Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Stefan84 schreef:
Demelza":o74ti08d]Sorry, vergeten nog te reageren. Zonder chassisnummer schiet ik er helaas niet veel mee op. Dus ik laat m voorbij gaan.




Een chassisnummer zal niet zo het probleem zijn, denk aan een donor mini.

Zodra je dat chassisnummer hebt zal het niet veel voorstellen, aangezien dit niet de enige shorty is kan je altijd "afkijken&praten" met andere shorty-bezitters.


Groeten, Stefan.

Ps. De werknemers van de RDW zijn ook autoliefhebbers(in het algemeen), het is dus niet zo dat ze de boeman aan het spelen zijn zoals er vaak op het forum wordt gesuggereerd. Uiteraard moet een auto wel deugdelijk en safe zijn.[/quote:o74ti08d]

De enige manier waarop je een auto zonder chassisnummer van een chassisnummer kan voorzien is illegaal. De enige manier waarop het legaal kan is als je, VOORDAT je de auto gaat verbouwen, de RDW erbij haalt. Je hebt nog een kansje als er nog een bodynummer in zit, of de originele motor erbij zit, maar makkelijk gaat het zeker niet zijn.

En nogmaals: een verbouwde auto, zoals een klare shorty, zonder chassisnummer kan je niet op een legale manier van een chassisnummer voorzien. Dan ben je aan het omkatten.

BTW. Er zijn in Nederland geen Shorty's op kenteken. Dus afkijken&praten gaat m niet worden ;-)

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Als je zelf een chassisnummer erin slaat ben je misschien aan het omkatten, maar voor 45 euro doet de rdw dat voor je.
Een zelfgebouwd voertuig kun je wel degelijk op kenteken krijgen. Mits degelijk gebouwd natuurlijk maar dat spreekt voor zich.
Zoals eerder al gezegt kost je dat om en nabij de 1000 euro en ben je je auto (of ander voertuig) een halve dag kwijt.
Botsproeven worden uiteraard niet uitgevoerd..
Deze info en nog veel meer is te vinden op de website vd rdw. En anders zelf ff de rdw mailen. Heb ik onlangs ook gedaan en ze zijn erg behulpzaam en geven uitvoerige antwoorden.

Zoek maar eens op individuele toelatingskeuring.

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Maar waarom zou je dat doen... als het ding gewoon een chassisnummer zou hebben, kan je m veel makkelijker op kenteken krijgen. Maar ja, dat heeft hij niet en dat kan ook niet op legale manier. Zoals je zegt, dan ben je aan het omkatten en wordt je daar op betrapt dan heb je een veel groter probleem.

Dus zeker, leuk ding, maar dat moet je wel weten als je m koopt.

[Edit: Heb de titel nog even wat verduidelijkt]

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

:?

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Er wordt gesteld dat het niet kan, dan wordt er een manier aangedragen hoe het wel kan en vervolgens wordt het weer afgedaan met "waarom zou je het doen".

Als je niet geholpen wilt worden, moet je de vraag ook niet stellen!

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Voor zover het helpt...

Die kerel van de RDW vond mijn Minitje gewoon prachtig en hij heeft volgens mij echt vaak een oog hier en daar dichtgeknepen op pietluttige dingetjes (spelinkje hier, lekje daar, rembalans niet 100% op dat moment, etc.). Mijn ervaring was zeker niet die van een boeman.

Dit ging om een 1967 Mk.1 met een kenteken waar in de tijd al erg lang geen derde deel voor gekocht was. (Ja, ZO lang geleden... derde deel... oldskool...)


Lol @ reacties. Zo bedoelt Demelza het ook weer niet... Wat ze (denk ik) bedoelt is dat je je hier wel terdege van bewust moet zijn voordat je overgaat naar de aanschaf van zo een project.

Maar als 'dat ding gewoon een (geldig) chassisnummer zou hebben' dan was het lekker makkelijk natuurlijk, dan was er in den beginne geen probleem. Denk dat je dan ALSNOG moet keuren bij de RDW om het legaal te krijgen hoor. Het is of (deels) illegaal/stiekem, of duur, of eentje opzoeken die wel een chassisnummer en een keuring heeft. Kiezen of delen. :)

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Sjoerd24 schreef:
Lol @ reacties. Zo bedoelt Demelza het ook weer niet... Wat ze (denk ik) bedoelt is dat je je hier wel terdege van bewust moet zijn voordat je overgaat naar de aanschaf van zo een project.




Idd!

Sjoerd24":2jpzz1bc]Maar als 'dat ding gewoon een (geldig) chassisnummer zou hebben' dan was het lekker makkelijk natuurlijk, dan was er in den beginne geen probleem. Denk dat je dan ALSNOG moet keuren bij de RDW om het legaal te krijgen hoor. [/quote:2jpzz1bc]

Wel keuren, maar als hij wel gewoon een chassisnummer heeft en van voor een bepaald jaartal is, hoef je geen individuele goedkeuring te doen. Dus geen 1000 ofzo euro.

default

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Ik heb nooit het woord omkatten in mijn mond gehad, waarom zou je niet net als hier zo vaak gebeurd een donorauto kopen en van de bestaande shorty en de donor auto 1 maken.
De 1 vind het omkatten, maar ik vind dat als je grotendeels de donorauto gebruikt dat het niet anders is dan wat 90% van de mensen doet bij een grote restauratie. Of is dat dan ook omkatten?
En dan nog, al zou je de shorty omkatten, who care`s??? aantal jaar geleden werd er niet anders gedaan, bij zowel nieuwe als oude auto`s. En het zal vast en zeker nog steeds veel gebeuren. Als je het maar goed doet en niet met gestolen auto`s gaat klooien.

Naast dit alles vind ik ook dat je niet moet zeuren om een chassisnummer in de rubriek markt, een discussie daar is niet helemaal fijn voor de verkoop.
Voor 350 euro staat de shorty te koop en dan verwacht je een auto die met wat kleine aanpassingen door de keuring zou kunnen? lijkt mij wat naief.

default

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Demelza schreef:
BTW. Er zijn in Nederland geen Shorty's op kenteken. Dus afkijken&praten gaat m niet worden ;-)
 




Wel is van internet gehoord? er zijn er zeker meerdere, heb er vaak genoeg foto`s van gezien. ja, je zult er wat moeite voor moeten doen. 8)

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Er zijn er meerdere, maar zover ik weet niet op kenteken.

Was ook niet mijn bedoeling om in de markt in discussie te gaan. Ik gaf alleen aan wat mijn reden was om hem niet te kopen.

Hangt er vanaf hoe je het doet met die donorauto. Met omkatten kan je behoorlijk in de problemen komen, je auto ben je iig kwijt als ze er achter komen.

default

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Demelza schreef:
Er zijn er meerdere, maar zover ik weet niet op kenteken.

Was ook niet mijn bedoeling om in de markt in discussie te gaan. Ik gaf alleen aan wat mijn reden was om hem niet te kopen.

Hangt er vanaf hoe je het doet met die donorauto. Met omkatten kan je behoorlijk in de problemen komen, je auto ben je iig kwijt als ze er achter komen.




Omkatten en de RDW daar hangt bij allebei een negatieve sfeer omheen. Dat is gewoon onzin. Zoals ik eerder melde, de RDW is echt geen boeman maar zijn ook liefhebbers.

En bij het omkatten is het net als criminaliteit in nederland, je hoort altijd "dat zal wel weer een buitenlander geweest zijn" maar men denkt niet na hoeveel nederlanders er crimineel zijn.

Bij het omkatten is het zo dat het wordt gebruikt door criminelen om gestolen auto`s te kunnen doorverkopen. Maar ik ben er van overtuigd dat er veel oldtimers zijn in het duurdere segment dat omgekat is. Wat zou jij doen als je een orginele cooper in je schuur hebt die uiterst zeldzaam is maar volledig verroest of erger verongelukt is.
Veel mensen zouden die cooper namaken met het orginele kenteken.

Of ben ik dan de enige die zo denkt? dan ben ik waarschijnlijk wel die crimineel, haha.

Maargoed, ieder voor zich natuurlijk.

Groeten, Stefan

ps. sorry dat ik even off-topic ging.

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen


Ik heb nooit het woord omkatten in mijn mond gehad, waarom zou je niet net als hier zo vaak gebeurd een donorauto kopen en van de bestaande shorty en de donor auto 1 maken.
De 1 vind het omkatten, maar ik vind dat als je grotendeels de donorauto gebruikt dat het niet anders is dan wat 90% van de mensen doet bij een grote restauratie. Of is dat dan ook omkatten?
En dan nog, al zou je de shorty omkatten, who care`s??? aantal jaar geleden werd er niet anders gedaan, bij zowel nieuwe als oude auto`s. En het zal vast en zeker nog steeds veel gebeuren. Als je het maar goed doet en niet met gestolen auto`s gaat klooien.






Wat Stefan84 zegt is geen omkatten. Je kunt idd van 2 auto's 1 maken.
MAAR sla er zelf geen nummer in. Neem de papieren vd donor auto mee naar de rdw en hun slaan het nummer er legaal in. Mits je dus met de papieren kan aantonen hoe je aan je onderdelen bent gekomen.

Heb je geen donor (met papieren) en heb je geen chassisnummer dan word het de dure manier en ben je 1000 euro kwijt.
Voor een shorty misschien niet interessant, maar de gemiddelde auto die zelf gebouwd is heeft een vermogen gekost en dan word je niet meer warm of koud van een 1000 meer of minder.

default

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Juist!

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

klopt TT

zo krijg je ook de chinese mokes die zonder kenteken worden geleverd op kenteken.
Met een pre 77 auto naar de RDW en je nieuwe moke chassis. Alles wordt netjes verzegeld en als je moke klaar is ga je weer heen en dan krijg je gewoon het pre 77 mini kenteken op je nieuwe moke

Jaapio

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Demelza schreef:
Sjoerd24":3besxehd]Maar als 'dat ding gewoon een (geldig) chassisnummer zou hebben' dan was het lekker makkelijk natuurlijk, dan was er in den beginne geen probleem. Denk dat je dan ALSNOG moet keuren bij de RDW om het legaal te krijgen hoor.




Wel keuren, maar als hij wel gewoon een chassisnummer heeft en van voor een bepaald jaartal is, hoef je geen individuele goedkeuring te doen. Dus geen 1000 ofzo euro.[/quote:3besxehd]

Is toch wel een structurele wijziging in de constructie, misschien nog wel meer dan bij een motor-swap met een ander merk. Het lijkt me sterk dat ze een dergelijke aanpassing als het maken van een shorty door de vingers zien zien bij de RDW.

Maargoed daar zullen andere mensen hier meer echte ervaring in hebben. :)

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Stefan84 schreef:
Omkatten en de RDW daar hangt bij allebei een negatieve sfeer omheen. Dat is gewoon onzin. Zoals ik eerder melde, de RDW is echt geen boeman maar zijn ook liefhebbers.




Raar he. Als je de identiteit van een voertuig vervalst. :?


En bij het omkatten is het net als criminaliteit in nederland, je hoort altijd "dat zal wel weer een buitenlander geweest zijn" maar men denkt niet na hoeveel nederlanders er crimineel zijn.




Ik zie niet zo snel in waarom dit relevant is. Zeker niet als je omkatten niet als crimineel verondersteld.


Bij het omkatten is het zo dat het wordt gebruikt door criminelen om gestolen auto`s te kunnen doorverkopen. Maar ik ben er van overtuigd dat er veel oldtimers zijn in het duurdere segment dat omgekat is.




En daarom mag het niet. Chassisnummer/identiteiten van auto's zijn niet voor Jan met de korte achternaam ingevoerd. Er zijn inderdaad genoeg mensen die het stiekem toch gedaan hebben met hun Healey of ander mooi spul, zonder dat ze hier in echt slechte intenties mee hebben. Maar dat maakt het nog niet legaal, en daarom zeker niet iets adat ik op een openbaar forum zou aanraden.


Wat zou jij doen als je een orginele cooper in je schuur hebt die uiterst zeldzaam is maar volledig verroest of erger verongelukt is.
Veel mensen zouden die cooper namaken met het orginele kenteken.




Nee, dát is lekker origineel, gewoon dat Cooper S kenteken op je Red Hot plakken. :P Maar de auto opbouwen met een nieuwe body hoeft niet perse omkatten te zijn natuurlijk, als er een nieuw chassisnummer ingeslagen moet worden kan dat op en legale wijze geregeld worden.

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Een motorswap is tegenwoordig geen probleem meer (mits degelijk gedaan en remmerij etc aangepast aan vermogen).
Voor 25 euro krijg je de vermogen vermelding op kenteken.
Laatst nog een leuk verhaaltje gelezen over iemand die een 200+ pk kever liet keuren om geen problemen met de verzekering te krijgen.

Check link voor keververhaaltje :

http://www.nurburgring.nl/forum/viewtop ... =10&t=6873

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Daarom zeg ik: 'meer dan'. ;)

Ik neem dat iemand met een bouwsel zoals de Mini-Limo toch wel eventjes mag laten zien hoe hij dit allemaal deugdelijk in elkaar heeft gezet, zeker aangezien de body van de Mini een dragend deel van de constructie is.

default

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Sjoerd24 schreef:
Daarom zeg ik: 'meer dan'. ;)

Ik neem dat iemand met een bouwsel zoals de Mini-Limo toch wel eventjes mag laten zien hoe hij dit allemaal deugdelijk in elkaar heeft gezet, zeker aangezien de body van de Mini een dragend deel van de constructie is.




Tuurlijk wordt de auto goed bekeken, maar het werkt gewoon zo dat als er 5 lasnaden super uitzien, dat er snel vanuit wordt gegaan dat de rest ook netjes is. De RDW trekt echt niet de hele auto uit elkaar.

Waarom zou je aan een ombouw beginnen als je het niet kan? En waarom zou je je eigen leven in gevaar brengen. De RDW ziet snel genoeg of iets goed en deugdelijk is gedaan , ze zien tig auto`s op een dag en herkennen de goed omgebouwde projecten wel.

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

TurboTijn schreef:
Als je zelf een chassisnummer erin slaat ben je misschien aan het omkatten, maar voor 45 euro doet de rdw dat voor je




45 euro?
Heb vandaag mijn chassisnummer opnieuw laten slaan. Was 90 euro kwijt.......
Betaald 45 om te kijken en 45 om erin te slaan.

En de rdw slaat ook niet zomaar een nummer, hebben eerst gecontroleerd toen de nieuwe geslagen en de oude onleesbaar gemaakt!

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

klopt carlien..
eerst een identiteitonderzoek en dna nummertje slaan

klop klop het geld uit je broek

Jaapio

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Het moest maar, hadden er moeite mee met de APK.
Het hem nu binnen in de auto, roest ie er ook niet meer uit!

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Stefan84 schreef:
Tuurlijk wordt de auto goed bekeken, maar het werkt gewoon zo dat als er 5 lasnaden super uitzien, dat er snel vanuit wordt gegaan dat de rest ook netjes is. De RDW trekt echt niet de hele auto uit elkaar.

Waarom zou je aan een ombouw beginnen als je het niet kan? En waarom zou je je eigen leven in gevaar brengen. De RDW ziet snel genoeg of iets goed en deugdelijk is gedaan , ze zien tig auto`s op een dag en herkennen de goed omgebouwde projecten wel.




De algehele indruk van het geheel is ZEKER van belang! Dat was uiteraard ook de reden dat ze bij mij ook wat losser deden. Als je met je smerige half gare schadekoek-Mercedes als een tokkie in je campingsmoking aan komt rijden kijken ze inderdaad al heel anders dan een vader/zoon met een keurig uitziend oldtimertje.

Waarom zou je aan een auto klussen als het het niet kan? Ik zie er genoeg rijden hoor. ;)

Waarom je je eigen leven (en dat van anderen) in gevaar zou brengen? Onkunde, onwetendheid, onrealistische eisen, halfbakken oplossingen, verkeerde zuinigheid, nog meer onkunde... Het is misschien maar beter dat er iets van een keuring en regelgeving is. :P

Ik ben overigens wel ZEER benieuwd hoe het vergaat met jou Charade-Mini en de keuring e.d. Ik had zelf ook veel interresse om eens zo een project te gaan maken! Lange termijn... \\:)/

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Mijn ervaring met de RDW is niet zo positief. Ik kreeg een APK-afkeur op een onleesbaar chassisnummer. Dit was gewoon goed te lezen vanaf onderaf met een spiegeltje of zo. Er zat namelijk een mooie laklaag over het nummer, en al die jaren nooit moeilijk over gedaan.

Ik moest een nieuw nummer in laten slaan bij de RDW in Venlo (woon in Breda :?) omdat dat de enige plek was waar die maand tijd was (ik was al 1 maand te vroeg met APK, anders had ik een maand geen apk). Toen ik daar aankwam keek die gast en zei dat hij geen nieuw nummer ik wou slaan en de oude weer leesbaar kon maken. Hij heeft toen met verfafbijt m'n goot behandeld en daarna kon ik weer gaan en 45 euro afrekenen :x

45 euro en een hoop benzine armer, en iets dat iedere *** kan doen :O

Maargoed, redelijk off-topic..

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

@dennisvdh; dit is meer een kwalijke zaak van je APK station, als van de RDW.

Groet ron

default

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Sjoerd24 schreef:
Waarom zou je aan een auto klussen als het het niet kan? Ik zie er genoeg rijden hoor.

Waarom je je eigen leven (en dat van anderen) in gevaar zou brengen? Onkunde, onwetendheid, onrealistische eisen, halfbakken oplossingen, verkeerde zuinigheid, nog meer onkunde... Het is misschien maar beter dat er iets van een keuring en regelgeving is.

Ik ben overigens wel ZEER benieuwd hoe het vergaat met jou Charade-Mini en de keuring e.d. Ik




Je hebt er inderdaad altijd prutsers bij zitten, maar dat geldt denk ik vooral voor de mensen met een legale auto waar wel apk/kenteken op zit. vaak van die oude bakkies die zo goedkoop mogelijk worden gemaakt en door een vriendje door de apk worden geholpen.
Daar is de politie dan maar weer voor.

Het is ook zeker goed dat er een instantie als de RDW is, en dat niet alles zomaar mag. Terwijl ik met mijn Minatsu voor de deuren stond te wachten van de rdw heb ik heel wat rare figuren/auto`s voorbij zien komen.
En als je gaat zeiken over bepaalde dingen bij de apk, ja reken er dan ook maar op dat het afkeur is!

Uiteraard was mijn mini in 1 keer goed, ik had ook alles keurig aangegeven. Netjes een uitdraai van het motorvermogen etc(was niet nodig volgens de monteur). Als je eerlijk bent en normaal met die gasten omgaat dan heb je de keuring al voor 90% doorlopen. Bij mij hebben ze zelfs nog men remleiding iets verbogen omdat het anders afkeur zou zijn. en nee, heb er geen rekening van gekregen.

owjah, en mijn mini ziet er ook niet super strak uit, sterker nog het is best wel een barrel op eerste gezicht. maar technisch is ie in orde.

default

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Demelza schreef:
Er zijn er meerdere, maar zover ik weet niet op kenteken.

Was ook niet mijn bedoeling om in de markt in discussie te gaan. Ik gaf alleen aan wat mijn reden was om hem niet te kopen.

Hangt er vanaf hoe je het doet met die donorauto. Met omkatten kan je behoorlijk in de problemen komen, je auto ben je iig kwijt als ze er achter komen.



RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

in de discussie ging het om een nederlands kenteken!

default

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Crispy schreef:
in de discussie ging het om een nederlands kenteken!



Het ging erom dat het niet op kenteken te krijgen is, nou die zijn er dus wel.
Kwam deze ook per toeval tegen dus er zullen er vast meer zijn.
En dan hoeft het niet in nederland te zijn, dan nog kan je bij diegene vragen hoe je bepaalde dingen moet aanpakken, of zelfs in het buitenland op kenteken zetten en dan naar nederland importeren.

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Het ging duidelijk om een Nederlands kenteken, lees Demelza's 1e post in dit topic.

default

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Stefan84 schreef:
Demelza":280kkzrx]BTW. Er zijn in Nederland geen Shorty's op kenteken. Dus afkijken&praten gaat m niet worden ;-)
 




Wel is van internet gehoord? er zijn er zeker meerdere, heb er vaak genoeg foto`s van gezien. ja, je zult er wat moeite voor moeten doen. 8)[/quote:280kkzrx]

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

In engeland en op het imm staan er ook genoeg.....kan van onze mk 1 ook een shorty maken of een cabrio. Die heeft nog een Engels kenteken en is zo oud dat er alleen mini de papieren staat, dus daar kan je alles van maken, maar of het veilig is....

Maar heb nog geen legale Nederlandse shorty gezien.

default

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

De uitdaging om de eerste nederlandse shorty op kenteken te krijgen wordt steeds groter!!! haha d:)b

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

hallo

dus dan moet je uit engeland een shorty invoeren in nederland en klaar!
gebeurt ook met een andere bouw projecten hier in nl,die worden naar engeland verscheept daar op kenteken en dan in nederland invoeren.

niels

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Ik zag in ons clubblad (mini fun club) een zwart-wit foto van een leuke soort shorty op 4x4 onderstel, bij het verslag over de vorige clubdag. Daarvan had ik graag een echte foto gezien.

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

nielsturbo schreef:
hallo

dus dan moet je uit engeland een shorty invoeren in nederland en klaar!
gebeurt ook met een andere bouw projecten hier in nl,die worden naar engeland verscheept daar op kenteken en dan in nederland invoeren.

niels




Volgens mij is de RDW de laatste tijd wat makkelijker geworden, dus het zou in NL ook moeten kunnen denk ik. Maar dan moet je wel beginnen met een mini MET chassisnummer (en kenteken). Voor de mini waar dit topic mee begon heb je eigenlijk 2 problemen: hij is aangepast vanaf de originele constructie van een mini EN hij heeft geen chassisnummer. Ik denk dat die combinatie iets teveel van het goede is voor de RDW

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Idd Crispy. Is in Nederland nu mogelijk, maar niet legaal met deze waar het verhaal over begon.

En daarbij heb ik begrepen dat de regels in Engeland ook aangepast zijn waardoor Shorty eigenaren voor een constructie keuring zouden moeten gaan. Dus zo makkelijk is de route via Engeland ook niet meer.

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Nou volg ik al een tijdje dit topic.
Of men wil gewoon niet weten hoe je hem op kenteken krijgt of men kickt op het voeren van zinloze discussies.

Iig. ik snap jullie niet..

Ennuh, ieder voertuig (mits degelijk geconstrueerd) krijg je in NL op kenteken.
Je moet enkel ff diep in de buidel tasten. En ja, ook voertuigen zonder chassisnummer.

Wat ik niet begrijp is dat jullie niet ff de moeite nemen om de website vd RDW te raadplegen, of ff de RDW bellen of mailen..

NB. als je een auto / buggy / ander voertuig geheel zelf ontwikkeld en bouwt krijg je hem ook op kenteken. Dus dan zou een shorty al helemaal geen probleem moeten zijn.

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Ik werk naast de rdw, mocht ik een keer een middagje tijd hebben en zin hebben om een uur te wachten tot ik aan de beurt ben dan zal ik het is vragen.

De shorty waar het hier over gaat staat weer te koop voor dacht 300 euro, ieman zin om te kijken hoe moeilijk de rdw is? :P

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Hij is niet meer tekoop de shorty waar dit topic over gaat.

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Ik zag er wel één te koop bij de Belgische handelaar die op de clubdag was (mag geen namen noemen). Maar niet in dezelfde prijsklasse.

Heeft intussen niemand een foto van de shorty op 4x4-basis die bij de 1ste clubdag van dit jaar was ?

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

die was idd 10x 500 ;)

Jaapio

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Geloof ons maar, de rdw is écht niet makkelijk wanneer je geen chassis nummer hebt. Dit weten we uit recente ervaring.

Ook vind ik sommige dingen tegenstrijdig, alles op kenteken te krijgen in nl? Zelfbouw cabrios mocht niet meer, maar een shorty geen probleem?

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Als je een buggy op kenteken kan krijgen die zelf ontwikkeld en gebouwd is, waarvan er wereldwijd dus maar 1 is, een compleet zelf samengesteld voertuig dus, dan moet een shorty geen probleem zijn.

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Tja... zelf iets ontwikkelen en bouwen is één ding.

Een bestaande auto verbouwen en vervolgens zonder chassis nummer aanbieden voor keuring is wat anders... hoe heet dat nou toch ook al weer.... iets met katten ofzo?
|:(

Wij hadden alle Engelse papieren dus, kenteken en uitvoer documenten, meerdere plaatjes in de auto met het chassis nummer erop, maar geen ingeslagen chassis nummer, en de 'oh zo makkelijke' RDW werkte er echt niet aan mee hoor... Wij konden gewoon weer naar huis, met onze "nieuwe plantenbak" zoals de RDW medewerker het nog even fijn noemde.

Pas na schriftelijke melding van de Engelse DVLA, die wel hun uiterste best deed om ons te helpen en een bevestiging van de vorige eigenaar, een Mini garage, wilden ze ons het voordeel van de twijfel geven, en dan eigenlijk alleen maar omdat we ook de oude 'tax discs' hadden en dat de afdrukken van de belettering van de Mini garage nog op de auto stond...

Dus dat geen probleem kan je nog wel eens gaan tegenvallen.

Hier wat de RDW website ons verteld.

Identificatie van voertuigen en onderdelen
De RDW voert de identificatie van een samengesteld voertuig (evenals de technische keuring) uit.

Bij het onderzoek moet het voertuig of de gebruikte onderdelen identificeerbaar zijn. Het is daarom van belang om de eventueel aanwezige typeplaatjes niet tijdelijk te verwijderen tijdens de werkzaamheden. Juist de originele bevestiging vormt een belangrijk identificatiemiddel. Bovendien moet u de herkomst van het voertuig en de voertuigonderdelen kunnen aantonen aan de hand van documenten.

Deze kunnen, afhankelijk van de situatie, zowel kentekenbewijzen als facturen voor de betreffende voertuigen en onderdelen zijn. Als u een onderdeel vervangt, moet u bij de keuring altijd het plaatdeel met het oorspronkelijke identificatienummer inleveren. In deze gevallen is het zinvol om voordat u met de reparatie of met het samenstellen begint, in overleg met de RDW een vooronderzoek laat uitvoeren. Aan de identificatie door de RDW zijn kosten verbonden

Als het voertuig niet kan worden geïdentificeerd, kan de RDW geen kenteken afgeven.

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

ik heb een tijd geleden ook al de rdw gevraagd hoe dat werkt met invoeren.
Voordat we de mk1 kochten,
had fotos gemaakt van de hele mini en ook van het plaatje met het chassis nummer en het v5 document.
volgens de man zou het zo geen probleem moeten zijn.
maar je kan altijd voor laten keuren voordat je met bouwen begint.
dan kijken ze voor je of het haalbaar is de auto op nederlands kenteken te krijgen.

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Wij hebben het ook van te voren laten doen, het verstandigste zal zijn om het chassis nummer erin te laten slaan bij een garage. Dan ontloop je alle problemen.

In Engeland hoeven oude auto's geen ingeslagen nummer te hebben, de plaatjes zijn voldoende, maar bij ons deed de RDW dus écht moeilijk...

Hopelijk gaat het bij jullie beter

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

het is dus gelukt:
viewtopic.php?f=23&t=5402&start=30#p610391

8)
wie volgt ?

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Hoi , hier een filmpje van mijn shorty in actie tijdens de Crazy Cross in Renswoude, is gister goed gekeurd door de RDW (staan nog meer op youtupe)

http://www.youtube.com/watch?v=1UCrBAvJ ... e=youtu.be]

succes als je er ook 1 gaat bouwen
d:)b

RE: Shorty zonder chassisnummer op kenteken krijgen

Andre,

Allereerst van harte, hij is erg leuk geworden. Amper 5 jaar geleden heb ik hemel en aarde moeten bewegen, dus fijn dat er nu wat meer toegankelijkheid is :)

Gek dat een shorty, waarvan zo ongeveer echte elke rijeigenschap anders is, niet getest wordt op torsie stijfheid,rem en rijvaardigheden.
Ik ga er vanuit (je kennende)dat jij iets goeds bouwt, maar dit maakt ook weer de weg vrij voor gevaarlijke misbaksels.

Veel plezier ermee!