Aanschaf mini uit 1975

RE: Aanschaf mini uit 1975

Ik lees al een poosje mee op dit forum, en Eelke heeft mij al eens een paar handvatten aangereikt om een beslissing te nemen welk type mini ik zou willen aanschaffen. Nu ben ik van de week een mini tegengekomen waar ik een beetje verliefd op ben geworden, dus de keuze is gemaakt. Ook een restauratie lijkt mij geweldig om te doen, maar op dit moment zou ik niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen, dus wil ik niet starten met een project.

Nu schijnt het dat liefde blind maakt, dus wil ik aan jullie graag ook even voorleggen of de mini het gelg waard is.
Het gaat om een mini 1000 uit 1975 met 60.000 kilometer op de teller. De mini schijn helemaal orgineel en in zeer goede staat te zijn, de vraagprijs is €3.500. Als de mini inderdaad in de omschreven staat is lijkt de vraagprijs mij redelijk, graag hoor ik hoe jullie hierover denken.

RE: Aanschaf mini uit 1975

Bouwjaar en kilometerstand alleen zeggen niet zoveel, en ook de omschrijving orgineel is betrekkelijk. In zeer goede staat zou voor mij inhouden dat de wagen altijd binnen heeft gestaan en dus gezien de kilometerstand geen of zeer weinig roest heeft. Als helemaal orgineel dan ook nog inhoud dat de wagen nog niet eerder een restauratie heeft gehad en zonder schade verleden is, dan ben je op de goede weg.
Prijs is iets daar kan ik niet over oordelen, het is meer de vraag is de Mini voor jou gevoel het bedrag waard. Taxatie prijzen zeggen meestal ook niets omdat dat vrijwel altijd voor de verzekering is, en vrijwel nooit de prijs die een koper er voor over heeft. Maar goed ik zeg altijd, de koper is al geboren hij weet het alleen zelf nog niet. Je eigen Mini is voor de eigenaar eigenlijk onbetaalbaar.
Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik nog nooit meer dan 350 euro voor een complete Mini heb uitgegeven. Ik heb dus wel tijd over. 8)

Voor ik het vergeet, neem iemand van het forum mee als je gaat(kijken) kopen. Die is opjectief en dus niet verliefd op die Mini.

RE: Aanschaf mini uit 1975

Ton schreef:
Voor ik het vergeet, neem iemand van het forum mee als je gaat(kijken) kopen. Die is opjectief en dus niet verliefd op die Mini.




En heeft waarschijnlijk verstand van mini's en weet dus waar op te letten. ;)

RE: Aanschaf mini uit 1975

Ik neem aan dat het deze is? ;)

http://link.marktplaats.nl/436228008

RE: Aanschaf mini uit 1975

hmmm :|
je kunt van de fotos niet veel zeggen.
maar let vooral bij het kijkbezoek op zn a panelen, beide deuren, onder zn rechter lamp
rechts op de paravaan bij de naad, achterpaneel links bij het achterwiel

RE: Aanschaf mini uit 1975

pgrferrari schreef:
Ik neem aan dat het deze is? ;)

http://link.marktplaats.nl/436228008





Naah, daar is ie, snap je dat nou? :P

De huidige eigenaar heeft de auto van zijn moeder geërfd, hij is dus de tweede eigenaar. Een correcte man die vertelde dat er alleen een klein beetje roest op de deur aanwezig was.

Iemand toevallig tijd op zaterdag en die woont in de buurt van Blaricum?

Welke benzine moet er trouwens in de auto (met lood vervanger neem ik aan?) en waar kan ik een oldtimer het beste verzekeren?

RE: Aanschaf mini uit 1975

Je laatste 2 vragen zijn wel een beetje offtopic hier...

Voor de verzekering kijk eens in dit topic:
viewtopic.php?p=6576#p6576

Benzine met/zonder loodvervanger:
viewtopic.php?p=473#473

En als je nog meer vragen hebt:
search.php
Maar die kende je denk ik al ;)

RE: Aanschaf mini uit 1975

bolgas schreef:
hmmm :|
je kunt van de fotos niet veel zeggen.
maar let vooral bij het kijkbezoek op zn a panelen, beide deuren, onder zn rechter lamp
rechts op de paravaan bij de naad, achterpaneel links bij het achterwiel




Nu ben ik nieuwsgierig. Ben je bij deze auto wezen kijken? Ken je de auto, of is het een kwaaltje van deze leeftijd?

Groet ron

RE: Aanschaf mini uit 1975

ayla schreef:
Nu ben ik nieuwsgierig. Ben je bij deze auto wezen kijken? Ken je de auto, of is het een kwaaltje van deze leeftijd?

Groet ron




Op het moment zit ik voor mijn werk in Engeland, anders was ik al lang langs geweest, dit weekend weet ik waarschijnlijk meer.

RE: Aanschaf mini uit 1975

He, Uk kom ik ook weleens... :D Om koeien te melken.

Echter mijn vraag was aan Bolgas. Ik krijg het idee uit z'n reactie, dat de auto helemaal niet zo 100% is als de verkoper schrijft. En dat Bolgas ook is wezen kijken.

Groet ron

RE: Aanschaf mini uit 1975

Ik zie in ieder geval onderaan de linkerdeur een plekje zitten op de fotos :9

RE: Aanschaf mini uit 1975

Heeft er iemand toevallig nog tijd morgen om mij voor een miskoop te behoeden? Ik heb met de verkoper afgesproken om 11:00 in Blaricum.

RE: Aanschaf mini uit 1975

nee ayla ik ken de mini niet maar ga puur op de kleurverschillen op de foto af.
ik kraak de auto niet af maar geef wel aan dat voor die hoeveelheid geld je best heel kritisch mag kijken.
elke mini heeft ze vaste plekken en vanaf de foto lijkt het bij deze mini ook te zijn.
je weet het echter pas zeker als jezelf gaat kijken.

RE: Aanschaf mini uit 1975

Ik woon te ver weg, maar let goed op roestplekken. Controleer vooral de onderzijde van de deuren, rondom de ramen, binnenkant van de schermen, roest is net een ijsberg slechts 10% is zichtbaar. Als de auto echt muf en vochtig ruikt is de stalling ook vaak niet geheel droog, en is er meer kans op verborgen roest.
Als er echt roest zichtbaar is is het gevraagde bedrag veel te hoog.

Succes 8)

RE: Aanschaf mini uit 1975

Helaas was de mini niet in de staat zoals de verkoper aangaf. De auto was wel helemaal orgineel en technisch goed en het interieur was echt nog netjes, maar aan de buitenkant zaten wel een aantal reeds overgeschilderde plekjes op de plekken die hierboven zijn aangegeven, volgens de verkoperwas de de afgelopen jaren in zijn schuur niet erger geworden, maar ik was toch bang dat wanneer de auto ook met nattigheid gebruikt gaat worden dat dit toch wel snel erger gaat worden.

Dus helaas nog geen mini voor ons :'(

RE: Aanschaf mini uit 1975

Je kunt er eigenlijk ook beter eerst eens een paar te koop staande Mini's bekijken voor je er één aanschaft. Door kijk en vergelijk leer je de veschillen en waarde in te schatten.
Had je de indruk dat er met deze verkoper nog wel over de prijs te onderhandelen viel, of heb je daar verder niet over gesproken? Ook al ben ik eigenlijk niet meer van plan een auto te kopen probeer ik meestal toch nog even wat de rek is in de prijs. Je zult versteld staan wat er mogelijk is als je een beetje durft te onderhandelen.

Succes verder, er staan er nog voldoende te koop. 8)

RE: Aanschaf mini uit 1975

In eerste instantie wou de verkoper er de vraagprijs voor hebben, daarna wou hij ook wel een lager bod accepteren. Maar als ik de mini dan voor een lagere prijs zou aanschaffen en deze vervolgens opnieuw laat spuiten is de orginaliteit ook weg, daar was het mij bij deze mini nou net om te doen.

Gistermiddag heb ik nog even in een 1300i gereden, wat een verschil zeg. Die twijfels hè :(

RE: Aanschaf mini uit 1975

Een orginele Mini van die leeftijd in de eerste lak zonder roest zul je met een kaarsje moeten zoeken. Het is eigenlijk bijna onmogelijk.

Maar succes. 8)

RE: Aanschaf mini uit 1975

Ik heb er nog wel eentje voor je uit 1975 !! :9 :9 :9 :D



Van een oud vrouwtje geweest :P , nooit(bijna) in de regen geweest, en altijd droog gestald!

Ollie

RE: Aanschaf mini uit 1975

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar op marktplaats staat ook nog een Audi RS blauwe.
Die staat bij mij op de oprit.
Geen prijswinnar qua shows, maar technisch wel 100%.

Groet ron

RE: Aanschaf mini uit 1975

Deze week ben ik nog een paar mini's wezen bekijken en langzaam kwam ik er eigenlijk achter dat de mini waar dit topic om gestart is ten opzichte van de rest helemaal zo slecht nog niet was. Eigenlijk hadden we dus een beetje spijt dat we afgelopen zaterdag de auto niet gekocht hebben. Donderdag heb ik de verkoper mailtje gestuurd en hij had de mini nog, vanochtend hebben we hem opgehaald. \\:)/

De komende tijd zal ik jullie dus nog lastig vallen met allemaal newbie vragen, al heeft Crispy mij al op een heel handige functie gewezen. ;)

Ik heb trouwens nog fl. 3,50 korting gekregen van de verkopen, tijdens het schoonmaken vonden de een gulden uit 1971 en een knaak uit 1980 onder de bekleding.

RE: Aanschaf mini uit 1975

Dan heb jij meer verdiend als ik laatst heb gedaan. Ik vond nog 1DM onder de bekleding bij het schoonmaken van mijn 40. En bij mijn anders mini heb ik nog een duppie gevonden.

Volgens mij heb ik jou vorige week zaterdag ook zien rijden in Huizen tijdens je proefrit. Was net buiten de bebouwde kom van Blaricum. Mini zag er goed uit.

RE: Aanschaf mini uit 1975

Gefeliciteerd met de mini. Kom je nu ook binnenkort naar de miniclubdag?

RE: Aanschaf mini uit 1975

@ (b)engeltje: Dat is wel heel erg toevallig, zo lang heeft die proefrit niet geduurd, de verkjoper wou mij/ons niet alleen met de auto weg laten gaan.

Ja, ik kom volgende week samen met mijn dochters naar de clubdag, ik ben benieuwd wat voor moois daar allemaal staat. Tevens kan ik wel wat advies gebruiken over de staat van de mini en of ik er wel of niet in de winter mee door zal rijden. Daar is deze dag een uitgelezen kans voor lijkt mij.

Ik heb in dit topic een paar foto's geplaatst Klik!, bedankt voor de tips bij de aankoop!