Spi Houd in, Backfire,

Avatar gebruiker

Re: Spi Houd in, Backfire,

Door Jelle87, 12 sep 2018 16:24 Link


Ik heb de mini gekocht toen die niet geweldig liep.

Maar met wissel vd lambda is het niet beter geworden
Stage 3
Stage 3
Woonplaats: asten-heusden

Avatar gebruiker

Re: Spi Houd in, Backfire,

Door hartsemaster, 13 sep 2018 09:15 Link


Oke duidelijk,

Ik denk dat het verstandig is om 1 voor 1 mogelijke veroorzakers te bekijken.

Hoe is het vacuum achterop het spruitstuk aangesloten?
Heb je kabelbreuken? (je kan de kabelboom in je motorruimte eruit halen en bestuderen)
Is je TPS goed gemonteerd?
Is de stappenmotor en toebehoren goed gemonteerd en werkt deze?

succes
____
Mini 25 (1.3 SPI)
Stage 3
Stage 3
Woonplaats: Delft

Avatar gebruiker

Re: Spi Houd in, Backfire,

Door Jelle87, 13 sep 2018 12:21 Link


Ik heb de auto vd week uitgelezen zoals te zien in mn eerste bericht.

-MAP geeft+/- 40 aan en bij gasgeven gaat die veranderen.
-TPS -> als die fout gemoneerd zit geeft die een error aan met uitlezen.
-Temperatuursensorkabel + verwarmingskabel (beide onder inlaatspruitstuk heb ik gecontroleerd geen beschadigingen te bekennen.
- met remmenreiniger getest bij inlaatspruitstuk. Verandert toerental niet van dus is dicht.
- na 5 km rijden is de kat of uitlaat voor kat niet roodgloeiend.
- stappenmotor, heb ik wel getest met uitleesapparatuur. Echter kan ik hier niet van zeggen of die dan ook goed gemonteerd zit.
Stage 3
Stage 3
Woonplaats: asten-heusden

Avatar gebruiker

Re: Spi Houd in, Backfire,

Door hartsemaster, 14 sep 2018 08:13 Link


-TPS -> als die fout gemoneerd zit geeft die een error aan met uitlezen.

waarom denk je dat je een foutmelding krijgt als de TPS niet goed gemonteerd is?
aan de as die door de gasklep gaat zit een hefboompje wat de TPS sensor meeneemt, maar als dat niet gebeurd, dan krijg je geen foutcode maar krijgt je computer wel data waar die niks mee kan.

je kan natuurlijk je uitleesapparaat aansluiten en kijken of je TPS waarde logisch verandert wanneer je gas geeft.

- met remmenreiniger getest bij inlaatspruitstuk. Verandert toerental niet van dus is dicht.
je moet wel goed kunnen mikken als je remmenreiniger in de tuitjes aan de achterkant van het spruitstuk wil krijgen. Zijn alle vacuumslangetjes aangesloten? incl. fuel trap?

- stappenmotor, heb ik wel getest met uitleesapparatuur. Echter kan ik hier niet van zeggen of die dan ook goed gemonteerd zit.

ik verwacht eigenlijk niet dat de stappenmotor hier de boosdoener is, aangezien die enkel je stationair regelt.
____
Mini 25 (1.3 SPI)
Stage 3
Stage 3
Woonplaats: Delft

Avatar gebruiker

Re: Spi Houd in, Backfire,

Door Jelle87, 14 sep 2018 15:22 Link


De waarde van tps verandert bij gas geven.

Echter blifjt mijn vraag. Waarom houdt de motor gruwelijk in bij 4000 a 4500 toeren. ?
Welke sensor of ding kan dit veroorzaken?
Stage 3
Stage 3
Woonplaats: asten-heusden

Avatar gebruiker

Re: Spi Houd in, Backfire,

Door hartsemaster, 14 sep 2018 16:51 Link


Heb je gecontroleerd of je brandstofpomp voldoende druk geeft?
____
Mini 25 (1.3 SPI)
Stage 3
Stage 3
Woonplaats: Delft

Avatar gebruiker

Re: Spi Houd in, Backfire,

Door Jelle87, 14 sep 2018 16:53 Link


Hoe controleer ik deze ?

Bougies zijn wel zwart, of is dit een te snelle conclusie om te denken dat die dan voldoende brandstof geeft ?
Stage 3
Stage 3
Woonplaats: asten-heusden

Avatar gebruiker

Re: Spi Houd in, Backfire,

Door hartsemaster, 17 sep 2018 08:10 Link


als je de benzineslang met het oranje label lostrekt van de metalen rail die naar je injector gaat, en deze in een flesje doet. dan zou die op contact flink moeten stromen, zoals een openstaande kraan. Je kan ongetwijfeld ook druk meten, maar ik denk niet dat dat waarde toevoegt. als het goed stroomt mag je er van uit gaan dat het goed is.
____
Mini 25 (1.3 SPI)
Stage 3
Stage 3
Woonplaats: Delft

Avatar gebruiker

Re: Spi Houd in, Backfire,

Door classic-freydis, 19 sep 2018 18:45 Link


wat ik niet lees is dat je de kleppen gesteld heb, begin daar eens mee ;)
____
de man maakt een mini, en de mini maakt je de man!
Cooper S
Cooper S
Woonplaats: Middelharnis

Avatar gebruiker

Re: Spi Houd in, Backfire,

Door Jelle87, 19 sep 2018 18:51 Link


Die zijn al gesteld !
Vd week bobine gewisseld voor een nieuwe.. mocht ook niet baten
Stage 3
Stage 3
Woonplaats: asten-heusden

Avatar gebruiker

Re: Spi Houd in, Backfire,

Door Jelle87, 22 sep 2018 14:32 Link


Oké,
Volgende kan ook weggestreept worden;

Bobine, verdelerkap, rotor, kabels en bougies gewisseld.. mocht niet baten.
Kat is open, dus dat is het ook niet..

Lambda geeft nu bij stationair 1,7 - 1,8 aan.
Wat kan dit zijn?
Stage 3
Stage 3
Woonplaats: asten-heusden

Avatar gebruiker

Re: Spi Houd in, Backfire,

Door Dennis, 26 sep 2018 16:16 Link


Zwarte bougies is een te rijk mengsel. Werkt je temperatuursensor wel? Van alle sensoren is de temperatuursensor de belangrijkste. Kijk eerst eens of de bedrading na en wanneer in orde zou ik de temperatuursensor vervangen.

Dennis

PS Je lambda is veel te hoog, wat ook wijst op een veel te rijk mengsel.
____
Innocenti Bertone 90L 1978, lange termijn Suzuki 16v 4WD (turbo) project.
Used Look
Used Look
Woonplaats: Noordwijkerhout

Avatar gebruiker

Re: Spi Houd in, Backfire,

Door Jelle87, 27 sep 2018 18:41 Link


Dat het een te rijk mengsel is lijkt me logisch!

Als ik de mini uitlees is de coolant temp toch de temperatuur sensor van het inlaatspruitstuk ?
Deze waarde verandert wel namelijk..
Stage 3
Stage 3
Woonplaats: asten-heusden

Avatar gebruiker

Re: Spi Houd in, Backfire,

Door hartsemaster, 28 sep 2018 07:57 Link


Dennis schreef:Van alle sensoren is de temperatuursensor de belangrijkste.


ik denk niet dat dat waar is, als je temperatuursensor niet werkt is het ergste wat kan gebeuren een iets rijker of armer mengsel.

een defecte vliegwielsensor of TPS zorgen wel voor grotere problemen.
____
Mini 25 (1.3 SPI)
Stage 3
Stage 3
Woonplaats: Delft

Avatar gebruiker

Re: Spi Houd in, Backfire,

Door hartsemaster, 28 sep 2018 07:59 Link


kan je een filmpje maken van je inspuiting? wellicht is injector verstopt?
je bougies kunnen natuurlijk ook zwart zijn van de olie.
Ik denk dat foto's en filmpjes handig zijn om je verder te kunnen helpen. d:)b
____
Mini 25 (1.3 SPI)
Stage 3
Stage 3
Woonplaats: Delft

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 1 gast