Mini 1000 HL 1981

Mini 1000 HL 1981

Door Risky, 14 mrt 2010 10:18 Link

Hehe eindelijk mijn eigen showcase :D
Jep ik ben nu dus ook in bezit van een eigen mini, en ik moet zeggen, ik vind hem geweldig!

Gister heb ik de mini opgehaald in Noord-Holland, dat was 205 km rijden (enkele reis) en de terugweg heb ik zelf terug gereden met de mini. Wat mij verbaasde is dat ik nergens last van had, hij rijdt dus echt super :D

Maargoed nu over de Mini.
Het is dus een Mini 1000 HL uit 1981. Er zit een 1000cc in (lekker zuinig). Origineel was deze auto beige maar die is in '91 overgespoten naar dit blauw. Ook is er toen een Jet Black interieur in gezet waar ik echt heel tevreden mee ben. Die stoelen zitten heel goed! Nadeel is dat er bij de paravaan 2 plekjes zitten en een klein gaatje in de bodem. Maarja dat mag wel voor een auto van 29 jaar oud of niet dan :P Dat gaatje wordt binnenkort dichtgelast door een maat van mij.

Ohja, over die afstand van 205km van gisteren (bijna constant op de snelweg met een snelheid van 100-120 km/u) reed mn mini 1:17,5 :D

Hier wat foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
____
Afbeelding
The question isn't IF you're going to buy a Mini, but the question is: which one??
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Re: Mini 1000 HL 1981

Door MiniJoey, 14 mrt 2010 10:47 Link

Vet wagentje,

Goed onderhouden zou ik zeggen! En als t niet je dagelijkse vervoer is beetje selectief worden met wat voor weer je rijdt.
Regen vinden ze niet zo leuk!
____
mini under construction....
1340 mini in restauratie.
mini 1000...doet t ook nog niet
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door JanZ, 14 mrt 2010 10:48 Link

Mooie aankoop, ik hoop dat je er veel plezier van gaat hebben. Ik denk dat de velgen die er onder zitten ook net wat voor mij zou zijn.
____
Op Zoek naar een Mini automaat.
Stage 2
Stage 2

Door Risky, 14 mrt 2010 11:42 Link

@MiniJoey, thanks :D en ik heb ook nog een brommer dus ik zal hem niet elke dag gebruiken, maar wel heel vaak :P
@Janz, ik vind de velgen zelf ook heel mooi. En 10 inch rijdt echt lekker :)
____
Afbeelding
The question isn't IF you're going to buy a Mini, but the question is: which one??
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door mini-'77, 14 mrt 2010 12:08 Link

hij ziet er nog erg strak uit! mooi wagentje.
10" is gewoon vet.

Gr, Paul. ;)
____
Austin mini 1000 Special 1977.
Stage 1
Stage 1

Door Mausje75, 14 mrt 2010 20:22 Link

Ziet er echt goed uit...ben er zuinig op..ik zou `m meteen ff een anti-roestbehandeling geven. Alle open ruimtes behandelen.

Groetjes,

Maurice
____
Bumps verkocht...

1200 Kever el Mexico.... Olé!!

Quot homines, tot sententiae
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door A.J, 14 mrt 2010 21:21 Link

Ja wij kregen zaterdag een telefoontje dat we niet meer langs hoefde te komen, omdat hij verkocht was!

Wij hadden deze ook op het oog, en zo te zien heb je een hele goede koop gedaan, wat een nette auto zeg!

Heel veel plezier ervan!
____
Fightin' 4 peace is like fuckin' 4 virginity.
Stage 3
Stage 3

Door Risky, 14 mrt 2010 22:21 Link

@paul, 10" is zeker gaaf :D
@Mausje, hij heeft al een volledige tectylbehandeling gehad, of bedoel je dat niet? Er zitten wel wat plekjes op zoals ik al zei maarja de auto is 29 jaar oud :)
@A.J, haha oeps O:) ik zou zeggen succes met de verdere zoektocht! Ben zelf ook lang bezig geweest om een goede te vinden maar als je geduld hebt vind je een mooie ;)
____
Afbeelding
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door A.J, 14 mrt 2010 22:51 Link

Wij zijn toevallig ook afgelopen zaterdag geslaagd, nogmaals veel plezier van je mini! :)
____
Fightin' 4 peace is like fuckin' 4 virginity.
Stage 3
Stage 3

Door Risky, 14 mrt 2010 22:52 Link

Kijk dat is mooi :) en bedankt! Jij ook heel veel plezier met jouw mini maar dat zal wel lukken denk ik zo :P
____
Afbeelding
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door Risky, 17 mrt 2010 22:45 Link

Hier nog wat fotootjes, intussen weer 500km verder :9

Blokje
Afbeelding

Interieur
Afbeelding

Kofferbak met reservewiel, krik en zelfgemaakte bodemplaat (zat bij de mini :P)
Afbeelding

En hier tijdens het verversen van de olie en vervangen oliefilter dat ik vandaag heb gedaan :)
Afbeelding
____
Afbeelding
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door dennisvdh, 21 mrt 2010 22:46 Link

Hey, leuke Mini man! Ik heb dit topic volgens mij gemist. (kijk meestal naar de avatars, die van jou was eerst anders) ;)

Heel veel plezier ermee, en wees er maar zuinig op d:)b
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door Risky, 21 mrt 2010 22:53 Link

Haha thanks en ja mijn avatar was eerst anders :) Maarja als je eenmaal een mini hebt wordt de avatar natuurlijk wel veranderd naar je eigen mini heh :P

zuinig zijn zal ik zeker doen, vandaag de hele voorkant in Turtle Wax gezet en binnenkort de hele achterkant :)

Er zitten helaas wel wat plekjes op maar ach dat mag wel voor een mini uit '81 :P
____
Afbeelding
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door Risky, 24 mrt 2010 23:04 Link

Mijn linkerbuitenspiegel moet ik regelmatig bijstellen (eens in de 2-3 dagen) omdat hij naar achter wegzakt zegmaar (zodat je naar de mooie blauwe lucht kijkt ipv de auto's achter je...).
Ligt dit aan slijtage of is dat te verhelpen met iets vastdraaien?
____
Afbeelding
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door (b)engeltje, 24 mrt 2010 23:11 Link

Ligt aan de spiegel. Je kunt het spiegeltje eruit halen, voorzichtig natuurlijk. Als het een verstelbare is, dan zit er aan de binnenzijde een veertje met een schroefje.
____
1999 Blauwe Forty voor de deur.
1989-er mijn eigenste mini. In ruste, te wachten op renovatie.

Voormalig bekend als jm_schel
Afbeelding
Babbeltje
Babbeltje