Ruitenwissers werken niet

Ruitenwissers werken niet

Door Joost ane, 07 jan 2010 15:33 Link

Dag helpers,

Nadat mijn vriendin de Mini starte en wou weg rijden bleek dat de ruitenwissers het niet doen.

Wanneer de mini alleen op contact staat en ik doe de ruitenwisser aan dmv de hendel dan doen ze het niet. Ik hoor de motor van de ruitenwissers wel draaien.

Ik heb de zoekopdracht geprobeerd maar hier zijn alleen problemen dat de kachel, gevarenlicht, etc het dan ook niet doen. Bij mij doet alles behalve de ruitenwissers.

Wie heeft een idee hoe ik het probleem kan oplossen en mijn vriendin weer veilig de weg op kan sturen ;) ?

Groeten,

Joost
____
Net in bezit van mijn droom!
Stage 1
Stage 1

Re: Ruitenwissers werken niet

Door jaapio1984, 07 jan 2010 16:06 Link

Joost..

Kijk eerst even bij de stekker van de ruitenwissermotor. Deze vind je links tegen het schutbord. Hoor je hem wel bewegen dan zit er waarschijnlijk iets vast. Hiervoor zal je de rw motor eruit moeten halen. Dit gaat het beste door de grote moet bovenop lost te draaien (dan kan je hem loskoppelen van het stangenstelsel.

http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/ge ... permot.gif

http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/ge ... perexp.gif

http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/genelec/1.htm

suc6

Jaapio
____
Koos Miniloos.. maar voor hoelang...
Krullebol
Krullebol

Door Theo van den Bogaard, 07 jan 2010 16:29 Link

gezien het weer (en omdat je de motor wel hoort draaien), is de kans groot dat er wat bevroren is in de 'wiperbox(en)' .. zie de laatste link van Jaapio hierboven ..

FWIW,
Theo van den Bogaard
____
Bini One
A library is an adjustable wrench for opening the head.--M. T. Anderson
The Librarian
The Librarian

Door Joost ane, 07 jan 2010 17:27 Link

Heren,

Tot nu toe dank. Ik ga er mee bezig. Als ik de motor eraf heb dan moet ik dus ff kijken als er wat vast zit?

greetz
____
Stage 1
Stage 1

Door rocco, 07 jan 2010 17:58 Link

Hallo,

Mijn draaipunten zaten vast. Nieuwe draaipunten(wel een duur geintje) en het probleem was opgelost.

Groetjes,

Rocco
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door Ivo, 08 jan 2010 15:15 Link

bij mij is de kabel tussen de ruitenwissermotor en de draaipunten een keer gebroken. Dan draait de ruitenwissermotor ook nog braaf zijn rondjes, maar doen de ruitenwissers helemaal niets.
____
1981 1275cc MPi Estate, Vulcano Red
1978 1100cc Clubman Estate, bruin
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door Joost ane, 12 jan 2010 21:26 Link

ik heb net alles open gehad. Ik denk dat het ook in de kabel zit! Is deze kabel een beetje makkelijk vervangbaar omdat de dehalzing hard is?
____
Stage 1
Stage 1

Door Joost ane, 12 jan 2010 21:55 Link

rocco schreef:Hallo,

Mijn draaipunten zaten vast. Nieuwe draaipunten(wel een duur geintje) en het probleem was opgelost.

Groetjes,

Rocco

Bedoel je de draaipunten aan de ruitenwisserarm? Zo ja, onder of boven het blik?
____
Stage 1
Stage 1

Door MiniJoey, 12 jan 2010 23:14 Link

Ik zou gewoon de complete unit vervangen.
Ik heb er nog wel eentje voor je liggen. Alleen dan moet je hem wel op komen halen in Overasselt.

P.M. me maar als je intresse hebt,

Joey
____
mini under construction....
1340 mini in restauratie.
mini 1000...doet t ook nog niet
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door Sander1987, 19 jan 2010 20:28 Link

Ivo schreef:bij mij is de kabel tussen de ruitenwissermotor en de draaipunten een keer gebroken. Dan draait de ruitenwissermotor ook nog braaf zijn rondjes, maar doen de ruitenwissers helemaal niets.

vorige week gemerkt dat ik dit probleem ook had.

andere motor (gebruikt) derin gezet en nu blijft ie continu bewegen als je hem 1x aan doet, hij gaat alleen uit als je het contact uit doet, doe je hem weer aan gaat ie weer verder :?
____
Mini Kensington 1996
Zundapp KS50 1979
Stage 3
Stage 3

Door rocco, 19 jan 2010 22:55 Link

Joost ane schreef:Bedoel je de draaipunten aan de ruitenwisserarm? Zo ja, onder of boven het blik?

Het deel wat door het parafaan (deel tussen voorruit en motorkap)zit, heb ik voor beide ruitenwissers vervangen.
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door Ivo, 20 jan 2010 14:27 Link

Joost ane schreef:ik heb net alles open gehad. Ik denk dat het ook in de kabel zit! Is deze kabel een beetje makkelijk vervangbaar omdat de dehalzing hard is?

Kabel is makkelijk te vervangen, als je er nog bij kan (dus als de plek waar ie gebroken is nog zichtbaar is, evt na openmaken ruitenwissermotor).
Je moet volgens mij alleen wel even de wissers verwijderen voor je er aan begint!
____
1981 1275cc MPi Estate, Vulcano Red
1978 1100cc Clubman Estate, bruin
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door Thijsdejonge, 05 feb 2010 17:18 Link

Hey mensen,

Mijn ruitenwissers doen het ook niet. Het volgende is er aan de hand;

Als ik in mn mini zit en de ruitenwissers aan probeer te doen, doen ze niets. Ik hoor ook geen draaiende ruitenwissermotor. Wel zie ik het rode lampje in mijn dashboard zachter gaan branden. Het motortje krijgt dus wel stroom (denk ik?).

Nu heb ik de motor net uit elkaar. Heb alles schoon gemaakt en opnieuw ingevet. Maar helaas heb ik geen resultaat. De ruitenwissers werken nog niet. Ook niet als ik de motor probeer zonder aan de ruitenwissers aan te sluiten.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
Laatst bijgewerkt door Thijsdejonge op 05 feb 2010 17:25, in totaal 1 keer bewerkt
Stage 2
Stage 2

Door tamiyamini, 05 feb 2010 17:21 Link

Ik zou de kabel eens doormeten dan weet je tenminste zeker dat je motor niets doet omdat hij op is.
____
Miniloos
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door (b)engeltje, 05 feb 2010 20:05 Link

Dat het rode lampje brand minder gaat branden als je de wisser aanzet, is niet goed. Deze moet eigenlijk dezelfde sterkte blijven branden.

Als je de motor wilt testen, dan kun je hem misschien bij andere mini aansluiten. Dan weet je zeker dat de motor nog goed is.

Ook zou ik toch je bedrading nakijken. Best kans dat daar ergens iets fout zit.

Heb je naast het schoonmaken van de motor ook de 2 aansluitingen van je wissers schoongemaakt of vervangen. Mijn wisser deed het namelijk niet meer omdat deze compleet vol met troep zaten.
____
1999 Blauwe Forty voor de deur.
1989-er mijn eigenste mini. In ruste, te wachten op renovatie.

Voormalig bekend als jm_schel
Afbeelding
Babbeltje
Babbeltje