Plaatsen voorruit

Plaatsen voorruit

Door stijn, 29 jan 2003 14:18 Link

hoi,
bij het opmake van mijn mini heb ik de voorruit die gebarste was eruitgehaald. er moest ook een beetje gelast worde aan de onderkant waar de ruit zou kome vast te zitte. aangezien mijn ruit gebarste was, heb ik een nieuwe besteld bij carglas. maar nu krijg ik deze ruit er niet meer in. zijn er misschien verschillende mate in de ruite of moet ik een stukje wegslijpe van waar ik wat heb bijgelast?
Stage 1
Stage 1

Re: Plaatsen voorruit

Door Eelke, 29 jan 2003 14:21 Link

Het hoort behoorlijk strak te zitten, eruit is ook geen sinecure. Ik geloof dat de pro's spuitflesjes met water en een klein beetje afwasmiddel gebruiken als smeermiddel. Wat betreft het bijslijpen, het is aan jou om te beoordelen hoevel je erbij gelast hebt.
____
Eelke Blok, You've just been Blok'ed
Ex-webmaster, achter de schermen bied ik wel eens een helpende hand.
1991 Cooper 1300 Diamond White (gerestaureerd)
"Small cars need big attitudes" -- EB
Volg mij op twitter
You've just been Blok'ed
You've just been Blok'ed

Door stijn, 29 jan 2003 14:48 Link

Ik heb hem al naar een rover-garage gedaan, maar daar krege ze de ruit er ook nie in. en op het oog gezien heb ik er niet echt "teveel" bijgelast.
Stage 1
Stage 1

Door Maarten van den Akker, 29 jan 2003 15:03 Link

Ruit terugbrengen naar Carglass
____
1380 stage 4,retro-look.
Pick-Up als meerjarenproject.
en een Cadillac van bijna 6 meter.
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door Wouter, 29 jan 2003 20:12 Link

Maarten van den Akker schreef:Ruit terugbrengen naar Carglass

of door carclass laten plaatsen.

Wouter (die een ruit plaatsen een k*tkarwei vindt)
Club Crew
Club Crew

Door Maarten van den Akker, 29 jan 2003 20:58 Link

Hoezo Kwalitatief Uitermate Treurig?
Is toch simpel!? Gewoon met een elektriciteitsdraad rubber erin trekken, daarna de pees erin, voila. Kwestie van een klein half uurtje.
____
1380 stage 4,retro-look.
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door Jos (Inno), 29 jan 2003 21:11 Link

HO! pas op met wat je zegt. Uit ervaring kan ik je vertellen dat het plaatsen van een voorruit de eerste keer allesbehalve een "eitje"is.
Bijna de oorzaak van een echtscheiding.
let er op dat je het rubber in de raamopening klemt (droog dus!, ander valt hij er steeds uit) de kant van het rubber waar het glas in gaat mag gevuld met glijmiddel naar wens

(Een pro doet het in een kwartiertje, heel frustrerend na er 2 uur mee te hebben gehannest, wel de kunst afgekeken)
____
Jos (Inno)
Stage 3
Stage 3

Door Wouter, 29 jan 2003 21:14 Link

Dan zal ik wel te ongeduldig zijn geweest, of het rubber was te hard, of buiten te koud, maar ik kreeg het niet snel voor elkaar.

Wouter (ruit eruit gaat makkelijker!)
Club Crew
Club Crew

Door Maarten van den Akker, 29 jan 2003 22:22 Link

Het gaat juist makkelijker als je het rubber om de ruit doet, in de rand een elektriciteitsdraad( niet massief) doet en aan de onderkant de uiteinden te laten overlappen. Dan zet je de ruit ,onderkant eerst, erin en trek je aan één kant van de draad evenwijdig aan de ruit zo, dat de rand over de carrosserie valt, eventueel aandrukken aan de buitenzijde tegelijk met het trekken van de draad.
Voor de pees is het wel makkelijk dat je een pezentrekker( waarmee je moet duwen overigens) gebruikt
____
1380 stage 4,retro-look.
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door Wouter, 29 jan 2003 22:39 Link

Ik neem aan dat je de draad aan de binnenkant van de auto moet aantrekken?

Ik heb het zo geprobeerd, uiteindelijk zat hij wel, maar het heeft heel wat gevloek gekost. Misschien had ik een helper erbij moeten hebben.

Wouter
Club Crew
Club Crew

Door Erwin+Beestje, 29 jan 2003 23:08 Link

Hazerswoude Mark mag het nu ook gaan proberen...
Tja, als het zover is: Bedankt voor jullie steun! :?
____
God kon niet overal tegelijk zijn, daarom vond Hij grootmoeders uit. www.christelijkeminiclub.nl
Stage 3
Stage 3

Door Maarten van den Akker, 29 jan 2003 23:17 Link

Een helper is inderdaad makkelijk, maar zonder gaat ook wel(zoals je gemerkt hebt)
Een beetje invetten met zeep of olie kan geen kwaad.
____
1380 stage 4,retro-look.
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door Wouter, 31 jan 2003 10:43 Link

Een beetje invetten met zeep of olie kan geen kwaad.

veeeeeeel siliconenspray, maakt het rubber ook wat zachter...
misschien de volgende keer maar eens in een verwarmde garage proberen en niet bij 10 graden C buiten.

Wouter
Club Crew
Club Crew

Achterruit

Door G-Bee, 02 aug 2004 22:02 Link

GRRRRRRRRR ik hoor dus nog niet bij de pro's duidelijk.

Ik probeer mij acchterruit in zijn nieuwe rubbers te krijgen. Ik heb eerst een rupsje kit om de sponning (auto gelegd) en toen de rubber erin gedaan zonder al te veel te knoeien alleen er bleef en vouw in de rubber. Daarna geprobeerd de ruit in de rubber/auto te plaatsen met gevolg dat de rubber de auto in geduwd werd en alles on de kit kwam :(.

Alles eruit genomen. Toen maar geprobeerd eerst de rubber om de ruit te leggen, maar de rubber lijkt te groot. Toen maar opgegeven vooordat een zeer gefrustreede G-Bee met een kapotte achterruit zat...

Mijn vraag is als je de rubber, dat bestaat uit een stuk bij mij, om de ruit legt moet het zo strak zijn dat het vanzelf vastklemt?
____
Hey, let's be careful out there.
----------------------------------
G-Bee: 1000 met knijpers en grille die nu wéér gemaakt is.
Eric: The half a Bee.
.
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door Wouter, 02 aug 2004 23:35 Link

Mijn vraag is als je de rubber, dat bestaat uit een stuk bij mij, om de ruit legt moet het zo strak zijn dat het vanzelf vastklemt?

Ik heb het voor elkaar gekregen om het rubber in de auto vast te zetten, en daarna de ruit er vanonder af in te leggen.

Het heeft me toen, vooral voor de achterruit, heel wat uren gekost, maar na een keer of 5 proberen zat hij er eindelijk in. Dan wacht nog het klerewerk van de pees.

je kiest in ieder geval wel de juiste buiten temperatuur, want in de winter lijkt het me helemaal een gebed zonder eind...

Cheers,
Wouter
Club Crew
Club Crew