library is an adjustable wrench for opening the head.--M. T. Anderson
The Librarian
The Librarian

Stage 3
Stage 3

Door BadBert, 12 nov 2015 09:33 Link

weer een die terug keert :P (ik ook hahahah)

tjah, het blijft kriebelen he ;)

Welkom weer!
____
Groene 97er MPI - "Yoshi"
Wauwelaar
Wauwelaar

Door mini-rulez, 12 nov 2015 09:56 Link

Bedankt. Ja het blijft kriebelen het is ongelooflijk.
Aankomende maandag avond komt de Mini daadwerkelijk in mijn bezit.
Het duurt niet meer zo lang, maar oooooh..... Wat duurt det nog lang.
Zit alleen even te twijfelen of ik mee zal doen aan de overgangs regeling of niet.
In feite ben ik niet van plan hem te gaan gebruiken in de winter, het is sowieso een hobby auto. Daarbij staat hij gewoon in de garage aan huis.
En daarbij is als ik het goed zag de belasting maar 22 euro per kwartaal... Dus dat zijn de kosten niet. Denk dat ik maar de volle mep betaal en dan kan ik toch in de winter naar buiten als het weer goed is en er geen pekel ligt.

Dennis.
____
Loud pipes save lifes...

Cooper S
Cooper S

Door Dennis, 12 nov 2015 12:28 Link

Gezien de melding in een ander topic gok ik op een grijze Van :P

Dennis
____
Innocenti Bertone 90L 1978, lange termijn Suzuki 16v 4WD (turbo) project.
Used Look
Used Look

Door mini-rulez, 12 nov 2015 12:41 Link

Ik begreep eerst niet wat je bedoelde, ik had nog nergens iets geplaatst.
Natuurlijk ben ik gaan zoeken en inderdaad staat bij het bewuste topic dat hij verkocht is.
Ik heb de grijze Van van Arvid overgenomen. Ik denk dat ik hier een perfect project voor mij in heb gevonden.
Precies hetzelfde model als mijn geliefde oude Van en precies in de kleur zoals ik die van mij ooit wilde maken.
Uiteraard ga ik de rest van de opbouw vastleggen in dit topic.

Hoewel de grootste klussen al zijn gedaan en ik best veel kan qua sleutelen zal ik vast nog wel eens wat hulp (via forum of persoonlijk in de garage) nodig hebben. En dan met name tegen de tijd dat de motor wordt gestart en de boel afgesteld moet worden. Dat is voor mij echt onbekend terrein.

Verder moet ik gaan nadenken over het interieur. Dat was allemaal slecht en moet nieuw worden aangeschaft. Ik wilde de boel eerst Tartan red hebben, maar wellicht is dat wel erg rood? Alles zwart kan ook maar is weer zo somber. Een combinatie is wel een optie wellicht. Maar wat doe ik dat welke kleur? Ook qua stoelen ben ik er nog niet uit. Denk dat ik ga kijken voor CRX stoelen. Nadeel is dat die weer aangepast (gelast) moeten worden om te kunnen monteren. Het gaat dus om: twee stoelen, tapijtset, deurkaarten, dashboard achterwand en legplank. In principe blijft het dashboard (voorlopig in elk geval) beperkt tot één open ruimte met een middenklok.

Dennis
____
Loud pipes save lifes...

Cooper S
Cooper S

Re: Grijze Van (Volledige resto)

Door jaapio1984, 13 nov 2015 10:59 Link

ik zou gewoon 2 kuipjes doen.. CRX stoelen misstaan echt in die VAN... mijn mening dan he..

Gefeliciteerd met je aanwinst

Jaapio
____
Koos Miniloos.. maar voor hoelang...
Krullebol
Krullebol

Door Arie B, 13 nov 2015 12:14 Link

Top dat die Van weer de weg op komt!
Wat stoelen betreft ben ik het zeker eens met Jaap, daarbij moet je natuurlijk ook meenemen dat je in een Van niet de luxe hebt om je stoel wat verder naar achter te kunnen zetten ivm de laadvloer waar je tegen aan zit...

succes en natuurlijk veel plezier met opbouwen!
____
Morris Mini Van '69
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door red baRON, 13 nov 2015 20:19 Link

Hee Dennis, welkom terug, dat word modelbrouwen 1:1 ;)
____
to MINI or to mini that's the question nu ik een garage heb!

zie mijn/veel mini foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=IYLRIKT6
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door mini-rulez, 16 nov 2015 22:50 Link

Zo, mijn project is van start gegaan. De Van staat sinds vanavond in mijn garage.
Zo ook diverse dozen en kratten vol met oude en nieuwe onderdelen, boeken, papieren etc.
De eerste dagen eerst maar eens kijken wat overal in zit, alles sorteren en een plek geven in de stellingkast.
Daarna denk ik dat ik eerst het een en ander ga schoonmaken. Het is project dat letterlijk al geruime tijd stof heeft staan happen.
Daarna zal vooral de nadruk liggen op het volledig aansluiten van de nieuwe kabelboom. Vervolgens proberen de motor aan de praat krijgen.
Als dat gedaan is kan hij in principe op voor de keuring. Maar niet voordat alles ff is nagelopen. Oh en tussendoor moet er nog een interieur in.

Onderweg zullen er nog wat keuzes gemaakt moeten worden. Zo is de wagen opgebouwd als origineel. Op zich hou ik daar wel van, maar ik overweeg toch een aantal kleine aanpassingen te doen. Zo overweeg ik de trommelremmen voor te vervangen voor 7.5 inch schijven met evt een bekrachtiger. Toch een veiliger idee. Ook had ik in mijn vroegere Van een PlayMini uitlaat. Dus ik wil de standaard in- en uitlaat vervangen door een stage 1 set met een mooie PlayMini side exit einddemper. En voor het snelle schakelwerk een quickshift setje. Ook die heb ik in het verleden gehad en is mij toen goed bevallen. Kleine aanpassingen die evt altijd weer ongedaan gemaakt kunnen worden. Ook zou misschien nog een set group 2 arches met chrome rand een optie zijn, maar daar ben ik zeker nog niet uit, niet dat het niet mooi zal staan, maar ik wil liever geen gaten erbij boren. Ook lijkt het mij mooi als het dak zwart is, ook dat is nog niet geheel zeker.

Qua interieur ben ik er nog niet uit. Op zich was dat standaard zwart. Beetje saai wellicht dus ik zat te denken aan tartan red, eventueel gecombineerd met zwart.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dennis
____
Loud pipes save lifes...

Cooper S
Cooper S

Door Kees CCTP, 17 nov 2015 19:12 Link

Good luck, hope to see it soon on the road !

8) Kees
____
DOWNTON-House Lid vanaf 1982
BL Mini 1000 Mk3 1973 "Downton"
Rover Mini 2000 (TE KOOP).
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door jaapio1984, 19 nov 2015 14:52 Link

mijn idee voor de stoelen

Afbeelding

En ik zou er dan een mooi Tartan Rode bekleding set bij doen.. zoals in mijn oude countryman
https://lh3.googleusercontent.com/-QE8L ... 020094.JPG

Jaapio
____
Koos Miniloos.. maar voor hoelang...
Krullebol
Krullebol

Door mini-rulez, 19 nov 2015 15:27 Link

Dat is precies de combinatie waar ik aan dacht. En dan met losse zwarte matten tegen het ergste vuil op de rode bekleding.

Moet ook nog even denken over de laadbak. Die wil ik uitvoeren met een houten gelakte vloer met chromen rails.
Ook aan de zijkanten en vooraan net achter de stoelen een soort van opbergbakken.

Dennis
____
Loud pipes save lifes...

Cooper S
Cooper S

Door Kees CCTP, 19 nov 2015 15:42 Link

d:)b Dat gaat de goede kant uit :)

8) Kees
____
DOWNTON-House Lid vanaf 1982
BL Mini 1000 Mk3 1973 "Downton"
Rover Mini 2000 (TE KOOP).