ik ben pim 18 jaar oud, woon in didam, studeer accountancy in arnhem... en heb tijd over, en wil die gebruiken om eeen leuke fun auto erbij te kopen/opknappen...
En nu is me oog gevallen uit een gele mini 1100 uit 1981..
kleur geel
mankementen:
''Er moeten verschillende dingen aan gedaan worden o.a. fuseekogel r.v., wiellager r.v., kilometertellerkabel, accu, subframe en dorpel lassen, carrosserie het nodige schuur en laswerk''
even afwachten wat dat laatste precies inhoud..
vraagprijs bedraagt 450 euro.
en de mini staat in apeldoorn..
aangezien ik van een hoop dingen verstand heb, maar van mini's nog niet, wil ik graag weten of dit de moeite waard is of dat ik nog ff verder moet zoeken..
ps. als iemand zou willen meegaan kijken zou het helemaal perfect zijn
[size=75:3by9xa19][Edit: te grote foto's max. is 600x450-Demelza][/size:3by9xa19]
Wat een lief ding!! Ik zou zo verkocht zijn, maar gelukkig ga ik niet heen te kijken
Voor 450 kan je er nog leuk wat aan verspijkeren, hij/zij heeft nu al leuke dingetjes (achterruitenwissewasje , leuke uitlaatpijpje, een linker én rechter spiegel, leuk lm velgjes).
Je laatste opmerking is iig al heel erg slim.. iemand mee nemen die er kijk op heeft, zo voorkom je al een groot deel van je ellende (Hoewel de beoordeling ook altijd maar een mening is).
Zo van de foto kan ik er weinig van zeggen (buiten de zichtbare puntjes dan), maar vertrouw er op dat het [u:1aewkrog]altijd[/u:1aewkrog] erger is dan het lijkt (maar laat je daar niet door weerhouden).
Dit zijn dingen die goed te doen zijn (voor de apk zou ik wel alle fusee- en stuurkogels even vervangen en wiellagers goed checken. Dat zijn punten die bijna jaarlijks terug komen)
Subframe (achter neem ik aan) is een leuk werkje maar met geduld en een beetje hulp is dit ook best te doen.
Wat het laswerk betreft; Als je kan lassen dan zal het geen probleem zijn, kan je dat niet dan zal je dus iemand (bedrijf of hobbybob) moeten vinden die dat voor je wil doen. Vooral qua carresorrie gaat het verhaal "het is erger dan het lijkt" op, dus verkijk je daar niet op.
Als laatste: Een Mini is ALTIJD de moeite waard (de een heeft alleen meer aandacht nodig dan de ander)
Als je het aandurft zou ik zeggen DOEN!
Eerst zelf kijken.
Nachtje slapen.
Iemand meenemen die er 'verstand' van heeft of in ieder geval meer ervaring.
Dan nog een nachtje slapen.
Dan beslissen.
Groet ron
die dit de eerste keer niet heeft gedaan, maar nu al wel de 10e mini heeft.
Als ik hem zo zie, dan moet er idd aardig wat aan gebeuren. Zoals Tincu al zegt, zeker iemand meenemen die er "verstand" van heeft. Ikzelf zou er wel twee keer over nadenken om deze te kopen, maar dat is mijn mening.
Ik heb even gekeken bij de RijksDienst voor het Wegverkeer (RDW). Daar staat det de mini sinds 5 juni 2003 geen APK meer heeft. Dit zou ik ook navragen bij de eigenaar. Dit zou moeten betekenen dat de auto "geschorst" is. Hierdoor blijft het kenteken in de roullatie, maar mag de auto de weg niet meer op.
zal me ff kort voorstellen
18 jaar oud, woon in didam, studeer accountancy in arnhem... en heb tijd over, en wil die gebruiken om eeen leuke fun auto erbij te kopen/opknappen...
ik ben pim
En nu is me oog gevallen uit een gele mini 1100 uit 1981..
kleur geel
mankementen:
''Er moeten verschillende dingen aan gedaan worden o.a. fuseekogel r.v., wiellager r.v., kilometertellerkabel, accu, subframe en dorpel lassen, carrosserie het nodige schuur en laswerk''
even afwachten wat dat laatste precies inhoud..
vraagprijs bedraagt 450 euro.
en de mini staat in apeldoorn..
aangezien ik van een hoop dingen verstand heb, maar van mini's nog niet, wil ik graag weten of dit de moeite waard is of dat ik nog ff verder moet zoeken..
foto's:
link
link
ps. als iemand zou willen meegaan kijken zou het helemaal perfect zijn
[size=75:3by9xa19][Edit: te grote foto's max. is 600x450-Demelza][/size:3by9xa19]
Wat een lief ding!! Ik zou zo verkocht zijn, maar gelukkig ga ik niet heen te kijken
, leuke uitlaatpijpje, een linker én rechter spiegel, leuk lm velgjes).
Voor 450 kan je er nog leuk wat aan verspijkeren, hij/zij heeft nu al leuke dingetjes (achterruitenwissewasje
Je laatste opmerking is iig al heel erg slim.. iemand mee nemen die er kijk op heeft, zo voorkom je al een groot deel van je ellende (Hoewel de beoordeling ook altijd maar een mening is).
Zo van de foto kan ik er weinig van zeggen (buiten de zichtbare puntjes dan), maar vertrouw er op dat het [u:1aewkrog]altijd[/u:1aewkrog] erger is dan het lijkt (maar laat je daar niet door weerhouden).
fuseekogel r.v., wiellager r.v., kilometertellerkabel
Dit zijn dingen die goed te doen zijn (voor de apk zou ik wel alle fusee- en stuurkogels even vervangen en wiellagers goed checken. Dat zijn punten die bijna jaarlijks terug komen)
Subframe (achter neem ik aan) is een leuk werkje maar met geduld en een beetje hulp is dit ook best te doen.
Wat het laswerk betreft; Als je kan lassen dan zal het geen probleem zijn, kan je dat niet dan zal je dus iemand (bedrijf of hobbybob) moeten vinden die dat voor je wil doen. Vooral qua carresorrie gaat het verhaal "het is erger dan het lijkt" op, dus verkijk je daar niet op.
Als laatste: Een Mini is ALTIJD de moeite waard (de een heeft alleen meer aandacht nodig dan de ander)
Als je het aandurft zou ik zeggen DOEN!
Eerst zelf kijken.
Nachtje slapen.
Iemand meenemen die er 'verstand' van heeft of in ieder geval meer ervaring.
Dan nog een nachtje slapen.
Dan beslissen.
Groet ron
die dit de eerste keer niet heeft gedaan, maar nu al wel de 10e mini heeft.
Als ik hem zo zie, dan moet er idd aardig wat aan gebeuren. Zoals Tincu al zegt, zeker iemand meenemen die er "verstand" van heeft. Ikzelf zou er wel twee keer over nadenken om deze te kopen, maar dat is mijn mening.
Ik heb even gekeken bij de RijksDienst voor het Wegverkeer (RDW). Daar staat det de mini sinds 5 juni 2003 geen APK meer heeft. Dit zou ik ook navragen bij de eigenaar. Dit zou moeten betekenen dat de auto "geschorst" is. Hierdoor blijft het kenteken in de roullatie, maar mag de auto de weg niet meer op.
Hoop dat je er een beetje mee geholpen bent.
Groeten, Bram
Je moet ingelogd zijn om te reageren.