| | |
|
|
Krijgt benzine en vonkt, maar loopt niet... Door René850, 30 jul 2010 20:23 Link
|
|
|

Stage 3
|
|
Hallo, Mijn Mini 850 van 1978 wil niet aanslaan... Na de benzinepomp vervangen te hebben omdat ie geen benzine kreeg, doet zich nu het volgende probleem voor, Hij krijgt dus benzine (vlotterkamer staat vol) En hij krijgt een vonk. Als ik benzine rechtstreeks in de carburateur giet, dan loopt ie. Het moet dus in de carburateur zitten... Iemand een idee hoe te werk te gaan..?? Mvg. René.
|
|
|
____
Leer van de fouten van anderen, het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken |
|
|
|
|
| | |
|
|
Re: Krijgt benzine en vonkt, maar loopt niet... Door (b)engeltje, 30 jul 2010 20:26 Link
|
|
|

Babbeltje
|
|
Hoi Rene,
Ik kan eventueel wel eens komen kijken. Wat me nu te binnen schiet is de vraagof je vlotterkamer wel benzine door geeft.
Groetjes, Bram
|
|
|
____
1989-er Mijn eigenste mini 1974 clubman (restautieproject van mijn ouders) 1981 special met nieuw hart en rijdt als een trein Voormalig bekend als jm_schel
 |
|
|
|
|
| | |
|
|
Re: Krijgt benzine en vonkt, maar loopt niet... Door René850, 30 jul 2010 20:32 Link
|
|
|

Stage 3
|
|
Ik weet niet waar je woont, maar dat zou super zijn natuurlijk... Heb de carburateur nu in een bad benzine gemikt, morgen maar eens ff met de luchtspuit erop.. Of heeft dat geen zin.?? Gr. René.
|
|
|
____
Leer van de fouten van anderen, het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken |
|
|
|
|
| | |
|
|
Re: Krijgt benzine en vonkt, maar loopt niet... Door Bart, 30 jul 2010 20:59 Link
|
|
|

Stage 1
|
|
Kijk eens of sproeiertje niet verstopt of vuil is, of de naald! mvg Bart
|
|
|
____
Mini + de nodige aanpassingen(r1 motorblok enz.) |
|
|
|
|
| | |
|
|
Re: Krijgt benzine en vonkt, maar loopt niet... Door (b)engeltje, 30 jul 2010 21:11 Link
|
|
|

Babbeltje
|
|
Ik woon op ongeveer 30 min rijden van je. Ik zit in de buurt van Tilburg.
|
|
|
____
1989-er Mijn eigenste mini 1974 clubman (restautieproject van mijn ouders) 1981 special met nieuw hart en rijdt als een trein Voormalig bekend als jm_schel
 |
|
|
|
|
| | |
|
|
Re: Krijgt benzine en vonkt, maar loopt niet... Door seffens, 30 jul 2010 21:38 Link
|
|
|

Cooper S
|
|
of de vlotter blijft hangen, heb ik namelijk ook aan de hand gehad, greetz
|
|
|
____
een mini is en blijft een mini en ik zie ze graag !!!!
mini hle 1983 thahiti blue mini van 1979 (in restauratie) |
|
|
|
|
| | |
|
|
Re: Krijgt benzine en vonkt, maar loopt niet... Door Kevin1203, 31 jul 2010 04:37 Link
|
|
|

Twin-cam eight port
|
|
als je een cabarateur hebt waar de onderkan in en uit bewogen kan worden, dan wil deze wel eens blijven hangen achter je rem en/of koppelings leiding. loopt hij ook heel slecht of niet door. gr kevin
|
|
|
____
Zolang de gek nog weet dat hij gek is, dan kan hij niet gek verklaard worden. Ik denk (lees: weet zeker) dat de Mini verslaving toegeslagen heeft bij mij. |
|
|
|
|
| | |
|
|
Re: Krijgt benzine en vonkt, maar loopt niet... Door René850, 31 jul 2010 14:47 Link
|
|
|

Stage 3
|
|
seffens schreef: of de vlotter blijft hangen, heb ik namelijk ook aan de hand gehad, greetz En hoe kom ik daar achter.?? Gr. René.
|
|
|
____
|
|
|
|
| | |
|
|
Re: Krijgt benzine en vonkt, maar loopt niet... Door René850, 31 jul 2010 15:32 Link
|
|
|

Stage 3
|
|
Nieuwe ontwikkeling : Als ik de Mini nu ff doorstart met de choke erop, en tijdens het starten de choke langzaam terug duw, begint de Mini te lopen. Met de choke op halve stand loopt hij heel even, en valt daarna weer stil... Na lang doorstarten slaat hij wel weer aan met de choke er half op, maar steeds maar voor heel even.. Gaspedaal aanraken of choke terug duwen betekent stil vallen.. Ra ra, politiepet.. Gr. René.
|
|
|
____
|
|
|
|
| | |
|
|
Re: Krijgt benzine en vonkt, maar loopt niet... Door Ton, 31 jul 2010 15:58 Link
|
|
|

Stage 2
|
|
Je schrijft, als ik de benzine rechtstreeks in de carburateur gooi, loopt de motor tot dit op is. Mijn vraag is eigenlijk waar vul je dan de carburateur, door dezelfde ingang als waar normaal de benzine slang vanaf de benzine pomp op zit? Als dat zo is, en hij krijgt geen benzine als je de slang vanaf de benzinepomp aansluit ligt het niet aan de carburateur. Heb je de benzinepomp al getest na montage? Dus als volgt, benzine slang loshalen van de carburateur en even starten en kijken of er voldoende benzine uit de slang komt. Als er wel voldoende benzine uit de slang komt, heb je dus op een andere manier direct benzine in de carburateur gegoten en zit je carburateur toch echt ergens verstopt. Je carburateur in een bakje met benzine gooien helpt dan echt niet, benzine drap lost niet op met benzine. Je zult alles heel goed schoon moeten maken. Ik gebruik zelf altijd hoge druk en een bakje met wat diesel olie, een kwast, en wat pennetjes(of ijzerdraadjes) in veschillende maten. Wees wel voorzichtig met de pakkingen anders heb je weer een nieuw probleem na montage, lekkage of valse lucht. Succes
|
|
|
____
Ik leer nog elke dag, en alleen een koe nog na z'n dood |
|
|
|
|
| | |
|
|
Re: Krijgt benzine en vonkt, maar loopt niet... Door René850, 31 jul 2010 16:34 Link
|
|
|

Stage 3
|
|
Ik heb een dopje benzine bovenin de carburateur gegoten, dus in de kelk waar normaal je luchtfilter op zit. Als ik de benzineslang op het deksel van de vlotterkamer los trek, en de auto start, stroomt er inderdaad benzine uit de slang.´ Daaruit heb ik de conclusie getrokken dat het in de carburateur moet zitten. Eerlijk gezegd ben ik een beetje huiverig om de carburateur uit elkaar te gaan schroeven.. Zal mij wel weer gebeuren dat er een veertje of iets dergelijks weg springt. Maar volgens mij kan ik er niet meer onderuit.. Gr. René.
|
|
|
____
|
|
|
|
| | |
|
|
Re: Krijgt benzine en vonkt, maar loopt niet... Door Ton, 31 jul 2010 20:31 Link
|
|
|

Stage 2
|
|
René, Carburateur losmaken moet je niet echt bang voor zijn, maak eventueel even foto's van elke stap die je doet, kun je later bij twijfel even terug kijken.Het best kun je beginnen bij de vlotterkamer onderin kan echt een flinke laag oude benzine drap zitten. Vloterkamer kun je trouwens ook al openen als de carburateur nog op de motor vast zit zonder wegspringende veertjes. Gebruik wel een goed passende schroevendraaier, de schroefjes kunnen erg vast zitten, en de sleuf van de schroeven is vrij snel beschadigd bij gebruik van een te kleine schroevendraaier. Ik zou wel even de motorkap verwijderen dat geeft meer werkruimte en overzicht. Stap voor stap moet het gewoon lukken zou ik zeggen. Als je de carburateur wel helemaal los maakt kun je het best op een schone werktafel beginnen met demonteren. Komt goed
|
|
|
____
Ik leer nog elke dag, en alleen een koe nog na z'n dood |
|
|
|
|
| | |
|
|
Re: Krijgt benzine en vonkt, maar loopt niet... Door René850, 31 jul 2010 23:12 Link
|
|
|

Stage 3
|
|
Bedankt voor de tips.. Carburateur ligt al op de keukentafel.. Morgen maar eens beginnen met stap voor stap uit elkaar te halen. Wordt vervolgd.. Gr. René.
|
|
|
____
|
|
|
|
| | |
|
|
Re: Krijgt benzine en vonkt, maar loopt niet... Door Kevin1203, 01 aug 2010 00:09 Link
|
|
|

Twin-cam eight port
|
|
Haal eerst even remmen reiniger daar spuit je alles mee door en spuit je ook de kleine hoekjes en dergelijke schoon doe dit wel buiten, en niet op de keukentafel
|
|
|
____
Zolang de gek nog weet dat hij gek is, dan kan hij niet gek verklaard worden. Ik denk (lees: weet zeker) dat de Mini verslaving toegeslagen heeft bij mij. |
|
|
|
|
| | |
|
|
Re: Krijgt benzine en vonkt, maar loopt niet... Door René850, 01 aug 2010 01:58 Link
|
|
|

Stage 3
|
|
Daar zal de vrouw niet blij mee zijn inderdaad.. Kan ik dat reservoir op de carburateur eigenlijk ook gewoon ff verwijderen, en naderhand opnieuw afvullen.? Gr. René.
|
|
|
____
|
|
|
|
| | |