Wie is wie

Re: Wie is wie

Door Yorrindg, 04 nov 2016 13:17 Link

Hey!

Aangezien ook ik nieuw ben op dit forum zal ik mezelf even kort introduceren.

Ik ben Yorrin, 19 jaar oud en kom uit het hoge noorden, Groningen.

Ik kan met trots meedelen dat ik de stap tot het aanschaffen van mijn eerste autootje gemaakt heb, en Jawel, het is een Mini 1000 uit '87 geworden!

Er zitten de nodige plekjes op.. en er is werk aan de winkel, maar hij rijdt! en heeft nog een tijdje een geldige APK en motorisch prima in orde :) de auto is ook gekocht als projectje en kan dus ook niet wachten om de plekjes en puntjes aan te pakken.

Foto volgt!
Bog Standard
Bog Standard

Door mini035, 13 nov 2016 12:36 Link

Hoi allemaal

wij zijn Wesley en Jacqueline en zijn woonachtig in Hilversum

Wesley is automonteur bij een universele autogarage en loopt inmiddels wat jaartjes mee in het autovak

Jacqueline is receptioniste maar ook helemaal verzot op autos en vind het geweldig om vieze handen te krijgen en te sleutelen (lassen slijpen en remmetjes vervangen geen probleem)

wij zijn beide gek op de mini classic en waren lange tijd niet in de financiele mogelijkheid om een mini te kopen aangezien deze flink aan de prijs zijn kant en klaar

na een paar jaar zoeken naar een mini in ons budget hebben we toch besloten om een mini../ maxi project te kopen om deze naar onze smaak helemaal op te knappen en ja dit gaat ook goed geld kosten maar dan is het wel helemaal ons ding

de mini die wij gekocht hebben is een Austin Mini 1000 Magic kat uit 1990 die compleet gestript is maar wel "compleet" met alle onderdelen.

onze plannen ?!
body: helemaal opknappen en laten spuiten en de brede wielschermen uiteraard

interieur: zwart lederen kuipstoelen en dash is nog afwachten qua afwerking

motorisch:
voorlopig met een 1000cc en die leuk opfrissen met een uitlaatspruitstuk inlaat spruitstuk en een kleine weber
en uiteindelijk wie weet, er zijn genoeg gekke projecten op gang geweest van hayabusha tot honda vtec alleen willen wij het liefst naar een 1275 en die flink opleuken om het toch in de originele sfeer te houden

mochten jullie nog vragen hebben stel ze gerust en wij zullen ook genoeg vragen hebben voor ons maximale mini project

groetjes wesley en jacqueline
____
Oude liefde roest niet ....... sommige mini"s wel
Stage 1
Stage 1

Door MikeMini30, 17 mei 2017 09:52 Link

Goedemorgen.. zal me toch even voorstellen.
Ik ben Michael, 57 jaar jong-belegen, getrouwd met Karin en woon sinds vorig jaar in Tiel.
Sinds midden jaren 80 liefhebber van klassiekers en oldtimers en heb in de loop der tijd gehad: een origineel nederlandse Triumph TR2 (in eigen beheer gerestaureerd... en me toen voorgenomen dat nooit meer te doen...) een Alfa Romeo Giulia Nouva Super in quasi rally/race trim, een RHD TVR 2500 Vixen (die met z'n Triumph 6- in- lijn met straight through dempertje 100 dB veroorzaakte bij 2500 rpm), een Ford Cortina GT Mk 1 in Team Broadspeed kleuren (geplaagd door de Gremlins mocht ook die weer weg) en een Volvo PV544 ~Katterug (die weliswaar heel mooi en goed was maar toch geen duurzame smile on my face wist te brengen.... ).
Begin 2015 zaten we zonder oldtimer en voor de voorjaarsrit van ons 25 jaar bestaande oldtimer vriendenclubje dacht we 'even' een goedkope leuke klassieker te scoren... En dat werd na ampele overweging (vanwege onze krappe garage) een Mini. Na enig zoeken vonden we een Mini Thirty waar de vorige eigenaresse al veel aan had gedaan qua plaatwerk; hij was nieuw gespoten , had verse raam- en deurrubbers. Leek op de regenachtige zaterdagochtend een goeie koop.. alleen de lelijke bederver (spoiler) aan de voorkant moest er af en de special paint-job op de motorkap moest 'even' worden overgespoten. Bij m'n vriend op de brug (jaja ik weet heet. Dat hadden we eerder moeten doen) was zijn eerste gemompel "....kan je m nog terugbrengen???" want er mankeerde toch wel 'iets'. Met het opnemen van enige vrije dagen mocht ik het domme werk doen (demonteren en schoonmaken...er zat een complete discotheek bedrading in met 6 speakers en kerstboom-lichtjes, en vervolgens weer het montage werk doen dat geschikt is voor dummies) Aldus hielp mijn bevriende garagehouder in recordtijd de Mini weer op de been met de door mij met spoed her en der ingekochte onderdelen; nieuw achter-subframe, nieuwe schokkers rondom, verse koppeling, idem radiateur, startmotor-revisie, nieuw frontje erin (het oude bleek achter die spoiler zo verrot dat het voor-subframe aan de voorkant losbengelde. De bouten trof ik aan in die doos met 'left-over-parts' die de vorige eigenaresse mij had meegegeven....), her en der toch nog wat roest-schades lassen, m'n in Engeland gekochte Stage one kit er in (voor een 1000 cc tje absoluut aan raden overigens...) plus nog wat diverse cosmetica inclusief het her-spuiten van de complete neuspartij ...... (wie heeft er voor mij nog een setje correcte striping voor de rode Mini Thirty?? het setje dat ik had gekocht bleek 'brede' strepen te hebben en op de mijne zit dunnere striping....)... Inmiddels blijkt de Mini Thirty toch wel een van de leukere klassiekers die we gehad hebben en hoewel het geen sprintmonster is, komen we goed mee in het hedendaags verkeer, loopt ie bij 140 (is ongeveer 130 echte km's) van de teller af en dan hebben we zelfs nog wat toeren over 'voor meer' wanneer d'r weer eens een Audi of BMW komt bumperkleven . Met een 'na de APK keuring aangepast' CO getal dat ik hier niet durf te noemen kan ik desgewenst zelfs in z'n drie rotondes soepeltjes nemen en na een snelwegtraject ondanks de hoge CO waardes toch een prachtig muisgrijs uitlaatje .... Zo.. nou hou ik er mee op.. te veel tekst wordt ook saai. Grtz, Mike
Bog Standard
Bog Standard

Door bossi81, 10 dec 2017 01:53 Link

Hallo,
ik ben nieuw hier zit al een tijdje te kijken op het forum en dacht laat ik mij maar even registreren.

ik zal mij even voorstellen, ik ben Arnold,36 jaar, getrouwd en een dochtertje van net 6 jaar, woonachtig ergens in prov Groningen. werkzaam in de bagger als machinist op div zand zuigers
In 2007 heb ik mijn mini 1000 bj 1983 gekregen. Na het restaureren van een VW t1 busje samen met mijn zwager die zijn eigen schadebedrijf heeft.
Ook deed ik in 2007 nog aan autocross heb destijds een front half cut (Honda) uit Japan besteld met de bedoeling om in 2008 dat blok in mijn crossauto te plaatsen. Jammer genoeg zijn wij gestopt met crossen, toen zat ik nog met die front half cut (Honda). dusss de nieuwe bestemming werd….ja je raad het al de mini.
de Mini is kompleet gerestaureerd dat heeft 2 jaar geduurd.
Eerst is hij gestraald, alle laswerkzaamheden gedaan, weer gestraald en in de epoxy primer gezet.
in 2010 is de restauratie afgerond en staat hij er weer strak bij. d:)b
In 2012 is de mini opnieuw gekeurd door de RDW en staat vanaf nu ook op kenteken als zijnde “97KW” bijna alles is zelfbouw en de neus heef nog zijn originele lengte.ik heb er nog 2x mee gereden daarna is hij in de garage gestald en heb ik er wegens bepaalde omstandigheden helaas niets meer mee gedaan.
Het is inmiddels een flinke tijd geleden dat ik in mijn mini heb gereden. Hij staat eigenlijk al een paar jaar te verstoffen in de garage.. Nu is mijn dochter net 6 geworden, en begint steeds meer naar de mini te vragen dus heb ik hem maar weer van stal gehaald. Tot mijn grote schrik zag ik plekjes onder mijn lak en dat bleek heeeele kleine roest puntjes te zijn, er is 7 / 8 jaar geleden iets niet goed gegaan :'( of dat met de epoxy of lak te maken heeft weten we niet. Dus de mini maar weer helemaal kaal schuren, (niet de leukste klus maar hij moet weer super strak worden). dochter moet nog even geduld hebben, (ik ook). Er wordt ook gelijk een nieuwe subframe gemaakt voor de Honda motor, Bovenste draagarmen worden ook verstelbaar (zelfbouw) en er komen spax coilovers onder. Mijn doel is om in 2018 naar het oldtimer evenement visjekopentermunterzijl te gaan
Het leek mij wel leuk om dit met jullie te delen miss leuk ervaringen uitwisselen, en ben ook wel nieuwsgierig of dat er nog meer mini’s zijn met een ander blok, maar dan wel op kenteken. Ik weet dat het meer gedaan wordt maar de vraag is rij je ook legaal ;)

even een paar foto's :D

Afbeelding Afbeeldinghttps://ssby2w.bn1304.livefilestore.com/y4mm99BXLct7Jcgl9Q4S94PQbfzOk5Tz-bztqXz5rvPOesmNcXh2efkL5_ng0w8mnqOQkCVrHSNeNYCiOCPJVfhmcPrVzumGfoSvkXLLnRG00njQzBYY804ZEGqWl_BuHDO9-zh2sCKzVtJG_Cygrz-5HoqhgavNJx60ogIt_b8L_ao8seTr4AvJyp5uArMoSvxoz4CuQf9Y7ylTFQeqpv4Mw?width=660&height=495&cropmode=noneAfbeeldingAfbeelding

ik hoop dat het gelukt is met de foto's

Groeten uit groningen
____
“Difficult we can do, impossible will take a little longer”
Stage 1
Stage 1