Mga 1622cc motor met mini versnellingsbak

default

RE: Mga 1622cc motor met mini versnellingsbak

Hallo.

Ik ben momenteel bezig om Mn rover mini cooper te restaureren.
Ik zou er graag een mga 1622cc motor in willen maar past dit ook met een standaard versnellingsbak van mini.
Of zijn er aanpassingen nodig.
Ik heb gehoord dat het mogelijk is.

Gr Sjoerd.

RE: Mga 1622cc motor met mini versnellingsbak

"alles kan"

.. maar het zal niet makkelijk zijn 8)
de MG A heeft een Noord-Zuid blok en normaal zit de versnellingsbak daar achter, dus de krukas is ook anders ..

je zou dus de krukas moeten aanpassen voor de drop-gears om de mini-bak te gebruiken, of een Mini krukas gebruiken .. en dan ben je beter af een "gewoon" mini-blok te gebruiken denk ik.

Wat denk je te winnen?? 1600 cc leuk, maar de pk's kan je ook uit je mini-blok halen ..

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: Mga 1622cc motor met mini versnellingsbak

Hoi Sjoerd,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet eerder van deze 'conversie' heb gehoord. (ben benieuwd waar jij dit gehoord/gelezen hebt).
Maar aangezien er genoeg mensen zijn die bijzondere conversies doen zal dit vast ook wel eens gedaan zijn. De kans is wel héél groot dat er serieuze aanpassingen nodig zijn, en dat de standaard versnellingsbak zeer waarschijnlijk niet gaat passen.

Maar er zijn vast andere mensen hier op het forum die daar beter antwoord op kunnen geven!

Trouwens nog wel de vraag waarom je voor een 1622cc motor wil gaan, ik zou er eerder voor kiezen om het 'standaard'1275 blok 'op te leuken' en zo relatief makkelijk meer vermogen te krijgen.

default

RE: Mga 1622cc motor met mini versnellingsbak

Heey Arie.

Ik kwam op het idee omdat ik een mini had gekocht zonder motor en bak.
Maar ik had nog wel een mga blok liggen.
Mijn vader is taxateur van klassieke auto’s. En hij kwam er mee dat vaker gedaan is maar er hooguit een paar andere bouten in moesten
En dat de dynamo anders om moest vanwege de ruimte.

default

RE: Mga 1622cc motor met mini versnellingsbak

Ik ben ook nog even verder aan het zoeken geweest maar denk dat ik inderdaad maar voor een 1275cc motortje ga.
Dus gaan we opzoek naar een motor en bak.

Ik wil jullie hartelijk danken voor de informatie.