rdw of gewoon apk

ik zit nu al een tijdje met een vraag in mijn hoofd.
hier kan ik helaas geen antwoord op vinden op het forum.
ik weet ook niet of mijn vraag hier goed staat anders hoor ik het wel.
maar nu heb ik een mini gekregen van iemand die hem wou afvoeren naar de sloop.
mooi niet!!!
maar nu heeft hij al 2,5 jaar stil gestaan en hij was ook geschorst in die tijd.
nu ben ik begonnen met opknappen, maar dit gaat mij niet lukken binnen een jaar tijd.
als ik hem nu klaar heb staan voor de keuring kan hij dan gewoon apk gekeurd worden of moet hij dan bij de rdw gekeurd worden??

ik hoor het graag

mvg,
nick

Als de mini geschorst staat, dan zou ik hem blijven schorsen. Dit betekend voor de RDW dat de wagen en het kenteken blijft bestaan. Dit betekend ook dat hij alleen maar voor een APK-keuring hoeft.
Schorsen is telkens voor 1 jaar. Officieel mag je een auto dan ook niet zelf rijdend naar de APK-keuring brengen. Als de mini geschorst is dan kun je ook in je eigen tempo de mini opknappen.

Als je hem niet schorst, dan ben je APK-plichtig. Heb je geen APK, dan heb je een grote kans op een grote boete.

Een wagen dient pas door de RDW gekeurd te worden als hij constructief gewijzigd is, of als er geen papieren meer van zijn. Wat betekend dat het kenteken ooit is "vernietigd".

(b)engeltje schreef:
Officieel mag je een auto dan ook niet zelf rijdend naar de APK-keuring brengen.



Als de auto geschorst is en hij moet voor de apk, dan moet je naar de rdw bellen en krijg je voor die dag een ontheffing om te mogen rijden in de schorings periode.
Let wel op dat de auto voor die dag verzekerd is.

oke ik heb hem gelukkig geschorst en ik kan hem ook iedere keer met een jaar verlengen als de rdw moet geloven.
maar ik was dat verdeten te vragen.
maar nu is het duidelijk.

hardstikke bedankt voor het duidelijke antwoord.

mvg,
nick

Ik had de Woody ook geschorst, maar ben wel naar de keuring gereden...
Dat had dus een dure grap kunnen zijn?

Is de RDW keuring er niet alleen voor importauto's of typegoedkeuring?

Als een kenteken van een auto is komen te vervallen en je wilt hem weer de weg op hebben, dan moet de RDW hem ook opnieuw keuren. Alleen maar om te zorgen dat de auto veilig is.

MikeJetBlack schreef:
Ik had de Woody ook geschorst, maar ben wel naar de keuring gereden...
Dat had dus een dure grap kunnen zijn?





## er staat me iets voor de geest dat je, met de geschorste auto naar het keuringsstation mag rijden, via de kortste weg en mits je een (aantoonbare) afspraak daar hebt..

Ja een afspraak had ik ook...maar stond niet op papier.
Wel meteen goedgekeurd :)

je moet de auto dan ook voor 1 dag verzekeren.

Ik was wel zo slim dat alvast te doen, er van uitgaande dat hij meteen werd goedgekeurd.. :P

Dinsdag 10 april 2007

Maar als je hem nou bij de rdw moet laten keuren.

Word hij dan ook gekeurd op de eisen van nu? want die zijn lijkt mij wel wat strenger als een x aantal jaar geleden...

Dan wordt de wagen idd gekeurd aan de eisen die er nu gesteld worden. Hierbij wel gelet op de stevigheid van de auto. Ik kan je zo alleen niet zeggen of er voor het CO-gehalte ook de eis van nu aangehouden wordt. Ik zou zelf denken van niet. Is ook iets waar de RDW volgens mij niet op keurt. Die kijkt alleen of de auto veilig is om de openbare weg mee op te mogen.

Nee hij wordt wel gekeurd op de eisen van het bouwjaar. Anders zou je bij import van een klassieker ook ineens aan alle nieuwe eisen moeten voldoen...

Ja zo ben ik er dus achter gekomen dat de vergrendeling van de stoelen tot voor sept. '77 niet verplicht was...

Je moet ingelogd zijn om te reageren.