Welke koppelingscilinder moet ik gebruiken?

Avatar gebruiker

Welke koppelingscilinder moet ik gebruiken?

Door Renessy, 18 dec 2017 21:32 Link


Oke,

Ik heb een dingetje waar ik niet uit kom. Ik ga het hier ook vragen. Hoe meer input ik kan krijgen hoe beter.

Het zit namelijk zo:

Ik heb in mij ombouw naar een B16A1 de koppeling van kabel naar hydrolisch gemaakt. Hierbij maak ik gebruik van een Wilwood slave cilinder die een maximale uitslag kan hebben van 35mm.
Nu heb ik als master cilinder voorin een 0,875 cilinder.
Hiermee krijg ik op de slave cilinder echter maar een uitslag van 20mm. Deze wil ik graag naar 35mm hebben.
Hiervoor wil ik de mastercilinder vervangen door 1 die dus meer olie verplaatst om aan de 35mm uitslag te komen op de slave cilinder.

Ik heb alleen géén idee welke maat master cilinder ik daarvoor moet gebruiken.

Kan iemand mij hiermee in de juiste richting sturen?

Thanks

René
____
RWD Zcars B16 Vtec mini - Finished!
Cooper S
Cooper S
Woonplaats: SpijkCity

Avatar gebruiker

Re: Welke koppelingscilinder moet ik gebruiklen?

Door wim fournier, 20 dec 2017 11:31 Link


Rene, ik denk dat je je vraag in de volgend erubriek Technische modificatie & Tuning moet herhalen.
Daar lezen de mannen die vreemde motoren inbouwen.

Als je nu 20 mm uitslag hebt en je wilt 35 mm en je gaat uit van een hoofdcilinder met 0,875 " doorsnee, dan moet je dus 35 / 20 X 0,875 = 1,53" doorsnee hebben. Hoewel anderhalve inch geen vreemde maat si, zal het niet meevallen een hoofdcilinder van die maat t evinden, ben ik bang. En, dan moet hij ook nog 'passen' op de plaats waar je hem moet neerzetten.
____
kennis en vaardigheid beklijft door ze te delen
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port
Woonplaats: Maarssen

Avatar gebruiker

Re: Welke koppelingscilinder moet ik gebruiklen?

Door JosCM, 20 dec 2017 18:34 Link


Ik zou zelf ook een Wilwood master-cilinder kopen en dan een haakse overbrenging maken bovenop de balk. Daar kan je ook de slag wat mee vergroten door verschillende armen te maken.
____
Mini 1000 Jet Black 1988 ( met 1275 ) Droppie
Mini 1275 Rood/zwart 1991 (carb)
MINI Countryman Cooper, Cosmic Blue, steptronic
It's my Mini & I ♥ it
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port
Woonplaats: de Lier

Avatar gebruiker

Re: Welke koppelingscilinder moet ik gebruiklen?

Door Tincu, 08 mei 2018 21:27 Link


wim fournier schreef:Rene, ik denk dat je je vraag in de volgende rubriek Technische modificatie & Tuning moet herhalen.
Daar lezen de mannen die vreemde motoren inbouwen.


Voor het gemak heb ik het topic maar even verplaatst :)
____
Bertina
NML-er

CE | JJ-69-XD | Blauwe | PL | Ugly O+ | Meis | Van | Lucky Seven
Moderator
Moderator
Woonplaats: Zuid Friesland

Avatar gebruiker

Re: Welke koppelingscilinder moet ik gebruiken?

Door Renessy, 20 mei 2018 19:07 Link


Opgelost!

Grotere bore diameter in de master cylinder waardoor er meer olie naar de slave gaat. Wim van hier boven, nog bedankt voor de info en hulp....
Afin, grotere uitslag op de slave en hij koppelt en ontkoppeld prima. Zelfs een klein beetje vrije slag waardoor ook de slave cylinder niet meer onder spanning blijft staan.
Hopelijk nooooooit meer problemen nu..... O:)
____
RWD Zcars B16 Vtec mini - Finished!
Cooper S
Cooper S
Woonplaats: SpijkCity

Avatar gebruiker

Re: Welke koppelingscilinder moet ik gebruiklen?

Door Carlo, 21 mei 2018 10:54 Link


wim fournier schreef:Rene, ik denk dat je je vraag in de volgend erubriek Technische modificatie & Tuning moet herhalen.
Daar lezen de mannen die vreemde motoren inbouwen.

Als je nu 20 mm uitslag hebt en je wilt 35 mm en je gaat uit van een hoofdcilinder met 0,875 " doorsnee, dan moet je dus 35 / 20 X 0,875 = 1,53" doorsnee hebben. Hoewel anderhalve inch geen vreemde maat si, zal het niet meevallen een hoofdcilinder van die maat t evinden, ben ik bang. En, dan moet hij ook nog 'passen' op de plaats waar je hem moet neerzetten.



De berekening klopt niet! Meneer "Kwadraat" is vergeten mee te nemen...
1,53" geeft ruim 3x grotere slag dan 0,875" terwijl je maar 1,75x wil hebben.

Je wil 35/20= 1,75x grotere slag bereiken. Dan moet de hoofdcilinder bij de zelfde slag dus 1,75 meer olie verplaatsen (en moet je dus ook 1,75x meer spierkracht inzetten).

Huidige cilinder is 0,875". 1,75x groter volume is:
Wortel van: (kwadraat van 0,875 x 1,75). (Phi hoeven we niet mee te nemen in de berekening omdat die tegen elkaar wegvallen)
Dus (kwadraat van 0,875) x 1,75 = 1,34 en hier de wortel van = 1,16"

Dus diameter hoofdcilinder moet 1,16" zijn.
____
1380, MD276, 2"LCB+ RVS uitlaat, custom inlaatspr.st. en Geflowde HIF44 (in the pipeline: MegaSquirt staged TBI).
Cooper S
Cooper S

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast