Ultimate Mini Builder - 1380cc A-series

default

RE: Ultimate Mini Builder - 1380cc A-series

ik ben van plan mijn motor in de zomer uit elkaar te halen om te reviseren/ tunen en daarna weer in elkaar gaan zetten.
nu zoek ik een goede handleiding omdat ik nog nooit een motor uit elkaar heb gehaald maar het wel wil leren. nu zat ik het forum af te zoeken naar een handleiding maar kon ik niet vinden ( een beschrijving stap voor stap)
Wel kwam ik een link tegen naar de volgende film: Ultimate Mini Builder - 1380cc A-series

hier wordt een standaard 1275 getuned tot een 1380, nu is mijn vraag of deze dvd handig is als gids door het bouwen van mijn blok. en is het ombouwen qua handelingen van een 1275 naar een 1293 anders als naar een 1380? (ik begrijp dat je andere zuigers nodig hebt ed)

ik hoop graag van jullie te horen zodat ik eventueel die dvd kan bestellen.

andere handige links en tips hoor ik ook graag.

RE: Ultimate Mini Builder - 1380cc A-series

Ik weet niet wat er precies op de dvd staat, maar in het boek van Vizard staat ook alles wat je moet weten, inclusief hoe je het blok daadwerkelijk opbouwt. Ook bekend als "de Gele Bijbel"

RE: Ultimate Mini Builder - 1380cc A-series

Wilde ik ook net zeggen, boekvan david vizard.

Ik heb trouwens een mooie 1380 te koop.
Krijg je het boek er bij ;)

default

RE: Ultimate Mini Builder - 1380cc A-series

bedankt voor tips, de gele bijbel is onderweg (volgens de verzend gegevens van [een internetwinkel])

ik had je advertentie gezien bosali maar wil hem graag zelf bouwen en mijn budget is iets kleiner voor alleen het draaiende gedeelte

[size=75:1nh6k97t][edit: bedrijfsnamen - Crispy][/size:1nh6k97t]

RE: Ultimate Mini Builder - 1380cc A-series

Ben benieuwd wat jij denkt kwijt te zijn.

Tel maar eens op.

Zuigers
Drijfstanglagers
Krukaslagers
Nokkenas
stoterbussen
dubbele verstelbare ketting
Boren en honen

default

RE: Ultimate Mini Builder - 1380cc A-series

ik wil het blok zelf bouwen omdat ik mijn hele mini zelf restaureer.

verder komt mijn motor pas in de zomer aan de beurt, misschien als hij tegen die tijd nog te koop is :)

RE: Ultimate Mini Builder - 1380cc A-series

OK

RE: Ultimate Mini Builder - 1380cc A-series

Mensen de vraag ging over een DVD geloof ik... Zullen we het daarbij houden?

RE: Ultimate Mini Builder - 1380cc A-series

je wil alles zlef doen?
ook het opboren ?

RE: Ultimate Mini Builder - 1380cc A-series

Beste Paul,

Ik heb deze dvd al een tijdje en moet zeggen dat er vrij nauwkeurig alles van wordt beschreven. De dvd gaat ervan uit dat je wel een haynes manual en vizard bijbel hebt (voor aanhaalmomenten ed.)

Het is wel een hele zit om de dvd in een keer te kijken. En de presentator is vrij irritant :D Ik vind het wel een aanrader. Enige tegenstelling is dat het wordt aangekondigd als een 'budget-build' (doordat je het nu zelf kan) maar de onderdelen zijn alles behalve goedkoop (overal ARP bolts / dure oliepomp / alles vernieuwen).

RE: Ultimate Mini Builder - 1380cc A-series

Ik ben ook op zoek naar deze DVD omdat ik er toch erg veel goede verhalen over hoor. Iemand die weet waar deze te koop is? Of beter nog, iemand die hem heeft liggen en er vanaf wil? :)

RE: Ultimate Mini Builder - 1380cc A-series

Shit man ik schrik wakker na zo’n lange tijd van afwezigheid.

Helaas heb ik de dvd niet. Maar ik zou mezelf ook aanbevolen houden.

RE: Ultimate Mini Builder - 1380cc A-series

ik heb hem niet,
https://www.plminishop.com/shop.php?action=full&id=6749
wel in stock zo te zien, maar prijzig ..

en ook bij:
https://www.amazon.co.uk/ULTIMATE-MINI- ... B002HRYFSM

FWIW,
Theo van den Bogaard