Nieuwe zoekmachine

Nieuwe zoekmachine

Door Eelke, 22 mei 2011 19:49 Link

In verband met een nieuwe versie van de website wordt er momenteel proefgedraaid met een nieuwe zoekmachine op het forum. In principe zou dat niet heel veel verschil moeten maken, behalve misschien een iets ander gedrag bij een bepaalde zoek-actie (met name van belang als je gewend bent ingewikkelde zoekacties uit te voeren; zoek je "gewoon" op een of meer losse zoektermen, dan zou je er weinig van moeten merken). Ik wil het toch even melden, omdat ik niet kan garanderen dat er geen "rare" dingen gebeuren.

De index van de zoekmachine wordt momenteel nog opgebouwd, dus het kan zijn dat je niet alles terug kunt vinden. De index is inmiddels helemaal opgebouwd.
____
Eelke Blok, You've just been Blok'ed
Ex-webmaster, achter de schermen bied ik wel eens een helpende hand.
1991 Cooper 1300 Diamond White (gerestaureerd)
"Small cars need big attitudes" -- EB
Volg mij op twitter
You've just been Blok'ed
You've just been Blok'ed

Re: Nieuwe zoekmachine

Door Crispy, 23 mei 2011 09:58 Link

hmm nou ik vind weinig topics bij zoekacties waarvan ik zeker weet dat er topics over zijn. bv "webasto". Plaats net een topic met dat woord en zelfs die wordt niet gevonden...
Moderator
Moderator

Door Eelke, 23 mei 2011 14:26 Link

Er zat nog een fout in mijn code waardoor hij inderdaad te weinig resultaten terug gaf; standaard staat het zoekformulier ingesteld op zoeken in titel en bericht. Het resultaat hiervan was dat hij alleen resultaten terug gaf waar zowel in de titel als de berichttekst de zoekterm voor kwam, maar dat klopt natuurlijk niet. Is nu aangepast.
____
Volg mij op twitter
You've just been Blok'ed
You've just been Blok'ed

Door Rene-mini, 23 mei 2011 15:04 Link

geen flauw idee of het te maken heeft met de wijzigingen, maar ik komt bij ''jouw berichten'' er zijn geen resultaten gevonden'' te staan

ik krijg dit in de balk?

[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/search/fulltext_solr.php on line 327: Invalid argument supplied for foreach(
____
Heb medelijden met mijn bandjes!

mini 1300 1992
vtec mini 1983
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door BadBert, 23 mei 2011 15:17 Link

klopt, heb ik ook

EDIT: opgelost blijkbaar :p
____
Verkeersbord blauwe Mayfair - "Peerke"
Mauritius blauwe Mayfair automaat - "Gizmo"
BRG carb Cooper - "Gizmo jr"
BRG 97er MPI - "Yoshi"
Opel Cascada 1.6t S&S
Wauwelaar
Wauwelaar

Door Eelke, 23 mei 2011 15:47 Link

Dank. Excuus dat ik jullie als verkapte beta-testers gebruik, was niet de bedoeling maar kennelijk nog onvoldoende getest. Het moet nu opgelost zijn. Ik hoop dat het hierbij blijft.
____
Volg mij op twitter
You've just been Blok'ed
You've just been Blok'ed

Door Spherix, 23 mei 2011 15:51 Link

Gaat de nieuwe site er ook grafisch anders uitzien, of blijft het bij technische optimalisaties?
____
Afbeelding
'88 Mayfair, '83 Van, '92 John Cooper Si, '89 scheurijzer
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door Rene-mini, 23 mei 2011 17:08 Link

een deel van mijn onderwerpen is terug, maar slechts 1 van de 4 pagina's
____
Heb medelijden met mijn bandjes!

mini 1300 1992
vtec mini 1983
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door Eelke, 23 mei 2011 18:32 Link

Spherix schreef:Gaat de nieuwe site er ook grafisch anders uitzien, of blijft het bij technische optimalisaties?

Off-topic, maar de site gaat volledig vernieuwd worden. Don't hold your breath, though, het kan nog best even duren.
Rene-mini schreef:een deel van mijn onderwerpen is terug, maar slechts 1 van de 4 pagina's

Klaarblijkelijk liet de oude zoekfunctie alle topics zien waarin je gepost hebt. Deze laat de topics zien die je gestart bent. Wil je al je berichten zien, dan kun je via het normale zoekscherm zoeken naar berichten met jou als auteur, of de link volgen in je profiel.
____
Volg mij op twitter
You've just been Blok'ed
You've just been Blok'ed

Door Spherix, 23 mei 2011 18:36 Link

Ik ben benieuwd \:)/
____
Afbeelding
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door BadBert, 25 mei 2011 08:00 Link

Eelke schreef:
Rene-mini schreef:een deel van mijn onderwerpen is terug, maar slechts 1 van de 4 pagina's

Klaarblijkelijk liet de oude zoekfunctie alle topics zien waarin je gepost hebt. Deze laat de topics zien die je gestart bent. Wil je al je berichten zien, dan kun je via het normale zoekscherm zoeken naar berichten met jou als auteur, of de link volgen in je profiel.

Eelke, kan dat niet anders? Vind ik vrij storend.
Als ik nu dus ook op "jouw berichten" klik, is het logisch dat ik ALLES te zien krijg waar ik in gepost heb, niet alleen wat ik gestart heb.
Om dan weer een aantal extra acties te gaan ondernemen om de volledige lijst te zien, lijkt me niet wenselijk, en totaal geen verbetering.

Evt maar een extra knop ergens toevoegen op de hoofdpagina (waar ook "jouw berichten" staat)??

De link in je profiel heet ook "je berichten" Of "jouw berichten" , dus niet echt handig in mijn ogen.

EDIT: zelfs via mijn profiel mis ik topics... ik krijg dan ook alleen maar de topic waarvan ik auteur ben...

En nog even ter toevoeging, dit is het 1e forum waarbij "jouw berichten" alleen de berichten laat zien waar je auteur bent... en ik zit op 9 fora... :P erg verwarrend dus
____
BRG 97er MPI - "Yoshi"
Opel Cascada 1.6t S&S
Wauwelaar
Wauwelaar

Door Eelke, 25 mei 2011 18:08 Link

Je krijgt via je gebruikerspaneel en je profiel de berichten die jij hebt geschreven. Ik kan me niet voorstellen dat dat ooit anders is geweest, want een ander resultaat voor een zoek-actie naar berichten met jou als auteur is niet logisch.

De link "Jouw berichten" op de voorpagina heeft, blijkt nu, eigenlijk de verkeerde naam, want die link zorgt ervoor dat er een zoekopdracht wordt neergelegd bij de zoek-plugin die vraagt om topics (dat kun je ook zien aan de vorm van de zoek-resultaten, dat zijn topics) met jou als auteur. De standaard zoek-plugin doet kennelijk niet wat hem gevraagd wordt, want geeft topics terug met daarin berichten die door jou geplaatst zijn, wat toch echt iets anders is.

Als er veel vraag naar is kan ik kijken of ik mijn zoek-plugin net zo verkeerd kan laten werken :P
____
Volg mij op twitter
You've just been Blok'ed
You've just been Blok'ed

Door BadBert, 26 mei 2011 06:49 Link

Mij lijkt het JUIST wenselijk dat je alle TOPICS kunt zien waarin jij een bericht hebt staan waarvan je auteur bent... nogmaals, zo is het op alle fora waar ik zit, en zo was het hier ook.

Nu krijg IK het niet voor elkaar om een TOPIC lijst te krijgen, waarin een bericht van mij zit, alleen een lijst van losse berichten.... maar dat is verschrikkelijk on overzichtelijk!!!!

persoonlijk vind ik hoe het nu werkt,... niets, en hoe het werkte... veel fijner...

Ter verduidelijking, als ik via mijn gebruikerspaneel op "toon je berichten" klik, krijg ik een topic lijst, waar ik starter van ben. Dus alleen de topics die ik begonnen ben
____
BRG 97er MPI - "Yoshi"
Opel Cascada 1.6t S&S
Wauwelaar
Wauwelaar

Door Eelke, 26 mei 2011 09:49 Link

Vreemd. Ik krijg een berichtenlijst. Sowieso kun je als workaround zoeken (dus via de normale zoek-pagina) naar berichten met jou als auteur.

Ik snap dat het handiger is, ik zit alleen maar een beetje te stangen. Maar nogmaals, de vraag die aan de zoek-plugin wordt gesteld door het forum wordt momenteel letterlijk beantwoord. Je moet als implementator van een zoek-plugin dus "gekke dingen" doen om het oorspronkelijke gedrag te herstellen.
____
Volg mij op twitter
You've just been Blok'ed
You've just been Blok'ed

Door Spherix, 26 mei 2011 10:25 Link

1 query aanpassen?
____
Afbeelding
Sir Issigonis
Sir Issigonis