Mini Studio2 Restauratie

Mini Studio2 Restauratie

Door Frank 1.6, 14 jul 2016 12:03 Link

Hallo Allemaal,

Ik heb vorige maand mijn eerste mini gekocht.
Het is een Studio2 die in 91 op kenteken is gezet.
Apk is in 2000 verlopen en daarna heeft hij waarschijnlijk in een schuur gestaan.
Iemand is ooit begonnen met het opknappen, maar dat is nooit afgemaakt.
doordat hij lang zonder ramen heeft gestaan is de bekleding redelijk groen (mos) geworden. maar daar heb ik nu ook al een andere interieur voor gevonden. de rest van de auto is gelukkig wel in redelijk goede staat(weinig plekken echt rot, wel wat oppervlakte roest doordat ze al zijn begonnen met schuren).

Het is nu de bedoeling om hem op te knappen in redelijk originele staat.
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb eerst het subframe aan de voorzijde verwijderd, en ben nu bezig om er een andere motor in te plaatsen, dit omdat de motor die erin zat roest heeft aan de cilinderwanden. :(

de Donor motor:
Afbeelding
____
Mini Studio2 (Restauratie), Subaru Legacy(Daily)
Bog Standard
Bog Standard

Re: Mini Studio2 Restauratie

Door stan, 15 jul 2016 15:16 Link

Die is dan toch eindelijk in goede handen gekomen. Nog een mooie basis waar zeker iets van te maken valt. Je daily auto is anders ook niet mis. :)\_
____
Afbeelding
Stage 3
Stage 3

Door Risky, 17 jul 2016 21:02 Link

Als er roest in de cilinderwanden zit, kan het nog bruikbaar gemaakt worden, mits het niet te diep is.

Zie als voorbeeld mijn cilinderwand, voor en na (fijn schuurpapier met WD40, soort van polijsten).

Afbeelding

Afbeelding

Sindsdien al veel km's probleemloos gelopen (even afkloppen :P )

Wellicht het proberen waard? ;)
____
Afbeelding
The question isn't IF you're going to buy a Mini, but the question is: which one??
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door Frank 1.6, 13 feb 2018 15:43 Link

Zo dat was wel weer een hele tijd geleden, maar ik heb niet helemaal stilgezeten.

Ik moet eerlijk zijn, het duurt allemaal net wat langer dan de bedoeling was.
Maar er gebeurt ook wat meer dan ik had voorzien.

Januari 2017 ben ik met de auto op bezoek bij de RDW geweest omdat ik geen kentekenbewijs bij de auto had. Dit hebben ze voor mij in orde gemaakt, en hebben meteen het chassisnummer verplaatst (dit was niet direct nodig, maar hij werd slecht leesbaar in de paravan.)

Afbeelding

Hierna ben ik begonnen met het aanpakken van het plaatwerk, hier heb ik de grote inschattingsfout gemaakt.(of misschien gewoon te naïef geweest)

ik ben begonnen met het verwijderen van de voorkant(spatborden, a-paneeltjes en front). Deze bestonden voor een gedeelte uit plamuur.

Vervolgens zag ik nog wat roest bij de dorpels zitten. Hier ben ik ook enthousiast aan begonnen.
Afbeelding

Op dit moment zit er een nieuw stuk vloer in, een nieuwe dorpel en nog een aantal kleiner stukken.
Om dit makkelijk te doen zonder brug heb ik de auto op zijn zijkant gelegd op een matras.
niet ideaal als je gaat lassen en slijpen. (in verband met brandgevaar)
Op dit moment is de bodem voor een groot deel klaar.
Afbeelding

Ik hoop de komende tijd wat vaker en meer aan de mini te werken. (en misschien wat meer updates te plaatsen.)

Gr Frank
____
Mini Studio2 (Restauratie), Subaru Legacy(Daily)
Bog Standard
Bog Standard

Door Risky, 13 feb 2018 16:33 Link

Mooie van dat hij zo kaal is dat je overal goed bij kan!

Veel succes d:)b
____
Afbeelding
The question isn't IF you're going to buy a Mini, but the question is: which one??
Sir Issigonis
Sir Issigonis