motorblok herkennen voor beginners

Re: 1300 metroblok

Door Tincu, 27 jan 2003 22:53 Link

Tincu schreef:Metro blokken hebben C nr's van C17 t/m C19 en op die van mij staat C21...

Maar t gaat mij dus om dat C nummer...
____
Bertina
NML-er

CE | JJ-69-XD | Blauwe | PL | Ugly O+ | Meis | Van | Lucky Seven
Moderator
Moderator

Re: motorblok herkennen voor beginners

Door Tincu, 19 feb 2003 23:18 Link

Ik weet nog steeds niet wat voor blokkie ik heb... is er nou echt niemand die me kan helpen?? :'(

Dit is de laatste keer dat ik m in de spotlight zet, daarna..... :x
____
Bertina
NML-er

Moderator
Moderator

Door Bert, 22 feb 2003 20:57 Link

Tincu schreef:Ik weet nog steeds niet wat voor blokkie ik heb... is er nou echt niemand die me kan helpen?? :'(

Dit is de laatste keer dat ik m in de spotlight zet, daarna..... :x

Nope, kan je niet helpen. Maar ben wel benieuwd naar wat je nu eigenlijk verder nog wilt weten. Je schrijft zelf al dat het een Austin Metro blok is. 1275, (12HC) dus ongelood uit '86, en dan weet je ook de eindoverbrenging nog..... Misschien heeft ie eens een orginele "fabrieks" revisie (onder garantie) gehad, en een nieuwe plaatje gekregen...??
____
Bert Schuld, geen administrator
Wel voorstander van: "Zoek voor je vraagt".
Cooper S Works
Cooper S Works

Door Tincu, 22 feb 2003 21:11 Link

Jah ok.. ik weet de technische gegevens, maar waarom heb ik een c21 en niet een c17-19 nummer?
Bert schreef:Misschien heeft ie eens een orginele "fabrieks" revisie (onder garantie) gehad, en een nieuwe plaatje gekregen...??

Enig idee waar ik zoiets zou kunnen natrekken?
____
Bertina
NML-er

Moderator
Moderator

Door Bert, 22 feb 2003 21:19 Link

Tincu schreef:Jah ok.. ik weet de technische gegevens, maar waarom heb ik een c21 en niet een c17-19 nummer?
Bert schreef:Misschien heeft ie eens een orginele "fabrieks" revisie (onder garantie) gehad, en een nieuwe plaatje gekregen...??

Enig idee waar ik zoiets zou kunnen natrekken?

Nope geen idee.... Snap je vraag wel hoor. Maar vraag me nog steeds af wat je zo nodig wilt weten over je blokkie... Of is het gewoon nieuwschierigheid over de werking van het motornr. systeem of zo??
____
Bert Schuld, geen administrator
Wel voorstander van: "Zoek voor je vraagt".
Cooper S Works
Cooper S Works

Door Tincu, 22 feb 2003 21:23 Link

Gewoon het waarom...
Waarom heb ik een C21 en niet een C17-19...., en als t een zelfde blok is waarom is ut dan niet een standaard nummer....
Waarom..... *zucht*... (jah, ik word ook wel een moe van mezelf.. :? )
____
Bertina
NML-er

Moderator
Moderator

Door henkmarius, 11 aug 2003 22:04 Link

Nu heb ik toch weer een andere mini waarvan ik niet weet waar het blok vandaan komt. Inmiddels kan ik al wel herkennen dat het een 1275 blok is, maar ben benieuwd waar het vandaan komt. Het nummer is 12H996AA.113338, het is dus een MG metro blok voor gelode benzine.

Waar kan ik het nummer van de kop vinden??
____
nee! nog steeds niet af nee!
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door mini_mouse, 12 aug 2003 01:10 Link

Bert schreef:Om te beginnen zijn 1300 of 1100 motoren qua buitenmaten niet groter dan 1000tjes of 850's. Dus dat moet verbeelding zijn.

Een 1275 is wel degelijk iets hoger dan een 1000.
Het volgende staat in een minimag.:
"The big problem here was the fit - the big-bore block is 3/8” taller than the small-bore"
Cooper S
Cooper S

Door henkmarius, 13 aug 2003 18:51 Link

Die hoogte dat maakt bij mij geen dr*l uit, het is tenslotte een clubman, daar passen 2 A-series in als het moet.

Iemand weet toch wel waar je het nummer van de kop kan vinden? Ben nl. benieuwd of ik ook een MG metro-kop heb. Denk het wel het blok is behoorlijk snel.
____
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door Paul, 22 aug 2003 15:36 Link

Onder het kleppendeksel middenop.

Maar de beste garantie is kop eraf en kleppen opmeten, inlaat klep 35 mm? = MG kop.
____
Paul

Trial by error, you can't go wrong..
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door henkmarius, 22 aug 2003 18:34 Link

Thx voor je reactie. De kop gaat er "binnenkort" inderdaad af, dan gaan we even meten.
____
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door Balmoral, 12 sep 2003 19:41 Link

Oud topic, ik weet het, maar toch ...

De Van is vandaag bij een nieuwe garage in Gouda. De eigenaar knapt ook Mini's op, en heeft er ook met geralley'd ...

Nou heeft ie naar Joop de minivan gekeken, omdat de problemen maar niet ophouden, en ik vertelde hem dat er een 1300 Metro blok in zou liggen. Hij keek toen heel vreemd op. Het blok is idd rood, maar hij vertelde dat een 1300 blok een extra bout heeft in het blok, ter hoogte van Cilinder 1 & 2, naast de kop? Een 1100 blok (en lager?) zou dat niet hebben. Op mijn blok zit die bout dus niet. Op mijn oud blok zat volgens mij idd wel zo'n extra bout?

Kan dit kloppen? Zo ja, dan zit er iemand goed in de problemen ...
____
Cheers,
=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=
~...this doesn't look like Kansas to me, Toto...~
Cooper S
Cooper S

Door Dennis, 12 sep 2003 21:39 Link

Dat is in zoverre waar dat dit het geval was bij oudere 1300 motoren die in de Cooper S, Innocenti Cooper en 1275 GT etc zaten. Dit waren allemaal A-series blokken en deze hadden inderdaad twee extra kopbouten.

De metro's waren, op misschien een aantal na van de allereerste serie, uitgerust met A+ blokken. Deze hebben nooit die extra kopbouten gehad maar zijn wel degelijk 1300 motoren.

Afgezien van het feit dat het blok misschien door een hobbyist zelf rood is geschilderd is het zo dat de meeste 1300 motoren inderdaad rood waren en de 1000 motoren geel.

Dennis
Used Look
Used Look

Door Richard-T, 13 sep 2003 04:00 Link

Er staan natuurlijk al veel meer dingen in dit topic waaraan je het vrij gemakkelijk kunt herkennen.

Neem bv het ontbreken van je klepdekseltjes achter op het blok, dubbele karterontluchting, blokhoogte, als je je kop eraf haalt je zuigerdiameter en je slag etc.

Suc6 met zoeken Balmoral
____
Richard Tielkemeijer
1991 Mini BRG... na lange tijd terug gekregen.
RichTune
RichTune

motorblok herkennen voor beginners

Door Rik, 15 sep 2003 23:15 Link

Ik wil ook wel graag weten wat voor een motorblok ik in bezit heb. Na enig zoeken ben ik er achter dat het een Innocenti-blok moet zijn. Het motornummer begint met: 12H 832 XH. Dit is dus een 1275cc blok. Er zit, zoals dat vaker voorkomt bij Innocenti, een cilinderkop op met 2 extra bouten. Nu ben ik alleen nog benieuwd of iemand me kan vertellen waar die XH in het motornummer voor staat?

Verder zit er nu een wat vreemde carburateur op. Het is een SU HS4, maar de aansluiting naar het luchtfilter gaat naar opzij (richting bijrijder) in plaats van naar boven. Het luchtfilter ziet er trouwens erg inefficient uit en ik heb dit type nog nooit eerder gezien. Kan iemand me vertellen of er op deze motor wel een SU HS4 hoort?
Stage 1
Stage 1