Ik heb gratis een achterkant van een mini gekregen, perfect geschikt voor een aanhanger, nou heb ik al even zitten zoeken, maar ik kan niet echt veel info op de list forum of internet vinden over het maken van een aanhanger,
ik zou graag wat plaatjes van verschillende miniaanhangers willen zien en of bouwtekingen (zover die er zijn)
Kan iemand mij op weg helpen?
je kan er daarna nog zoiets kunstzinnigs (en niet te vergeten handigs) van maken als degene die op de IMM in oostenrijk rindreden. Een met een biertap en een mat en barretje erin
hier kan ik wel wat uithalen.
ik zit nog meer met de vraag hoe ik het wil doen.
Of de hele achterkant de achterkant houden of choppen zoals in die links.
ik wil iig het dakje gaan gebruiken als bovenklep, en mischien het ovenklepje gaan maken zodat je een heerlijk bankje hebt om even lekker een biertje te drinken als je uhm uitklapt, en bumpervrij zoals mijn mini!
die rooie aanhanger laat mooi het binnenwerk zien dus dat is even geprint!
Kijk dat is gaaf.. binnenkort nog een Miniaanhanger erbij. Als je ermee gaat rijden hou dan wel rekening met rare capriolen die mensen op de weg uithalen om maar een glimp van de Mini + aanhanger op te vangen. Het valt nogal op
Maar ik ben momenteel bezig met het ontwerpen van een site waar een fotoreportage van de bouw van mijn aanhanger op komt te staan. Als de site klaar is zet ik de link wel ff op het forum.
In het volgende topic staan een aantal foto's van mijn aanhanger: link
Als je foto's van een specifiek onderdeel wilt hebben.. stuur maar ff een PM
Suc6 met de bouw ervan.. bij mij heeft het ongeveer 8 maanden in beslag genomen
Dit is trouwens mijn Mini met aanhangert
Kijk dat is nou een mooie aanhanger!
Ik wil die van mij ook hellemaal identiek hebben als de achter kant van mijn mini.
Het lijkt me alleen erg lastig om aan 2x 7J 4 spaaks revolution velgen te komen
Ik heb ook foto`s gemaakt van mijn project moet ze alleen nog ftpen naar me site, die ondertussen ook een renovatie krijgt. met o.a het aanhanger project.
Ik ben erg geïnteresseerd naar foto`s van het binnenwerk met name het laswerk om het geheel mooi stabiel te krijgen en het laswerk van het dakje mijn mail adres is minimail@home.nl
als ik het dakje eraf slijp dan moet het dakje toch zo`n 10cm langer zijn dan de rest van het chassi. omdat het middenpunt van de achterkant schuin naar boven loopt naar de bovenkant?
Vincent schreef: Ik ben erg geïnteresseerd naar foto`s van het binnenwerk met name het laswerk om het geheel mooi stabiel te krijgen en het laswerk van het dakje mijn mail adres is minimail@home.nl
Ik zal je binnenkort ff een mailtje met wat foto's sturen
Vincent":2a7h8o9g]als ik het dakje eraf slijp dan moet het dakje toch zo`n 10cm langer zijn dan de rest van het chassi. omdat het middenpunt van de achterkant schuin naar boven loopt naar de bovenkant?[/quote:2a7h8o9g]
Dat klopt, je moet hem niet precies bij je deurstijl afslijpen, maar een stuk er voor. Je kan nog beter het hele dak bij de stijlen afslijpen en deze passen en meten op het karretje zelf. Dan zal je zien dat ook de breedte van het dak niet overeen komt met de breedte van het karretje
Als je het waterdicht wilt monteren, zal je een stalen frame in het dak moeten lassen, welke aansluit op een stalen frame in de aanhanger zelf.
Maar ik wens je suc6.. ik ben erg benieuwd naar het resultaat
En mocht je ff willen spieken hoe wij deze aanhanger in elkaar gezet hebben... bij de eerstvolgende STV ben ik weer van de partij met het aanhangertje
Hee Jeroen,
Volgens mij moet je nog lengtedriehoeken op je aanhanger zetten!
O ja joh
Weet je wel hoe lelijk dat staat op de aanhanger
[size=75:29r6x1h8]Ik weet het hoor.. ik moet ze nog ff aanschaffen en onder de achterbank leggen voor het geval oom agent moeilijk doet, maar tot nu toe hebben ze alleen maar gelachen om mijn aanhanger [/size:29r6x1h8]
Ik zie dat je 998cc rijdt, is dat nog te doen met een vol bepakte aanhanger?
Zit nu al te denken aan een 1275cc metro met een diff uit een een 998cc om toch dat extra beetje erbij te pakken
Vincent schreef: Ik zie dat je 998cc rijdt, is dat nog te doen met een vol bepakte aanhanger?
Ja hoor.. dat gaat best. Je moet alleen niet verwachten dat je nog stoplichtsprintjes wint
Maar de topsnelheid ligt wat lager (120 ipv 140 ) en je doet er wat langer over om op 80 km/h te komen, maar het is echt geen trage bak ofzo.
Maar een 1300-tje staat wel op het verlanglijstje hoor
Ik heb vandaag een renault express diesel gekocht!.
De mini gaat Maandag naar mijn stalling waar hij hellemaal uit elkaar gaat en echt alles maar dan ook alles vernieuwd wordt, tot op het schroefje.
Meteen even gekeken naar een 1275cc blokje maar hellaas was net de laatste verkocht
de mini ga ik meteen aanpassen op de aanhanger zodat het 2 druppels water gaat worden!
kortom ik ga het nog druk krijgen!
Vincent schreef: Ik zie dat je 998cc rijdt, is dat nog te doen met een vol bepakte aanhanger?
Zit nu al te denken aan een 1275cc metro met een diff uit een een 998cc om toch dat extra beetje erbij te pakken
Wat dat diff betreft kun je met een zwaardere juist beter die van de metro pakken. Niet dat het met een 3.11 niet gaat (die zou ik nemen) maar die 3.44 zit juist in een Merto omdat de metro zwaarder is dan de Mini.
Jeroen schreef: Kijk dat is gaaf.. binnenkort nog een Miniaanhanger erbij.
En er komt er nog een bij want eind februari neemt mijn schoonvader een compleet voorgelast onderstel voor me mee.
Zojuist even onderzoekje gedaan en kwam tot de ontdekking dat vanaf nu ook de aanhanger RDW-gekeurd moet worden!
Mischien handig om even te zoeken naar de punten waar ze opgaan letten m.b.t het keuren van een aanhanger en aan welke eisen de aanhanger moet voldoen!
ik ga iig even zoeken
Vincent schreef: Zojuist even onderzoekje gedaan en kwam tot de ontdekking dat vanaf nu ook de aanhanger RDW-gekeurd moet worden!
God allemachtig wat ga jij voor aanhanger bouwen joh
Alleen voor aanhangers die zwaarder zijn dan 750 kg geldt dat ie gekeurd moet worden, en dat er sindskort een apart kenteken voor aangevraagd moet worden.
Het een en ander is na te lezen op de site van de RDW
Ik heb een jaar geleden contact opgenomen met het RDW en gevraagd of er een keuring nodig was voor mijn aanhanger. Ze vroegen wat voor aanhanger het was en ik heb toen ff een foto van de aanhanger opgestuurd. Ik kreeg als reactie dat een keuring voor een dergelijke aanhanger niet nodig was ivm het geringe gewicht. Wel diende er een deugdelijk onderstel, verlichting, kabelverbinding tussen auto en aanhanger (voor het geval de knop afbreekt) en lengtedriehoeken op de achterkant aanwezig te zijn.
Klopt helemaal Jeroen.
Bij aanhangers geldt:
(we spreken van ledig gewicht aanhanger plus belading)
Zwaarder dan 750 kilogram een eigen kenteken, dus ook gekeurd zijn.
Onder de 750 kilogram, voert kenteken van het trekkende voertuig en hoeft niet gekeurd te zijn. Maar wel deugdelijk!!
Bovendien kan de aanhanger nooit meer dan dat wegen. Je Mini mag het n.l. niet trekken.
(dan zou de aanhanger geremd moeten zijn, maar dat is een ander verhaal)
Mini Martin schreef: Klopt helemaal Jeroen.
Zwaarder dan 750 kilogram een eigen kenteken, dus ook gekeurd zijn.
Helaas wel ja
Ik heb een trailer voor mijn boot, die boot weeg alleen al de 750 kg. Maar dat ding komt waarschijnlijk niet door de keuring heen dus ik kan voor de paar honder meter die ik per jaar rij een andere trailer gaan kopen (die nieuw stukken duurder is dan de hele boot).
De regel geldt trouwens ook voor aanhangers die zelf lichter zijn dan 750 kg maar samen met hun maximale laadvermogen boven de 750 komen. Voor een beetje tandemasser aanhanger die alleen pakweg 300kg weegt moet je dus ook een kenteken hebben.
ik kwam ook op hetzelde antwoord bij de rdw.
Mooi niks om ons druk over te maken, alleen die 3hoeks reflectoren vind ik hellemaal niks .
Mini Martin schreef:
Zwaarder dan 750 kilogram een eigen kenteken, dus ook gekeurd zijn.
Dan is het eigenlijk stom dat de mini zelf (ook nog geen 750kg) wel gekeurd moet zijn, dat zal voor velen van ons een berg geld besparen!
Er moeten idd lengte driehoeken op. Maar als je je aanhanger rood maakt kan je denk ik volstaan met 2 driehoeken (in de juiste maat) van reflecterend tape staat denk ik een stuk beter
Mini-Philip schreef: Mini Martin":111at2in]Klopt helemaal Jeroen.
Zwaarder dan 750 kilogram een eigen kenteken, dus ook gekeurd zijn.
De regel geldt trouwens ook voor aanhangers die zelf lichter zijn dan 750 kg maar samen met hun maximale laadvermogen boven de 750 komen. Voor een beetje tandemasser aanhanger die alleen pakweg 300kg weegt moet je dus ook een kenteken hebben.[/quote:111at2in]
Vandaar ook mijn opmerking:
[color=red:111at2in](we spreken van ledig gewicht aanhanger plus belading)[/color:111at2in]
Jeroen schreef: Maar ik ben momenteel bezig met het ontwerpen van een site waar een fotoreportage van de bouw van mijn aanhanger op komt te staan. Als de site klaar is zet ik de link wel ff op het forum.
De site is eindelijk af. Op de site is het 15 stappenplan van de bouw van mijn aanhanger te vinden.
Na veel speurwerk ontdek ik hele mooie projecten en beschrijvingen. Ik zit nu nog te denken aan hoe ik de bovenkant ga maken.
Ik heb al een aantal sites en beschrijvingen gezien waarbij een dakje is gebruikt. Aangezien ik een british open heb wil ik het anders vorm gaan geven: OF ik maak een vast dak waar ik mn oude british open dak (ingekort) in bouw, OF ik maak een zeil aan de bovenkant. Makkelijkste en optimaalste is een zeiltje.
Heeft iemand ervaring met dat laatste? Hoe bevestig ik dat? En waar kan ik een zeiltje laten maken (PM)?
Denk er wel om dat je dakje smaller is (lees: minder breed) dan je onderkant vand e mini.
De meeste mensen die ene trailertje maken maken het dak dna ook extra breed.
Dus als je een britsich open idee dakje wil hebben zit je ook met dat probleem.
Tis dus niet dezelfde maat
over dat zeiltje:
deze persoon heeft het ook gedaan:
Evilcomputing schreef: Denk er wel om dat je dakje smaller is (lees: minder breed) dan je onderkant vand e mini.
De meeste mensen die ene trailertje maken maken het dak dna ook extra breed.
Dus als je een britsich open idee dakje wil hebben zit je ook met dat probleem.
Ik heb een los dakje staan dus moet ik het gat nog in het (evt verbrede) dak maken en is dat dus geen probleem.
Evilcomputing":12s2v037]
over dat zeiltje:
deze persoon heeft het ook gedaan:
kan je mischien weer ideen opdoen [/quote:12s2v037]
Dat is een goede link! Thanks!
Matzel schreef: Ik heb een los dakje staan dus moet ik het gat nog in het (evt verbrede) dak maken en is dat dus geen probleem.
opzich zou dat geen probleem moeten zijn, maar ik zou gewoon voor een vast dakje gaan of zoals in die link stond. is net wat steviger en minder swaar.
Matzel":1mx9m3gm]Dat is een goede link! Thanks![/quote:1mx9m3gm]
Np
He grappig om mijn oude topic weer te lezen, toevallig ben ik sinds kort hier weer mee begonnen en het is een laag exemplaar geworden, het dakje heb ik gebruikt voor de kap. binnenkort ga ik wel even foto`s plaatsen
(voor de slimmerikken onder ons, nee ik ben er niet 5 jaar mee bezig geweest)
Vincent je zou eens met Martijn en Andre kunnen praten hebben beide hun dakje verbreed.
dakje is al zo goed als klaar en pas opzich best mooi. Als je goed omspringt met de het doorslijpen van je dak kan je hem passend krijgen, andere methode zou zijn om het dak hellemaal intact te laten en alleen je zijkanten een paar cm naar elkaar toe te buigen, dat is ook de mooiste oplossing echter was bij mij de plaat aan de achterkant er al in gelast dus was geen optie meer.
@vincent je hangt toch geen halve seloon achter de VAN? moet je halve VAN achter hangen.
Voor gevaren driehoeken: deze kun je laten maken als magneetsticker ook reflecterend, tijdens rijden erop tijdens meeting verwijder je deze van de aanhangwagen.
Gr ricardo
dus jij hebt gewoon een VAN verneukt om er een aanhangwagen van te maken???
Ik blijf gewoon m'n VAN houden...
Groet ron
tja ik zit ook met de gedachte maar een Van slopen voor een aanhanger .
in utrecht heb ik op de sevendag een aanhanger gezien die een copy was van een Van aanhanger, wat had die kerel nou gedaan! gewoon een standaard aanhanger kopen dan deels strippen, immitatieplaat werk kopen voor de zijkanten die gebogen zijn en 2 achterlamp units, beetje bakken en braden en voila een echte immitatie Van aanhanger, geweldig!
@ron,
Ja en Nee, ik heb een VAN verneukt waar geen kenteken meer bij zat. Ook zat hier een deuk aan bijrijderszijde in die van de deurstijl tot aan het achtespatbord liep. Deze deuk was ca. 20 diep, (de bolling stond naar binnen)
gr ricardo
niet teveel happen ricardo
Inimini heeft ook een woody aanhanger .. errug mooi...
Jaapio
ik kan ook alleen maar melden dat ik jaloers ben op ricardo
jaapio1984 schreef: Inimini heeft ook een woody aanhanger
Zeker weten?
Een bijpassende aanhanger, ondanks dat het al zovaak is gedaan, heel erg gaaf!
Als ik de laatste reactie in dit topic mag geloven, ben ik niet de enige die met het idee rond loopt om een aanhanger te bouwen.
Ooit......
Die plannen heb ik ook. Ooit een aanhanger achter de mini van een mini. Nu nog eens bedenken waar ik de aanhanger ga stallen mocht die ooit komen Ik heb niet de beschikking over een garage, tuin of ander sinds een oprit oid
Sinds vorige week ben ik de gelukkige eigenaar van dit project aanhangertje . Daar kan ik deze zomer weer een paar uurtje in kwijt!
Ik wil hem oa gaan gebruiken op vakantie. Aangezien het een ongeremde aanhanger weet ik niet of dat bergje af wel zo fijn is.
Is er iemand die zn aanhanger geremd gemaakt heeft, en in combinatie met een geknikte hals zoals bij die van mij?
vorig jaar heb ik ook een aanhanger gebouwd
we zijn er ook mee naar Denemarken geweest
maar is zeker makkelijk kan je net
iets meer mee nemen
alleen nog andere velgen en bumper erop en dan is ie helemaal af
andre86 schreef: vorig jaar heb ik ook een aanhanger gebouwd...
Erg netjes gedaan! Heb je toevallig meer foto's van je dakconstructie? Deze sluit erg netjes aan!
Heb je trouwens het achterbankframe erin laten zitten? Is dat qua laadruimte nog voldoende? En hoe heb je de bodem aan de binnenkant afgewerkt?
op deze foto zie je de dakconstructie
ik heb de achterbank er nog wel in
is wel makkelijk want daar heb ik het gereedschap en
olie en zo altijd in staan (het blijft een mini)
Wel jammer dat je zelf weer op de foto staat andre
Erg mooi gedaan inderdaad! Ik zit zelf ook na te denken over een aanhangertje. Eerst de Mini maar eens afmaken
Die had ik inderdaad een tijd geleden ookal bekeken..
Ik weet niet.. Ik vind het niet echt super moet ik zeggen..
Dan vind ik alleen de kont van een mini toch meer stijl hebben..
Vincent schreef: Ik heb gratis een achterkant van een mini gekregen, perfect geschikt voor een aanhanger, nou heb ik al even zitten zoeken, maar ik kan niet echt veel info op de list forum of internet vinden over het maken van een aanhanger,
ik zou graag wat plaatjes van verschillende miniaanhangers willen zien en of bouwtekingen (zover die er zijn)
Kan iemand mij op weg helpen?
Damn deze is oud
De vraag is echter bijna het zelfde als ik wil stellen. Veel website's en foto's zijn nogal verouderd of bestaan niet meer. Zou graag wat verschillende aanhangers bekijken om ideeën op de doen. Met name voor de kleine dingen/tips/details.
Wat ik kon vinden (met fatsoenlijke foto's!) zijn deze;
Weten jullie nog andere of heb je zelf foto's, deel het aub.
Ieder zijn eigen ding natuurlijk, maar ik vind het helemaal niet mooi die aanhangers in vorm van een MINI. Heb ik liever een aanhanger in normale vorm maar dan slagje kleiner. Achter een Astra of Golf wordt toch ook geen halve Astra of Golf gehangen...
Ik heb gratis een achterkant van een mini gekregen, perfect geschikt voor een aanhanger, nou heb ik al even zitten zoeken, maar ik kan niet echt veel info op de list forum of internet vinden over het maken van een aanhanger,
ik zou graag wat plaatjes van verschillende miniaanhangers willen zien en of bouwtekingen (zover die er zijn)
Kan iemand mij op weg helpen?
http://www.niksula.cs.hut.fi/~mdobruck/ ... ailer.html
http://www.niksula.cs.hut.fi/~mdobruck/ ... ailer.html
je kan er daarna nog zoiets kunstzinnigs (en niet te vergeten handigs) van maken als degene die op de IMM in oostenrijk rindreden. Een met een biertap en een mat en barretje erin
hier kan ik wel wat uithalen.
ik zit nog meer met de vraag hoe ik het wil doen.
Of de hele achterkant de achterkant houden of choppen zoals in die links.
ik wil iig het dakje gaan gebruiken als bovenklep, en mischien het ovenklepje gaan maken zodat je een heerlijk bankje hebt om even lekker een biertje te drinken als je uhm uitklapt, en bumpervrij zoals mijn mini!
die rooie aanhanger laat mooi het binnenwerk zien dus dat is even geprint!
Kijk dat is gaaf.. binnenkort nog een Miniaanhanger erbij. Als je ermee gaat rijden hou dan wel rekening met rare capriolen die mensen op de weg uithalen om maar een glimp van de Mini + aanhanger op te vangen. Het valt nogal op




Maar ik ben momenteel bezig met het ontwerpen van een site waar een fotoreportage van de bouw van mijn aanhanger op komt te staan. Als de site klaar is zet ik de link wel ff op het forum.
In het volgende topic staan een aantal foto's van mijn aanhanger:
link
Als je foto's van een specifiek onderdeel wilt hebben.. stuur maar ff een PM
Suc6 met de bouw ervan.. bij mij heeft het ongeveer 8 maanden in beslag genomen
Dit is trouwens mijn Mini met aanhangert
Kijk dat is nou een mooie aanhanger!
Ik wil die van mij ook hellemaal identiek hebben als de achter kant van mijn mini.
Het lijkt me alleen erg lastig om aan 2x 7J 4 spaaks revolution velgen te komen
Ik heb ook foto`s gemaakt van mijn project moet ze alleen nog ftpen naar me site, die ondertussen ook een renovatie krijgt. met o.a het aanhanger project.
Ik ben erg geïnteresseerd naar foto`s van het binnenwerk met name het laswerk om het geheel mooi stabiel te krijgen en het laswerk van het dakje mijn mail adres is minimail@home.nl
als ik het dakje eraf slijp dan moet het dakje toch zo`n 10cm langer zijn dan de rest van het chassi. omdat het middenpunt van de achterkant schuin naar boven loopt naar de bovenkant?
Vincent schreef:



Ik ben erg geïnteresseerd naar foto`s van het binnenwerk met name het laswerk om het geheel mooi stabiel te krijgen en het laswerk van het dakje mijn mail adres is minimail@home.nl
Ik zal je binnenkort ff een mailtje met wat foto's sturen
Vincent":2a7h8o9g]als ik het dakje eraf slijp dan moet het dakje toch zo`n 10cm langer zijn dan de rest van het chassi. omdat het middenpunt van de achterkant schuin naar boven loopt naar de bovenkant?[/quote:2a7h8o9g]
Dat klopt, je moet hem niet precies bij je deurstijl afslijpen, maar een stuk er voor. Je kan nog beter het hele dak bij de stijlen afslijpen en deze passen en meten op het karretje zelf. Dan zal je zien dat ook de breedte van het dak niet overeen komt met de breedte van het karretje
Als je het waterdicht wilt monteren, zal je een stalen frame in het dak moeten lassen, welke aansluit op een stalen frame in de aanhanger zelf.
Maar ik wens je suc6.. ik ben erg benieuwd naar het resultaat
En mocht je ff willen spieken hoe wij deze aanhanger in elkaar gezet hebben... bij de eerstvolgende STV ben ik weer van de partij met het aanhangertje
Hee Jeroen,
Volgens mij moet je nog lengtedriehoeken op je aanhanger zetten!
O ja joh


[/size:29r6x1h8]
Weet je wel hoe lelijk dat staat op de aanhanger
[size=75:29r6x1h8]Ik weet het hoor.. ik moet ze nog ff aanschaffen en onder de achterbank leggen voor het geval oom agent moeilijk doet, maar tot nu toe hebben ze alleen maar gelachen om mijn aanhanger
Ik zie dat je 998cc rijdt, is dat nog te doen met een vol bepakte aanhanger?
Zit nu al te denken aan een 1275cc metro met een diff uit een een 998cc om toch dat extra beetje erbij te pakken
Vincent schreef:

) en je doet er wat langer over om op 80 km/h te komen, maar het is echt geen trage bak ofzo.

Ik zie dat je 998cc rijdt, is dat nog te doen met een vol bepakte aanhanger?
Ja hoor.. dat gaat best. Je moet alleen niet verwachten dat je nog stoplichtsprintjes wint
Maar de topsnelheid ligt wat lager (120 ipv 140
Maar een 1300-tje staat wel op het verlanglijstje hoor
Ik heb vandaag een renault express diesel gekocht!.
De mini gaat Maandag naar mijn stalling waar hij hellemaal uit elkaar gaat en echt alles maar dan ook alles vernieuwd wordt, tot op het schroefje.
Meteen even gekeken naar een 1275cc blokje maar hellaas was net de laatste verkocht
de mini ga ik meteen aanpassen op de aanhanger zodat het 2 druppels water gaat worden!
kortom ik ga het nog druk krijgen!
Vincent schreef:
Ik zie dat je 998cc rijdt, is dat nog te doen met een vol bepakte aanhanger?
Zit nu al te denken aan een 1275cc metro met een diff uit een een 998cc om toch dat extra beetje erbij te pakken
Wat dat diff betreft kun je met een zwaardere juist beter die van de metro pakken. Niet dat het met een 3.11 niet gaat (die zou ik nemen) maar die 3.44 zit juist in een Merto omdat de metro zwaarder is dan de Mini.
Jeroen schreef:
Kijk dat is gaaf.. binnenkort nog een Miniaanhanger erbij.
En er komt er nog een bij want eind februari neemt mijn schoonvader een compleet voorgelast onderstel voor me mee.
Zojuist even onderzoekje gedaan en kwam tot de ontdekking dat vanaf nu ook de aanhanger RDW-gekeurd moet worden!
Mischien handig om even te zoeken naar de punten waar ze opgaan letten m.b.t het keuren van een aanhanger en aan welke eisen de aanhanger moet voldoen!
ik ga iig even zoeken
Vincent schreef:
Zojuist even onderzoekje gedaan en kwam tot de ontdekking dat vanaf nu ook de aanhanger RDW-gekeurd moet worden!
God allemachtig wat ga jij voor aanhanger bouwen joh
Alleen voor aanhangers die zwaarder zijn dan 750 kg geldt dat ie gekeurd moet worden, en dat er sindskort een apart kenteken voor aangevraagd moet worden.
Het een en ander is na te lezen op de site van de RDW
Ik heb een jaar geleden contact opgenomen met het RDW en gevraagd of er een keuring nodig was voor mijn aanhanger. Ze vroegen wat voor aanhanger het was en ik heb toen ff een foto van de aanhanger opgestuurd. Ik kreeg als reactie dat een keuring voor een dergelijke aanhanger niet nodig was ivm het geringe gewicht. Wel diende er een deugdelijk onderstel, verlichting, kabelverbinding tussen auto en aanhanger (voor het geval de knop afbreekt) en lengtedriehoeken op de achterkant aanwezig te zijn.
Klopt helemaal Jeroen.
Bij aanhangers geldt:
(we spreken van ledig gewicht aanhanger plus belading)
Zwaarder dan 750 kilogram een eigen kenteken, dus ook gekeurd zijn.
Onder de 750 kilogram, voert kenteken van het trekkende voertuig en hoeft niet gekeurd te zijn. Maar wel deugdelijk!!
Bovendien kan de aanhanger nooit meer dan dat wegen. Je Mini mag het n.l. niet trekken.
(dan zou de aanhanger geremd moeten zijn, maar dat is een ander verhaal)
Mini Martin schreef:

Klopt helemaal Jeroen.
Zwaarder dan 750 kilogram een eigen kenteken, dus ook gekeurd zijn.
Helaas wel ja
Ik heb een trailer voor mijn boot, die boot weeg alleen al de 750 kg. Maar dat ding komt waarschijnlijk niet door de keuring heen dus ik kan voor de paar honder meter die ik per jaar rij een andere trailer gaan kopen (die nieuw stukken duurder is dan de hele boot).
De regel geldt trouwens ook voor aanhangers die zelf lichter zijn dan 750 kg maar samen met hun maximale laadvermogen boven de 750 komen. Voor een beetje tandemasser aanhanger die alleen pakweg 300kg weegt moet je dus ook een kenteken hebben.
ik kwam ook op hetzelde antwoord bij de rdw.
.
Mooi niks om ons druk over te maken, alleen die 3hoeks reflectoren vind ik hellemaal niks
Mini Martin schreef:

Zwaarder dan 750 kilogram een eigen kenteken, dus ook gekeurd zijn.
Dan is het eigenlijk stom dat de mini zelf (ook nog geen 750kg) wel gekeurd moet zijn, dat zal voor velen van ons een berg geld besparen!
Er moeten idd lengte driehoeken op. Maar als je je aanhanger rood maakt kan je denk ik volstaan met 2 driehoeken (in de juiste maat) van reflecterend tape
staat denk ik een stuk beter 
Mini-Philip schreef:
Mini Martin":111at2in]Klopt helemaal Jeroen.
Zwaarder dan 750 kilogram een eigen kenteken, dus ook gekeurd zijn.
De regel geldt trouwens ook voor aanhangers die zelf lichter zijn dan 750 kg maar samen met hun maximale laadvermogen boven de 750 komen. Voor een beetje tandemasser aanhanger die alleen pakweg 300kg weegt moet je dus ook een kenteken hebben.[/quote:111at2in]
Vandaar ook mijn opmerking:
[color=red:111at2in](we spreken van ledig gewicht aanhanger plus belading)[/color:111at2in]
Jeroen schreef:
Maar ik ben momenteel bezig met het ontwerpen van een site waar een fotoreportage van de bouw van mijn aanhanger op komt te staan. Als de site klaar is zet ik de link wel ff op het forum.
De site is eindelijk af. Op de site is het 15 stappenplan van de bouw van mijn aanhanger te vinden.
link
Na veel speurwerk ontdek ik hele mooie projecten en beschrijvingen. Ik zit nu nog te denken aan hoe ik de bovenkant ga maken.
Ik heb al een aantal sites en beschrijvingen gezien waarbij een dakje is gebruikt. Aangezien ik een british open heb wil ik het anders vorm gaan geven: OF ik maak een vast dak waar ik mn oude british open dak (ingekort) in bouw, OF ik maak een zeil aan de bovenkant. Makkelijkste en optimaalste is een zeiltje.
Heeft iemand ervaring met dat laatste? Hoe bevestig ik dat? En waar kan ik een zeiltje laten maken (PM)?
Denk er wel om dat je dakje smaller is (lees: minder breed) dan je onderkant vand e mini.

De meeste mensen die ene trailertje maken maken het dak dna ook extra breed.
Dus als je een britsich open idee dakje wil hebben zit je ook met dat probleem.
Tis dus niet dezelfde maat
over dat zeiltje:
deze persoon heeft het ook gedaan:
link
kan je mischien weer ideen opdoen
Evilcomputing schreef:
[/quote:12s2v037]
Denk er wel om dat je dakje smaller is (lees: minder breed) dan je onderkant vand e mini.
De meeste mensen die ene trailertje maken maken het dak dna ook extra breed.
Dus als je een britsich open idee dakje wil hebben zit je ook met dat probleem.
Ik heb een los dakje staan dus moet ik het gat nog in het (evt verbrede) dak maken en is dat dus geen probleem.
Evilcomputing":12s2v037]
over dat zeiltje:
deze persoon heeft het ook gedaan:
link
kan je mischien weer ideen opdoen
Dat is een goede link! Thanks!
Matzel schreef:
Ik heb een los dakje staan dus moet ik het gat nog in het (evt verbrede) dak maken en is dat dus geen probleem.
opzich zou dat geen probleem moeten zijn, maar ik zou gewoon voor een vast dakje gaan of zoals in die link stond. is net wat steviger en minder swaar.
Matzel":1mx9m3gm]Dat is een goede link! Thanks![/quote:1mx9m3gm]
Np
He grappig om mijn oude topic weer te lezen, toevallig ben ik sinds kort hier weer mee begonnen en het is een laag exemplaar geworden, het dakje heb ik gebruikt voor de kap. binnenkort ga ik wel even foto`s plaatsen
(voor de slimmerikken onder ons, nee ik ben er niet 5 jaar mee bezig geweest)
Vincent je zou eens met Martijn en Andre kunnen praten hebben beide hun dakje verbreed.
dakje is al zo goed als klaar en pas opzich best mooi. Als je goed omspringt met de het doorslijpen van je dak kan je hem passend krijgen, andere methode zou zijn om het dak hellemaal intact te laten en alleen je zijkanten een paar cm naar elkaar toe te buigen, dat is ook de mooiste oplossing echter was bij mij de plaat aan de achterkant er al in gelast dus was geen optie meer.
@vincent je hangt toch geen halve seloon achter de VAN? moet je halve VAN achter hangen.

Voor gevaren driehoeken: deze kun je laten maken als magneetsticker ook reflecterend, tijdens rijden erop tijdens meeting verwijder je deze van de aanhangwagen.
Gr ricardo
dus jij hebt gewoon een VAN verneukt om er een aanhangwagen van te maken???
Ik blijf gewoon m'n VAN houden...
Groet ron
tja ik zit ook met de gedachte maar een Van slopen voor een aanhanger
. 
in utrecht heb ik op de sevendag een aanhanger gezien die een copy was van een Van aanhanger, wat had die kerel nou gedaan! gewoon een standaard aanhanger kopen dan deels strippen, immitatieplaat werk kopen voor de zijkanten die gebogen zijn en 2 achterlamp units, beetje bakken en braden en voila een echte immitatie Van aanhanger, geweldig!
@ron,
Ja en Nee, ik heb een VAN verneukt waar geen kenteken meer bij zat. Ook zat hier een deuk aan bijrijderszijde in die van de deurstijl tot aan het achtespatbord liep. Deze deuk was ca. 20 diep, (de bolling stond naar binnen)
gr ricardo
niet teveel happen ricardo
Inimini heeft ook een woody aanhanger .. errug mooi...
Jaapio
ik kan ook alleen maar melden dat ik jaloers ben op ricardo
jaapio1984 schreef:

Inimini heeft ook een woody aanhanger
Zeker weten?
Een bijpassende aanhanger, ondanks dat het al zovaak is gedaan, heel erg gaaf!
Als ik de laatste reactie in dit topic mag geloven, ben ik niet de enige die met het idee rond loopt om een aanhanger te bouwen.
Ooit......
Die plannen heb ik ook. Ooit een aanhanger achter de mini van een mini. Nu nog eens bedenken waar ik de aanhanger ga stallen mocht die ooit komen
Ik heb niet de beschikking over een garage, tuin of ander sinds een oprit oid 
Sinds vorige week ben ik de gelukkige eigenaar van dit project aanhangertje
. Daar kan ik deze zomer weer een paar uurtje in kwijt!

Ik wil hem oa gaan gebruiken op vakantie. Aangezien het een ongeremde aanhanger weet ik niet of dat bergje af wel zo fijn is.
Is er iemand die zn aanhanger geremd gemaakt heeft, en in combinatie met een geknikte hals zoals bij die van mij?
vorig jaar heb ik ook een aanhanger gebouwd





we zijn er ook mee naar Denemarken geweest
maar is zeker makkelijk kan je net
iets meer mee nemen
alleen nog andere velgen en bumper erop en dan is ie helemaal af
andre86 schreef:
vorig jaar heb ik ook een aanhanger gebouwd...
Erg netjes gedaan! Heb je toevallig meer foto's van je dakconstructie? Deze sluit erg netjes aan!
Heb je trouwens het achterbankframe erin laten zitten? Is dat qua laadruimte nog voldoende? En hoe heb je de bodem aan de binnenkant afgewerkt?
op deze foto zie je de dakconstructie

ik heb de achterbank er nog wel in
is wel makkelijk want daar heb ik het gereedschap en
olie en zo altijd in staan (het blijft een mini)
Wel jammer dat je zelf weer op de foto staat andre
Erg mooi gedaan inderdaad! Ik zit zelf ook na te denken over een aanhangertje. Eerst de Mini maar eens afmaken
bini: http://www.kewlkawl.com/photos/peapea_p ... aboose.jpg
pick-up-saloon-aanhanger:
http://cgi.ebay.de/Mini-Rover-Austin-In ... dZViewItem
Die pu is wel gaaf om te zien.
ff oud topic..
nou wat gevonden..
gekke engelsen..
http://www.theminiforum.co.uk/forums/in ... &p=1211494
Die had ik inderdaad een tijd geleden ookal bekeken..
Ik weet niet.. Ik vind het niet echt super moet ik zeggen..
Dan vind ik alleen de kont van een mini toch meer stijl hebben..
Vincent schreef:
Ik heb gratis een achterkant van een mini gekregen, perfect geschikt voor een aanhanger, nou heb ik al even zitten zoeken, maar ik kan niet echt veel info op de list forum of internet vinden over het maken van een aanhanger,
ik zou graag wat plaatjes van verschillende miniaanhangers willen zien en of bouwtekingen (zover die er zijn)
Kan iemand mij op weg helpen?
Damn deze is oud
De vraag is echter bijna het zelfde als ik wil stellen. Veel website's en foto's zijn nogal verouderd of bestaan niet meer. Zou graag wat verschillende aanhangers bekijken om ideeën op de doen. Met name voor de kleine dingen/tips/details.
Wat ik kon vinden (met fatsoenlijke foto's!) zijn deze;
link
link
Eigen projectje
link
Weten jullie nog andere of heb je zelf foto's, deel het aub.
Ieder zijn eigen ding natuurlijk, maar ik vind het helemaal niet mooi die aanhangers in vorm van een MINI. Heb ik liever een aanhanger in normale vorm maar dan slagje kleiner. Achter een Astra of Golf wordt toch ook geen halve Astra of Golf gehangen...
Paginering
Je moet ingelogd zijn om te reageren.