Austin Mini 1000 Mayfair Automatic 1986

RE: Austin Mini 1000 Mayfair Automatic 1986

Hallo allemaal,

Ik ben sinds een paar dagen de trotse eigenaar van een Mini.
Hij rijdt echt heel fijn en schakelt (automatisch) heel goed.
Nu ben ik benieuwd of er iemand ook zo een heeft en mij tips kan geven.
Waar moet ik rekening mee houden, aparte punten om rekening mee te houden?

En wat simpels, maar wel belangrijk:
-Wat voor koelvoeistof doen jullie er in? Nu zit er ondoorzichtige gele in (kan deze tegen vriezen?)
-Wat voor olie doen jullie in de motor? Ik vond het apart om te zien dat als je de motor dop eraf draait, je allerlei techniek kan zien zitten, dat is bij mijn andere auto (Land Rover) niet..?
-Wat te tanken? Euro 95 maar dan met of zonder loodvervanger erbij doen?

RE: Austin Mini 1000 Mayfair Automatic 1986

Heey

welkom hier op het forum. Om even kort een antwoord te geven op je vragen.

Koelvloeistof gewoon tot -20 van de automaterialenzaak. Ik weet zo niet of jou gele dat is, maar je zou het af kunnen tappen en je eigen erin doen

Olie is het best 20W40, lekker dik..

Tanken doe ik altijd euro95, maar dat komt omdat mijn kop loodvrij is. van 1986 gok ik dat hij wel loodvrij is, maar misscien handig om even je kopnummer op te zoeken (onder je kleppendeksel) en hier te posten

Jaapio

RE: Austin Mini 1000 Mayfair Automatic 1986

Hallo,

Oké dan doe ik dat denk ik, denk dat deze altijd wel tegen de vorst kunnen, maar misschien vervang ik hem dan wel even. Beter het zekere voor het onzekere.

Oké, ik heb nog 15W40 staan, deze kan dan ook? Dan maak ik die eerst op.

Ik had al even de zoekfunctie gebruikt, maar kwam het nog niet tegen. Teminste niet zodat ik er wat mee kon.
Het nummer op het blok is: 99HB82P

Alvast bedankt.

RE: Austin Mini 1000 Mayfair Automatic 1986

ja hoor 15W is voor nu ook prima

Jaapio

RE: Austin Mini 1000 Mayfair Automatic 1986

Bloknummer geeft aan dat het een 1000cc is, maar dat heb je zelf ook al aangegeven.

Als je meer wilt weten is het misschien mogelijk dat er iemand bij jou uit de buurt eens contact met je opneemt. Woonplaats of omgeving in je profiel vermelden is dan wel makkelijk.

RE: Austin Mini 1000 Mayfair Automatic 1986

Oké, ja dat wist ik inderdaad.

Heb het even in m'n profiel veranderd. We zullen zien, ik sta open voor iemand zijn ervaring.

RE: Austin Mini 1000 Mayfair Automatic 1986

Hoi Tobias,

Als je tijd hebt, dan kun je vanavond ook naar de Clubavond in Tilburg komen. Daar loopt genoeg kennis rond over de mini om je redelijk wegwijs te maken.

Groeten, Bram

RE: Austin Mini 1000 Mayfair Automatic 1986

Hallo,

Klinkt al leuk! Maar moet helaas werken, anders was ik zeker even langs gekomen.
Jammer haha.