restauratie austin mini seven 1965

Avatar gebruiker

Re: restauratie austin mini seven 1965

Door ed1977, 28 aug 2017 18:34 Link


Afbeelding Pomp geleend van een bedrijf uit de buurt. Auto op druk gezet en de leidingen begonnen te lekken. Nieuwe leidingen gemonteerd en opnieuw gevuld. Nu bleef de auto goed op druk alleen de rechtsvoor balg bleef vastzitten. Dus de rechterkant op een hogere druk gezet en maar een nachtje gewacht. Gelukkig was de balg los gekomen en de auto veert weer. Afbeelding Alvast de rechter kant gepoetst om te kijken hoe de lak is en valt best nog wel mee. Binnenkort is kijken of de bumpers en de rest van het chroom nog te redden is. Update volgt.
____
Jaguar xj12 1972, DKW 1000s 1963, Austin mini seven 1965
www.jaguar-xj12.jouwweb.nl
Stage 1
Stage 1

Avatar gebruiker

Re: restauratie austin mini seven 1965

Door Kees CCTP, 26 sep 2017 12:31 Link


d:)b Super leuk om de patina van je Mk1 te behouden
en niet de hele Mini over te laten spuiten d:)b

Kees.
____
DOWNTON-House Lid vanaf 1982
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port
Woonplaats: Ergens in het 't Gooi

Avatar gebruiker

Re: restauratie austin mini seven 1965

Door miniminded, 26 sep 2017 13:24 Link


Hoe gaat 't met opknappen? De lak lijkt er nog aardig netjes op te zitten...
____
.
Morris Mini 850 1964
Mini 1000 VAN 1979
Mini Cooper 1.3i 1996
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port
Woonplaats: Zwolle

Avatar gebruiker

Re: restauratie austin mini seven 1965

Door ed1977, 08 nov 2017 21:41 Link


Project heeft even stil gelegen maar ik ga van de week weer verder. De remcilinders heb ik toch vervangen voor nieuwe maar ik krijg toch nog steeds niet voldoende druk op het remsysteem. Ik ben nog niet verder gekomen met de grill dus ik ben opzoek naar een ander. Als iemand iets weet hoor ik het graag.
____
Jaguar xj12 1972, DKW 1000s 1963, Austin mini seven 1965
www.jaguar-xj12.jouwweb.nl
Stage 1
Stage 1

Avatar gebruiker

Re: restauratie austin mini seven 1965

Door miniminded, 09 nov 2017 16:10 Link


Zit er bij deze niet zo'n remdrukverdeler bij het achtersubframe? Die willen ook nog wel eens lekken. Wat is er loos met de grill dan?
____
.
Morris Mini 850 1964
Mini 1000 VAN 1979
Mini Cooper 1.3i 1996
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port
Woonplaats: Zwolle

Avatar gebruiker

Re: restauratie austin mini seven 1965

Door ed1977, 09 nov 2017 18:37 Link


De grill is nog steeds zoek bij de oude eigenaar. De schuur waar de mini uit komt is een groot zooitje en ergens zou ook die grill moeten liggen, maar helemaal zkr is hij er ook niet van. Dus ik ben op zoek naar een mk1 grill.
____
Jaguar xj12 1972, DKW 1000s 1963, Austin mini seven 1965
www.jaguar-xj12.jouwweb.nl
Stage 1
Stage 1

Avatar gebruiker

Re: restauratie austin mini seven 1965

Door Mini4Ever, 11 nov 2017 16:33 Link


Een origineel Nederlandse Mini met een dergelijk goede bodemplaat is heel bijzonder. Ik vermoed echter dat de Mini al eens is gerestaureerd want je linker voorspatbord zit niet op een originele manier vastgelast. Het nummer dat op het plaatje op de bodemplaat zit is geen bodynummer of chassisnummer. Ik heb het vaker gezien (al was dat altijd op Morrisen).

De meeste origineel Nederlandse Mini's hebben het chassis nummer ingeslagen op de bodemplaat aan de rechter voorzijde. Bij Morrissen was het ook wel eens op de schuine rand aan de rechterkant van de dwarsbalk onder de motorkap (andere kant dan zichtbaar op de foto). Het plaatje bij de radiator dat vast zit gelast is ook geen bodynummer of chassisnummer maar het zogenaamde front end (FE) nummer. Dat is niet in de Heritage boeken opgenomen. Het losse plaatje (popnagels of schroeven) boven de radiator bevat het chassisnummer, maar dit is niet het door de RDW geaccepteerde nummer omdat het niet is ingeslagen maar op een los plaatje zit. De plaats die op de originele papieren staat is echter wel de plaats waar het chassisnummer ingeslagen moet zijn, anders vindt de RDW het ook weer niet goed... Overigens moet het exact matchen, dus ook eventuele *-tjes
____
Te veel projecten en te weinig tijd...
Sir Issigonis
Sir Issigonis
Woonplaats: Limburg

Avatar gebruiker

Re: restauratie austin mini seven 1965

Door ed1977, 13 nov 2017 12:25 Link


Bedankt voor de reactie, maar volgens de oude eigenaar is er nooit iets gedaan aan het chassis. Hij is in '82 in de schuur gezet en daarna nooit meer eruit gehaald. als de auto rijdt en gekeurd is laat ik m ook taxeren en dan zal ik wel meer horen over de staat. Maar je woont niet toevallig in de buurt van Alphen aan den rijn want ik wil wel graag s een keer kijken met iemand die wat meer verstand heeft van de oude mini's.
____
Jaguar xj12 1972, DKW 1000s 1963, Austin mini seven 1965
www.jaguar-xj12.jouwweb.nl
Stage 1
Stage 1

Avatar gebruiker

Re: restauratie austin mini seven 1965

Door ed1977, 14 nov 2017 08:12 Link


Probleem remmen opgelost. Ik had per ongeluk de hoofremcilinder en de koppelingscilinder verwisseld :?. Niet goed opgelet. Auto loopt en rijdt goed. Dan ga ik de keuring maar s aanvragen en gelijk de chassisnr in laten slaan bij de rdw.
____
Jaguar xj12 1972, DKW 1000s 1963, Austin mini seven 1965
www.jaguar-xj12.jouwweb.nl
Stage 1
Stage 1

Avatar gebruiker

Re: restauratie austin mini seven 1965

Door Roberto-k, 15 nov 2017 17:56 Link


Rij even naar Heerde..

Mr Blom schijnt er aardig wat vanaf te weten ;)
____
--+ Het is klein, rood en gaat hard! rara wat is het? +--
Rijd in een multicolor rode mini uit '94.

MiniClubVeluwe!Intagram - Minigram!
AustinHealey Sprite mkI '59, Rover Mini Cooper SPI '94, Austin Cooper S mkII '69. - YouTube -- Mini Showcase
Afbeelding
Cooper S
Cooper S
Woonplaats: Apeldoorn

Re: restauratie austin mini seven 1965

Door jack of all trades, 30 nov 2017 18:48 Link


Op basis van het FE nummer (boven je chassisnummer plaatje op het binnenspatbord) kan ik je vertellen dat dit absoluut geen 1965 nummer en dus waarschijnlijk ook geen 1965 carrosserie Is (ook het floor assembly nummer is veel te laat).

Deze nummers zijn Door de fabriek nooit bijgehouden maar op basis van mijn ervaring zou ik zeggen dat dit waarschijnlijk een late '67 carrosserie is.

Dus ondanks het 1965 chassisnummer Is de body zeker later.

Het feit dat er in de rechter footwell geen chassisnummer Is ingeslagen geeft aan dat dit geen Nederlands geleverde body is. Je zou nog in de watergoot voor de voorruit kunnen kijken, import auto's kregen daar een Douane nummer Axxxxx. Als dat er Is dan is het ooit een import auto geweest (maar nog steeds geen 1965....)
Stage 1
Stage 1

Avatar gebruiker

Re: restauratie austin mini seven 1965

Door ed1977, 08 dec 2017 19:12 Link


Hallo, de auto is niet ingevoerd, het originele kenteken staat op 9 juni 1965 ik heb nog een goed gekeken bij de auto en er is idd aan de linker kant ooit iets gebeurd aan het scherm maar de rest is helemaal origineel, geen lasnaden of dergelijke. De kenteken platen zijn ook helemaal orgineel uit 1965 dus volgens mij is er niet mee gerommeld. Waar zou ik die fe nummers kunnen controleren? Ik heb met een mini specialist gesproken die zei dat er idd mini`s uit dat bouwjaar zijn waar geen chassisnummer ingeslagen zijn als ze gemaakt zijn in longbridge. En omdat de auto nooit een keer voor apk in aanmerking is geweest is dat nooit een probleem geweest.
____
Jaguar xj12 1972, DKW 1000s 1963, Austin mini seven 1965
www.jaguar-xj12.jouwweb.nl
Stage 1
Stage 1

Re: restauratie austin mini seven 1965

Door jack of all trades, 10 dec 2017 09:29 Link


Ik weet niet welke specialist je heb gesproken maar alle in Nederland nieuw geleverde mini's hebben een ingeslagen chassisnummer (dat was gewoon wette lijk verplicht, ook toen al). Eerst werden deze in de vloerplaat voor de rechter stoel ingeslagen, later in de goot van de paravan.

FE nummers kun je nergens nalezen, maar als je je daar jaren in verdiept kun je uiteindelijk een lijst maken op basis van originele auto's en zo deze nummers dateren. Het zelfde geld voor de vloer nummers.
Deze nummers zijn niet meer dan een volgorde nummer van maken.
Deze delen werden in de pre fabricage al as compleet deel gemaakt en daarna als modules tot een carrosserie samen gevoegd.
Het FE nummer zegt dus niet meer dan dat het het 129389ste "neusje" is wat in elkaar gelast is door pressed steel (en nee ze zijn niet begonnen in 1959 met tellen).
Dat de floor assembly lager genummerd is komt Door veranderingen in de vloer Door de jaren heen (maar hij past keurig bij het FE nummer).
Wat er waarschijnlijk gebeurd Is Is dat de originele Body op een moment slecht Was(misschien zelfs schade o.i.d.) en dat er een vervangende gevonden is wat vroeger zeker vaker gebeurde.

Mocht je nog vragen hebben dan mail je me maar.

Groeten,

Jacco
Stage 1
Stage 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten