tectyl niet droog na 3 weken

Teer/tectyl allemaal zooi!

Door Turbomini, 09 okt 2005 10:15 Link

Heren heren...........

wat is dat toch allemaal dat die zwarte zooi jullie zo,n goed gevoel geeft.......

de bodem "overpappen" met tectyl/teer etc heeft maar 2 gevolgen:

ten eerste, bij de volgende keur apk denkt de keurmeester: "zo, weer zo'n heerlijk rotte teerbak"es effe peuteren met mijn schroevendraaier.

ten 2e, al de al aanwezige roest/rotte plekken kunnen van binnenuit lekker doorrotten!

Waarom niet als volgt?

Bodem zuiver maken met Haakse tol en staalborstel.
Eventuele roest/gaten dichten met ijzer(lassen)

Naden in de Nadenkit zetten met kwastje en niet te dik.

Bodysafe(grijs-overschilderbaar zwar dekt zo lastig ) vermengen/verdunnen met industriele thinner.
Met roller en kwast aanbrengen, niet te dik( evt structuurroller geeft mooi bobbettjes effect)

De thinner zorgt ervoor dat de bodysafe net iets sneller en Harder opdroogd dan normaal.

Vervolgens overrolleren met gewenste lak of kleur

kost geen drol, alleen wat tijd........

succes!
Lex
____
Mijn motto: as het kapot is, dan make we het weer!
CB-SuperMini
Pickup 1275 stage 5 in resto

Van verkocht
Checkmate doorverkocht aan Stalloen...
Estate(appelsientje) gesloopt mei 2006( was niks meer van te maken)
turbomini verkocht in april 2006...ivm trouwen...
Blauwe uit shovel gevallen bij miniboer.....
Stage 3
Stage 3

Re: tectyl niet droog na 3 weken

Door coopie1100hle, 10 okt 2005 18:00 Link

ten eerste, bij de volgende keur apk denkt de keurmeester: "zo, weer zo'n heerlijk rotte teerbak"es effe peuteren met mijn schroevendraaier.

sinds wanneer mag een keurmeester zelf met een schroevedraaier aan je auto gaan peuteren? :? denk toch niet dat dat de bedoeling is, hij mag je wel vragen het schoon te maken bij twijfel, maar moet er zelf netjes van afblijven. O:)

de rest ben ik het ook wel mee eens, ik heb ook eerst chassis lak, body-safe, en in kleur gespoten, net zo beschermend, en gaat het roesten, dan zie je dat tenminste ook. met die zwarte troep zie het pas als het te laat is.
____
austin mini hle '83 mg1275, stage 3
austin mini hle '83 1000 automatic
rover mini '91 1275
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door FrostiE_999, 10 okt 2005 18:18 Link

Volgens mij prikken ze er gewoon in hoor, als ze denken dat het niet helemaal jofel is.... :x
____
- Member of the 10" appreciation society -

'75 Mini Clubman Estate
The ClubMan
The ClubMan

Door coopie1100hle, 11 okt 2005 11:16 Link

en dat mogen ze dus niet. zo mogen niet zomaar gaten in je auto maken, dan moeten ze vragen om het schoon te maken. heb ik ook gehad voor ik hem ging restaureren, toen zat er ook van die zooi op, dat moest ik eraf halen en weer komen laten kijken wat eronder zat. maar zelf mogen ze dat niet. als ze bij mijn mini gaan liggen peuteren ergens aan liggen krassen, dan haal ik er toch iemand van het rdw bij.
____
austin mini hle '83 mg1275, stage 3
austin mini hle '83 1000 automatic
rover mini '91 1275
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door LowRida, 12 okt 2005 06:48 Link

Een keurmeester mag met een bolkop hamertje lichtjes
op je dorpels en bodem tikken. Indien hij een verdacht
plekje ziet (of hoort, want rottigheid klinkt dof) mag
hij op deze plek iets harder tikken om te kijken of het
inderdaad een gat betreft.
____
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adreNaline en veel te snel voorbij!

Afbeelding ---> "Newyorker"    --->Afbeelding
The Perfectionist
The Perfectionist

Door JoeJack, 30 jun 2019 20:07 Link

We zijn nu ongeveer 14 jaar later na de eerste post , maar toch wil ik hier nog berichten.

Na in mijn wielkasten de roest verwijdert te hebben en laswerken uitgevoerd, heb ik Valvoline Tectyl Bodysafe (pot 1 liter), in de wielkasten met een borstel aangebracht

Wouw dat dekt en smeert vanzelf ! Prachtig product en niet overdreven duur 14.5 euro.

S ’anderendaags is gaan voelen . Wat is dat ? Nog steeds plakkerig. Tweede dag beter maar toch niet droog.
Derde dag , een ramp ! De zon had dat product terug lopend gemaakt door de hitte.

:( Daarom was ik gaan zoeken op het net naar info over de droogtijd en ben ik hier terecht gekomen. Trouwens niets te vinden over de droogtijd.
Verkopers zoveel je wil.

Ik moet er geen tekening bij maken hoe ge er uit gaat zien als ge aan uw remmen of dergelijke moet werken .
En hoe uw wielkasten er gaan uitzien na enige tijd van het vuil dat in het product plakt.

Mensen koop die brol a.u.b. niet. Ge hebt heel hard aan uw wagen gewerkt en dit smerig product doet alles naar de kl……

Hopende eventuele toekomstige gebruikers van dit product gewaarschuwd te hebben ?

Groeten ,
JoeJack
Bog Standard
Bog Standard

Door (b)engeltje, 01 jul 2019 19:46 Link

Hoi Jack,

Die van Valvoline hebben wij in het verleden ook gebruikt. Dat is idd niet de beste op de markt. Leuk om kleine stukjes mee op te vullen. Nu wordt niet echt "hard" van zichzelf, maar hoort zeker niet uit te gaan lopen.

Wij hebben al jaren goede ervaring met de Tectyl van Teroson. Misschien dat die je beter bevalt.

Groeten, Bram
____
1999 Blauwe Forty voor de deur.
1989-er mijn eigenste mini. In ruste, te wachten op renovatie.

Voormalig bekend als jm_schel
Afbeelding
Babbeltje
Babbeltje