Kwaliteit voorruit

Re: Kwaliteit voorruit

Door Eelke, 01 apr 2009 13:05 Link

Met name de vroege Mini's hadden hier inderdaad last van, ik heb het idee dat het bij latere Mini's wel beter is geworden. Met mijn vorige Mini, een Checkmate van 2006, heb ik twee keer een probleem met de ruit gehad, waarvan 1 dusdanig dat de ruit vervangen moest worden. Maar die heeft dan ook wel heel wat kilometers gemaakt. Met mijn huidige Mini, van 2002, had ik op de eerste dag dat ik ermee naar mijn werk reed gelijk twee sterren |:( Sindsdien niet meer, maar wel nog bewuster niet te dicht op voorgangers rijden.

Ik denk trouwens dat het probleem niet zozeer ligt aan de kwaliteit van het voorruit (titel topic) maar dat het meer een samenloop is van eigenschappen als stand van de ruit, dat Mini's relatief veel last hebben van steenslag op de ruit.
____
Eelke Blok, You've just been Blok'ed
Ex-webmaster, achter de schermen bied ik wel eens een helpende hand.
1991 Cooper 1300 Diamond White (gerestaureerd)
"Small cars need big attitudes" -- EB
Volg mij op twitter
You've just been Blok'ed
You've just been Blok'ed

Door Vincent, 01 apr 2009 14:34 Link

de wegen zijn ook veel slechter geworden door de bevriesing de afgelopen tijd.
mijn Megane heeft ook een dikke ster in de ruit omdat het wegdek kapot gereden was.
____
1310cc, SW5 nokkenas, uitlaatklep 35,6,inlaat 29.5 race,Dubbele klepveren,1.5 Roller Rockers. racen maar!
tuned by miniminded
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door Uzzyel, 22 feb 2010 13:37 Link

Mijn Cooper is nu 3.5 jaar oud, en ik ben toe aan mijn 5e (!!!) voorruit.
De 1e zat er niet goed in en gaf daarom idiote fluittoon, de 2e, 3e en 4e zijn gescheurd. Allemaal door een barst die aan de buitenrand van t raam begon (1 daarvan was duidelijk doorgescheurde steenslag).

Naast stijfheid van de auto speelt ook mee dat t ruit vergeleken bij veel andere auto's nogal verticaal staat. Aanvliegende stenen ketsen daardoor minder goed af, omdat ze bijna recht op het raam komen.
Bog Standard
Bog Standard

Door André, 22 feb 2010 15:06 Link

Mijn eerste cooper was van 2003 en vertoonde de zelfde problemen tot 3x toe een nieuwe voorruit laten zetten, waarvan 2x origineel maar daarna immitatie en daarna nooit geen last meer gehad.rijdt nu een clubman van 2007 met al 1 jaar een sterretje erin, er gebeurt verder niets mee.
Stage 3
Stage 3

Door csel, 22 feb 2010 16:19 Link

Hoi,

Vergeet niet dat door de vorst heel veel steentjes van het asfalt zijn losgevroren en dus vrolijk rondspatten.

Cor
Stage 3
Stage 3

Door gieltje, 09 sep 2014 18:06 Link

Het heeft niets te maken met de glaskwaliteit. Ik werk zelf bij een heel bekend bedrijf dat voorruiten plaatst. Het heeft te maken met de stand van een new mini voorruit. En met het feit dat de mini een flink stuk lager op de weg ligt dan een gemiddelde auto. Als ik de vraag stel aam een klant of ze vaak dicht op hun voorganger rijden zeggen ze meestal ja. Ik heb zelf ook een Cooper s . Hier zit ook al een andere ruit in. Ik heb nog geen problemen gehad.. :D . Maar als je ruitschade hebt zou ik je als tip mee willen geven om naar dat ene bedrijf te gaan, met die irritante reclame en gratis ruitenwisser. :P

Die kunnen zo zien wat ze voor jou kunnen doen.
Bog Standard
Bog Standard