Cooper S 40 Anniversary uit 1999, richtprijs???

RE: Cooper S 40 Anniversary uit 1999, richtprijs???

Hoi,
In mijn zoektocht naar een mooie Cooper S ben ik bovenstaande Cooper S 40 Anniversary uit 1999 tegen gekomen, zilver met rood leer. Heeft 85000 km gelopen en is NL afgeleverd (even op de RDW site het kenteken gecheckt :+) )
Weet iemand wat een reele prijs voor zo'n wagen is? Via een taxatiesite (kenteken, km-stand) kom ik rond de 6 mille uit.
De verkoper vraagt er 9 mille voor, incl. garantie, servicebeurt, apk... Ondanks de aanwezige audiokit van 1500 eur, lijkt me dat wel aan de stevige kant.

Ik zit ook op Marktplaats te kijken, en een particulier bood zijn Cooper S 40 Anniversary aan met een vraagprijs van 6250 eur. Toevallig kwam ik daar ook de naam [van de verkoper] tegen als bieder (hij zat 2 mille onder de vraagprijs).
Iemand ervaring met deze handelaar?

[size=75:3qzwkdwl][Bedrijfsnaam verwijdert - Demelza][/size:3qzwkdwl]

RE: Cooper S 40 Anniversary uit 1999, richtprijs???

Nu de mini niet meer gemaakt wordt en toch populair, is er in verhouding veel vraag en aanbod.
Hiervan maken vele gebruik om goedkoop in te kopen en duur te verkopen.
Natuurlijk zullen ze een beetje garantie moeten geven of zelfs een en ander moeten vervangen. Denk aan de staat van een mini waar nooit niets aan gebeurd is.

Een kennis van me heeft zijn 2000 mini aangeboden voor € 8500,00 en wordt em niet kwijt.
Natuurlijk paticulier zonder garantie.

Daarbij zijn er veel particulieren die een mini kopen, opknappen en weer verkopen. Ook daar heb je geen garantie.

Kort gezegd is iedere mini waard wat een gek ervoor geeft.
Bij de handelaar waar je de mini gezien hebt krijg je in ieder geval nog een beetje garantie.

RE: Cooper S 40 Anniversary uit 1999, richtprijs???

Hoi, ik heb de bedrijfsnaam verwijdert. Het is niet toegestaan op dit forum om bedrijven te bespreken. Zie ook de forumregels.

Ik denk dat het geen rare prijs is voor een zo'n Mini die bij een dealer vandaan komt. Natuurlijk kan je m goedkoper kopen als je m bij een particulier haalt, maar dan krijg je er ook geen garantie bij (om maar wat te noemen).

Bij Mini's blijft het toch meestal wat de gek er voor geeft.

RE: Cooper S 40 Anniversary uit 1999, richtprijs???

ok, forumregels van dit forum niet gelezen.. wist niet dat het op dit forum strafbaar was :+)

Gezien het feit dat ik dezelfde handelaar op Marktplaats tegenkomt en zie wat hij biedt, denk ik dat zijn vraagprijs, zelfs inclusief garantie (geen duur vermeld) erg stevig is. Maar goed.. zal die beste man eens bellen, voor ik 200 km brandstof er doorheen jaag en deze gek 9 mille uit zijn achterzak trekt.

RE: Cooper S 40 Anniversary uit 1999, richtprijs???

Ik denk dat een in goede staat verkerende mini uit 99 (let op goede staat = geen roest!) toch rond de 7500 / 8000 kan zitten. ik zou proberen om iemand met ervaring en goede kennis van minis mee te nemen en gewoon een kijkje gaan nemen. Mochten er toch gebreken zijn kan je daar dan weer op afdingen. daarnaast kan je natuurlijk ook afstand doen van de audio installatie om de prijs te drukken. succes!

RE: Cooper S 40 Anniversary uit 1999, richtprijs???

Denk toch dat je zelf moet gaan kijken of iemand vragen om een onafhankelijk oordeel op deze mini los te laten.

Een verkoper zal nooit zeggen dat het een roestige,afgetrapte of half gerestaureerde mini is.

RE: Cooper S 40 Anniversary uit 1999, richtprijs???

ik heb inmiddels bij de verkoper aangegeven wat ik in gedachte had. En we gaan dit telefonisch verder uitkristaliseren.

RE: Cooper S 40 Anniversary uit 1999, richtprijs???

De persoon die je bedoeld met bijbehorend bedrijf verkoopt ZEER goede mini's. oftewel, je betaald een lekker prijsje maar weet zeker dat je een bijzonder goede mini hebt. hij levert alleen een mini af waar hijzelf volledig achter staat...

hij vervangt waar nodig, zijn beurtjes zijn goed en zijn apk keuringen erg streng.

met als gevolg GEEN verassingen achteraf...

wat er geboden wordt op marktplaats is niet direct wat een mini waard is. ik bied ook vaak lager dan waarvoor het verkocht wordt. is ook een beetje sport om te kijken of je er goedkoop aan kan komen...

RE: Cooper S 40 Anniversary uit 1999, richtprijs???

Bij dit bedrijf ben ik ook ooit eens geweest voor een MPi. Hij was dik, maar dan erg dik aan de prijs, maar het moet gezegd, de auto was ook wel in nieuwstaat. Toch ben ik om die prijs destijds afgehaakt. De door jouw genoemde auto heeft een aardige poos op marktplaats gecirculeerd, maar nu heb je natuurlijk wel de garantie erbij enz. Zo op het eerste oog ziet hij er netjes uit, de uitvoering en kleurencombinatie vind ik persoonlijk prachtig!

Succes!

RE: Cooper S 40 Anniversary uit 1999, richtprijs???

Ik heb vanmiddag even met de verkoper gebeld. Goede vent om mee te praten. Hij was erg open in wat hij nog qua onderhoud met de wagen wil doen voor hij hem verkoopt. Klonk allemaal wel ok. Ik heb hem ook verteld dat ik alleen nog mijn motor moet verkopen, voor de geinteresseerden een Honda CBR600F injectie :9 , en dan tot de aankoop kan overgaan. We weten wat we allebei willen en zodra ik mijn bike verkocht heb.

RE: Cooper S 40 Anniversary uit 1999, richtprijs???

Bij de MPI altijd even opletten met de versnellingsbak.
Rond de 70 à 80.000 km durft die al wel eens de geest geven!! :x
Heb ik spijtig genoeg moeten ondervinden op weg naar het IMM in Spanje, ergens ver in het zuiden van Frankrijk!! :? |:(

Voor de rest zalige Mini, met een prachtig interieur!!

RE: Cooper S 40 Anniversary uit 1999, richtprijs???

Het kan, maar ik rij er nu al 130.000 km mee zonder problemen (met de versnellingsbak dan...).

Demelza... die even snel op hout gaat afkloppen

RE: Cooper S 40 Anniversary uit 1999, richtprijs???

Demelza ik zal ook even hout zoeken.
Met 126 000 nog geen problemen.

[size=75:39wbqno6]Of zal het aan de kleur liggen[/size:39wbqno6] :? :?

RE: Cooper S 40 Anniversary uit 1999, richtprijs???

Ligt ook een beetje aan het gebruik natuurlijk. Met andere woorden, beetje behoedzaam gebruik vordert de levensduur, en als er relatief veel snelwegkm's bijzitten wordt het al een iets ander verhaal. Maar als 'm je continue bij 40 km/h in z'n 1 probeert te rammen, tja.... :P

RE: Cooper S 40 Anniversary uit 1999, richtprijs???

Nog 9 nachtjes slapen :+) O+

RE: Cooper S 40 Anniversary uit 1999, richtprijs???

MPI geen probleem heb nu 90000 er op zitten zonder rare versnellingsbak geluiden. ook al rij ik altijd door/hard je moet gewoon met beleid schakelen je kunt er niet mee rammen als of het een vw golf is :D

RE: Cooper S 40 Anniversary uit 1999, richtprijs???

-Edit-
Nog 13 nachtjes slapen :)
-Edit-

Over de versnellingsbak. Alles kan je stuk krijgen, als je maar een beetje je best ervoor wil doen. Zelfs versnellingsbakken van een moderne Golf V kunnen stuk :+)

Ik ga er vanuit als je maar een beetje behoedzaam ermee omgaat, eigenlijk is dat nou net een van de karaktertrekken van een liefhebber, dan kan iets als een versnellingsbak wel een tijdje mee. Voordeel van de Mini vind ik, is dat de reparatiekosten in vergelijk met een modernere of grotere wagen peanuts is.

RE: Cooper S 40 Anniversary uit 1999, richtprijs???

Het is allemaal niet echt peperdur, maar voor een MPi kan het soms wel in de papieren lopen... :x

RE: Cooper S 40 Anniversary uit 1999, richtprijs???

Het is toch wel een prijsverschil ja voor de MPI.
Maar zoals gezegd, vergeleken met andere auto's valt dit zeker wel mee.
Ik had er ook nog nooit van gehoord dat er problemen konden zijn met de MPI bak, tot ik het zelf voorhad, en toen hoorde ik langs verschillende kanten zeggen dat dit wel veel voorkomend is.
Laat ons hopen dat dit losstaande gevallen waren.