MINI Cooper 40th anniversary-1999

RE: MINI Cooper 40th anniversary-1999

Ik ben op zoek naar informatie over de jubileum uitvoering: Mini Cooper 40th anniversary. De enige informatie die ik tot nu toe heb gevonden gaat over de productie voor de Engelse/Duitse markt. Is deze Mini ook voor de rest van Europa (Nederland?) geproduceerd? Ik hoor het graag.
Groeten, Addi

RE: MINI Cooper 40th anniversary-1999

Er staat wat informatie op de site van het mini 40 register. En dat is niet zoveel.
Via het Duitse forum ben ik de Duitse folder tegen gekomen.

Wat wil je eigenlijk allemaal weten?

RE: MINI Cooper 40th anniversary-1999

Bedankt voor je snelle reactie. Deze sites had ik al gevonden. Alles wat ik tegenkom gaat over Engelse of Duitse uitvoeringen. Zijn dit dan de enige die geproduceerd zijn? Dus niet voor andere landen? Ben benieuwd naar productiecijfers, kleuren, uitvoeringen en naar wat origineel is op dit type. Is de MINI 40th een serieus collectors item? Is er in Nederland een register voor speciale edities waarin ik ook de MINI 40th kan terugvinden?
Groeten, Addi

RE: MINI Cooper 40th anniversary-1999

De mini 40 is een model wat specifiek gemaakt is voor het 40 jarig bestaan van de mini. Dit als navolging van de mini 25, 30 en 35. De mini 40 is in meerdere landen geleverd in Europa. Voor zover ik weet zijn dit de UK, Nederland, België en Duitsland. Ik heb er op het IMM in Zwitserland ook 1 uit Portugal gezien en op de site van het register staan ook uitvoeringen uit Noorwegen, Denemarken, Italië en Frankrijk. Hij is dus redelijk over Europa verspreid, maar wel in beperkte oplage.

De kleuren waarvan ik zeker weet dat de Mini 40 gemaakt is zijn de volgende:
Zilver
Zwart
Tahiti Blue
Island Blue
British Racing Green
Rood
Wit

Op de Nederlandse markt zijn alleen de zilveren en zwarte versie geleverd. Dit geldt ook voor België. In Duitsland zijn ze geleverd in zilver, zwart, groen en blauw. Voor de UK-markt zijn de kleuren wir, rood en Island Blue geleverd.

De hoeveelheden weet ik niet. Je zou kunnen zeggen, aangezien het een specifiek model is, dat het een collectors-item is, maar voor veel mensen is het meer een dagelijkse auto. Omdat het een specifiek model is, is hij ook in beperkte aantallen over Europa verspreid.

Wat er origineel is of niet kan ik zo niet zeggen. Als ik een mini 40 zie, dan kan ik wel zo zeggen wat er wle en wat er niet op hoort.

Er is in Nederland geen specifiek register. Ik weet dat er meerdere in Nederland rondrijden. Ik heb zelf een Tahiti Blue en ik weet ook een zwarte en een zilveren en een groene te rijden.

Groeten, Bram

RE: MINI Cooper 40th anniversary-1999

Bram,

Hier nog een vraag betreffende de Mini 40th, aangezien jij de enige bent die reageert.
Volgende week ben ik eindelijk weer Mini-eigenaar van een zilverkleurige Mini 40. (eerder had ik een Mini Jet Black, een Mini Cooper Almond Green '97 en een Mini Cooper British Racing Green uit '98) Ze is, voor zover ik kan beoordelen, origineel. Duits, bouwjaar 12-2000, eerste afgifte Nederland in 2003.
Nu weet ik dat de Mini 40 in 1999 is gebouwd, hoe kan ik het bouwjaar van mijn nieuwe Mini dan verklaren? In het kentekenbewijs staat Mini Cooper S. Hoop dat jij wat meer weet.Groeten

Addi

RE: MINI Cooper 40th anniversary-1999

Datum op naam is niet altijd ook het bouwjaar Als je dat wil weten kijk dan op de Dynamo en of Ruitenwisser motor daar staat meestal de maand en jaar aangegeven bv 12/99
Zo kan je aan het juiste bouwjaar komen
Is in December 2000 op naam gezet in Duitsland
Er worden wel meer ZGN speciale Mini gekocht en zonder kenteken in een garage gestald
Voor de Mini was er echter een probleem omdat de emissie eisen voor Europa voor nieuwe auto's in 2001 veranderde waardoor het niet meer mogelijk was om een (nieuwe)auto op naam te zetten na deze datum
Op het kenteken bewijs in Nederland staan alle Minis rond deze datum vermeld als Mini Cooper S