Bij deze wil ik jullie graag om raad vragen. Ik zit nog steeds te twijfelen over welke mini ik aan zou schaffen. Een MPI van rond 98 of ééntje van rond de jaren 90. Het probleem is dat ik de Mini niet ergens binnen kan stallen, dus roesten zal ie wel. Ik vind het eigenlijk erg zonde om voor 6000 à 7000 een auto te kopen die erg snel zal roesten. Dan koop ik voor 2 à 3000 euro er liever ééntje, maaarrr stiekem vind ik de MPI cooper toch 't mooist.
Wat zouden jullie doen??
Het geld is er wel, maar het blijft natuurlijk een hoop geld.
ik zou voor de begin jaren 90 carb mini gaan..ik neem aan dat je het dan over een 1300 heb met carb, die zijn zeldzamer als mpi's en er is makkelijker aan te sleutelen aangezien je in principe alles zelf kan doen. met het geld wat je overhoudt tov een mpi kan je nog wat aanpassen of toevoegen aan je carb mini zodat je hem naar eigen smaak kunt maken en het zo gek kan maken als je zelf wil...roesten doen ze inderdaad allebei toch wel
En trouwens, voor een beetje leuk aangekleedde 1300 carb worden ook al bijna prijzen gevraagd die dicht bij mpi prijzen komen hoor! (iig wel wat hoger dan de 2 à 3000 die jij noemt)
Maar als je een "standaard" minitje koopt, kun je hem idd naar eigen smaak voorzien van alles wat je wil
Ik zou voor de carb gaan, is gewoon leuker (mijn mening) met sleutelen en makkelijker met sleutelen.
Voor een MPI zul je vaker naar de garage moeten als er motorisch wat mis is, een carb kun je zelf nog wat aan doen.
Ook wel goed kijken WAT je koopt... er zijn mensen die nog geen 1.000 km per jaar kunnen rijden zonder problemen, ikzelf bijvoorbeeld heb 2 jaar lang dik boven de 14.000 km per jaar gereden, weer en wind, en dat ging prima.
(heb zelf een 1300 carb stage 1)
Ik rijd zelf ook in een 1300 Carb Cooper, persoonlijk vind ik het autootje erg lekker rijden. Ik heb ook in een MPI gestuurd maar heb toch de voorkeur voor mijn eigen wagentje.
Die rode mini van marktplaats is geadverteerd als een 1.3i (SPI), ik moet zeggen dat hij er erg mooi uitziet op de foto's. Alleen vermoed ik dat het stiekem géén injectie is, omdat hij er qua uitrustig exact uitziet als een Carb Cooper (en op het kenteken ook ).
Nu moet ik wel vermelden dat ik al vaker een mini heb gekocht, ook duurder dan deze, die vervolgens toch nog veel meer werk aan zit dan gedacht... En die zagen er net zo mooi uit op de foto. Maar dat houd je altijd.
jaapio1984 schreef: een classic mini met stuurbekrachtiging is er niet..dat scheelt weer in de keuze mogelijkheden..
Standaard is een Mini er inderdaad niet met stuurbekrachtiging, maar die kun je er bij een MPI wel in laten bouwen.
Over welke Mini je moet kopen kan ik je niet adviseren. Dat is iets wat je helemaal zelf moet bedenken. Ieder z'n eigen smaak.
Ik ben erg blij met mijn MPI met stuurbekrachtiging.
Ik wil morgen maar eens gaan kijken bij een zwart/witte mini, een 1000tje uit '85 die gerestaureerd is. (staat ook hier te koop bij "Markt"). Is er toevallig iemand in de buurt van Utrecht die zin/ tijd heeft om mee te kijken? Ik heb helaas niet zoveel verstand van mini's en wil natuurlijk geen te voorkomen miskoop begaan.
Als iemand mee zou willen, graag! Tegen enige vergoeding is ook prima natuurlijk.
Ben je van plan om aardig wat kilometers met de Mini te gaan maken (>10.000) en laat het budget het toe, dan zeg ik: MPi
Waarom?
Een MPi is net even wat comfortabeler en voorzien van wat meer gebruiksgemak dan de oudere Mini's.
Is de Mini echt alleen maar voor de hobby en heb je voor de dagelijkse ritten een andere auto of OV-abonnement (of alles zit op loop/fietsafstand), dan is een carb-Mini een leuker speeltje. Het liefst op 10" met een lekker kort differentieel.
En roesten... Dat doen alle Mini's inmiddels wel. Inderdaad ook de MPi's. Mijn MPi is nu in roestoratie, om straks weer klaar te staan voor nog vele jaren dienst (ca 25000 km/jaar)
Ik rij wel meer dan 10.000 op een jaar ja. Het budget staat er op zich ook wel naar, maar mijn probleem is vooral dat ie niet binnen kan staan. Vind het daarom juist zonde om een dure MPI buiten te laten staan, ipv een goedkopere.
Dusja, dat is eigenlijk 't probleem, vind de MPI trouwens wel beter rijden/ mooier, maargoed.
Het is soms even zoeken, maar buiten de reguliere Mini "specialisten" staan er ook leuke, mooie en niet al te dure MPi's te koop. Helaas worden ze dan weer snel door die "specialisten" weggekaapt, dus soms moet je er dan wel snel bij zijn. Neem vooral rustig de tijd, overhaast een Mini kopen heeft (helaas) al te veel mensen (financiële) pijn gedaan achteraf...
Joost, ik ken het probleem van een MPi die buitenstaat.
Die van mij is uit '98 en staat momenteel geschorst te wachten op VEEL nieuw plaatwerk.
Kost wat, maar dan heb ik er straks wel weer flink wat jaren plezier van.
Je zult de afweging moeten maken: De Mini die jij echt wilt, met mogelijk wat meer kosten of wat geld op zak houden en een Mini kopen die niet helemaal aan je wensen voldoet.
Bedenk wel dat iedere Mini die buiten staat vroeg of laat flink last zal krijgen van het roestmonster. Ook zeker de goedkopere Mini's.
RE: MPi of jaren '90 carb?
Ingediend door joost_ op ma, 11-08-2008 23:42
Beste miniliefhebbers,
Bij deze wil ik jullie graag om raad vragen. Ik zit nog steeds te twijfelen over welke mini ik aan zou schaffen. Een MPI van rond 98 of ééntje van rond de jaren 90. Het probleem is dat ik de Mini niet ergens binnen kan stallen, dus roesten zal ie wel. Ik vind het eigenlijk erg zonde om voor 6000 à 7000 een auto te kopen die erg snel zal roesten. Dan koop ik voor 2 à 3000 euro er liever ééntje, maaarrr stiekem vind ik de MPI cooper toch 't mooist.
Wat zouden jullie doen??
Het geld is er wel, maar het blijft natuurlijk een hoop geld.
Mvg
[size=75:2vqyxk7l][Titel verduidelijkt - Demelza][/size:2vqyxk7l]
RE: MPi of jaren '90 carb?
Ingediend door jaapio1984 op di, 12-08-2008 00:09
ten eerste: een classic mini met stuurbekrachtiging is er niet..dat scheelt weer in de keuze mogelijkheden..
Een MPI mini is wat duurder idd en daarvoor heb je ook wat meer dingen, maar bedenk ook dat sleutelen ook duurder is (als je naar garage gaat).
Als laatste roest elke mini, ook de MPI (misschien nog wel harder dan oudere)..
Ga gewoon es lekker om je heenkijken, maak wat proefritjes..
Suc6
Jaapio
RE: MPi of jaren '90 carb?
Ingediend door Demelza op di, 12-08-2008 09:47
Jaren '90 Mini is niet veel beter dan een MPi qua roesten hoor... Als ik sommige Jet Blacks enz zie dan ben ik blij met m'n Mpi-tje
Denk dat het grote verschil is carb of injectie. Roesten doen ze allebei.
RE: MPi of jaren '90 carb?
Ingediend door larson op di, 12-08-2008 10:33
ik zou voor de begin jaren 90 carb mini gaan..ik neem aan dat je het dan over een 1300 heb met carb, die zijn zeldzamer als mpi's en er is makkelijker aan te sleutelen aangezien je in principe alles zelf kan doen. met het geld wat je overhoudt tov een mpi kan je nog wat aanpassen of toevoegen aan je carb mini zodat je hem naar eigen smaak kunt maken en het zo gek kan maken als je zelf wil...roesten doen ze inderdaad allebei toch wel
RE: MPi of jaren '90 carb?
Ingediend door BadBert op di, 12-08-2008 10:43
En trouwens, voor een beetje leuk aangekleedde 1300 carb worden ook al bijna prijzen gevraagd die dicht bij mpi prijzen komen hoor! (iig wel wat hoger dan de 2 à 3000 die jij noemt)
Maar als je een "standaard" minitje koopt, kun je hem idd naar eigen smaak voorzien van alles wat je wil
Ik zou voor de carb gaan, is gewoon leuker (mijn mening) met sleutelen en makkelijker met sleutelen.
Voor een MPI zul je vaker naar de garage moeten als er motorisch wat mis is, een carb kun je zelf nog wat aan doen.
Ook wel goed kijken WAT je koopt... er zijn mensen die nog geen 1.000 km per jaar kunnen rijden zonder problemen, ikzelf bijvoorbeeld heb 2 jaar lang dik boven de 14.000 km per jaar gereden, weer en wind, en dat ging prima.
(heb zelf een 1300 carb stage 1)
Bekijk dus de aankooptips ook eens
RE: MPi of jaren '90 carb?
Ingediend door joost_ op di, 12-08-2008 12:19
Ah oké, dankjulliewel.
Ga binnekort maar even kijken bij een Mini uit '92. Iemand die deze kent toevallig van 't forum?
http://link.marktplaats.nl/181355289
Er zit een minisevenclub sticker op de achterruit in ieder geval
Wat je aan een MPI meer betaald kun je inderdaad juist weer investeren in een wat oudere, dus dat scheelt
RE: MPi of jaren '90 carb?
Ingediend door Sjoerd24 op di, 12-08-2008 12:30
Ik rijd zelf ook in een 1300 Carb Cooper, persoonlijk vind ik het autootje erg lekker rijden. Ik heb ook in een MPI gestuurd maar heb toch de voorkeur voor mijn eigen wagentje.
Die rode mini van marktplaats is geadverteerd als een 1.3i (SPI), ik moet zeggen dat hij er erg mooi uitziet op de foto's. Alleen vermoed ik dat het stiekem géén injectie is, omdat hij er qua uitrustig exact uitziet als een Carb Cooper (en op het kenteken ook ).
Nu moet ik wel vermelden dat ik al vaker een mini heb gekocht, ook duurder dan deze, die vervolgens toch nog veel meer werk aan zit dan gedacht... En die zagen er net zo mooi uit op de foto. Maar dat houd je altijd.
RE: MPi of jaren '90 carb?
Ingediend door joost_ op di, 12-08-2008 16:31
Dat hou je helaas altijd wel ja.
De advertentie is alweer weggehaald zie ik, naja dan maar weer op zoek naar een andere
RE: MPi of jaren '90 carb?
Ingediend door Gitty op di, 12-08-2008 20:33
Standaard is een Mini er inderdaad niet met stuurbekrachtiging, maar die kun je er bij een MPI wel in laten bouwen.
Over welke Mini je moet kopen kan ik je niet adviseren. Dat is iets wat je helemaal zelf moet bedenken. Ieder z'n eigen smaak.
Ik ben erg blij met mijn MPI met stuurbekrachtiging.
RE: MPi of jaren '90 carb?
Ingediend door joost_ op vr, 29-08-2008 11:29
Ik wil morgen maar eens gaan kijken bij een zwart/witte mini, een 1000tje uit '85 die gerestaureerd is. (staat ook hier te koop bij "Markt"). Is er toevallig iemand in de buurt van Utrecht die zin/ tijd heeft om mee te kijken? Ik heb helaas niet zoveel verstand van mini's en wil natuurlijk geen te voorkomen miskoop begaan.
Als iemand mee zou willen, graag! Tegen enige vergoeding is ook prima natuurlijk.
Groete,
Joost
RE: MPi of jaren '90 carb?
Ingediend door Crispy op ma, 01-09-2008 11:18
Ik weet niet of het gelukt is zaterdag, maar het is handiger om zulke oproepen gewoon in "gevraagd" te doen in plaats van "verstopt" in een topic...
RE: MPi of jaren '90 carb?
Ingediend door joost_ op ma, 01-09-2008 12:05
nee, is niet doorgegaan. Was beetje miscommunicatie met de verkoper, dus de afspraak is verzet. Maar dankjewel voor de tip!
Groeten
RE: MPi of jaren '90 carb?
Ingediend door Ivo op ma, 01-09-2008 14:26
Ik heb een MPi en een carb gehad.
Ben je van plan om aardig wat kilometers met de Mini te gaan maken (>10.000) en laat het budget het toe, dan zeg ik: MPi
Waarom?
Een MPi is net even wat comfortabeler en voorzien van wat meer gebruiksgemak dan de oudere Mini's.
Is de Mini echt alleen maar voor de hobby en heb je voor de dagelijkse ritten een andere auto of OV-abonnement (of alles zit op loop/fietsafstand), dan is een carb-Mini een leuker speeltje. Het liefst op 10" met een lekker kort differentieel.
En roesten... Dat doen alle Mini's inmiddels wel. Inderdaad ook de MPi's. Mijn MPi is nu in roestoratie, om straks weer klaar te staan voor nog vele jaren dienst (ca 25000 km/jaar)
RE: MPi of jaren '90 carb?
Ingediend door joost_ op di, 02-09-2008 21:14
Ik rij wel meer dan 10.000 op een jaar ja. Het budget staat er op zich ook wel naar, maar mijn probleem is vooral dat ie niet binnen kan staan. Vind het daarom juist zonde om een dure MPI buiten te laten staan, ipv een goedkopere.
Dusja, dat is eigenlijk 't probleem, vind de MPI trouwens wel beter rijden/ mooier, maargoed.
Groeten,
RE: MPi of jaren '90 carb?
Ingediend door Texpert op di, 02-09-2008 21:57
Het is soms even zoeken, maar buiten de reguliere Mini "specialisten" staan er ook leuke, mooie en niet al te dure MPi's te koop. Helaas worden ze dan weer snel door die "specialisten" weggekaapt, dus soms moet je er dan wel snel bij zijn. Neem vooral rustig de tijd, overhaast een Mini kopen heeft (helaas) al te veel mensen (financiële) pijn gedaan achteraf...
RE: MPi of jaren '90 carb?
Ingediend door Ivo op di, 02-09-2008 22:33
Joost, ik ken het probleem van een MPi die buitenstaat.
Die van mij is uit '98 en staat momenteel geschorst te wachten op VEEL nieuw plaatwerk.
Kost wat, maar dan heb ik er straks wel weer flink wat jaren plezier van.
Je zult de afweging moeten maken: De Mini die jij echt wilt, met mogelijk wat meer kosten of wat geld op zak houden en een Mini kopen die niet helemaal aan je wensen voldoet.
Bedenk wel dat iedere Mini die buiten staat vroeg of laat flink last zal krijgen van het roestmonster. Ook zeker de goedkopere Mini's.