momenteel ben ik eens aan het rondkijken voor een leuke mini. Mijn voorkeur gaat uit naar een MPI. Wat vinden jullie het mooiste of begeerlijkste model? Monza/Brooklands/40/Knightsbridge of een ander mpi-model?
Ook ik ben hard op zoek. Echt veel verschil zie ik zelf niet tussen de diverse uitvoeringen. Maar met name de Brooklands spreekt mij bijzonder aan, ook door z'n kleur. Tja, en verder zie je wat verschil in bekleding, en heeft de 40 een alu dashboard, wat ik zelf minder vindt. Maar kijk goed rond, want het prijsverschil is soms groot
Alleen staat de S bij de MPI niet meer voor extra snelheid, maar alleen voor Sportpack
Maar das al een bekend gespreksonderwerp op het forum.
Ook modellen zeggen niet zo veel. MPI is MPI, alleen het kleurtje is verschillend en wat kleine verschilletjes, maar ook special is meestal niet erg special. Sorry dat ik het zeg, maar het is nu eenmaal zo.
Gewoon gaan voor een auto met een leuke kleur, niet al te veel kilometers en eentje die nog weinig tot geen roest heeft. Dan heb je wat bij betrefd een leuke mini. Ik geef niet zo heel erg om de special editions. Behalve als het inhoud dat er maar ong. 500 in de hele wereld van zijn gemaakt. Dan is het wel wat interessanter. Maar dat zijn geen MPI's.
Ingediend door Herko_ter_Horst op ma, 10-01-2005 19:47
Demelza schreef: Alleen staat de S bij de MPI niet meer voor extra snelheid, maar alleen voor Sportpack
Ik zei ook "sportieve historie" en niet "prestaties" Voor dat laatste moet ik nog een keer bij John Cooper (of beter gezegd, z'n zoon Mike) zelf langs denk ik 90hp modificatie
ik wilde PERSE een Brooklandse vanwege de kleur!! ik wilde geen andere!! en na een redelijk lange zoektocht heb ik er eentje en vond het helemaal geweldig. Ben er SUPER trots op en ziet ze maar weinig rijden...ik dagelijkse verkeer maar 2x gezien (geen meetings mee geteld haha).
Mijn zus wilde perse een Tahiti Blauwe...en heeft nou dus al 2 monza's gehad. Die blauwe kleur zie je meer dan de vette antreciete!!
Beide zijn het Cooper S-jes (inderdaad de S van Sportspack)
succes met je zoektocht en veel plezier ermee alvast...we horen het wel wat het word!!
ik persoonlijk vind ook de cooper S het mooiste voor de historie ze zien er inprincipe het zelfde uit. Over de brooklands zei de man van mini parts, dat die vaker probleem(pjes) hebben
Mini-Weert schreef: .... Over de brooklands zei de man van mini parts, dat die vaker probleem(pjes) hebben
Gelukkig geld dit niet voor de mijne gezien ik nog nooit een mankement heb gehad. Wel gaat er soms iets kapot maar dan komt het door mijzelf (uitlaten en verlagings setjes) maar ik persoonlijk ben het er dus niet mee eens...haha
dat voor mij toch wel een mpi mini die niet standaard van de lopen de band is gerold maar waar door hel wat uren huisvlijt zelf iets moois en heel speciaal van is gemaakt.
ben zelf monenteel bezig met een 1997 mpi maar wat zijn die toch slecht gebouwd als je ziet wat er allemaal al vervangen omdat het verrot was dan wordt je niet blij voor zo'n jonge auto
dorpels bijde kanten
a paneeltjes
paravaan
binnenste bovenste dashbord rand
voorschermen
front
en dan nog 4 stukken in de vloer waar het hite schild vast zit
overal roest onder de kitlagen
enz enz
maar het wordt iets moois en speciaals
foto's binnen kort op de mccio.nl
Demelza":2u2fbu9z]Alleen staat de S bij de MPI niet meer voor extra snelheid, maar alleen voor Sportpack
Ik zei ook "sportieve historie" en niet "prestaties" Voor dat laatste moet ik nog een keer bij John Cooper (of beter gezegd, z'n zoon Mike) zelf langs denk ik 90hp modificatie [/quote:2u2fbu9z]
Ik heb er nog geen een van John Cooper gezien die dat haalt op de testbank. Die zitten meer in de buurt van de 80 pk.
Demelza schreef: Alleen staat de S bij de MPI niet meer voor extra snelheid, maar alleen voor Sportpack
Cooper op zich staat ook nog alleen voor een wit dak en strepen op de motorkap bij de MPi... Motorisch zijn de MPi's ook allemaal identiek. Wat niet wegneemt dat hij zich niet hoeft te schamen voor de 63 pk die hij heeft (tenminste, volgens opgave, werkelijke vermogens verschillen nogal van de fabrieksopgave, soms in positieve zin, meestal in negatieve zin).
RE: Begeerlijkste MPI-Mini
Ingediend door Sven99 op ma, 10-01-2005 19:08
Hallo Minifreaks,
momenteel ben ik eens aan het rondkijken voor een leuke mini. Mijn voorkeur gaat uit naar een MPI. Wat vinden jullie het mooiste of begeerlijkste model? Monza/Brooklands/40/Knightsbridge of een ander mpi-model?
Groet, Sven
RE: Begeerlijkste MPI-Mini
Ingediend door Herko_ter_Horst op ma, 10-01-2005 19:38
Wat een ander het mooist vind is toch niet belangrijk? Ik zou gaan voor wat je zelf het mooist vind...
Ik zelf wou persé een Cooper of Cooper S vanwege de sportieve historie, anderen hebben weer meer met andere modellen...
RE: Begeerlijkste MPI-Mini
Ingediend door Texpert op ma, 10-01-2005 19:39
Ook ik ben hard op zoek. Echt veel verschil zie ik zelf niet tussen de diverse uitvoeringen. Maar met name de Brooklands spreekt mij bijzonder aan, ook door z'n kleur. Tja, en verder zie je wat verschil in bekleding, en heeft de 40 een alu dashboard, wat ik zelf minder vindt. Maar kijk goed rond, want het prijsverschil is soms groot
RE: Begeerlijkste MPI-Mini
Ingediend door Demelza op ma, 10-01-2005 19:41
Alleen staat de S bij de MPI niet meer voor extra snelheid, maar alleen voor Sportpack
Maar das al een bekend gespreksonderwerp op het forum.
Ook modellen zeggen niet zo veel. MPI is MPI, alleen het kleurtje is verschillend en wat kleine verschilletjes, maar ook special is meestal niet erg special. Sorry dat ik het zeg, maar het is nu eenmaal zo.
Gewoon gaan voor een auto met een leuke kleur, niet al te veel kilometers en eentje die nog weinig tot geen roest heeft. Dan heb je wat bij betrefd een leuke mini. Ik geef niet zo heel erg om de special editions. Behalve als het inhoud dat er maar ong. 500 in de hele wereld van zijn gemaakt. Dan is het wel wat interessanter. Maar dat zijn geen MPI's.
RE: Begeerlijkste MPI-Mini
Ingediend door Herko_ter_Horst op ma, 10-01-2005 19:47
Ik zei ook "sportieve historie" en niet "prestaties" Voor dat laatste moet ik nog een keer bij John Cooper (of beter gezegd, z'n zoon Mike) zelf langs denk ik 90hp modificatie
RE: Begeerlijkste MPI-Mini
Ingediend door Thijmen op ma, 10-01-2005 19:56
BROOKLANDS BROOKLANDS BROOKLANDS!!!
ik wilde PERSE een Brooklandse vanwege de kleur!! ik wilde geen andere!! en na een redelijk lange zoektocht heb ik er eentje en vond het helemaal geweldig. Ben er SUPER trots op en ziet ze maar weinig rijden...ik dagelijkse verkeer maar 2x gezien (geen meetings mee geteld haha).
Mijn zus wilde perse een Tahiti Blauwe...en heeft nou dus al 2 monza's gehad. Die blauwe kleur zie je meer dan de vette antreciete!!
Beide zijn het Cooper S-jes (inderdaad de S van Sportspack)
succes met je zoektocht en veel plezier ermee alvast...we horen het wel wat het word!!
thijme
RE: Begeerlijkste MPI-Mini
Ingediend door Mini-Weert op ma, 10-01-2005 19:58
ik persoonlijk vind ook de cooper S het mooiste voor de historie ze zien er inprincipe het zelfde uit. Over de brooklands zei de man van mini parts, dat die vaker probleem(pjes) hebben
RE: Begeerlijkste MPI-Mini
Ingediend door FrostiE_999 op ma, 10-01-2005 20:00
Wat bedoel je nou precies?
RE: Begeerlijkste MPI-Mini
Ingediend door Gitty op ma, 10-01-2005 20:31
Ik heb een monza, ik vind dit een hele mooie auto. en ook de kleur vind ik mooi. Maar het blijft natuurlijk je eigen smaak
RE: Begeerlijkste MPI-Mini
Ingediend door Thijmen op ma, 10-01-2005 20:34
Gelukkig geld dit niet voor de mijne gezien ik nog nooit een mankement heb gehad. Wel gaat er soms iets kapot maar dan komt het door mijzelf (uitlaten en verlagings setjes) maar ik persoonlijk ben het er dus niet mee eens...haha
Monza is ook zeer mooi!! en dan weer de kleur!!
RE: Begeerlijkste MPI-Mini
Ingediend door Gitty op ma, 10-01-2005 20:39
Dat van die uitlaat ken ik ja, was bij mij ook niet helemaal goed gegaan.
Dus als je zo'n lage auto koopt, moet je echt opletten met drempels!
RE: Begeerlijkste MPI-Mini
Ingediend door riley elf op ma, 10-01-2005 21:27
dat voor mij toch wel een mpi mini die niet standaard van de lopen de band is gerold maar waar door hel wat uren huisvlijt zelf iets moois en heel speciaal van is gemaakt.
ben zelf monenteel bezig met een 1997 mpi maar wat zijn die toch slecht gebouwd als je ziet wat er allemaal al vervangen omdat het verrot was dan wordt je niet blij voor zo'n jonge auto
dorpels bijde kanten
a paneeltjes
paravaan
binnenste bovenste dashbord rand
voorschermen
front
en dan nog 4 stukken in de vloer waar het hite schild vast zit
overal roest onder de kitlagen
enz enz
maar het wordt iets moois en speciaals
foto's binnen kort op de mccio.nl
groetjes hilbert
RE: Begeerlijkste MPI-Mini
Ingediend door marc26 op ma, 10-01-2005 21:41
RE: Begeerlijkste MPI-Mini
Ingediend door Eelke op ma, 10-01-2005 22:05
Cooper op zich staat ook nog alleen voor een wit dak en strepen op de motorkap bij de MPi... Motorisch zijn de MPi's ook allemaal identiek. Wat niet wegneemt dat hij zich niet hoeft te schamen voor de 63 pk die hij heeft (tenminste, volgens opgave, werkelijke vermogens verschillen nogal van de fabrieksopgave, soms in positieve zin, meestal in negatieve zin).