Nieuwe zoekmachine

Re: Nieuwe zoekmachine

Door BadBert, 26 mei 2011 10:26 Link

ik krijg geen berichtenlijst, net nog geprobeerd, ik krijg hetzelfde overzicht, als dat ik op de hoofdpagina op "jouw berichten" klik.

voor een gebruiker is het in mijn ogen belangrijk, dat hij met zo min mogelijk handelingen, een volledige lijst kan krijgen, van alle topics waarin hij/zij actief is.

Is ook de reden waarom het overal zo is denk ik :)

evt een knop met erachter gelijk een zoekopdracht over het hele forum, naar alle topics waarin een bericht zit van de gebruiker, die weergegeven worden als topics (niet als berichten)?

EDIT: idd spherix, dat dacht ik ook al.
____
Groene 97er MPI - "Yoshi"
Wauwelaar
Wauwelaar

Door ThomasW, 26 mei 2011 10:31 Link

Dat moet voor een professioneel PHP-er als Eelke toch niet zo moeilijk zijn...
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door BadBert, 26 mei 2011 11:30 Link

Of een makkelijke link/knop met "Discussies met abonnementen"

En dan in je profiel aanzetten: "Standaard een abonnement nemen op onderwerpen waarin ik reageer"

uiteraard wel even zorgen dat alle topics waar gebruikers nu in hebben gereageerd, eventjes in die lijst komen.... :P

DAT is namelijk de manier hoe ze het bij andere fora hebben geregeld (heb effe nagevraagd en bekeken :) )

EDIT:

ik vind het toch wel heel vervelend... ik kan dus alleen de topics vinden waar ik auteur van ben, wat ik ook probeer....
____
Wauwelaar
Wauwelaar

Door Eelke, 26 mei 2011 19:14 Link

De beste stuurlui, enzo... ;) Het probleem is dat er op het punt dat je de zoekmachine aanspreekt geen verschil is tussen zoeken naar "jouw" topics en zoeken naar topics van een willekeurige andere auteur. Zou het dus omgebouwd worden (nog even afgezien van dat het niet "1 query aanpassen" is...) dan betekent dat dat elke zoek-actie naar topics van een bepaalde auteur alle topics oplevert waar die persoon in gepost heeft, niet die die persoon gestart is. Logisch kan ik het nog steeds niet vinden, vanuit dat oogpunt (nogmaals, dat je graag wilt kunnen terugvinden waar je allemaal hebt bijgedragen kan ik inkomen, hoewel daar inderdaad ook andere manieren voor zijn), maar controle met een standaard phpBB-forum levert dat inderdaad als resultaat.
____
Eelke Blok, You've just been Blok'ed
Ex-webmaster, achter de schermen bied ik wel eens een helpende hand.
1991 Cooper 1300 Diamond White (gerestaureerd)
"Small cars need big attitudes" -- EB
Volg mij op twitter
You've just been Blok'ed
You've just been Blok'ed

Door BadBert, 26 mei 2011 20:32 Link

Eelke,
ik heb contact gehad met een andere forum beheerder, en die meldde mij dat hij enkel een "snelkoppeling" naar de optie voor de lijst met "geabonneerde topics" heeft gemaakt, deze link staat op een plek waar mensen HEEL snel bij kunnen (op de hoofdpagina na het inloggen).

Als je daar op klikt, krijg je alle topics met abo, laat nu iedereen in zijn profiel zetten, dat hij standaard een abo wil op alle topics waar hij / zij in post, en vwala, probleem (lijkt mij) opgelost?!

Nog wel even een manier zien te vinden, om voor mensen dus de topics waar ze tot nu toe in gepost hebben, als abo in hun lijst toe te voegen, want standaard staat die auto-abo functie uit heb ik gezien.

Dan wel even standaard de melding uit, dat je een email krijgt bij een nieuwe post, anders wordt je gek :P

Zo is het bij alle andere fora waar ik op zit gedaan, omdat idd de zoekmachine niet aan te passen is, maar de functie om de abo's op te sommen er standaard in zit.

of zie ik het verkeerd?
____
Wauwelaar
Wauwelaar

Door Eelke, 26 mei 2011 21:26 Link

Als je naar de lijst abonnementen kijkt, dan zie je dat die begint met alle forums waar je op geabonneerd bent, dus dat lijkt me ook niet bepaald handig. Daarnaast vind ik het absoluut geen optie om emails uit te zetten (nog afgezien van dat dat een core hack op phpBB is); dat is de primaire functie van het nemen van een abonnement.

Ik heb een aanpassing gedaan op de search-plugin (voor de toegepaste zoekmachine, Apache Solr, bestond nog geen zoek-koppeling voor phpBB, dus die heb ik zelf geschreven; aanpassingen zijn het probleem dus niet, het moet alleen wel technisch realiseerbaar zijn), waardoor de topic-search op auteur naar alle auteurs van berichten in het topic kijkt, niet alleen naar de topic-starter (en dus hetzelfde gedrag vertoond als de standaard MySQL zoek-koppeling van phpBB). Daartoe moet wel de index opnieuw opgebouwd worden, daar is de server momenteel mee bezig.
____
Volg mij op twitter
You've just been Blok'ed
You've just been Blok'ed

Door ettore bugatti, 26 mei 2011 23:05 Link

Kan niet meer zoeken op posts van een bepaalde forumlid, geeft wel resultaat in onderwerpen maar niet op berichtweergave.
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door ThomasW, 27 mei 2011 00:18 Link

Nou dit heeft natuurlijk niets met beste stuurlui te maken want je bent de enige met die rechten... (wat ik overigens best begrijpbaar vind want je wilt niet dat er zomaar iemand in de code gaat rommelen)

En snelkoppeling naar
Code: Selecteer alles
http://www.minisevenclub.nl/forum/search.php?keywords=&terms=all&author=$username&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken
moet toch geen probleem zijn lijkt me. (en dan moet je voor $username natuurlijk iets invullen wat ook echt naar de username in de database gaat ;) )

//edit: crap, ik zie dat je het al had aangepast...
//edit2: nu ben ik eigenlijk wel benieuwd waar bovenstaande link heen gaat met de niet aangepaste plugin... Kom je dan op hetzelfde uit, heeft eelke de plugin voor niets aangepast en had een simpel snelkoppelingetje voldoende geweest??? vragen vragen vragen...
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door Eelke, 27 mei 2011 06:16 Link

Ik kan je eerlijk gezegd niet zo goed volgen. Waar haal je die link vandaan? De author GET-variabele is leeg, dus zo vreemd is het niet dat die link geen resultaten oplevert.

@etorre bugatti: Zoals gezegd was de zoekmachine opnieuw aan het indexeren. Aangezien het indexeringsproces eens in de vijf minuten aangeroepen wordt en dan zoveel verstuurd als lukt in de maximale executie-tijd van een PHP-script (een item of 2-3000) heeft het een uur of 8 geduurd om alles te herindexeren. Voor mij werkt het nu. Als voor jou niet, post even de URL van de pagina die volgens jou niet de juiste resultaten oplevert.
____
Volg mij op twitter
You've just been Blok'ed
You've just been Blok'ed

Door BadBert, 27 mei 2011 06:38 Link

Hier werkt alles ook weer, met de link op de hoofdpagina (van het forum) krijg ik gewoon weer alle topics te zien waarin ik gepost heb, top :) d:)b

Alleen had ik voor het gemak dit topic in mijn abo-lijst gezet, en krijg dus email bij een nieuwe reactie, alleen de links IN die email, die doen het niet! :P
____
Wauwelaar
Wauwelaar

Door ThomasW, 27 mei 2011 07:00 Link

Vul voor $username je eigen username eens in, dan krijg je een lijst met je topics waarin je gepost hebt...
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door BadBert, 27 mei 2011 07:02 Link

dat werkt al :P links in de mail notificatie nu ook :)
____
Wauwelaar
Wauwelaar

Door Eelke, 27 mei 2011 07:14 Link

Overigens, sorry, "Beste stuurlui" had ik misschien niet moeten zeggen. Wat betreft de code inzien, vrijwel alles is Open Source (phpBB 3, Apache Solr, als Solr schema wordt dat van de Drupal-koppeling gebruikt), dus inzage van de code kan niet het grootste probleem zijn. Alleen mijn Solr zoekplugin voor phpBB is (nog) niet Open Source, maar als je daaraan toe bent mag je die best zien. Schrijfrechten is inderdaad een heel ander verhaal, maar als je ervaring hebt met PHP en dan met name Drupal-ontwikkeling (en (dus) ook met Git) en dat kan aantonen, dan sta ik zeker open voor hulp.
____
Volg mij op twitter
You've just been Blok'ed
You've just been Blok'ed

Door Rene-mini, 27 mei 2011 08:15 Link

bij mij is alles weer zoals het was d:)b
____
Heb medelijden met mijn bandjes!

mini 1300 1992
vtec mini 1983
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door Rene-mini, 06 jun 2011 18:43 Link

voorheen stonden alle onderwerpen war het laatste op gereageerd was op pagina 1, nu staan onderwerpen zoals woordpel, verhalentopic, wat heb je gedaan topic op pagina 2

Is hier een verklaring voor of heb ik weer iets naar de ..... geholpen? :+)

gr rene
____
Heb medelijden met mijn bandjes!

mini 1300 1992
vtec mini 1983
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port