Kenteken Austin Moke (voor RDW)

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

Hopenlijk ga ik dit jaar (streven is IMM) een kenteken aanvragen bij de RDW! Hiervoor wil ik weten wat ze bij de RDW allemaal willen weten!

Ik heb al meerdere topic's gelezen en kwam het typegoedkeuringsnummer al tegen. Dat ze bij de RDW niet weten welk model het is en dat ze er dan 'maar' een 1000E van maken ofzo. Dit is natuurlijk niet de bedoeling!

Ook heb ik gelezen dat als je hem importeerd op het kenteken het te trekken gewicht op 0 kg komt te staan. Hoe kan ik hier wat anders van (laten) maken (dit ivm dat ik in de toekomst misschien wel met aanhangertje op vakantie wil 8) ) Heb wel een boekwerk waar die gegevens in staan maar is dit genoeg?

Verder moet het chassis nummer er nog in, iemand een idee waar deze hoort in een moke? Anders gaat hij 'gewoon' op de bodemplaat.

Overzichtelijk:
- Wat controleerd de RDW voor een kenteken?
- Typegoedkeuringsnummer voor op kenteken
- Wat te doen voor te trekken gewicht?
- Plek van het chassis nummer

Ik heb het originele kenteken bewijs(?) uit Engeland (V5) incl. 2 Engelse APK formulieren, een Belgische tenaam stelling en een Heritage Certificaat. Waar overal het chassis nummer op staat, eerste te naam stelling (1969 |:( ) (kan ik om het kenteken 1965 krijgen?), etc.

Het betreft een Austin Moke uit 1965.

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

vlassie schreef:

- Wat controleerd de RDW voor een kenteken?
- Typegoedkeuringsnummer voor op kenteken




Een invoerkeuring is niet meer dan het controleren of alle gegevens en papieren overeenkomen met het getoonde voertuig (ze kijken eventueel ook of het voertuig enigszins roadworthy is ;)). De RDW zal NL papieren aanmaken op basis van de Engelse papieren. Als daar iets niet op klopt (wat kan omdat men vroeger in Engeland allerlei rare fratsen kon uithalen), gebruik dan zoveel mogelijk andere documenten die je hebt (zoals het Heritage Certificaat) om ze op andere gedachten te brengen. De Belgische tenaamstelling zou ik niet laten zien (want dan denken ze misschien dat de auto niet van jou is), tenzij de auto eigenlijk vanuit Belgie en niet vanuit Engeland wordt ingevoerd (maar dan zou je Belgische paieren moeten hebben en in dit geval ook een gelijkvormigheidsattest).

Het chassis nummer zal in dit geval door de douane moeten worden ingeslagen (althans zo hoort het officieel). Daarvoor zul je wellicht een aparte afspraak moeten regelen!

Verder zal de RDW naar een officiele weging van de auto vragen (het gewicht dat op de NL papieren komt te staan). Afhankelijk of het RDW keuringsstation waar je gaat een weeginstallatie heeft kan dat tijdens de invoerkeuring anders moet je daar ook weer een aparte afspraak bij een gecertificeerd bedrijf met een weeginstallatie maken.

vlassie":z5hjju8o]eerste te naam stelling (1969 |:( ) (kan ik om het kenteken 1965 krijgen?), etc.[/quote:z5hjju8o]

Datum van eerste toelating zal zijn 1969 - op basis van de Engelse papieren. Dit kun je niet laten aanpassen in 1965 voor zover ik weet. Verder komt er de RDW keurigsdatum als datum van toelating in NL.

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

Oh ja, als je dit alles nog voor het IMM geregeld wilt hebben, zou ik nu maar vast een afspraak gaan regelen want er wil nog wel eens een wachttijd bestaan bij sommige RDW keurigsstations (heb zelf een keer 7 weken moeten wachten tot ik terecht kon :x)

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

Alles wat op de papieren staat klopt (behalve het motornummer is niet meer te chekken want dat plaatje is van de motor af). Oorspronkelijk komt hij uit engeland, is toen ingevoerd in Belgie en gaat nu dus naar den Nederlanden. Moet thuis even kijken welke exacte belgische papieren ik heb.

Verder staat er op de site van de RDW dat je tussen 8 en 12 zonder afspraak terecht kunt!
En ik ga naar Amsterdam hebben ze daar een weeg brug?

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

Toevallig net van een collega die een Cherokee heeft ingevoerd gehoord dat hij bij de invoerkeuring bij de RDW op de weegbrug moest. En dat was ook keuringsstation Amsterdam.

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

Met afspraak is het al ontzettend druk in Amsterdam om je auto te keuren, mensen zonder afspraak moeten nog langer wachten.
Wanneer het mogelijk is, zou ik toch maar een afspraak maken, en je motorplaatje in orde maken, zonder zo´n plaatje loop je nl zeer grote kans dat de auto wordt afgekeurd. (of een id onderzoek).

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

Nieuw motorplaatje is te krijgen bij [...]

[size=75:o21ip36s][Bedrijfsnaam verwijdert - Demelza][/size:o21ip36s]

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

Ga ik die er nog even op schroeven :D.

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

A.J schreef:
mensen zonder afspraak moeten nog langer wachten.


Hoe langer wachten? Als je een afspraak maakt moet je 7 weken wachten (gehoord) en als je gewoon er geen gaat 8 weken? (snap niet hoe ik dat moet zien :? .

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

Als jij een afspraak hebt om zeg 10 uur 's ochtends kun je best de pech hebben dat het al is uitgelopen met de mensen die voor je waren en je dus pas om half elf aan de beurt bent.
Heb je geen afspraak, dan weet je bijna zeker dat je een uurtje of wat mag wachten voor je aan de beurt bent. Amsterdam is een van de drukste keuringsstations van de RDW dacht ik.

Mij lijkt me trouwens dat je sowieso voor zoiets een afspraak maakt, maar dat zal wel aan mij liggen ;)

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

Kijk ff op de V5, als t goed is staat er ergens "Declared manufactured 1965" en "first registered 1969"

als dit er niet staat, wordt t gewoon 1969, dit nemen ze letterlijk over van de V5. Belgische papieren zou ik ff goed bekijkien, als hij volledig is geregistreerd zien ze dat bij de RDW toch wel.

Je kunt gewoon zonder afspraak naar Amsterdam, maar zorg gewoon dat je er om 8 uur staat. trek wel de hele dag uit, want je moet ook langs de douane en die zijn nog trager dan de RDW.

Zolang er op de papieren geen gewicht staat voor de trkhaak, zul je die ook nooit krijgen, ook hier nemen ze precies over wat er op de papieren staat.

regeltjes, regeltjes, regeltjes...

Als je meer wilt weten, geef me dan even een mailtjhe of een belletje.

Groet, Olivier

[size=75:rshb6snv][Bedrijfsnaam verwijdert - Demelza][/size:rshb6snv]

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

Zoals eerder vermeld staat er op de oude (engelse) kenteken papieren dat het motor nummer was:
8AC UH xxxx

Nu staat er op het certificaat Heritage:
8AC-FA-UL/xxxx



Zoals in een topic over de motor ( http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... c&start=15)

Welke zal ik nu op de motor plaatsen? Waar hecht de RDW meer waarde aan? Die op het V5 of het certivicaat?

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

Die op de V5, daar werken hun mee, het certificaat is geen officieel document.

Groet ron

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

Op de RDW site kun je zien met welke lettercombinatie ze bezig zijn. Op dit moment **-zl-jb.
De lettercombinatie zal over enige tijd op zijn , maar wanneer zouden ze met de nieuwe serie (**-abc-*)beginnen :? .
De vorige serie zijn ze gestopt met ZN-ZN-** dus dan zou de huidige combinatie over een paar weken aflopen .Maar ik heb gehoord dat ze normaal in Oktober overgaan op de nieuwe serie.

Op dit moment ben ik zelf ook een engelse mini aan het klaarmaken voor de rdw / douane en apk.

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

Als het een oltimer is kun je nog een oltimer kenteken aanvragen (wat ik ook ga doen) in jou geval durf ik dat natuurlijk niet et zeggen. En verder over de nieuwe reeks kenteken platen durf ik geen uitspraken te doen.

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

vlassie schreef:
Waar hecht de RDW meer waarde aan? Die op het V5 of het certivicaat?




De gegevens op de V5. Zoals je ergens op het certificaat kun je er in princiepe geen rechten aan ontlenen.

Normaal krijg je in dit geval automatisch een oldtimer kenteken. Dacht dat ze nu bij AM-xx-xx zijn (met de x-jes cijfers), maar ik kan me vergissen.

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

Op zoek naar "Declared manufactured 1965" kwam ik er achter dat er helemaal geen jaartal van de moke op het V5 staat |:( wel data's van tenaamstellingen. Op de 2 'Test Certificate' (engelse APK) daar staat op: 'Approximale year of fist use' 1969.
En verder heb ik uit Belgie: 'Aanvraag om inschrijving van een voertuig' Daar staat wel 1969 op (waarscheinlijk van Test Certificate). Hopenlijk is dit genoeg :|

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

'Aanvraag om inschrijving van een voertuig' duidt denk ik op een aanvraag, dus niet een registratie in Belgie...

dat betekent dus dat je gewoon de V5 moet meenemen en dan zullen ze waarschijnlijk 1969 aangeven als bouwjaar.

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

Denk (hoop) het ook, op de RDW site staat:

Voor het invoeren van een historisch voertuig maakt de RDW een uitzondering op de Europese richtlijnen. In die richtlijnen staat dat voor een buitenlands voertuig, dat al eerder in het buitenland was geregistreerd en waarvoor u in Nederland een kenteken aanvraagt, u het originele buitenlandse voertuigdocument moet inleveren bij de RDW.
Deze uitzondering voorkomt dat deze voertuigen niet meer op de weg zouden kunnen. De originele documenten van veel historische voertuigen zijn namelijk niet meer aanwezig.

Veel historische voertuigen zijn jaren geleden geïmporteerd. De restauratie van dat soort voertuigen duurt meerdere jaren. Eigenaren denken vaak dat het voertuig gewoon een Nederlands kenteken kan krijgen, omdat op het moment van invoer immers nog niet bekend was dat de originele documenten bij het voertuig aanwezig moesten zijn. Het alsnog achterhalen van de originele voertuigdocumenten is dan een probleem.

Om toch een kenteken voor het voertuig te kunnen krijgen, moet u aantonen dat het ingeslagen Voertuig Identificatie Nummer (VIN) bij het betreffende voertuig hoort.

Hulpmiddelen bij de identificatie kunnen zijn:

het originele typeplaatje;
een verklaring van de voertuigfabrikant;
een invoerdocument;
een naslagwerk over het betreffende voertuig;
een oorspronkelijke aankoopnota;
een origineel defensiekenteken bij een voormalig legervoertuig.

U moet ook de herkomst van een voertuig aantonen. Dat kan met een originele aankoopnota of een gelijkwaardig document.




Dus eigenlijk wat er staat (theoretisch) is dat ik moet aan tonen dat het chassis nummer bij de auto hoort (dat staat op alle papieren) en aantonen dat hij uit Belgie komt. Er staat eigenlijk niet dat ik ook gegevens van bouwjaar en eerste toelating moet hebben.

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

ja ze hebben er een weegbrug
en de groeten aan meneer haak! >:)

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

clubbie schreef:
en de groeten aan meneer haak! >:)


Maak ik daar vrienden mee of is hij dan bij voorbaat al afgekeurd >:)

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

vlassie schreef:
clubbie":3k06v26j]en de groeten aan meneer haak! >:)


Maak ik daar vrienden mee of is hij dan bij voorbaat al afgekeurd >:)[/quote:3k06v26j]

Zolang je niet zegt dat je ons kent, dan is er niets aan de hand. Mocht kaptein haak je zitten te fucken, sla hem gerust op z'n bek :x :x

Groet ron

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

Mini4Ever schreef:
Nieuw motorplaatje is te krijgen bij [...]



Iemand ervaring met deze plaatjes? Ik kan wel een blanco plaatje kopen en de letters er in slaan, maar dan zijn de letters er vanaf de verdeerde kant ingeslagen zeg maar. Het moet er eigenlijk ingeslagen zijn met 'spiegelbeeld slagletters' (van onderaf in slaan en vanaf de boven kant te lezen).

Als ik hem nou bestel met het nummer er al in geslagen, krijg ik dan wat ik bedoel?

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

Mini Mail slaat deze op bestelling in, vandaar dat ik hun ook noemde.

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

Dat begrijp ik en heb ik ook op de webstite gezien, maar ik vroeg me af op ze er uit zien als origineel of dat ze contra zijn (letters van bovenaf ingeslagen wat dan ook meteen de lees zijde is)?

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

Zien geheel origineel uit met rondere randen voor Mk I dan voor Mk II en later en letters/cijfers op de juiste manier ingeslagen

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

Kijken ze bij de keuring (aanvraag kenteken niet APK) ook naar de wielen die meer dan 3 cm uitsteken? Er zitten namenlijk schijfremmen voor waardoor de wielen verder naar buiten komen dan normaal (ook met de standaard 10" velgen)

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

Ik weet niet of ze er naar kijken maar voor de APK later kijken ze er toch weer naar. Dus waarom zet je er niet alvast spatbord verbreders op, die heb je dan toch nodig.

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

Spatbord verbreders op een moke? Die ken ik nog niet ;). Maar voor de APK gaat het wel lukken, dan gaat er een tijdelijke oplossing op (karton), hij houdt zich volledig aan alle regels dus niet op hoop van zegen, op geen steekproef! (met het betere knip en plak werk) maar daar kan ik niet mee aankomen bij de RDW O:) .

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

vlassie schreef:
Spatbord verbreders op een moke? Die ken ik nog niet ...


|:( my mistake

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

of je het echt verbreders mag noemen ..
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/dl/moke-breed.jpg

8)

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

Idd spatlappen van een later model er op, is misschien ook een idee :D

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

Even een update:

- Afspraak gemaakt bij RDW eind deze maand (Thanx Clubbie voor de tip)!

- Uitstekende voorwielen vallen niet echt op en al helemaal niet als je het stuur wat scheef zet O:)

- Motor plaatje is vandaag opgestuurd vanuit engeland.

- Hopenlijk morgen onderdelen binnen voor de motor zodat die er morgen/vrijdag in kan, eventueel zaterdag afbouwen en laten draaien (kijken wat i doet)

Nog te doen (behalve bovenstaande):
- Stuurhoezen (al in huis)
- Accu vast zetten
- chassis nummer
- remmen chekken en eventueel vervangen

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

4 dagen te laat dan het target was, maar de motor loopt, rijdt,tuft en gebruikt olie. Dus helemaal top!

Ook is het plaatje met motornummer vandaag binnen gekomen dus die kan er op,

remmen gecheckt en gesteld alles ok (even de blokken van de achter trommels om gedraait, zaten verkeerd om)

Stuurhoezen vervangen,

Fusee's/lagers/enz speling gecontroleerd, ne pas de probleem.

Accu heb ik een klem voor gekocht en deze zit ZO mooi O:)! Je ziet het niet maar prachtig gewoon (gewoon zoals hij origineel zit).

Dus tot zover mijn ding.

Nog een vraagje voor de keuring:
Origineel geen gordels, ze zitten er ook niet in (er uit gehaalt) gaan ze hier naar kijken, volgens mij niet maar voor de zekerheid even vragen.

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

als gordels niet verplicht zijn. zijn pas verplicht vanaf eind jaren 60 dacht ik. dan gaan ze er ook niet op letten.

Suc6 met keuring

Jaapio

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

Gordels zijn verplicht vanaf 1 januari 1972.

Groet ron (met een '71 clubman, welke 4 jan 1972 op kenteken is gekomen |:( )

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

'73 zonder O:)

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

een moke wordt wellicht gezien als Cabrio, waar in sommige gevallen geen gordel verplicht is. Zie verder dit topic: http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 8981#68981

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

vlassie schreef:
'73 zonder O:)




Zonder dak ja....

Groet ron

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

ik heb zelf een orginele nederlandse moke uit 1968 en deze hoeft geen gordels erin te hebben.

mijn cabriolet uit 78 is vrijgesteld van fordels op het kenteken, dus de kans dat jij gordels erin moet hebben zou erg klein moeten zijn

succes met de keuring

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

ayla schreef:
vlassie":3ltuwbi2]'73 zonder O:)




Zonder dak ja....

Groet ron[/quote:3ltuwbi2]
Sorry, late reactie :x . Ook deze dakloze heeft geen gordels, maar staat ook idd op het kenteken vermeld.

Verder is het: The Night before!
Dus hopenlijk gaat alles goed en kunnen we er lekker van gaan genieten. Vanavond op de trailer gezet en alle papieren bij elkaar gezocht. Morgen aankoppelen en we zijn onderweg 8) . Als iedereen nou even aan me denkt rond de klok van 12:45 dan moet het zeker gaan lukken.

Alvast bedankt ;).

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

vlassie schreef:
. . . . Als iedereen nou even aan me denkt rond de klok van 12:45 dan moet het zeker gaan lukken.




Dat is een kleine moeite, zal ik ckers doen.
Hou ons op de hoogte, en suc6.

Grtz.
R.S.D. die over een paar jaar pas naar de RDW toe moet/mag. ;)

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

Bedankt voor de mentale steun, ik zal vanavond of morgen een uitgebreide toelichting geven maar:

HIJ IS INGEVOERD!!!

Meteen de eerte keer, over 3 tot 5 werkdag een kenteken, dan even snel APK keuren en dan om naar IMM 8)

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

goed nieuws

gefeliciteerd man...

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

vlassie schreef:

HIJ IS INGEVOERD!!!





Geweldig, gefeliciteerd man.
Wacht in spanning je verslag af.

Grtz.

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

Komen we bij de RDW aan, moet je je melden bij de balie, geen aardige mensen die je eigenlijk een beetje behandelen als een crimineel ofzo en dat jij de gene bent die alles moet weten terwijl het voor ons de eerste keer was. Maargoed, Engels V5 ingeleverd en mochten we voor roldeur 2 gaan staan met de auto om daar even te wachten tot je naar binnen geroepen werd.

Deur open en naar binnen, eerste reactie van de keurmeester: 'Een Austin Mini Moke, nog noooooit gezien'. Deze man was zeer vriendelijk en behulpzaam. Aller eerst nam hij de wielbasis en de spoor breedte op. Opzoek in de computer naar een Austin Moke, enzowaar hij stond er in. Toen vroegen we of we wel meteen een historisch kenteken zouden krijgen omdat we dat graag willen. Reactie: ik denk het niet want hij is van '82. Dit is het jaartal van eerste regestratie in Engeland :( . Wij gingen toen (op een zeer beleefde manier) in 'protest' en lieten ook het Heritage certificaat (waar '65 op staat) zien en de engelse 'APK' keuring papieren van '94 en '95 waar 'approximate year of first use: 1969'. Toen moest hij even overleggen met een collega. Komt hij terug was hij nog niet overtuigt, heb je niet nog meer gegevens waaruit blijkt dat het er eentje is uit die tijd? Dus ik de boekenverzameling laten zien, en het verschil uitgelegt tussen een MK I en een MK II aan de hand van boekjes, en uitgelegt dat het Herritage certivicaat een officieel document is en dat ik niet beter dan dat kan aantonen van wanneer de auto was. Weer daar z'n collega toe en toen kwam hij terug met de mededeling dat hij de datum van Herritage aanhoudt dus 1965!!! (Nogmaals aardige man en zoals je kan lezen niet te beroerd om te helpen en iets uit te zoeken). Nog even naar het chassis nummer gekeken, papieren in gevult en klaar was kees. (Hij heeft geen aandacht geschonken aan m'n motor nummer die ik er zo mooi opgezet had :x )

Toen weer terug naar onze vrienden achter de balie, nogsteeds niet behulpzaam en eigenlijk met tegenzin ofzo de papieren af geven met de boodschap: 'Dan moet u nu naar de douane, u moet daarvoor een afspraak maken maar als je GELUK hebt willen ze je wel helpen'.
Dank u vriendelijk en door naar het volgende raam:
Kunt u ons helpen, we weten niet wat we hier moeten doen maar misschien kunt u ons verder helpen. Nou even een papier ingevult, kopie van het V5 erbij die we bij de RDW er bij kregen en dat was de keuring.

Voor iedereen die naar de invoer keuring moet: Zorg voor een chassis nummer in de auto! En neem zoveel mogenlijk boeken, certivicaten mee om te bewijzen van wanneer de auto is! één (bijv.) Herritage certivicaat was niet voldoende, als je dat kan onderbouwen met documentatie sta je sterker in je schoenen.

Nog even deze vraagjes:
- Waar is het formulier voor dat je invult bij de douane?
- Wie zorgt er voor het kenteken? De RDW of de douane?
- Waar en wanneer controleren ze of hij ooit gestolen is geweest (Clubbie, Ayla?)

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

De historie van diefstal halen ze bij de vorige registratie instanties vandaan.
Bij ons konden ze dat controleren, omdat Clubbie een 2e afspraak moest maken.

Groet ron

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

de papieren krijg je van de rdw..

de douane is onzin , omdat de auto ouder is dan 7 a 8 jaardit is meer een officialiteit. papier invullen en niks betalen...klaar >:)

gaaf man..........!!!!!!! 8)

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

invoerbelasting is bij auto's tot 12 jaar .. verder top Vlassie :D

Ik kom hem op het IMM ckr bekijken ;)

maar eeh.. foto? :o

Jaapio

RE: Kenteken Austin Moke (voor RDW)

Owja, misschien wel leuk om even te laten zien:

Moet ik er wel bij zeggen: de rolkooi is er uit, en hij staat op 10" met chrome wieldopjes die er vroeger op zaten.