Niet rondgooien op startmotor wel met de hand

Re: Niet rondgooien op startmotor wel met de hand

Door JosCM, 08 okt 2017 17:49 Link

Een stroboscoop doet het ook tijdens het starten.
____
Mini 1000 Jet Black 1988 ( met 1275 ) Droppie
Mini 1275 Rood/zwart 1991 (carb)
MINI Countryman Cooper, Cosmic Blue, steptronic
It's my Mini & I ♥ it
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door TorqueR11, 08 okt 2017 21:34 Link

@Jos ja xD, maar ist dan ook nuttig?

@Willy, misschien, ff checken.

Iig ben ik de 14e bij miniasfaltfreters dyno 'gig' in Oosteind, met werkende of niet werkende mini om is te kijken wat de rest kan vinden of zien. Ik wordt er dan heen gesleept door men maat.
____
1977 Austin Mini 1000 HLE 1303 HIF44, stage 2, 266 cam, 1.5 roller rockers, duplex timing, licht vliegwiel (4.4kg), 65dm4 ontsteking
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door hartsemaster, 09 okt 2017 10:32 Link

wil je motor wel lopen wanneer je remreiniger in je inlaat spuit?

heb je de benzineleidingen goed door laten lopen met je frisse benzine?
____
Mini 25 (1.3 SPI)
Stage 3
Stage 3

Door TorqueR11, 09 okt 2017 14:08 Link

met starthulp van de besbo, hikt ie inderdaad meer, maar starten is het niet.
____
1977 Austin Mini 1000 HLE 1303 HIF44, stage 2, 266 cam, 1.5 roller rockers, duplex timing, licht vliegwiel (4.4kg), 65dm4 ontsteking
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door wim fournier, 09 okt 2017 15:00 Link

Het zou toch een stuk schelen wanneer je voor jezelf zekerheid zou hebben of het nu een gebrek aan ontsteking of een gebrek aan brandstof is.
Daarom vraag ik je nu; heb je gecontroleerd of je ontsteking 'op tijd' staat, zoals ik je aangaf met de aanwijzing dat je dat kunt vaststellen door naar het sluiten en open gaan van de kleppen op de vierde cilinder te kijken.
Op het moment dat die kleppen 'op tuimelen' staan, moet de rotor van de stroomverdeler op 'tien over twee' staan en de bougiekabel die op de verdelerkap bij die stand (tien over twee) door de rotor wordt aangewezen, die moet naar de eerste cilinder. En dan -tegen de wijzers van de klok in- = met de draairichting van de rotor mee, vervolgens de kabels naar cilinder drie, cilinder vier en cilinder twee.
Zo moet je, wanneer het contact aan staat, en de kleppen van cilinder vier 'tuimelen' de vonk voor cilinder 1 overspringen.
Heb je dat gecontroleerd?
____
kennis en vaardigheid beklijft door ze te delen
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door TorqueR11, 09 okt 2017 15:43 Link

De ontsteking heb ik volgens deze door jou aan gekaartte methode ;) gecontroleerd en hij stond 180 graden fout. Daarna gaf de motor dus tekenen van leven nadat ik de ontsteking volgens deze instellingen heb hermonteerd. Ook heb ik in de hayness nog eens gecheckt of de ontsteking wormwiel op de juiste manier er in zat, de juiste diagonaal etc. en dat klopt nu.

Benzine wordt aangeleverd door een 2.5 bar elektrische brandstof pomp achter de benzine tank.

Na vaak proberen te starten ligt er een geel plasje benzine in de holtes van de zuigers en zijn de bougies goed nat.

Kan het zijn dat ie te rijk staat?

Ik zal morgen avond eens volgens startafstelling de carburateur instellen en kijken of ie dan start. tis een hif44 met BDK naald.
____
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door JosCM, 09 okt 2017 18:51 Link

Een plasje benzine in de zuigerkom ? Lijkt mij rijk genoeg. :x

Achter je brandstofpomp hoor je een reduceerventiel te plaatsen naar 0,2 bar ??
Zo pomp je de benzine gewoon door de carburateur heen het inlaatspruitstuk in.
____
It's my Mini & I ♥ it
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door morrismarc, 09 okt 2017 19:03 Link

De benzinedruk is veel te hoog(2.5bar?) voor een carburateur. Probeer eens te starten zonder ingeschakelde benzinepomp. Wel even goed doorstarten.
Ook een mogelijkheid is; dat het rubber ringetje in het choke-gedeelte van de carburateur vergaan is door de hedendaagse agressieve benzine. Ze verpulveren vaak hierdoor. Het effect is dat de carb, ook met ingedrukte choke-knop, voluit blijft choken.
Stage 3
Stage 3

Door TorqueR11, 09 okt 2017 20:36 Link

Misschien is het geen 2,5 xD want die narigheid is allemaal niet aan de orde xD ik weet het niet zeker haha. Maar ik ga morgen eens men carburateur bekijken en ik schrijf ff het merk en type brandstofpomp op
____
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door TorqueR11, 11 okt 2017 19:59 Link

JAAAAAAAH hij doet het!!!

Het lag aan de Tuimelaars, die ben ik helemaal vergeten af te stellen op de nieuwe onderdelen. Wat resulteerde in ietsjes open kleppen en dus een foute compressie!!

Ik had de tuimelaars nog niet afgesteld, omdat ik in eerste instantie het blok niet eens rond kreeg. Ze staan nu allemaal op 0.4 i.v.m. 1.5 roller rockers.

Maar om de vraag te beantwoorden over de benzinepomp. Het was te donker om te lezen welk merk en type het was.
En hoe wonderbaarlijk ook, omdat we het er over hadden, de druk was idd te hoog, want na 7 minuten lopen, verminderde hij toeren en kwam er een walm vanachter de motor en zag ik benzine uit de carburateur druppen.

Dit is dus net pas gebeurt, aangezien ik 5000 km prima heb gereden met deze carburateur en benzinepomp. Wat misschien niet veel is. Dus vrijdag dat even aanpassen en dan hopelijk rijden ^^

Thx voor jullie hulp!!
____
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door JosCM, 11 okt 2017 20:10 Link

Gefeliciteerd !! Leuk !
d:)b
____
It's my Mini & I ♥ it
Twin-cam eight port