CM: Standaard techniek

Beschrijving

Hier kun je terecht met al je technische vragen (alleen met betrekking tot standaard Mini uitrusting).

druklager wisselen zonder motor uit te bouwen

Ingediend door saco op

default

startmotor draait motor niet

Ingediend door hdr op

Ik loop tegen een lastig probleem aan.

Mijn motor draait niet goed rond als ik wil starten.

De electra is in orde want het probleem doet zich ook voor als ik de startmotor rechtstreeks met een kabel verbind.

Ik heb meerder accu's en meerdere nieuw startmotoren geprobeerd. De spanning is rond de 12-13 volt.

Eerst dacht ik dat het aan de bendix lag omdat deze er regelmatig uit vloog.

Het lijkt er op dat de startmotor het blok niet kan rond draaien terwijl het blok met de hand makkelijk is te draaien.

 

default

1275 Automaat bak

Ingediend door Mario van Kruy… op

goedendag dames, heren,

 

Ik heb onlangs een 1275 SPI uit 93 gekocht voor mijn dochter, die we samen gaan opknappen. ( auto is rot, maar ik heb er een gave body bij gekocht, we gaan dus alles om bouwen ).

Ze heeft zojuist haar rijbewijs gehaald voor automaat, daarom wil ik hem graag ombouwen naar automaat, mede ook omdat ik wegens beperking zelf geen schakel kan rijden.

Wat ik zoek is de automaatbak, subframe, en schakel bediening (pook). Originele blok wil ik het liefst behouden.

Heeft iemand wat liggen, of weet iemand wat, of een schade auto/donor.

default

Wolseley Hornet mk II - VIN nummer

Ingediend door Minimarinarudy op

Hallo,

We hebben een Wolseley Hornet mk II aangeschaft met de nodige documenten. Wagen was niet gekeurd voor verkoop, zoals dit in Belgie wel de gewoonte is. Laatste keuringsattest gaf enkele kleine onregelmatigheden i.v.m. corrosie en zwetende motor.

 

Nu ben ik mij gaan aanbieden op het keuringsstation om de wagen op mijn naam in te schrijven, maar... de wagen kreeg een rood keurinsattast omdat het ingeslagen VIN-nummeer (chassisnummer) niet op de juiste plaats zou staan;

default

Accu probleem

Ingediend door ekwant_1978 op

Ik heb een mini clubman uit 1981. Vorig jaar gekocht. 3 maanden geleden startte deze niet meer. ANWB erbij en die gaf aan dynamo stuk. Accu was ook niet best.

Accu vervangen, dynamo vervangen. Geen resultaat. Accu liep steeds weer leeg en dynamo werkte op de een of andere manier niet. Mini weggebracht. dynamo is toen goed geaard en leek opgelost. Tot vorige week. Weer niet starten. Accu opladen, volgende ochtend weer leeg. Dynamo werkt wel...niet stationaire, moet wel wat teren hebben.

default

Weerstand tankvlotter systeem SPI

Ingediend door RokoSoft@1956 op

Beste forum leden,

Is er iemand die weet wat de weerstand is in ohm

van de tankvlotter, daar ik een brandstof niveau meter van KUS

wil inbouwen.

Hartelijk dank voor jullie reactie.

Robert

Mechanische brandstofpomp

Ingediend door Mini_Hans op

Mijn mechanische brandstofpomp lekt aan de bovenkant bij de uitgaande kant. Het is een Mini 1275cc van juli 1992 met HIF38 carb.

Ik heb de pomp er af en het bovendekseltje van de pomp ook om te kijken hoe dat vastzit. De uitgaande kant kan iets bewegen en lijkt net of het een schroefverbinding is. Aan de binnenkant van de deksel kan je verder niks. 

Voordat ik het met geweld los probeer te draaien, kan dit wel draaien? 

Zo ja, linksom of rechtsom? 

Kan dit, als het al los komt, wel weer gesloten worden zonder lekkage? 

default

schroefdraad torenbout mpi 1.3 bj 1997

Ingediend door euving mpi op

Hallo allemaal,

default

1300 blok loopt niet

Ingediend door hdr op

Ik heb een blok 1300 cc gereviseerd.

nu wil hij niet lopen. er is een vonk en hij staat op tijd (stroboscoop).

hij draait rond en de benzine aanvoer is goed.

de benzine pomp is in het reservoir en de leiding is vrij tot onder de naald.

heb zelf het idee dat er iets mis is in de carburateur.

wie heeft tips om mij verder te helpen!

default

Hoort er Olie achter de distributie deksel te zitten of is de ketting gesmeerd

Ingediend door Jan-Willem op

Goedemorgen, 

Ik heb een Olie lekkage bij mijn mini 1275, het lijkt erop alsof het achter de distributiedeksel vandaan komt. Nu vraag ik mij af ofdat de distributie ketting wel word gesmeerd met Olie of dat die in het vet word gezet voordat de ketting erin gaat.

 

Groetjes 

Jan-Willem