1300MPi Cooper 1999

1300MPi Cooper 1999

Door Erwinner, 29 jan 2014 19:52 Link

Afgelopen weekeinde me fris voorgesteld en sinds vanmiddag alweer trots bezitter van een 1300MPi Cooper uit 1999. Kan hard gaan O:)

Heb me paar avondjes helemaal gek gesurfed hier op de markt (helaas maar 7 van de 34 aangeboden Mini's mogen bewonderen omdat het lidmaatschap niet zo snel rond is), Autoscout24, Mobile.de en Marktplaats. Direct compleet in de war van de absurde range in prijzen variërend van 'elke eenvoudige euro die de gek er voor geeft is mooi meegenomen' (jaja, in Huizen een SPI bekeken voor elk aannemelijk bod maar daar vielen de gaten letterlijk in elk plaatdeel) tot 'wat de miljonair er aan kwijt wil' (heerlijk genoten van 2 bakjes koffie bij Little Car Company, maar er al snel achter dat ik voor al dat moois het budget niet had).

Maar toen liep ik op Marktplaats dus tegen een simpele advertentie voor deze brandweerrode Mini Cooper 1300MPI uit 1999 en was al snel verkocht. Helaas niet alle opties die ik in 1x hoopte te vinden (Sportspack en zonnedakje), maar wel recent volledig bodyoff gerestaureerd en nieuw in de lak gezet. Enrique was de 3e bezitter en heeft dit project overgenomen van de 2e eigenaar waar hij het werk in de schuur samen mee heeft aangepakt. Zelf is Enrique hier op het forum / minisevenclub ook niet onbekend want rijdt zelf nog steeds in een prachtige BRG SPi met alles-er-op-en-er-aan :)\_

De 1300MPi ziet er weer volledig uit als nieuw en zo'n beetje alles is vervangen wat er maar nodig. Bij mij mag deze bella dus veilig in de verwarmde garage komen overnachten en kan al bijna niet wachten tot we zaterdag met ons 4-tjes de Cooper op gaan halen!

Hierbij vast de MP-pic's. Een echte fotoshoot volgt nog wel...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

En hierbij dus vast de sneakpreview van de verwarmde garage waar de 1300MPi straks dus heerlijk droog en warm kan overnachten in afwachting op de eeerstvolgende clubtoertocht! #hebernualzinin!

Afbeelding
____
One Life, Live it!
Stage 3
Stage 3

Re: 1300MPi Cooper 1999

Door Wandelaar, 29 jan 2014 22:12 Link

Gefeliciteerd! Toffe mini! Veel plezier ermee :)
Stage 1
Stage 1

Door Erwinner, 29 jan 2014 22:19 Link

Wandelaar schreef:Gefeliciteerd! Toffe mini! Veel plezier ermee :)

merci! lijkt een beetje op die van jou, maar dan ander kleurtje ;)

eerst mod gaat er al snel aankomen en dat is de montage van 2 extra headlights :D
____
One Life, Live it!
Stage 3
Stage 3

Door munuuuhh freak, 30 jan 2014 19:54 Link

Eyy gefeliciteerd met je aankoop.
Mooi ding d:)b d:)b

veel mini rijplezier

minigroet stefan
____
mini 1275 A + kent nok + stage 3 geflowede kop + mainflow uitlaat + hiff44 carb met k&n + vliegwiel + nonverto + 1.5 roller rokkers + electro ontsteking
Cooper S
Cooper S

Door Erwinner, 01 feb 2014 22:45 Link

Vanmiddag de Cooper1999 opgehaald in Beverwijk en direct lekker stuk mee gereden met mijn dochter. Was te laat thuis voor een serieuze fotoshoot, maar hierbij vast de eerste foto in de warme garage :D

Afbeelding
____
One Life, Live it!
Stage 3
Stage 3

Door JosCM, 02 feb 2014 09:54 Link

Hé Erwin, komen we elkaar hier weer tegen. :)
Ik snapte al niet waarom je de JCW Cabrio wegdeed, maar nu begrijp ik het helemaal.
Zo te zien een mooi exemplaar in de enige juiste kleur. :x

Als mijn Jet-Black klaar is , gaat íe ook niet meer weg.
We zien elkaar wel bij een meet.
____
Mini 1000 Jet Black 1988 ( met 1275 ) Droppie
Mini 1275 Rood/zwart 1991 (carb)
MINI Countryman Cooper, Cosmic Blue, steptronic
It's my Mini & I ♥ it
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door Erwinner, 02 feb 2014 20:16 Link

JosCM schreef:Hé Erwin, komen we elkaar hier weer tegen. :)
Ik snapte al niet waarom je de JCW Cabrio wegdeed, maar nu begrijp ik het helemaal.
Zo te zien een mooi exemplaar in de enige juiste kleur. :x

Als mijn Jet-Black klaar is , gaat íe ook niet meer weg.
We zien elkaar wel bij een meet.

Het mini-wereldje is inderdaad klein :P ik neem aan dat je de CM nog wel steeds rijdt en de JetBlack voor de fun erbij is?

Vanaf dat ik rijlessen had heb ik altijd al een mini willen rijden, maar wilde er niet aan beginnen zonder een droge garage. En nu is die mijlpaal dus eindelijk bereikt! En de JCW MINI R53 was ook echt feest, maar als daily drive voor mijn vrouw op de lange termijn geen blijver. Nu dus voor exact wat de verkoop heeft opgeleverd dus 2 'little cars', allebei in brandweer-rood \:)

Vandaag na wat klussen in het nieuwe huis (begint eindelijk zo'n beetje richting afronding te gaan) waaronder goede verlichting met 3 plafonnières in de garage gelukkig ook nog tijd voor een eerste lekkere rit met foto-moment. Wie (her)kent deze prachtlocatie vlak bij ons thuis?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een paar om het af te leren voor ons nieuwe thuisje....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
____
One Life, Live it!
Stage 3
Stage 3

Door Erwinner, 02 feb 2014 20:23 Link

Na zo'n eerste dagje samen op stap wel direct wat prachtige vraagjes. Wie helpt me vooruit?

1. Bij het uitrijden van de garage wilde de mini niet echt lekker starten. Bij contactsleutel omdraaien (jaja, na het uitzetten van de startblokkering) sloeg de motor direct aan, maar na nog geen seconde ook weer uit. Leek wel of er geen brandstoftoevoer of vonk was? Na wat herkansingen, de reservesleutel proberen etc herinnerde ik me dat we met de huurmini ook eens zoiets hadden. Toen hielp een klap op de benzinetank en dat deed nu blijkbaar ook wonderen :? Wat is dat dat met de benzinetoevoer op de MPi's?

2. Als ik de verlichting aanzet heeft het hendeltje 3 standen
1. Verlichting uit
2. Gewoon licht aan (dimlicht gok ik? Kan geen stadslicht stand vinden?
3. Grootlicht aan (dat probeerde ik per ongeluk eerst en had toen veel gesein van boze tegenliggers dus snel in de gaten :| )

3. Als ik de verlichting aanzet zakt de volt-meter terug van het midden naar de nul-stand. Betekent dit dat de accu met verlichting aan in het geheel niet bijlaadt?
____
One Life, Live it!
Stage 3
Stage 3

Door JosCM, 03 feb 2014 08:24 Link

Antwoord:
1. Vlg mij heeft de MPi een benzine-pomp bij de tank zitten, deze zal geen goed kontakt maken of de pomp is defect.

2. Bij de meeste mini's heb je een schakelaar op het dashboard met :uit, stadslicht (zit in de koplamp), dimlicht of grootlicht.
Dit schakel je om door de hendel aan de stuurkolom naar achter/voren te bewegen.
Jouw Mpi heeft dit vlg. mij ook.

3. Het ligt eraan waar de voltmeter is afgetakt. Op dat punt heb je iig. een spanningsval. Even met een voltmeter op de akku meten of de spanning boven de 12 V blijft, met grootlicht, liefst 14,4 V.

Welkom in de wereld van de classic. :x ;)
____
It's my Mini & I ♥ it
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door Erwinner, 03 feb 2014 22:44 Link

Wordt inderdaad ff wennen aan classic odds, maar heb ook jaren lol gehad van een Alfa 916 Spider 3.0V6 dus ben wel wat gewend. Lijkt er in mijn classic mini op dat er wellicht toch bij de rebuilt wat electronica bugs in de kabelboom terecht zijn gekomen. Leuke uitdaging om eens te fixen O:)
____
One Life, Live it!
Stage 3
Stage 3

Door Erwinner, 03 feb 2014 22:46 Link

O ja; had op het newminiclub forum ook even wat van mijn plannen gedeeld met de classic mini: voorstel daar is om de classic lekker tutti-originali te gaan houden. Heb van R&M al wel een setje Sportspack verbreders overgenomen dus wie weet wat er allemaal nog wel/niet gaat gebeuren O:)
____
One Life, Live it!
Stage 3
Stage 3

Door RenM Cooper, 09 feb 2014 13:25 Link

en je weet nu hoe je verlichting werkt... ook niet geheel onbelangrijk...

d:)b
____
Mvg Ruben

"project retro look '89"
Cooper S
Cooper S

Door Erwinner, 09 feb 2014 14:45 Link

Precies! Scheelt wel weer een paar boze mede-weggebruikers O:)

Ga er nu lekker ff van genieten met middagje sturen. Tot straks!

P.S. Nogmaals dank voor je super-service Ruben!
____
One Life, Live it!
Stage 3
Stage 3

Door Erwinner, 08 mrt 2014 22:52 Link

En sinds vanavond ook een setje 13" deepdish met knappe bandjes rijker... Wordt nog wel even mooie poetsen / polijsten maar ziet er straks vast super uit icm die sportspack verbreders en hopelijk dat mooie New MINI panoramadak. Spannend!
Afbeelding \:)/

O ja; nog wel even zorgen dat die startprobleempjes weer gefixed worden. Was in elk geval geen probleem met de noodstop benzinetoevoer blokkade (ook met bypass helaas dezelfde problemen) of kortsluiting bij de aansluiting van de verstralers (na loskoppelen helaas ook nog steeds problemen). Moet dus toch elders in de electronica of benzinepomp zitten?
____
One Life, Live it!
Stage 3
Stage 3

Door JosCM, 09 mrt 2014 10:11 Link

Ze zijn hier iets minder enthousiast dan bij de NMC met nieuwe velgen,
maar goede keus, deze gaan goed staan met de sportspack.

Je benzinepomp ( of relais ) is makkelijker te controleren dan je electronica, dus daar zou ik eerst mee beginnen.
____
It's my Mini & I ♥ it
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port