Pagina 4 van de 4

Re: Spi Houd in, Backfire,

BerichtGeplaatst: 03 okt 2018 13:58
door Mini Minded
Beste Jelle,

Als ik het zo teruglees denk ik toch dat er ergens iets mankeert aan de vacuumslangetjes. Gezien het feit dat hij wel loopt maar te rijk denk ik dat het of een klein lekje is in het slangetje naar de ecu toe of een een lek/kapot knietje in de leiding naar het luchtfilter. Als er ergens een klein lekje is, is het gemeten vacuum minder diep en denkt de ECU dat je aan het acceleren bent waardoor hij een rijker mengsel in gaat spuiten.

Ik heb het heel vaak gezien dat de knietjes op de achterzijde van het inlaatspruitstuk gescheurd zijn en dezelfde problemen veroorzaken.

Groeten,

Carst

Re: Spi Houd in, Backfire,

BerichtGeplaatst: 04 okt 2018 17:08
door Jelle87
Als het vacuüm niet goed zou zijn, zou je dit toch aan de MAP waardes moeten zien?

Heb het korte slangetje tegen schutbord iig vervangen. Rest ziet er prima uit..

Re: Spi Houd in, Backfire,

BerichtGeplaatst: 04 okt 2018 18:19
door Jelle87
Met acr4 eraan:

1. Op contact: 2 stationair
Engine speed 0 - 1100
Idle switch closed closed
P/N switch open open
Map 101 36
Cool temp 44 57
Air temp 27 27
Ambient 200 200
Batt 12,4 13,6
Throttle pot 0,64 0,52
Lambda 0,8 1,8

Re: Spi Houd in, Backfire,

BerichtGeplaatst: 08 okt 2018 08:04
door hartsemaster
ik kwam het volgende nog tegen over de MAP sensor:

Manifold Pressure (KPa): This displays the pressure measured by the external MEMS air pressure sensor. Normal reading with the engine not running is approximately 100 KPa and 30-40 KPa when the engine is idling. Very high values may indicate problems with the sensor or a blocked or disconnected vacuum pipe. Moderately raised values may indicate mechanical problems with the engine.

dat komt overeen met jouw waardes, dus misschien moet je het probleem toch ergens anders zoeken. er zijn tal van mechanische problemen die je niet kan achterhalen door uit te lezen...

Re: Spi Houd in, Backfire,

BerichtGeplaatst: 30 okt 2018 12:35
door Jelle87
De miní doet het weer!

Uiteindelijke probleem bleek de brandstofpomp te zijn..