Wie is wie

Re: Wie is wie

Door monsieur Du Pont, 21 jun 2015 09:39 Link

Goede morgen ik wil mij graag kort voorstellen aan de dames en heren die de moeite nemen om deze wie is wie te lezen ( mensen zoals ik dus )

Mijn naam is Peter, ik woon en werk te Utrecht als goudsmid juwelier. Na zeven jaar miniloos ( een onverteerbaar hiaat in mijn leven ) heb ik recent een witte MPI gekocht uit 1997. De mini werkt erg goed als mechanische psycholoog na een lange dag werken. Even de witte schicht langs de singels jagen.
Doorgaans doe ik erg veel zelf aan mijn auto, ik ben geen monteur maar nooit bang om iets uit elkaar te halen. Kennis uitwisselen en vragen om hulp doe ik erg makkelijk. Wellicht verklaart dit mijn registratie bij dit forum een beetje.

Enfin, ik ben een ervaren zoekfunctie man maar hoop toch redelijk vaak te kunnen bijdragen aan dit forum.
Bog Standard
Bog Standard

Door wim fournier, 21 jun 2015 14:03 Link

Hartelijk welkom, meneer Van Bruggen.
Gelijke zielen vinden mekaar graag.
Ben het met u eens dat een toertje in je Mini een boel ontlading teweeg kan brengen. 'Wat een opluchting'.
En, je verdiepen in de techniek van de auto door 'werkelijk' op ontdekkingstocht te gaan, is vaak een spannende bezigheid die veel tevredenheid oplevert wanneer het 'goed' afloopt.
Gezien onze onderling nabij gelegen woonplaatsen liggen ontmoetingen wellicht voor de hand.
____
kennis en vaardigheid beklijft door ze te delen
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door monsieur Du Pont, 21 jun 2015 18:05 Link

Heer Fournier,

Dank ik voel mij welkom. de kans bestaat dat wij elkaar vanzelf eens tegen het lijf lopen/rijden.
Ik oefen reeds met wuiven tijdens het sturen :)

wim fournier schreef:Hartelijk welkom, meneer Van Bruggen.
Gelijke zielen vinden mekaar graag.
Ben het met u eens dat een toertje in je Mini een boel ontlading teweeg kan brengen. 'Wat een opluchting'.
En, je verdiepen in de techniek van de auto door 'werkelijk' op ontdekkingstocht te gaan, is vaak een spannende bezigheid die veel tevredenheid oplevert wanneer het 'goed' afloopt.
Gezien onze onderling nabij gelegen woonplaatsen liggen ontmoetingen wellicht voor de hand.
Bog Standard
Bog Standard

Door MikeJetBlack, 21 jun 2015 20:08 Link

Welkom op het forum!
____
Als ik had gewild dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!
If it ain't broke, fix it till it is!!
T'is altij wè
T'is altij wè

Door Minitothemax, 11 aug 2015 18:37 Link

Hallo allemaal,

Mijn naam is Dirk. Ik ben 18 en al 5 jaar lid van de Mini Seven Club. Door gebrek aan tijd door schoolwerkzaamheden heb ik me nu pas geregistreerd. Ik ben net geslaagd voor mijn VWO en nu druk bezig met het halen van mijn rijbewijs. Na de zomervakantie begin ik in Rotterdam aan een HBO Automotive met het plan daarna een Master te doen aan de TU in Eindhoven met het uiteindelijke doel bij mini te gaan werken.

Mijn liefde voor de mini is ontstaan toen ik een jaar of tien was. Mijn hele leven ben ik al een echte autofanaat geweest. Daardoor kreeg ik als klein ventje geregeld de vraag wat ik nou de allermooiste auto vind. Toen ben ik daar eens heel lang over na gaan denken en kwam er achter dat ik de mini het mooist vond.

Hoop hier nog veel te leren en veel mooie dingen mee te maken.

Dirk
____
Be Mini!
Bog Standard
Bog Standard

Door MikeJetBlack, 25 aug 2015 21:25 Link

Grote plannen!

Welkom op het forum!
____
Als ik had gewild dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!
If it ain't broke, fix it till it is!!
T'is altij wè
T'is altij wè

Door Moonwell, 26 sep 2015 20:59 Link

Hallo allemaal!

Mijn naam is Deirdre, 28jr, getrouwd en moeder van 2 kinderen. Sinds augustus ben ik de trotse eigenaar van een New Mini 5-deurs in Volcanic Orange (zie avatar). Sinds we de Mini hebben zijn mijn man en ik gek op mini's en stiekem een beetje aan t rondkijken voor een hobbymini, of een cabrio new/classic of een classic Mini. We hebben totaal geen ervaring met classics of oudere mini's dus we hebben nog veel te leren! Genoeg te lezen hier op t forum :)

Tot snel op t forum!
Deirdre
Bog Standard
Bog Standard

Door Belske, 26 sep 2015 21:18 Link

Welkom Deirdre,

De juiste plaats om veel over de (classic) mini te leren.

Mooie naam die je niet elke dag hoort.
Ierse of Schotse roots ?
____
Een mini blijft verrassen, en soms ook de eigenaar.
Stage 3
Stage 3

Door Moonwell, 27 sep 2015 06:53 Link

Goed opgemerkt! Ierse moeder :)
Bog Standard
Bog Standard

Door mini-rulez, 12 nov 2015 19:50 Link

Beste Mini freaks,

Mijn naam is Dennis en ik kom uit Almere. Een aantal van jullie kent mij wellicht nog wel. (IMM Oostenrijk, Schotland en Finland, organisator van de Madurodam Mini Meeting, trouw gebruiker van de toenmalige hippe Mini Mailing List, veelvuldig deelnemer aan puzzelritten waarbij ik zelfs een keer de eerste prijs won met een reisje naar Spanje, etc). In een ver verleden begonnen met Mini rijden en vrij snel ook (1992) lid geworden van de MSCN, tot enige jaren geleden. Heel wat Mini's versleten. De meesten waren niet al te mooi, maar een caramelkleurige 850 uit 1974 (11-DT-46) in zeer mooie staat was wel het toppunt en de groene Mini Van uit 1981 (BB-38-VJ) mocht er ook wel zijn. Deze laatste heb ik zo'n 10 jaar gehad. Vanwege een verhuizing naar Almere, en werk in Amsterdam vond ik na verloop van tijd een Mini minder geschikt. Inmiddels nu voorzien van een huis met garage wil ik na een korte Amerikaanse klassieker uitstap toch weer het Mini gebeuren oppakken. Deze keer echter wil ik het "goed" aanpakken. Dat betekend dat de Mini puur is voor hobbymatig gebruik en hij vanaf het begin in nagenoeg perfecte staat moet verkeren. Daarbij zoek ik liefst een wat ouder en/of apart model. Iets als een Van of Pick-up of een normale Saloon van voor zeg maar 1970. De jaren 60 en 70 zijn voor mij toch de interessantste jaren. Best een lastige opgave maar ik ben erin geslaagd en nog vrij vlot ook. Inmiddels is de koop rond, en krijg ik hem over een paar dagen. Je kan het volgen in mijn topic: http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?f=46&t=62291&p=667636#p667636

Dennis
____
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
1978 Mini Van (Restauration in full progress)
Loud pipes save lifes...

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Cooper S
Cooper S

Door Ronnie1993, 15 nov 2015 21:42 Link

Beste leden,

Mijn naam is Ronny, 22 jaar en ik kom uit Venray.
Studeer op dit moment aan de TU in Delft.
Ben sinds een half jaar in het bezit van een Mini 1000 uit '84 (Mini Sprite in de kleur Cinnabar red om precies te zijn ;) ).
Ik heb eigenlijk tot een jaar of 3 terug helemaal niks met auto's gehad. Was meer van de gitaren waarvan ik dan oude body's opkocht en er zelf een leuke gitaar van knutselde, het spuiten ervan & solderen werd helemaal door mij zelf gedaan.
Heb vorig jaar een goede 3 maanden stage gelopen bij het Klassiekercentrum in Delft waar ik het een en het ander heb geleerd van mijn leermeesters (had nog nooit gelast o.i.d.) .
Hier stonden een paar Mini's waardoor er bij mij toch wel een vlammetje begon te branden (de klassieke- en nieuwe Mini is een paar jaar geleden veelvuldig in het nieuws geweest vanwege de fabriek in Born).
Vanwege de omstandigheden (heb een grote stalling tot beschikking, de sleutelbaarheid van een oude auto en de betaalbaarheid van een mini en de onderdelen) een uitdaging aangegaan.
Ben (al zeg ik het zelf) in bezit van een flink portie durf als het om een project gaat, alleen soms wel eens lui waardoor het wel eens kan zijn dat ik bep. dingen uitstel :)

Mijn mini staat sinds 2 weken al in de stalling voor de wintermaanden, er moet het een en ander aan gelast worden en wil er kwa uiterlijk nog wat aan doen.

Heb me besloten in te schrijven voor het forum omdat ik toch wel vaak in de "Markt" en "Styling, carroserie en interieur) secties te vinden was als "gluurder".
Ook maar meteen netjes een lidmaatschap genomen om de club te steunen.

Groetjes,
Ronnie
Bog Standard
Bog Standard

Door Belske, 15 nov 2015 22:18 Link

Welkom, en het is goed om te zien dat er af en toe ook in het (noord) Limburgse weer eentje bij komt.
____
Een mini blijft verrassen, en soms ook de eigenaar.
Stage 3
Stage 3

Door Tedje van Es, 03 dec 2015 20:55 Link

Ik lees al een tijdje mee, en heb me nu maar eens aangemeld. Ik heb geen mini, maar wel de voorloper ervan. Maar aangezien die niet echt een forum hebben, en mn auto toch ook echt een "mini" is. Leek me het wel eens leuk. Wie ben ik Ted en woon in Den Haag. Rijdt zolang als ik mn rijbewijs heb al klassiekers voor de hobby. De tweede was een cooper uit '78. Helaas door een motor aan zn einde geholpen. Naast de Triumph en racen in mn kleine Austin, doe ik nog wat aan zeilen.

De austin is een 135 pk sterke 1293 cc A35
Bog Standard
Bog Standard

Door streetscreamer, 03 dec 2015 23:39 Link

Een A35 in joggingpak, daar heb ik een zwak voor sinds een bezoekje aan de Goodwood Revival.
"goes like stink!"...
____
.
Mini Veteran since 1991
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door Theo van den Bogaard, 04 dec 2015 08:28 Link

Ted, je bent/was in goed gezelschap:

Speedwell's very competitive A35's. The A35 driven by John Sprinzel and later by Graham Hill

http://mk1-performance-conversions.co.uk/spdhist.htm

welkom,
Theo van den Bogaard
____
Bini One
A library is an adjustable wrench for opening the head.--M. T. Anderson
The Librarian
The Librarian