Zoals ook al in een ander topic aangegeven heb ik een Mini 1000 gekocht om te restaureren. Dit is volslagen nieuw voor mij, dus een leuke uitdaging.
Nu kom ik veel informatie tegen na het zoeken met chassisnummer, commissienummer en motornummer, maar had toch nog wat vragen:
VIN begint met XA2S1N, en eindigt op een Z. Bij productie in Longbridge zou dit een A zijn, staat een Z dan voor Pamplona? Iemand op het forum wees me er namelijk op dat het wellicht een Authi zou zijn, gezien de bruine kleur van het motorblok.
mijn motornummer begint met 99H414. het nummer staat ingeslagen direct op het onderblok in plaats van op een alu plaatje ofzo.
Ben benieuwd waar de Mini gemaakt is, want in mijn ogen kom ik verder niets op of aan de auto tegen wat op een Authi zou wijzen, al weet ik niet of de productie in '74 afweek van productie in UK.
Ook zijn alle onderdelen gewoon Smiths en Lucas, maar geen idee of deze ook op de Authi modellen gemonteerd zijn.
het is overigens een origineel nederlands geleverde Mini.
hierbij wat foto's, want ook in die database op de website kom ik er niet uit.
Overigens is er niets wat op een Authi duidt, als alleen de bruine kleur van het blok. misschien is het blok ooit eens vervangen. er zit geen plaatje op of iets dergelijks, alleen een nummer ingeslagen op het blok, beginnend met 99H.
ook de plaatjes met VIN nr en Comm. nr zijn gewoon engels.
Wat staat er op de blauwe plaatjes op de A-panelen ?
Je hebt een olieleiding die onder de stroomverdeler door gaat, een diagonaal remsysteem en een bruin motorblok.
Ik denk dat er in 1974 een batch in Spanje gemaakt is voor de Europese markt met behoud van de Engelse chassisnummers.
André
Hi Andre,
op de blauwe plaatjes staat Leyland, net als op alle andere onderdelen. er zijn alleen maar Smiths/Lucas onderdelen te vinden, niets wijst op Spanje, op het blok na. De auto was helemaal origineel in mijn ogen, boekje erbij, originele wieltjes, interieur, origineel pookje zat erbij en stuur. Alles met Leyland logo's.
Ook zijn zoals gezegd t VIN plaatje en commission plaatje in t engels.
Zou t niet gewoon een ruilblok zijn? Met het motornummer kom ik in ieder geval niet veel verder.
VIN begint met XA2S1N, en eindigt op een Z. Bij productie in Longbridge zou dit een A zijn toch? Waar zou die Z dan voor staan?
Ingediend door Theo van den Bogaard op do, 14-03-2013 23:23
Maar even het boek van Parnell erbij gepakt en de Z is dus inderdaad de suffix voor Spanje.
(pagina 101 - voor degenen die het willen checken)
Wat het dan precies is, is mij nog niet duidelijk, ik vermoed dat André in de goede richting denkt, de nederlandse jubilee van 75 is tenminste ook in Spanje gemaakt.
In Spanje werd net als bijna overal gebruik gemaakt van
CKD (Completely Knocked Down ) kits Ik meen dat de productie is gestaakt als gevolg van een Brand in de fabriek
Hierdoor was het te duur om de productie opnieuw op te starten
Dus de kits welke bestemd waren voor Spanje kunnen in Longbridge in elkaar gezet zijn
RE: Herkomst mini 1000 '74
Ingediend door robdb op wo, 13-03-2013 18:16
Zoals ook al in een ander topic aangegeven heb ik een Mini 1000 gekocht om te restaureren. Dit is volslagen nieuw voor mij, dus een leuke uitdaging.
Nu kom ik veel informatie tegen na het zoeken met chassisnummer, commissienummer en motornummer, maar had toch nog wat vragen:
VIN begint met XA2S1N, en eindigt op een Z. Bij productie in Longbridge zou dit een A zijn, staat een Z dan voor Pamplona? Iemand op het forum wees me er namelijk op dat het wellicht een Authi zou zijn, gezien de bruine kleur van het motorblok.
mijn motornummer begint met 99H414. het nummer staat ingeslagen direct op het onderblok in plaats van op een alu plaatje ofzo.
Ben benieuwd waar de Mini gemaakt is, want in mijn ogen kom ik verder niets op of aan de auto tegen wat op een Authi zou wijzen, al weet ik niet of de productie in '74 afweek van productie in UK.
Ook zijn alle onderdelen gewoon Smiths en Lucas, maar geen idee of deze ook op de Authi modellen gemonteerd zijn.
het is overigens een origineel nederlands geleverde Mini.
Alvast bedankt voor de hulp!
Groeten Rob
RE: Herkomst mini 1000 '74
Ingediend door Theo van den Bogaard op do, 14-03-2013 09:19
als het echt een authi is zou dat duidelijk aan de identificatieplaatjes te zien zijn:
bijvoorbeeld
http://www.motorstown.com/images/authi-mini-1000-02.jpg
heb je de zoekfunctie hier op het forum al gebruikt?
foto's van wat je hebt helpen natuurlijk ook
groetjes,
Theo van den Bogaard
RE: Herkomst mini 1000 '74
Ingediend door reuvy op do, 14-03-2013 12:50
De olieleiding die onder de stroomverdeler doorloopt is ook typisch Authi.
En ik meen dat het remcontrolelamp aan de linker deurpost geplaatst was.
André
RE: Herkomst mini 1000 '74
Ingediend door luccie_007 op do, 14-03-2013 13:17
http://www.guess-works.com/Tech/
Daar kun je alles over je blok terug vinden.
RE: Herkomst mini 1000 '74
Ingediend door robdb op do, 14-03-2013 16:38
Bedankt voor jullie reacties!
hierbij wat foto's, want ook in die database op de website kom ik er niet uit.
Overigens is er niets wat op een Authi duidt, als alleen de bruine kleur van het blok. misschien is het blok ooit eens vervangen. er zit geen plaatje op of iets dergelijks, alleen een nummer ingeslagen op het blok, beginnend met 99H.
ook de plaatjes met VIN nr en Comm. nr zijn gewoon engels.
link
link
RE: Herkomst mini 1000 '74
Ingediend door reuvy op do, 14-03-2013 17:47
Hallo,
Wat staat er op de blauwe plaatjes op de A-panelen ?
Je hebt een olieleiding die onder de stroomverdeler door gaat, een diagonaal remsysteem en een bruin motorblok.
Ik denk dat er in 1974 een batch in Spanje gemaakt is voor de Europese markt met behoud van de Engelse chassisnummers.
André
RE: Herkomst mini 1000 '74
Ingediend door robdb op do, 14-03-2013 19:19
Hi Andre,
op de blauwe plaatjes staat Leyland, net als op alle andere onderdelen. er zijn alleen maar Smiths/Lucas onderdelen te vinden, niets wijst op Spanje, op het blok na. De auto was helemaal origineel in mijn ogen, boekje erbij, originele wieltjes, interieur, origineel pookje zat erbij en stuur. Alles met Leyland logo's.
Ook zijn zoals gezegd t VIN plaatje en commission plaatje in t engels.
Zou t niet gewoon een ruilblok zijn? Met het motornummer kom ik in ieder geval niet veel verder.
VIN begint met XA2S1N, en eindigt op een Z. Bij productie in Longbridge zou dit een A zijn toch? Waar zou die Z dan voor staan?
En bedankt weer...
RE: Herkomst mini 1000 '74
Ingediend door Theo van den Bogaard op do, 14-03-2013 23:23
Maar even het boek van Parnell erbij gepakt en de Z is dus inderdaad de suffix voor Spanje.
(pagina 101 - voor degenen die het willen checken)
Wat het dan precies is, is mij nog niet duidelijk, ik vermoed dat André in de goede richting denkt, de nederlandse jubilee van 75 is tenminste ook in Spanje gemaakt.
FWIW,
Theo van den Bogaard
RE: Herkomst mini 1000 '74
Ingediend door abingdon op vr, 15-03-2013 00:35
de wieldoppen op de foto zijn ook typisch Authi
RE: Herkomst mini 1000 '74
Ingediend door Minimaatje op vr, 15-03-2013 09:15
In Spanje werd net als bijna overal gebruik gemaakt van
CKD (Completely Knocked Down ) kits Ik meen dat de productie is gestaakt als gevolg van een Brand in de fabriek
Hierdoor was het te duur om de productie opnieuw op te starten
Dus de kits welke bestemd waren voor Spanje kunnen in Longbridge in elkaar gezet zijn
RE: Herkomst mini 1000 '74
Ingediend door robdb op vr, 15-03-2013 11:27
Bedankt voor alle antwoorden! Het maakt het verhaal weer wat duidelijker.
RE: Herkomst mini 1000 '74
Ingediend door Theo van den Bogaard op vr, 15-03-2013 13:03
http://www.aronline.co.uk/blogs/marques/marques-authi/
Het verhaal hier strookt niet helemaal met wat Minimaatje schrijft .. sorry
groetjes,
Theo van den Bogaard