Koppelingsplaten vervangen, zelf doen?

Koppelingsplaten vervangen, zelf doen?

Door winand, 04 apr 2002 07:37 Link


Ik wil mijn koppelingsplaten van mijn mini 1000HLE uit 1987 vervangen omdat deze gigantisch slippen.
Nu heb ik een paar vraagjes:

- Wat kost een (set?) van deze koppelingsplaten ongeveer ?
- Is dit zelf te doen zonder speciaal gereedschap ?
- Hoe lang zou ik daar mee bezig zijn (ben beetje handig) ?
- Wat zou het geintje bij een garage kosten ?


:?
Bog Standard
Bog Standard
Woonplaats: Eindhoven

Avatar gebruiker

Re: Koppelingsplaten vervangen, zelf doen?

Door spike, 04 apr 2002 16:03 Link


Zelf doen, is te doen. Ik heb het twee jaar geleden gedaan, bij de lokale mini-pit koste de koppelings plaat me 175 gulden ex. Om je vliegwiel en koppeling eraf te trekken heb je een soort politrekker nodig. Voor de rest is het niet echt moeilijk(vind ik dan).

Succes

Is je (koppings vloeistof potje) nog vol?(':?')
Stage 2
Stage 2
Woonplaats: Enkhuizen - West-Friesland

Avatar gebruiker

Re: Koppelingsplaten vervangen, zelf doen?

Door Eelke, 04 apr 2002 20:50 Link


Probeer ook eens de zoekfunctie :) Hoe kort dit forum ook bestaat, de vraag is al eerder voorbij gekomen.

[URLs klopten niet meer]
Laatst bijgewerkt door Eelke op 26 jun 2002 07:46, in totaal 1 keer bewerkt
____
Eelke Blok, You've just been Blok'ed
Ex-webmaster, achter de schermen bied ik wel eens een helpende hand.
1991 Cooper 1300 Diamond White (gerestaureerd)
"Small cars need big attitudes" -- EB
Volg mij op twitter
You've just been Blok'ed
You've just been Blok'ed
Woonplaats: Zeist

Avatar gebruiker

Re: Koppelingsplaten vervangen, zelf doen?

Door Bert, 05 apr 2002 10:08 Link


Dit bewijst dus idd dat de "zoeken voor vragen" mentaliteit flink wat promotie dient te krijgen voordat dat werkt..... Daarentegen werkt de verwijzen (en dus "history") wel weer OK.

Na dit gelezen te hebben, toch nog ff een aanvulling.

Zoals Spike al terrecht opmerkt kan het ook nog iets anders zijn dan een versleten koppeling (vloeistof). Check ook de vrije slag van de koppelingsarm op het koppelingshuis. Als deze er niet is, is de kans aanwezig dat het daaraan ligt. Anders is idd je koppeling versleten of je olieseal kapot waardoor je koppeling gesmeerd wordt met motorolie (dat wil je niet :) ).

In beide gevallen wordt het koppeling vervangen. Maar vervang ook de olieseal, vooral als er olielekkage zichbaar is in het huis. Anders is de nieuwe koppelingsplaat ook weer zo onbruikbaar.

Groeten Bert.
Cooper S Works
Cooper S Works
Woonplaats: Haarlem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten