Classic Mini in reclame van verzekeringsmaatschappij

Re: Classic Mini in reclame van verzekeringsmaatschappij

Door Ben M, 09 apr 2012 21:47 Link

Dikke kans dat die Mini zo weer gerepareerd is.

Truc 1: Probeer eens ergens tegenaan te rijden en dan zowel voorbumper en grille te verliezen. Die zitten (vooral de bumper) toch wel goed bevestigd maar gaan er probleemloos af.

Truc 2: De deur aan passagierskant eraf rijden zonder enige schade aan het a-paneel? De deur zou eerder openklappen en dan blijven hangen. Of het a-paneel een mooie vouw meegeven.

En dan mis ik waarschijnlijk nog wel meer trucs.

Leuke reclame \:)/ \:)/
____
1972 Clubman 1275GT (1293 Stage2)
1978 Clubman Estate (1275)
1998 Cooper (1275 MPI)
2005 Volvo S60 D5 (brandweerrood)
Cooper S
Cooper S

Door _mini_cooper_, 09 apr 2012 21:52 Link

Ik vind het ook maar een stomme reclame, en de sponsor op de kentekenplaat is zo dom om de Mini daarvoor uit te lenen/geven |:( Zal me niks verbazen als hij ook die 3 Mini's voor dat freestyle-spotje heeft uitgeleend.
Waarom altijd Mini's die ze moeten toetakelen..
____
-1977 Mini Special 1275 met Eribette caravan
-2005 MINI Cooper S
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door Dutch Mini Rally, 10 apr 2012 08:35 Link

Zullen we stoppen met gissen en veronderstellen? Ik de de leverancier van de mini's voor dit spotje heel erg goed en heb de info uit de eerste hand.

Voor dit spotje zijn 4 auto's speciaal geprepareerd. 2 mini's waren zo ver heen dat met kilo's plamuur en een nieuwe laklaag het heel wat leek. Het leek heel wat, ze reden maar daar is alles mee gezegd. 1 mini heeft een nieuw dak gekregen na de opname en is weer helemaal ok (ze hadden deze mini alleen gebruikt voor monteren camera bovenop de auto). De laatste mini is helemaal niet gebruikt en daar is dus ook niets mee aan de hand.

De opnames waren inderdaad in Haarlem maar door het steegje kun je wel degelijk met een mini rijden. Past prima.
De deur is inderdaad speciaal geprepareerd zodat deze er mooi uit zou vallen.

Persoonlijk vind ik het een leuk spotje.
Stage 1
Stage 1

Door miniminded, 12 apr 2012 13:53 Link

Leuke commercial. Zag 'm gisteren ook voor het eerst op televisie. Krijgen we als clubleden nu ook een speciaal aanbod bij de desbetreffende verzekeraar? ;)
____
.
Morris Mini 850 1964
Mini 1000 VAN 1979
Mini Cooper 1.3i 1996
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door Brutus, 12 apr 2012 18:11 Link

Mensen kom op: we vinden films als 'the Bourne Identity' en 'the Italian Job' prachtig omdat er Mini's in voorkomen.
Ze krijgen echter in beide films een behandeling (trukage?) waar een auto normaal gesproken spontaan van door de wielen zakt..
En nu in dit reclamespotje valt iedereen over de uitgereden deur (wederom trukage?)..?
Feit is wèl dat iedereen weer eens getracteerd wordt op de rij-eigenschappen van ons geliefd blaffend hondehokje..
Of had je liever een aftandse Kever gezien?
____
MOCTwente
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door red baRON, 12 apr 2012 22:35 Link

Brutus schreef:Mensen kom op: we vinden films als 'the Bourne Identity' en 'the Italian Job' prachtig omdat er Mini's in voorkomen.

Ja Brutus daar zeg je wat

ik vertelde mijn vrouw over de reacties die het spotje teweeg bracht (zij had hem vrijdag al eerder gezien dan ik)

en zei reageerde met van mag ik jou dan een vraag stellen

waarom kijken jullie dan allemaal wel naar the italian job hoeveel minis gaan daar wel niet kapot dan?

nouja euh bij de test op het circuit een paar schadegevalletjes en 3 het ravijn in.....

vind je dat niet zonde, jawel natuurlijk .....

maar het doet me goed hoe we beet zijn genomen bij het spotje en plammur en mini, en los zittende onderdelen heel herkenbaar............
____
to MINI or to mini that's the question nu ik een garage heb!

zie mijn/veel mini foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=IYLRIKT6
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door G-Bee, 13 apr 2012 08:39 Link

Tja dan is de Top Gear India special wat ernstiger. :(
____
Hey, let's be careful out there.
----------------------------------
G-Bee: 1000 met knijpers en grille die nu wéér gemaakt is.
Eric: The half a Bee.
.
Sir Issigonis
Sir Issigonis

No Mini's were harmed in the making of this commercial

Door Forum Robot, 15 apr 2012 13:56 Link

Scene uit de film "The Bourne Identity"Ongeveer een week nu wordt er op de Nederlandse televisie een reclame-spotje vertoond waarin een Mini schijnbaar finaal in de kreukels gereden wordt. De adverteerder heeft bij voorbaat al wat geruststellende woorden gesproken, maar gelukkig hebben we ook nog wat inside informatie van de andere kant. Via het forum meldde gebruiker "Dutch Mini Rally" dat hij de leverancier van de maar liefst vier gebruikte Mini's goed kent.

Lees het hele artikel

Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door Peter, 15 apr 2012 14:25 Link

@ brutus, je hebt helemaal gelijk, behalve....

daar zegt niemand achteraf dat alle minitjes weer helemaal in orde zijn gemaakt.
en dat is bij deze commercial ook niet zo, want ik lees net dat er 2 mini's toch afgeschreven zijn... Hoe ver ze heen waren vooraf laat ik dan in het midden.

In de eerste post zegt men dat de mini weer in originele staat wordt hersteld, en nu blijken er al 4 mini's gebruikt te zijn.

Gaat mij echt niet om de mini's of de reclame, maar dat er zo opzichtig gelogen wordt.
just my 2 cents...
____
Rover Mini 1993 - 1275 SPi Going Low
Austin Mini 1988 - 998 Red Hot turned Surf Blue
Mini IMA 1977 - Work in progress (project)
Mini Clubman 1977 - On to becoming a GTi (project)

Children are like farts: your own are just about tolerable but everyone else's are horrendous
Dr. Stuiter
Dr. Stuiter

Door Beumert, 15 apr 2012 14:42 Link

Hier worden twee dingen door elkaar gehaald. De vier mini's waaronder de geplamuurde waren voor een tv-show waar een freerunner over het dak sprong (daken beschadigd). Voor de reclame is een andere mini gebruikt. Kwestie van goed lezen.
____
Wacht maar totdat ik GROOT ben!
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door _mini_cooper_, 15 apr 2012 16:22 Link

Peter schreef:want ik lees net dat er 2 mini's toch afgeschreven zijn...

En dan word dit letterlijk op de site van de leverancier gezegt:

Helaas wordt de klassieke Mini, die 41 jaar in Longbridge in Engeland werd geproduceerd, nu al een aantal jaren niet meer nieuw gemaakt, en daarom zullen we erg zuinig om moeten gaan met de exemplaren die er nu nog zijn. We moeten een Mini-leven niet op een auto-demontage bedrijf te laten eindigen !

hmmm :|
____
-2005 MINI Cooper S
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door Eelke, 15 apr 2012 16:30 Link

Beumert schreef:Hier worden twee dingen door elkaar gehaald. De vier mini's waaronder de geplamuurde waren voor een tv-show waar een freerunner over het dak sprong (daken beschadigd). Voor de reclame is een andere mini gebruikt. Kwestie van goed lezen.

Dan heb jij andere informatie dan "Dutch Mini Rally". Een kwestie van goed lezen is het niet, de enige die tot nu toe de link met de freerunner maakte (en dat een "spotje" noemt, wat het niet is, het is een spelprogramma) is _mini_cooper_. Ik heb persoonlijk geen reden om aan te nemen dat Dutch Mini Rally iets anders bedoelde dan de spot van de verzekeringsmaatschappij, gezien zijn andere opmerkingen. Wat niet wegneemt dat hij het mis kan hebben, maar dat heeft dan niet zoveel met lezen te maken, hooguit met een misverstand tussen hem en de leverancier van de auto's :) Of misschien waren er in beide gevallen wel vier al dan niet geplamuurde Mini's?

@_mini_cooper_, wat betreft je laatste reactie, of de afgeschreven auto's nog te redden waren kunnen we alleen maar naar gissen. Als we even ervan uitgaan dat er toch met de beste intenties gehandeld is (het is altijd makkelijk om van het slechtste uit te gaan, maar probeer het eens om te draaien...), dan is dat toch wellicht niet zo. En dan lijkt het me beter als ze nog worden ingezet voor wat publiciteit voor de Mini, dan om in de anonimiteit steeds verder te verkwanselen.
____
Eelke Blok, You've just been Blok'ed
Ex-webmaster, achter de schermen bied ik wel eens een helpende hand.
1991 Cooper 1300 Diamond White (gerestaureerd)
"Small cars need big attitudes" -- EB
Volg mij op twitter
You've just been Blok'ed
You've just been Blok'ed

Door _mini_cooper_, 15 apr 2012 17:00 Link

Eelke schreef:de enige die tot nu toe de link met de freerunner maakte (en dat een "spotje" noemt, wat het niet is, het is een spelprogramma) is _mini_cooper_.

Ik vroeg het me alleen af of de sponsor die 3 Mini's daarvoor had uitgeleend :P Gezien de latere reactie van Dutch Mini Rally blijkbaar niet, alleen de 4 Mini's voor de reclame komen daar vandaan.
____
-2005 MINI Cooper S
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door Eelke, 15 apr 2012 17:58 Link

Nee, precies, dat dacht ik ook. Maakt ook verder niet uit, het een sluit het ander ook niet uit (ik heb overigens ook elders wel het verband tussen het freerunning-verhaal en het betreffende bedrijf gehoord, dus het zou best kunnen). Maar tot nader order ga ik er even vanuit dat Dutch Mini Rally weet waar het over gaat en het bij het rechte eind heeft :)
____
Eelke Blok, You've just been Blok'ed
Ex-webmaster, achter de schermen bied ik wel eens een helpende hand.
1991 Cooper 1300 Diamond White (gerestaureerd)
"Small cars need big attitudes" -- EB
Volg mij op twitter
You've just been Blok'ed
You've just been Blok'ed

Door Dutch Mini Rally, 15 apr 2012 18:37 Link

Ik weet inderdaad waar ik het over heb! Ik ken de bewuste leverancier van
de mini's al jaren persoonlijk. Nog ver voordat deze spot op tv was of zelfs was opgenomen had ik het er met hem al over gehad.

Dus ja, mijn verhaal klopt. En om misverstanden te voorkomen. Ik heb het niet over die freerunning mini's maar over die reclamespot!
Stage 1
Stage 1