Pagina 26 van de 28

Re: R1 blok in het vooronder...

BerichtGeplaatst: 09 mrt 2013 20:56
door Park Lane
Als je dan voor een goede twee pitter neemt kan je beter die eerder genoemde Aprilla RSV nemen. Marktplaats. Is compleet, heeft niet in het water gelegen en lijkt in betere staat te zijn. Zeker het waterliggen is naar mijn opinie vunest, dan kan je alles gaan vervangen en schoonmaken.

Gr, laurens

Re: R1 blok in het vooronder...

BerichtGeplaatst: 11 mrt 2013 09:51
door MiniMoto
Die waterschade had ik even overheen gelezen, afblijven dus..
Zo'n Aprilia (rotax) blok is ook een mooie optie idd.

Groeten, Paul

Re: R1 blok in het vooronder...

BerichtGeplaatst: 04 mrt 2016 22:21
door Ton
Afgelopen 3 jaar(de tijd vliegt) zelf een huis en een nieuwe schuur gebouwd, maar nu toe om de draad weer op te pakken. Zoek eigenlijk iemand die mij kan helpen aan de exacte maten van een Aprilia RSV 1000 blok. Liefst een goede tekening of foto's van alle zijden. Als het niet gaat passen overweeg ik toch een RWD Mini te bouwen met een Ducati blok.

Voor de liefhebber, ik heb nog een zeer compleet Yamaha R1 blok te koop.

Re: R1 blok in het vooronder...

BerichtGeplaatst: 17 jan 2017 22:21
door Ton
R1 blok is intussen verkocht.
Ben nog op zoek naar een leuk ander motorblok, maar nog niet echt gevonden wat ik wil. Wel al een bod gedaan, maar ik heb nog niet echt haast op dit moment, er is zat te koop.
Op dit moment bezig om te kijken of achterwielaandrijving haalbaar is met het blok voorin. Nou is daar best wel wat van te vinden op internet, maar het grootste probleem is een compact differentieel. Is hier nog iemand die mij kan helpen aan tips of idee├źn voor een passend differentieel? Body is bijna klaar, dus dit is de volgende stap.

Vast bedankt 8)

Re: R1 blok in het vooronder...

BerichtGeplaatst: 18 jan 2017 16:26
door Dennis
Het achterste differentieel van een Subaru Justy 4WD is heel compact. Ik heb zelf een project overgenomen voor 4WD in , in mijn geval een Innocenti Bertone, op basis van een Subaru Justy. Komt nog bij dat die 4WD Justy's goedkoop te vinden zijn.

Dennis

Re: R1 blok in het vooronder...

BerichtGeplaatst: 18 jan 2017 16:35
door Theo van den Bogaard

Re: R1 blok in het vooronder...

BerichtGeplaatst: 18 jan 2017 17:48
door Ton
Dennis de Subaru Justy stond al op mijn lijstje, maar ik dacht mogelijk zijn er meer opties. En inderdaad, met een beetje zoeken kun je inderdaad voor weinig geld al wel wat vinden.
Theo, leuke filmpjes, en daar zijn er nog heel veel meer van, zeker in de UK weten ze er wel raad mee. Zelf wil ik eigenlijk binnen de "standaard" maten van een Mini blijven, dus geen extreme verbreders en dergelijke.

Vast bedankt voor de reacties.
Ton

Re: R1 blok in het vooronder...

BerichtGeplaatst: 19 jan 2017 10:53
door Theo van den Bogaard
Alles kan gemaakt worden, wil je echt alleen achterwielaandrijving of is 4 wiel aandrijving een optie? (sowieso moet je dan ergens een cardanas kwijt)

Kleine achterwielaandrijver:
Mazda miata (spoorbreedte 1430)
https://www.miata.net/garage/alignment/

kleine 4wd:
fiat panda:
http://www.awdwiki.com/images/fiat-panda-4x4.jpg

als je met een motorfietsblok voorin een cardan naar achter wil aandrijven, moet je eigenlijk al een cardan-motorfiets als uitgangspunt nemen?!

FWIW,
Theo van den Bogaard

Re: R1 blok in het vooronder...

BerichtGeplaatst: 19 jan 2017 14:15
door Dennis
Op het 16V forum wordt nogal eens een MX5 achterbrug met differentieel gebruikt, alleen neemt die ophanging nogal wat ruimte in (kost je een flink deel van je achterbak). Ik weet niet hoe groot dat differentieel op zich is.

Ik heb er zelf ook naar gekeken, maar ga toch de "GTM route", een aangepast subframe achterin met daartussen het differentieel. Simpele bekende Mini techniek en als voordeel dat ik hetzelfde type vering rondom houd.

Dennis

Re: R1 blok in het vooronder...

BerichtGeplaatst: 19 jan 2017 17:28
door Ton
Theo, je gaat door voor de koelkast :D
Het plan is inderdaad een motorfietsblok met cardan als uitgangspunt te nemen.
Ben als een poosje bezig met meten en ben zelfs eerst met het idee bezig geweest ook het systeem van een cardan achterwiel van een motorfiets om te bouwen.
Andere optie is mogelijk een differentieel van een quad zoals bijvoorbeeld een Yamaha grizzly of iets dergelijks. Ik zit ook nog een beetje met de overbrenging verhoudingen en de beperkte ruimte.
En Dennis zo goed mogelijk binnen de huidige "simpele" Mini techniek blijven voor wat betreft vering heeft wel de voorkeur.
Eerst dus nog maar eens goed kijken wat haalbaar is, ik wil ook qua gewicht op Mini niveau blijven.

Gr. Ton

Re: R1 blok in het vooronder...

BerichtGeplaatst: 19 jan 2017 21:42
door ettore bugatti
-Moto-Guzzi twin
-MX5 versnellingsbak
-Landrover Freelander diff

Had ik deze al gestuurd? R1 voorin met rwd.
http://www.theminiforum.co.uk/forums/to ... ttle-more/

Re: R1 blok in het vooronder...

BerichtGeplaatst: 20 jan 2017 18:34
door Ton
Hey Richard,

Deze had je mij nog niet gestuurd, bedankt. Het is wel wat ik ongeveer bedoel. Ben inderdaad ook al wat bezig het meest geschikte blok te vinden met een laag geplaatste cardan aansluiting. Ketting of riem overbrenging op het cardan zou ook nog kunnen, dat maakt andere plaatsing van het blok mogelijk.
Landrover diff ben ik al eens aan het meten geweest, maar dat is nog niet echt compact. Denk dat ik maar eens een rondje sloop ga doen om eens wat maten en opties te verzamelen.
Misschien nog beter dat ik eerst nog even een soort van proefopstelling maak, ik heb nog een oude body waar ik alles aan kan lassen en slijpen zonder schade.

Ton.

Re: R1 blok in het vooronder...

BerichtGeplaatst: 20 jan 2017 19:27
door ettore bugatti
Tuurlijk kan het kleiner, maar een diff uit een Justy of Swift zal het vermogen niet onbeperkt op straat brengen. Dat zal met 60-70pk wel een beetje ophouden, ik geloof dat een R1 iets meer op de krukas heeft.

Re: R1 blok in het vooronder...

BerichtGeplaatst: 20 jan 2017 22:58
door Ton
Richard,

In dat maximale vermogen voor het Justy diff heb ik me vooraf al een beetje verdiept op de Subaru fora, ik lees daar over allerlei aanpassingen maar nergens over diff aanpassingen. Er zijn er zelf die rijden met ca. 200 pk, het gaat dan om GTI turbo blokken in een Justy. Misschien gewoon proberen dus.

Re: R1 blok in het vooronder...

BerichtGeplaatst: 21 jan 2017 13:04
door Theo van den Bogaard
ik heb nog even gekeken naar een alternatief bij trikes (driewiel motorfietsen 2 wielen achter) en in engeland wordt dan nog wel een Reliant diff/achteras gebruikt .. geen idee wat die aan pk aankan 8)

er zijn ook stevige kits voor HD of Goldwing maar die zijn ook wat duurder ..

FWIW,
Theo van den Bogaard