Project Innocenti Bertone 16V

Re: Project Innocenti Bertone 16V

Door erikvdl, 09 feb 2014 18:03 Link

ziet er goed uit dennis,
____
1978 mini cabriolet op 10 inch
1968 Austin mini Moke orgineel nederlands
1978 mini special in nette staat
1961 Austin seven Countryman met binnentank
1999 mini fourty dagelijks scheurijzer
1967 Morris mini Wildgoose type VEB NR 40
1965 Wildgoose caravan
1996 mpi
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door Dennis, 08 mrt 2014 20:53 Link

Vandaag weer inspiratie om wat te doen aan de Inno. Bandenbak is nu dicht, maar daarna geen zin meer om te lassen en dacht de andere deuren er in te hangen. Niet dus, want ze passen niet. Ze komen uit een Inno uit begin jaren '90 en die blijken dus anders te zijn dan eentje uit '78. Moet dus op zoek naar andere deuren en dat zal niet eenvoudig zijn. Flink balen dus.

Dennis
____
Innocenti Bertone 90L 1978, lange termijn Suzuki 16v 4WD (turbo) project.
Used Look
Used Look

Door Dennis, 22 mrt 2014 16:54 Link

We zijn weer een paar weken verder en er is weer progressie. De achterkant is nu helemaal gelast, ook aan de binnenkant (zie foto's). Ik twijfel nog of ik dat helemaal zal doorlassen of goed behandelen tegen roest en dan gewoon af zal kitten.

Verder heeft Maurice de onderkant van 1 van de niet passende deuren onder de rotte rechter deur gezet. Misschien niet de meest elegante oplossing, maar het betekent wel dat ik verder kan.

De onderkant van de linker deur moet ook gerepareerd worden, maar is niet zo erg als de rechter. Ben dus nog wel op zoek naar andere deuren, maar daar kan ik rustig de tijd voor nemen.

Qua laswerk moet er nu nog een plaatje in de bodem gelast worden en de linker deur gerepareerd worden, verder het een en ander afgelast. Daarna gaat ie terug naar mijn eigen garage om hem hem daar langzamerhand min of meer strak te maken.

Ook kan ik me dan bezig gaan houden met het technische gedeelte, zoals het pas maken van het Suzukiblok in het al eerder getoonde subframe.

Maar eerst de racer, deze wacht het nieuw blok en dat heeft eigenlijk prioriteit. Daar wil ik deze zomer toch graag weer mee racen.

To be continued.....

Dennis

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
____
Used Look
Used Look

Door Dennis, 20 apr 2014 20:28 Link

In de afgelopen tijd toch wel weer wat laswerk gedaan. Onder de achterklep, onderkant deur, paravaan, bodem. Hoe beter je gaat kijken hoe meer je vind. Maar je kunt wel aan de gang blijven.

Ik houd er sowieso rekening mee dat er de komende jaren zo nu en dan gelast moet worden.De belangrijkste zaken zijn nu echter gedaan. Alleen de deuren hebben nog werk, maar dat kan op een later moment.

Dennis

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
____
Used Look
Used Look

Stage 3
Stage 3

Door Dennis, 19 sep 2015 14:00 Link

Nee, helaas, druk bezig met mijn Mini weer rijdend te krijgen wat nu prioriteit heeft. Het is al met al nog maar de vraag of deze Inno ooit nog afkomt, maar we zullen zien.

Dennis
____
Used Look
Used Look

Door Dennis, 03 jun 2016 11:10 Link

Ruim twee jaar verder nadat ik voor het laatst iets aan de Inno heb gedaan. Ik heb nog wel een andere set deuren en een nieuw rechter voorscherm gekocht, maar voor de rest staat de auto maar een beetje te staan.

Pluspunt is wel dat mijn andere project weer rijdt en weer zicht op een voortzetting van dit project komt. Misschien komende winter...misschien. Blijf het een leuk ding vinden.

Dennis
____
Used Look
Used Look

Door Dennis, 31 dec 2017 07:47 Link

Ik heb de Suzuki Clubman verkocht en heb dit project beetje bij beetje weer opgepakt. Ik heb in de tussentijd een 4wd op basis van een Subaru Justy over kunnen nemen. Het doel is nu dus de Innocenti 4wd drive te maken. Omdat het zoveel mogelijk een budget project moet blijven heb ik er voor gekozen om a ala GTM een voorste subframe in de achterkant te monteren. Voordeel daarvan is ook nog eens dat de rubber vering behouden kan blijven. Voor meer info verwijs ik naar mijn topic op het 16v forum: http://www.16vminiclub.com/forums/showt ... hp?t=31229

Dennis
Door het gedoe met Photobucket ligt dit topic nogal overhoop en start waarschijnlijk een nieuwe.
____
Used Look
Used Look

Door innodetomaso, 31 dec 2017 11:38 Link

Goed dat je even een korte update geeft met die link naar het andere forum, deze kende ik namelijk nog niet, bedankt!
Jij gaat dus echt voor het volledig wijzigen van je INNO, andere motor + 4WD...geen sinecure...soms inspiratie opgedaan van project "binky" op youtube ? :P
Mijn INNO detomaso blijft nog rustig wachten op zijn beurt, ben nog steeds bezig met een mini estate full restoratie...
Na het zien van diverse projecten hier op t forum krijg ik weer inspiratie...nieuwe voornemen voor 2018: de estate weer de weg op!!
Peter
Bog Standard
Bog Standard

Door Dennis, 31 dec 2017 14:02 Link

Ook op het 16v forum zijn er niet veel 4wd projecten en als ze er al zijn zijn deze vaak op basis van een Honda. De projecten op basis van een Justy gebruiken een ingekorte versie van de bodemplaat waar de body van een Mini dan overheen gezet wordt. Op zich werkt dat goed, maar het is dan in mijn ogen geen Mini meer.

Het project wat ik heb overgenomen was al aardig op weg. Voorste subframe is min of meer klaar en het achterste is in een vergevorderd stadium. Natuurlijk moet er nog veel uitgedacht en gefabriceerd worden, maar ik denk dat dat te overzien is. Ik heb natuurlijk al ervaring met een eerder project.

Komende maand hoop ik de vloer uit de Inno te slijpen en te zien of wat ik bedacht heb ook werkt. De Inno is wat mij betreft ook de ideale donor. Niet te slecht, maar ook niet te mooi om de slijptol in te zetten. Komt nog bij dat de auto ratlook krijgt, dat houdt de kosten ook binnen de perken.

Dennis
____
Used Look
Used Look

Door streetscreamer, 02 jan 2018 11:35 Link

zet 'em op Dennis (of meer van toepassing: zet 'em erin!)
____
.
Mini Veteran since 1991
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door Dennis, 29 nov 2018 19:32 Link

Het project heeft wat vorderingen, te zien via onderstaande link:

http://www.16vminiclub.com/forums/showt ... post382696

Dennis
____
Used Look
Used Look