1979 Austin mini van

RE: 1979 Austin mini van

Ben zelf nieuw op het forum, al ben ik al heel lang aan het rondt lezen.
Heb ook al als navigator meegereden met de Liflaf rit maar nu toch eindelijk écht lid d:)b

Ik zal proberen het verhaal duidelijk te maken :

Ik zit op scouting bij de sherogroep, en de groepsleider heeft vroeger mini's als hobby gehad.
Het gaat om Guy Houten, ex bestuurslid in de club. Hij heeft nu al 10 jaar 2 van zijn mini's thuis in zijn garage staan. Deze zijn destijds zo rijdend erin gezet en 10 jaar lang gewoon niet meer aangeraakt.

Nu zit ik zelf in de autotechniek en heb het minivirus helemaal te pakken en samen hebben we maar besloten dat we de mini's terug op de weg gaan brengen.
Einddoel : zomer 2010 ( als ik 18 wordt en dus mijn rijbewijs heb ) tenminste de van terug op de weg hebben.

De van heeft helaas een schade aan de linker kant van zijn neusje gehad. Dit moet worden gerepareerd ( nieuw front, nieuw spatbord )dan moet nog een hele boel worden recht getrokken en de carosserie weer worden uitgelijnd.
Dit wil Guy laten doen, bij iemand die 15 jaar geleden de rode MK1 geheel heeft opgeknapt. Dit zou 2800 euro gaan kosten in zijn snipperuurtjes.

Verder zat natuurlijk alles ram vast, hebben de auto met slepende banden naar achteren moeten slepen. Remsysteem en koppeling heb ik er al uitgehaald. Nieuwe cilinders en kabels zijn besteld.

Motor draait nog, hebben we geprobeerd met een 45AH acch ( deze is nieuw maar was tamelijk leeg ). Starten wordt iets voor de zomer.

Hier al een paar foto's :







De (langzame) vorderigen zullen worden bijgehouden op het forum :D

RE: 1979 Austin mini van

Mooi man!

Een echte John Cooper Van replica, hier verkopen ze ook schaalmodellen van volgens mij, leuk om te hebben d:)b

Het ziet er naar uit dat hij nog in redelijke staat is, 2010 gaat jullie zeker lukken!

Hebben jullie nog specifieke plannen? Helemaal standaard houden, of toch iets met een eigen twist?

Heel veel plezier en succes!

Groetjes,

Dennis
(die ook zo'n leuk vannetje heeft)

RE: 1979 Austin mini van

Guy wilt hem gewoon houden zoals hij is, dus met 1300 motor en metro kop . Zit wel een kortere versnellingsbak van een metro onder welke precies weet ik niet.
Zoals je op de foto's kunt zien wel nog(t)rommel remmen van voren.

Van mij part mag hij stage 2 of 3 worden met schijven mja is niet mijn mini ( o zo jammer O:) ) Mooie kuipstoeltjes erin. Interieur ziet er ook mooi uit :


Overgens ja hij is in hele goede staat, nergens roest buite wat boutjes

RE: 1979 Austin mini van

He, volgens mij ken ik die van! Als ik me niet vergis heb ik die een paar jaar geleden nog eens zien rond rijden op een meeting in Belgie. Kan dat?

Die rode lijkt een origineel Nederlandse Austin Mk II 8)

RE: 1979 Austin mini van

Ha,

Leuk, weer een liefhebber in de buurt.

Mooie VAN en ben benieuwd hoe die gaat worden. Zal hem ongetwijfeld wel een keer gaan zien rijden \\:)/

HEb zelf ook een VAN, maar volgens mij ziet die van mij slechter uit :'(

Succes

RE: 1979 Austin mini van

Kijk, nog meer scouts die besmet zijn met het mini virus.
maar ik geef toe dat deze van er beter uit ziet als de mijne.

d:)b goed bezig d:)b

RE: 1979 Austin mini van

Mini4Ever schreef:
He, volgens mij ken ik die van! Als ik me niet vergis heb ik die een paar jaar geleden nog eens zien rond rijden op een meeting in Belgie. Kan dat?

Die rode lijkt een origineel Nederlandse Austin Mk II 8)




Haha ik zal eens navragen, Guy is idd ook lid van een belgische mini club.
Hoeveel jaar geleden meen jij dat je hem gezien hebt ?

gr,
levi

RE: 1979 Austin mini van

Ik heb die Van eens gespot op de Meerssenerweg in Maastricht.
Dat is wel al een hele tijd geleden.
Zat toen in mijn eigen Mini en werd geflitst! :D

Veel succes ermee en helemaal origineel laten die handen!

Mooi mooi mooi!! :)

RE: 1979 Austin mini van

MikeJetBlack schreef:

Zat toen in mijn eigen Mini en werd geflitst! :D





Ehhhmmmm, veel duidelijker als daar kunnen ze een flitspaal niet neerzetten hoor :P

RE: 1979 Austin mini van

Vlak bij die bocht, bij dat hotel?
Nee dat was geen vast flitspaal, helaas anders had ik 'm wel gezien! :D

RE: 1979 Austin mini van

leuke mini :D
idd zo houden en niet veranderen qua styl.

kwam deze op m'n pc tegen:

RE: 1979 Austin mini van

Vandaag weer bij de mini's geweest. Nu aan de MK2 en de Van gewerkt. Hier wat foto's van de van :




De veertjes voor achter zijn we vergeten te bestellen dus deze worden nog gekocht.
Voor de rest gekeken of de de motor wou aanslaan, maar zelfs met een volle accu draaide hij erg stoef rondt, dit wordt dus nog een lange zoektocht.

Ps. over de rode MK2 ga ik ook een tropic openen

RE: 1979 Austin mini van

Over deze had ik mij nog niet gemeld. Nog een beetje shoppen voor het herstellen van de voorschade van de Van. En zowel Van als MK II zijn geïmporteerd in België, wordt ook nog een keer typegoedkeuring in België.
Wel leuk al die reacties. Tja dat is me wat als je alles gewoon blijft bewaren en het dan weer "gevonden" wordt. Beide auto's stonden ook een tijdje bij een vriend binnen, maar sinds 2002 staan beiden bij mijn eigen huis. Van zeker 10 jaar stil en MKII zeker een jaar of 13, wel altijd binnen gestaan. Een aanstekelijk en aantrekkelijk enthousiastme Levi, waardoor ik ook weer geïnteresseerd ben geraakt om de van en MKII weer op te knappen.
Ben benieuwd wanneer ze weer echt op de weg komen, behalve dat wat je weet kom je natuurlijk van alles tegen (wellicht 1 keer uitlaat MKII en misschien ook wel die van de van). Maar ja, dan waren we ook zo klaar. Maar in ieder geval eentje klaar hebben voor ritten is in ieder geval niet meer rondvragen om mee te rijden. Streven eerste mini klaar is zomer 2010 = verjaardag Levi = 18 = vul maar in. Is trouwens een van de eerste keren dat ik iets doe op een forum!

Guy :D

RE: 1979 Austin mini van

Zo vandaag was de bedoeling de remmen weer terug ineen te zetten. Dit is echter maar aan een kant gelukt omdat Ra. het stelmechanisme vast zit en hierdoor de auto ram vast zou staan. Hier moeten we nog een oplossing voor zoeken, wellicht een van jullie een tip ?

We hebben ook alle onderdelen eens uitgehaald en opgeruimd ,verder al nieuwe verdelerkap erop , startmotor nagemeten ( krijgt 8 - 9 V op de accu, en tijdens starten geeft de accu nog 10 V ) ... Volgende keer grote beurt geven en wellicht proberen te starten/ (rijden als de remmen het doen )




Erg wazige foto maar hier was hij dus gewassen door Guy.
Ja en hier sta je dan met de halve tuin vol onderdeeltjes...
Dit ben ik trouwens..




Tot zover weer voor vandaag.. :O

RE: 1979 Austin mini van

Makkelijk zo'n achtertuin, het is net alsof je alles zo door het raam hebt gegooit :P

Goed bezig d:)b

RE: 1979 Austin mini van

Zo dit weekend aan de Van gewerkt. Nu niet alleen met Guy maar ook met een ander MSCN lid namelijk met Ype de Zwart.
Gistermiddag :
Auto op 4 bokken plaatsen
Achterremmen gemaakt
Achterremmen gesteld
Ophanging van voren goed gepoetst en geverfd
In de motorruimte wat gepoetst
Luchtfilter vervangen
Bougies vervangne

Vandaag :
Flexibel oliedrukmeterslangetje vervangen
Voorremmen gedeelterlijk in elkaar gezet
Koppeingcylinder vervangen
Flexibele leiding naar koppelingcylinder vervangen
Kleppen gesteld
Nieuwe kleppendekselpakking

Wat nog besteld moet worden ,
Remslang LV
Remleiding (in U vorm) op subframe van voren
16x Trommelremmen bevestigingsboutjes

Dus ik weet wat me de volgende keer weer te wachten staat.

Verder ben ik ook nog wat wezen sleutelen aan mijn eigen motorblok. Het is een 998cc blok uit de eind jaren 60 begin 70. Ook heeft de 'kijkgaten' bij de stoterstangen
Al bijna alle losse dingen zijn eraf gehaald, ook de cyinderkop inmiddels. Tuimelaars heb ik nu thuis liggen die ga ik zelf al aanpakken door de weeks. ook hier zullen wel foto's van komen ;)
Foto's heb ik nog niet allemaal (zelf had ik mijn camera niet bij ). Hier al een aantal van de zaterdag :

RE: 1979 Austin mini van

Zal wel een tijdje duren voordat alles binnen is wat we weer nodig hebben.
De motorolie is ook iets voor de volgende keer maar deze hebben we wel al staan samen met de oliefilter.

RE: 1979 Austin mini van

16x Trommelremmen bevestigingsboutjes



Welke bedoel je dan? De enige die ik kan bedenken zijn gewoon je wielmoeren!?

RE: 1979 Austin mini van

vlassie schreef:
- Trommelremmen bevestigingsboutjes



Welke bedoel je dan? De enige die ik kan bedenken zijn gewoon je wielmoeren!?




Nee, ik bedoel echt de schroefjes waarmee de trommel op de naaf mee vast gezet wordt. Van voren zijn dit 2 en achter 1tje. En dan ook voor de MKII meebestellen.

RE: 1979 Austin mini van

Aha, kom ik op 12 uit ;). Deze schroefjes zijn niet noodzakelijk, trommel blijft toch op z'n plek door de wielmoeren. Maar origineel horen ze er in natuurlijk. (Zet ze wel vast met wat vet, deze willen in de loop der tijd wel eens goed vast gaan zitten)

RE: 1979 Austin mini van

De schroefjes zitten er om de trommel op z'n plek te houden als de wielen(moeren) eraf zijn.
Tevens wel controleren dat de raakvlakken goed schoon zijn, anders trek je met de schroefjes de boel scheef.

Groet ron

default

RE: 1979 Austin mini van

RE: 1979 Austin mini van

Goed gezien , dit is hem idd. Foto is gemaakt door red baron , in 1994 ergens in de uk.
Deze vakantie hem rijdend zien te maken , meeste werk is al gedaan moet nu nogaan de praat gemaakt zien te worden ( wat niet zo makkelijk gaat lukken denk ik ).

RE: 1979 Austin mini van

Even een update. Vandaag en morgen ga ik aan de Van werken.
Remleiding moet nog passend gemaakt worden.

Hoofdremcilinder eruit gehaald (probleemloos)
Hoofdkoppelingscylinder (komt totaal niet bij een bevestigingsbout, nadere info met foto zal ik morgen posten )
Uitlaat wel de bevestigingen probleemloos los gekregen maar aangezien de uitlaat uit één stuk bestaat moest ik hem bij het LCB (toch?) loshalen oftewel het Y-stuk achter het spruitstuk , maar dit zit vastgeroest ook met (veel) kruipolie en hamertikken gaat het maar niet los. Als ik dan probeer aan de achterste pot te trekken komt alleen heel veel roest en rook uit de uitlaat |:( Wordt wellicht flexen.
Benzinetank er probleemloos onderuit gehaald ( zat nog maar met 5 schoeven + leiding en 2 stekkertjes vast hihi
Verder olie ververst.

Morgen weer aan de Van werken. Maar ik heb mijn eigen motorblok staan , deze wordt uit elkaar gehaald en eerst gepoetst voordat ik hem ga reviseren. ( bedoeling was om er in de toekomst een carosserie bij te zoeken als auto voor mij...(hele verre plannen althans )
Foto is even op de gsm gemaakt :

Voor zover voor vandaag..

RE: 1979 Austin mini van

Ik zou gewoon nog even doorspuiten met GOEDE kruipolie, flexen kan altijd nog. Eventueel helpt een verafbrander om het wat warm te stoken.

RE: 1979 Austin mini van

Ik zal eens goede kruipolie gebruiken , ik had mijn eigen niet bij.
Met een brandertje ga ik zeker proberen had ik nog niet aan gedacht , bedankt !

RE: 1979 Austin mini van

Wel even goed opletten dat de bodem niet te heet wordt ;)

RE: 1979 Austin mini van

Ja klopt anders zie je de tectyl druipen. Nou vandaag was het erg slecht , dus doe ik dat een andere keer. Vandaag dus lekker in de garage gewerkt :
Deze foto is overgens helemaal niets aangezien ik hem in het verkeerde formaat het gemaakt.

A.s. zaterdag ga ik de benzinetank er weer onder hangen samen met enkele benzineleidingen ( tank staat nu in de verf ). Dan volgooien en eens kijken of hij nu wel wil starten.

Overgens (alweer) erachter gekomen dat er her en der een speciale sleutel voor is.
-Zo hebben we een gebogen engelse steeksleutel nodig om de hoofdkoppelinhgcylinder los te halen.
- Ook hebben we voor de voorrem te stellen een stelsleutel nodig (4kant moertje) nu hebben we laatst een aangeschaft maar dit was een dichte maar aangezien er van voren het fuseearmpje zit krijg je deze er niet op gezet en heb je een open stelsleutel nodig die dus ook nog bestaat.. dit spul allemaal besteld , vet hebben we net gehaald om hem weer eens door te smeren, Nu nog kijken of we de oude vetspuit met nippeltje kunnen gebruiken.

RE: 1979 Austin mini van

Bijna vergeten ;
V-snaar ook vervangen (hadden ze gewoon hij heuts voor 10,20 De beste man vroeg zich wel nog af of mini nou onder saab was gemaakt ... :'( ) , effe kijken hoe je hem er helemaal weg krijgt ( uiteindelijk dus tussen Fan en radiator door duwen :P ) Toch redelijk snel gedaan 30 minuutjes zoiets , bij mercedes doe je er niet veel korter over mar daar heb je er wel 2 en elk 10 pouly's

RE: 1979 Austin mini van

Vandaag dan toch eindelijk hét grote moment !!
Eerst alles in elkaar gezet , dus benzinetank terug geplaatst , slangetjes vervangen en nog een remleiding.

Benzine erin , accu erin , en startspray bij de hand d:)b


Guy aan de sleutel , 3e keer sleutel omdraaien met een constante vloei van startspray sloeg hij aan.
Eers grote zwarte walm eruit , toen kwam er veel witte rook van onder. Dit was natuurlijk de wd40 die nog op het Y-stuk zat.

Vervolgens 10 minuten laten lopen met af en toe even trapje op het gas te geven.
Video is niet echt geluk (jammer genoeg) .
Komt nog wel een goed filmpje voor in de plaats. Klinkt super vet met deze setup.
Alleen doet de toerenteller het momenteel niet. Bij gas geven gaat hij van 0 rpm naar 200 maar verder komt hij niet. Eerst proberen om alle contactpuntjes goed schoon te maken wellicht helpt dit.

RE: 1979 Austin mini van

Op MINI United stond zo'n zelde van!
Link
Kwam hem tegen bij de foto's op bovenstaande link.

RE: 1979 Austin mini van

Hihi leuk zeg, ik wist niet dat er meer van waren.
We hebben ook het modelletje van de John Cooper Van maar eigenlijk is Guy zijn Van is
eigenlijk maar een slechte replica als ik dat zo zie ?? |:(
Hij zij dat hij vroeger de achterstickers ook niet had laten drukken omdat het anders te duur werd hoera \\:)/

RE: 1979 Austin mini van

Overgens heb ik zondag maar de betonschaar meegenomen en de hoofdkoppelingcyinder doorgeknipt \\:)/ \\:)/
Dop erop gezet en los was hij. Dan maar een nieuwe kopen zij Guy.. 8)
uitlaatje eraf halen moet ook nog ooit gebeuren , misschien erop laten nadat hij terug is van de spuiten maar als hij loopt trilt hij de roest van de potten op de grond.
Nieuwe zou 180 euro kosten meen ik (tot aan Y-stuk)

RE: 1979 Austin mini van

Ach ja, indertijd heb ik met een van carrosserie en onderdelen van 3 auto's een lopende auto willen maken. Hij kreeg een groene kleur met een wit dak,analoog aan de Rover Mini Cooper 1300 uit 1992 die ik toen had. Pas achteraf merkte iemand op dat je de auto zeer snel kon veranderen in de John Cooper mini van, die ik tot dan niet kende.
Sowieso heb je voor een close to original een van carrosserie nodig van voor 1970 met een egaal dak en dakraampje, gesloten zijkanten en uiteraard een origineel vanfront wat niet meer nieuw te koop is.
De gefotografeerde van kende ik al, die staat trouwens al eerder in deze zelfde column. Deze duikt hier en daar in Engeland op.
En wat de beschildering (de originele vans waren beschilderd met gebruikmaking van sjablonen) betreft: Ik had indertijd een slechte foto van John Cooper met zijn van voor zijn garage. Ik kon ternauwernood lezen wat op de van stond op welke plek. De achterkant was niet gefotografeerd. Destijds waren er geen andere afbeeldingen van zo'n auto (bestonden er een stuk of 3 van) te achterhalen. Pas met de koop van de modelmini van kon ik zien wat op de deurtjes achter staat. Er staat slechts Cooper Car Company in dezelfde layout als op de zijkant. Het was indertijd een dure grap om de tekst op de zijkant te bestikkeren (schilderen ging wat lang duren), maar die achterstickers zijn nog wel te retrofitten, niet? En ook niet zo duur bij nader inzien.
John Cooper heeft mij indertijd toestemming gegevens de van zo te beschilderen. Hij en Mike Cooper waren destijds wel amused met het resultaat toen ik dat liet zien bij hun garage in Worthing. Hadden wel gehoopt op een dubbel carburateur, maar je kunt niet alles hebben, hè? Het is ook een knipoog auto en niet een van oorsprong poging een volledige retro auto te bouwen.
Deze vans werden indertijd ook gebruikt om F1 motoren in de vervoeren (arme van, waren Conventry Climax motoren zei John Cooper). En ze hadden ook een trekhaak waaraan een aanhanger kon gehangen worden met een race circuit mini van John Cooper. Een combinatie die je nu qua gewicht niet meer op de weg mag brengen, jammer. Zo'n aanhanger had John Cooper 10 jaar geleden nog op zijn kant staan naast de garage. Een originele van en race circuit mini waren er echter niet meer.

Guy.

RE: 1979 Austin mini van

Zou zoiets makkelijk passen ?

RE: 1979 Austin mini van

Het verbaast mij dat zoiets ineens aangeboden wordt.
Zou al jaren niet leverbaar zijn zei een leverancier. Een normaal voorfront kost tegen de 250 euro origineel, dus mijn suggestie is dat dit imitatie moet zijn (?). Er is wat nader onderzoek nodig of dit plaatwerk de gewenste staalkwaliteit heeft om te monteren, en ja, imitatie geeft wat problemen met het samen passend maken met ander plaatwerk. Ik ben er nog niet over uit of ik een origineel dan wel open voorfront wil met Cooper grill. Bij montage van een gesloten grill moet ook de sierlijst van de motorkap af.
Mijn ervaring met 2 imitatiespatborden op de MKII is dat die om de zoveel jaar qua lak bijgewerkt dienen te worden (4of 5 jaar). De wel origineel gemonteerde Stokvis voorraad A panelen, die veel ouder waren, hebben weinig omkijken. Maar ja, ik heb het over iets wat 12 jaar geleden is gerestaureerd,maar wel altijd binnen staat.

Wat je trouwens eerder opmerkte, een dikke uitlaat op een LCB spruitstuk kost ongeveer 250 euro.

Guy Houten :) \\:)/

RE: 1979 Austin mini van

een nieuwe (immitatie volgens mij )rc40 uitlaat (ook daar in belgie) kost 115 euro.
De orginele rc40 maniflow kost 155 euro (groen van kleur?)
Dan kun je ook nog kiezen of je hem in het midden wilt (lijkt mijn geen strak plan ivb met kentekenplaat) Of die wat aan de linker kant uitkomt (wat je nu hebt)Dan nieuwe beugels rubbers en schroevensetje erbij (22 euro .

Zo zie je maar weer even verder kijken kan veel besparen d:)b

RE: 1979 Austin mini van

zulke voorfronten origineel van heritage inderdaad niet meer, maar m machine in england maakt ze wel nog steeds.


freaker

RE: 1979 Austin mini van

Hallo Allemaal,

Hihi , 3 dagen gewerkt aan de mini. Morgen de grootste update tot nu toe. Hebben ook mijn motorblokje overgereden (heeel langzaam) dus nu effe nietsen.

gr,
Levi

RE: 1979 Austin mini van

Update? :)

RE: 1979 Austin mini van

Nou hier komt hier dan :

Maandag moest ik voor 10 min naar Heerlen , Guy is me daar komen ophalen ( in de skoda..)
Doorgereden naar Boxtel , hebben we 2 uur lang antoine bezig gehouden achter de receptie.

RC40
4x Uitlaatklemmen
Hoofdremcylinder met sensor in dopje
Hoofdremcylinder leidingen
Thermostaat ( 83 graden )
Bovenste radiatorslang
Onderste radiatorslang
Kachelslangen
Hondenbot rubbers ( erin moeten persen )
Bedrading van koplamp + knipperlicht
En voor m'n los blokje een pakkingsset , bmc motorverf

Toen terug gereden , begonnen met meten en passen voor de RC40.
Deze was niet voor een Van , even opgemeten en weer terug naar maastricht gereden om er 20 cm tussen te laten lassen.
Toen weer terug , uitlaat erop gezet. Klinkt lekker moet ik zeggen.

Toen de volgende dag , waterpomp en kachelkraan gaan halen in brunssum. ( we wisten niet of het met of zonder bypass was, is zonder : metro 1275 blok )
Toenradiator eruit , dynamo eruit , Waterpomp eruit . Zo nu hebben we weer plaats om te werken aan de hoofdcyilinders ( anders krijg je je steeksleutel niet geplaatst en gedraait aan 1 hoofdkoppelingcylinder bout)

Toen de taak om de armpjes aan te sluiten op de pedalen (wat een !@#$%^werk ).
Eenmaal vast , het koppelingsysteem gevuld en ontlucht. ( ik wist niet dat mini's zo zwaar koppelen zeg !).
Toen de nieuwe waterpomp + thermostaat erin gezet , en alles weer terug geplaatst met nieuwe radiatorslangen en kachelslangen.


Toen dit systeem weer gevuld met nieuwe koelvoeistof. Starten en shit.. thermostaatpakking lekt. Ik had een complete pakkingsset thuis liggen met kurken thermostaat pakkingen erbij. Weer terug naar maastricht voor een pakkingkje. Dit erop gezet en klaar. Start en koppelt nu.
Guy heeft zeker 10 keer op en neer op de open plek waar de mini stond. Ik mocht de handrem bedienen , joepie..
Daarna terug naar binnen gereden (achteruit op mijn instructies. )

Dag 3 , remmen afmaken. Was niet meer veel werk omdat ik hier al weken mee bezig ben geweest van de winter. Dacht ik...
Toen we het systeem gingen vullen bleek er vóór één leiding kant te lekken. Waar de leiding in de slang gaat in een grote bout op het subframe. (zo lekker onder de radiator zodat je er alleen vanuit de wielkast bijkunt.
Wat bleek nu , leiding is kapot of beschadigd. De gebogen rand op het uiteinde was weg en hierdoor kon hij niet goed afsluiten.
Alle winkels waren dicht (zijn een uur gaan rijden) , dus dit moet Guy zelf maar even een nieuwe voor zien te halen.
Eenmaal dat gedaan ben ik nog wat kroonsteentjes gaan wegwerken dmv te solderen.
Wel beetje makkelijk maken :


Ook moest ik zelf even de plunjer zien aan te sluiten voor het gevarenlampje van het remsysteem.
In het boek kon ik het niet zo vinden dus maar met de mulimeter gewerkt. Ging prims :D.

Ruitenwisserpompje (electrisch) deed het niet meer , ik een V2 meting erover , kreeg 12 volt maar er gebeurde gewoon niets.
Oke , weer bestellen. Dan ook maar meteen de bijbehorende slangetjes.
De claxon deed ook al 15 jaar niet veel , als hij het wel normaal had gedaan was die lelijke aanrijding niet gebeurd!.
Even achter in het hok gezocht en ja hoor nog een goede gevonden.

Tot zover , Nu is het alleen even afwachten voor de bestelling zodra die binnen zijn ( ik hoop woe ) dan is hij af en gaan allebij rijden d:)b

ps. ik ben vrijdag jarig dan koop ik me een camera.

RE: 1979 Austin mini van

Ik zij toch dat het een lange update zou zijn... \\:)/

RE: 1979 Austin mini van

Vandaag de mini rijdend gemaakt, de remleiding is vervangen, toen het remsysteem geheel gevuld zonder te veel lucht erin te houden.
Ook nog wat kleine dingetjes vervangen zoals deze ruitenwisser motor die echt dood was :


Toen de mini lekker weer glimmend gemaakt :

Resultaat :


Toen hebben we weer gaan testrijden, guy vondt dat de remmen sponzig waren. Oke dan moet ik ook rijden om te voelen...
Ik had me er al op ingesteld dat de mini raar zou remmen met trommelremmen rondom maar nadat ik het systeem nog eens heb ontlucht ging het al beter.

Toen stevig geremd tot stilstaand zonder het stuur vast te houden, de mini trok wat naar rechts (20 graden zoiets) rem beetje bijgesteld , gaat al beter maar moet zeker nog wat aan gedaan worden.

Ik moet zeggen rijdt erg leuk en sportief , alleen slippen de wieltjes wat snel door. Ik wordt en blijf een mini rijder :9

RE: 1979 Austin mini van

Gaat de goede kant op zo! En die wasbeurt doet ook wonderen! \\:)/
De trommeltjes zijn inderdaad nog wel een werkje, ik mag binnenkort ook weer. Heb net weer een Mini er bij gekocht 83er en daar van moeten de remmen ook weer gangbaar van gemaakt worden.

Wanneer ben je trouwens van plan het spatbord te gaan vervangen? Doet gewoon zeer om hem zo te zien glimmen en met de deuk er nog in :'( .


Groeten Miniauto!

RE: 1979 Austin mini van

Het idee is om het spatbord in augustus te vervangen, samen met het uitdeuken van het voorfront en een klein deukje in het andere spatbord. Dan moeten ook de deuren opnieuw gericht zodat ze weer goed passen in de sponningen. We hebben de techniek maar eerst gedaan omdat zo'n carrosserieman zo'n auto ook normaal moet kunnen verplaatsen. Eens kijken of het budgettair allemaal lukt.
Ook wat aandacht nodig heeft enige roest in de dakgoot, doch dat hoeft niet meteen.
Eens kijken hoe we die auto bij de spuiter krijgen zonder koplamp. Wordt waarschijnlijk toch een ambulance. Daarna is de auto gewoon met Nederlandse garageplaten te verplaatsen, want dan staat hij zo ongeveer op de Nederlandse grens. Ik wil hem graag weer op Nederlands kenteken zetten, dat is goedkoper qua verzekering/wegenbelasting dan in België. Krijgt hij zijn oude kenteken weer terug.

Dus wellicht einde augustus op de weg en dan gaan we een weekendje naar de Ardennen geloof ik. Ik dacht dat Levi dat graag wilde!

RE: 1979 Austin mini van

Vandaag wezen kijken hoever hij was :


Hij zij op z'n belgisch : amai die kleine ding'skes zijn lastiger te maken als die nieuwe auto's wat ik mot maken.

hihi, hij had onder de raamlijst ook plamuur gevonden |:( :(( :?
Maar zag er netjes uit, dinsdag gaat guy hem halen en zaken bij rdw regelen.

RE: 1979 Austin mini van

Mini is gister vlekkeloos door de rdw keuring geraakt. Donderdag platen ophalen en mooi maken voor een bmc rit zaterdag. Foto's volgen eind deze week.

RE: 1979 Austin mini van

Nóg een week wachten op de kentekenplaten , dus overmorgen niet weg :(( :(
Volgende week dus maar foto's maken dan gaan we ook avondtje rijden.

RE: 1979 Austin mini van

Kan je geen garage platen lenen, van de garage waar je heen bent geweest ?

Groeten Miniauto!

RE: 1979 Austin mini van

Tja ja, RDW mensen kunnen ook ziek worden en het keuringsstation in Elsloo slecht bezet zijn. Als de autopapieren komen zijn ze meer dan twee weken onderweg geweest. De auto staat al twee weken buiten bij een garage in Maastricht wachtend op dat kenteken! Eerst een week wachten op de keuring en straks ook nog twee weken wachten erbij voor die papieren! En dan te weten dat hij in één keer goedgekeurd was na 10 jaar stilstand. Dus de RDW bepaalt nu het tempo waarin dingen gebeuren. Wel vervelend dat de auto al die tijd buiten moet staan, ik krijg hem gewoon niet meer overgereden zonder platen naar mijn huis.
Hij lekt een weinig bij de voorruit (wist ik niet tot de regenval van de laatste tijd) dus daar moet ik ook nog regelmatig iets aan doen bij dat garagebedrijf. Foei, foei het is me wat. Ik kan de definitieve oplossing van dat probleem (afkitten) natuurlijk pas treffen als de van weer een tijdje droog bij mij thuis staat. Bah! :(( :(( :((