| Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
|
|
|
|
|
||||||
|
Ik ga volgende week mijn stage 1 kit monteren welke bestaat uit een RC-40 010 uitlaat.
Ik heb nu deze onder m'n mini hangen:
Nu zit de uitlaat vast met 2 vierkante rubbers achter aan het subframe, de nieuwe komt met 2 elastieken aan het subframe. Maar ik zie deze niet zo 1 2 3 onder mijn auto uitkomen. Hoe kan ik dit het beste oplossen? of heefd iemand een foto van een subframe met de benodigde haken?
|
||||||
|
|
|
||||||
|
Wiebe,
De stage 1 kit is(was) inclusief het montage setje voor de uitlaat. Het ophangpunt is een meegeleverd rond rubber met aan iedere zijde een tapeind. Die steek je door het gat in het subframe heen aan de linker zijde. Tenzij dat bij jouw al eerder is aangepast. Daaraan wordt de uitlaat ophanging (U-klem) met een metalen plaatje bevestigd. Volgens het plaatje zit er kennelijk nu een ophanghaak aan de RC40 uitlaat. Het ophangpunt aan het subframe lijkt me daarom toch hetzelfde, alleen zul je daar nu iets van een ovaal ophangrubber voor hebben gekregen. Daar steek je bij montage dan het uitsteeksel naast de uitlaat pijp in. Succes, Erwin
|
||||||
|
|
|
||||||
|
De foto van de bovenste RC40 is er een voor MPi. Daar zit de uitlaat met een rubbers opgehangen.
Zie hier:
|
||||||
|
|
|
||||||
|
@Blue
Ik begrijp je verhaal niet zo goed, ik moet dus zo'n kit hebben gekregen? http://www.minisport.com/images/picture ... hfit01.jpg Die plaatjes moet ik dan in de klemmen leggen en dan om mijn uitlaat snoeren, maar hoe bevestig ik de plaatjes aan het subframe? of moeten die diabolo rubbers horizontaal geplaatst worden? Of moet ik gewoon zeuren om deze dingen. http://www.minisport.com/classic-mini-s ... oduct.html http://www.minisport.com/classic-mini-s ... oduct.html[/img] Ik zal vanavond even contact opnemen met de verkoper van de kit.
|
||||||
|
|
|
||||||
|
Wat je nodig het hangt af van wat voor mini je hebt en wat voor uitlaat je gekocht hebt. Bij de RC40 side exit die ik kocht zat standaard geen ophangset, die kwam er los bij.
Heb je echt zo'n RC40 als in je eerste post (met van die haken eraan) dan moet 'ie opgehangen worden als op de foto van Demelza. Als je dus geen MPi hebt zul je inderdaad die andere haken nodig hebben. Als je een gewone mini hebt en een gewone RC40 (beide zonder ophanghaken) dan heb je inderdaad deze set nodig (een beetje mini centre heeft dat op voorraad)
|
||||||
|
|
|
||||||
|
Waarom hang je je RVS middenuitlaat niet gewoon terug?
De voorste uitlaat rubber is te vervangen door een steun met een lip waar je de rubber aan kunt hangen... Die zijn gewoon te krijgen. Achter zul je hem anders vast moeten zetten.
|
||||||
|
|
|
||||||
|
die midden uitlaat geeft te veel herrie, een beetje is leuk, maar dat hard-rock geluid wat er uit die dtm komt
. Ik vind ook een largebore side exit vele malen mooier.
Heb ik nu een verkeerde uitlaat met montage set gekocht of alleen de verkeerde montage set gekregen?
Laatst bijgewerkt door Wiebe op 18 jan 2007 20:14, in totaal 1 keer bewerkt |
||||||
|
|
|
||||||
|
Ik denk de verkeerde uitlaat. Als je subframe die haken zoals op de foto van Demelza niet heeft, kun je die verder niet gebruiken.
Je kunt ze er wel afslijpen en de uitlaat met zo'n montageset vastzetten, maar om nu direct te gaan slijpen aan een nieuwe uitlaat is ook weer zowat. Ik zou naar de leverancier teruggaan en een om een andere uitlaat zonder haken gaan vragen. Dennis
|
||||||
|
|
|
||||||
|
Ik heb de leverancier gebeld. Deze gaat speciale plaatjes lassen met de beugels zodat ik de rubbers kan plaatsen
.
|
||||||
|
|
|
||||||
|
Wiebe,
Dat bovenste setje is wat ik bedoelde. Zat bij de Stage 1 set van MiniSpares voor de 998cc die ik heb. Het gaat je lukken lees ik al. Het geluid van de RC40 is zeker mooi.
Succes. Erwin
|
||||||
|
|
|
||||||
|
Maar anders kan je denk ik ook zoiets gebruiken wat je zelf al postte:
http://www.minisport.com/classic-mini-s ... oduct.html Ziet er trouwens vrij eenvoudig uit, dus ook best zelf te maken denk ik.
|
||||||
|
|
|
||||||
|
Ik ga hier even verder op in.
Ik zit namelijk met een soortgelijk probleem(pje). Vorige week heb ik een RC-40 van iemand overgenomen. Deze is voor een SPi en past direct op de katalysator. Mijn SPi heeft wel allebei de ophanghaken op het subframe nog, echter de haak op de utlaat is eraf geslepen. De uitlaat heeft volgens de eigenaar met uitlaatklemmen op het subframe gezeten. Nu kon ik me niet direct voorstellen hoe dit eruit zou zien, maar na het bekijken van dit topic en mijn subframe snap ik het denk ik... Klopt het dat ik op zoek moet naar deze kit?
De rubbers schroef je in de kleine gaatjes in het subframe, het zilveren plaatje gaat op de rubbers en de lip van het zilveren plaatje klem je tussen de uilaatklem en de uitlaat? Heb ik straks niet 2 uitlaatklemmen over trouwens?
|
||||||
|
|
|
||||||
|
Nee, deze set heb je m.i. niet nodig. Deze kit is alleen voor middendempers.
Gezien de vorige eigenaar die haak er eigenhandig afgeslepen heeft, zul je dus een zelfde oplossing moeten bedenken. Een oplossing (lees: kit) hiervoor kun je, denk ik, niet kopen... Er zitten aan de uitlaat ook nog 2 haken, zijn deze er trouwens beide vanaf? Misschien kun je nog eens naar de verkoper gaan om te vragen hoe het nou precies bij hem zat?
|
||||||
|
|
|
||||||
|
Deze kit is juist voor een side exit!! Zie de rare 'haak' met de 3 ronde gaten (2 voor bevestiging).
Je houd inderdaad 2 klemmen over, so what. Groet ron
|
||||||
|
|
|
||||||
|
Hmm, de één zegt dat het wel kan, de ander niet...
Heb vorige week ook aan de verkoper gevraagd hoe het dan bevestigd moet worden en hij had het ook over kleine gaatjes in je subframe waar je die zwarte ronde rubbers in kunt bevestigen en dat je dan met een stukje metaal het rubber met de uitlaatklem kunt verbinden. Ik had toen zelf geen enkel idee hoe het eruit moest zien, maar na het zien van de afbeelding denk ik dat ik dat setje moet hebben... Het ziet er logisch uit in ieder geval. Maar is dat ook echt wat ik moet hebben? Dat weet ik dus niet 100% zeker... Volgens mij heeft er maar 1 haak op de demper gezeten en die is eraf geslepen... Ik moet het dus wel met uitlaatklemmen doen. Volgens de verkoper is het zelfs een standaard montagemanier geweest (vandaar die gaten in je subframe) en is montage met haken daar later voor in de plaats gekomen.
|
||||||
|