De auto moet opnieuw gekeurd worden.
Het dak en daarmee dus een groot deel van de dragende constructie is verwijderd. Bekijk de auto als een schoenendoos met deksel, op zich heeft deze een zekere stijfheid. Haal de deksel er af dan is de stijfheid van de constructie aanzienlijk verminderd. Alle stijfheid moet nu uit de bodem komen aangezien je portieren in de auto hebt en de zijkanten van de auto daarom nauwelijks meedragen in de constructie.
Ik heb wat verder rond gespit op het forum en vond een oud topic waarin uitgelegd werd dat het kan voorkomen dat er op het kenteken niets vermeld staat.
Bij de RDW is dit gelukkig wel zo dus ik hoef de wagen niet om te keuren. Schijnbaar hebben auto's die in de jaren 80/ vroege jaren 90 zijn omgebouwd geen vermelding op de papieren alleen bij de RDW zelf.
Weer wat wijzer en gerust gesteld, kan ik rustig verder bouwen en gewoon APK laten keuren als het zover is.
Nu alleen nog zo'n plaatje bemachtigen maar daar kan [Mini specialist] me vast wel mee helpen.
Ik zou er toch eerst zeker van zijn dat dit bij de RDW wel goed genoteerd staat! En misschien heeft [Mini specialist] hier ook wel meer informatie over (hoe dat toen gedaan werd). Onze cabrio (omgebouwd in jaren 80) heeft wel op het kentekenbewijs staan dat het om een cabrio gaat en dat de gordel plicht niet van toepassing is (gezien de montage punten er uitgehaald zijn). Deze is toen wel voor de keuring geweest en op de kombaan geweest.
Als ik ons kenteken opzoek online bij de RDW staat er onder bijzonderheden het volgende:
CARROSSIEWIJZIGING IN CABRIOLET
Bevestigingspunten autogordels ex art. 66 sub r onder ii WVR niet verplicht.
DIT MOTORRIJTUIG BEHOEFT NIET TE ZIJN
VOORZIEN VAN BEVESTIGINGSPUNTEN VOOR
AUTOGORDELS.
Zo'n plaatje met N.B. een eigen nummer zal niet zo makkelijk verkrijgbaar zijn. Het is de handtekening van het bedrijf die de ombouw gedaan heeft.
Je bekijkt de dingen misschien toch iets te luchtig en wellicht gaat hier het gezegde op: "de wens is de vader van de gedachte".
Ik zou e.e.a. ook op papier willen hebben in jouw geval.
Ik heb de papieren van de ombouw nog wel dus aan de hand daarvan weet ik dat het door dit bedrijf is gedaan.
Ik heb nog geen reactie terug van het bedrijf maar zo'n plaatje is ook meer om het af te maken. Als hij er niet in zit rijdt de auto nog net zo lekker.
Ik ga zodra de RDW weer functioneert eens contact met ze opzoeken. Via hun site heeft mijn mini gewoon een cabrio kenteken alleen op de papieren staat het niet.
Ik heb overigens wel de 'normale' gordels in de auto dus misschien dat er daarom geen uitgebreide tekst bijstaat.
Maar we gaan het zien, de computer zegt van wel en de papieren van niet. Tegenwoordig houdt dat meestal in dat de computer wint.
Dat denk ik ook! Je kan dan ook een vervangend kentekenbewijs aanvragen denk ik, dan krijg je een papiertje met de juiste gegevens. Je kan ook nog heel even wachten tot we het nieuwe kenteken krijgen (de pinpas zeg maar).
RE: cabrio kenteken
Ingediend door Loenatik op zo, 22-12-2013 08:47
Goede middag mensen,
Ik had een vraagje ik ga over twee maandjes weer verder met het opknappen van mijn cabriotje.
Nu was ik internet weer eens aan het neuzen naar informatie over de cabrio, het is er een die in vroeger tijden door een van de sponsoren is gebouwd.
Maar nu mijn vraag, ik kom mensen tegen die hun kenteken laten omzetten? Is het op een kenteken bewijs te zien dat het om een cabrio gaat.
Op de mijne staat een mini 1000 HLE, in principe is het nog steeds een mini 1000 HLE alleen zonder dak en met een ander blok.
Heb ik nu wel of geen herkeuring nodig om legaal rond te rijden?
En een tweede vraag er staat een cabrio te koop en hier staat op de foto dit plaatje
deze heeft mijn mini volgens mij niet, weet iemand waar deze zou moeten zitten?
RE: cabrio kenteken
Ingediend door Willy1 op zo, 22-12-2013 10:35
De auto moet opnieuw gekeurd worden.
Het dak en daarmee dus een groot deel van de dragende constructie is verwijderd. Bekijk de auto als een schoenendoos met deksel, op zich heeft deze een zekere stijfheid. Haal de deksel er af dan is de stijfheid van de constructie aanzienlijk verminderd. Alle stijfheid moet nu uit de bodem komen aangezien je portieren in de auto hebt en de zijkanten van de auto daarom nauwelijks meedragen in de constructie.
RE: cabrio kenteken
Ingediend door CE Jan op zo, 22-12-2013 11:00
Neem eens contact op met de sponsor die hem omgebouwd heeft.
RE: cabrio kenteken
Ingediend door Loenatik op zo, 22-12-2013 20:06
Bedankt voor de reacties!
Ik heb wat verder rond gespit op het forum en vond een oud topic waarin uitgelegd werd dat het kan voorkomen dat er op het kenteken niets vermeld staat.
Bij de RDW is dit gelukkig wel zo dus ik hoef de wagen niet om te keuren. Schijnbaar hebben auto's die in de jaren 80/ vroege jaren 90 zijn omgebouwd geen vermelding op de papieren alleen bij de RDW zelf.
Weer wat wijzer en gerust gesteld, kan ik rustig verder bouwen en gewoon APK laten keuren als het zover is.
Nu alleen nog zo'n plaatje bemachtigen maar daar kan [Mini specialist] me vast wel mee helpen.
Gr
Roy
RE: cabrio kenteken
Ingediend door vlassie op do, 26-12-2013 16:24
Ik zou er toch eerst zeker van zijn dat dit bij de RDW wel goed genoteerd staat! En misschien heeft [Mini specialist] hier ook wel meer informatie over (hoe dat toen gedaan werd). Onze cabrio (omgebouwd in jaren 80) heeft wel op het kentekenbewijs staan dat het om een cabrio gaat en dat de gordel plicht niet van toepassing is (gezien de montage punten er uitgehaald zijn). Deze is toen wel voor de keuring geweest en op de kombaan geweest.
Als ik ons kenteken opzoek online bij de RDW staat er onder bijzonderheden het volgende:
En dit dus ook op het kentekenbewijs.
RE: cabrio kenteken
Ingediend door erikvdl op do, 26-12-2013 17:13
wat gijs aangeeft staat inderdaad ook op mijn kenteken bewijs van mijn cabrio
deze heb ik zelf laten keuren bij de RDW in 2002
en heb toen de papieren achtergelaten bij de rdw een een nieuwe set opgestuurd gekregen met dezelfde toevoeging als die van vlassie
zou ik inderdaad eerst goed navragen en zwart op wit laten zetten,
RE: cabrio kenteken
Ingediend door Willy1 op do, 26-12-2013 20:16
Zo'n plaatje met N.B. een eigen nummer zal niet zo makkelijk verkrijgbaar zijn. Het is de handtekening van het bedrijf die de ombouw gedaan heeft.
Je bekijkt de dingen misschien toch iets te luchtig en wellicht gaat hier het gezegde op: "de wens is de vader van de gedachte".
Ik zou e.e.a. ook op papier willen hebben in jouw geval.
RE: cabrio kenteken
Ingediend door Loenatik op do, 26-12-2013 21:44
Ik heb de papieren van de ombouw nog wel dus aan de hand daarvan weet ik dat het door dit bedrijf is gedaan.
Ik heb nog geen reactie terug van het bedrijf maar zo'n plaatje is ook meer om het af te maken. Als hij er niet in zit rijdt de auto nog net zo lekker.
Ik ga zodra de RDW weer functioneert eens contact met ze opzoeken. Via hun site heeft mijn mini gewoon een cabrio kenteken alleen op de papieren staat het niet.
Ik heb overigens wel de 'normale' gordels in de auto dus misschien dat er daarom geen uitgebreide tekst bijstaat.
Maar we gaan het zien, de computer zegt van wel en de papieren van niet. Tegenwoordig houdt dat meestal in dat de computer wint.
Gr
Roy
RE: cabrio kenteken
Ingediend door vlassie op do, 26-12-2013 23:51
Dat denk ik ook! Je kan dan ook een vervangend kentekenbewijs aanvragen denk ik, dan krijg je een papiertje met de juiste gegevens. Je kan ook nog heel even wachten tot we het nieuwe kenteken krijgen (de pinpas zeg maar).