Voor 1971 vermelding cabrio op kenteken?

RE: Voor 1971 vermelding cabrio op kenteken?

vanaf 27 Januari 1971 is het verplicht om op het kenteken te vermelden wat voor type MINI het is.

Wat nu als je een mini hebt uit 1970, staat erdan op het kenteken vermeld dat het een cabrio is Ja/of nee.

Als iemand dus een cabrio heeft van voor 27 Januari 1970 laat het mij dan even weten.(volgens mij staat dit dus niet vermeld)

RE: Voor 1971 vermelding cabrio op kenteken?

wellicht een optie om ff na te kijken of alle data/ jaartallen kloppen met wat je bedoeld...

ik vraag me af waar je naar toe wilt met deze vraag, mar ik heb een donkerbruin vermoedden dat je geen zin hebt om je auto te laten keuren op stevigheid=veiligheid van de mini die je wilt ombouwen naar cabrio...

'k kan me vergissen. ik zou de auto laten keuren voor je eigen en andermans veiligheid.

het gaat wettelijk erom dat je auto niet onherstelbaar is beschadigd (iets wat toch zo is als je het dak eraf sloopt) en dat de auto vakkundig omgebouwd moet worden (iets wat je bewijst met een keuring)

houd in je achterhoofd dat een verzekeringsmaatschappij er alles aan doet om geen schade uit te hoeven betalen als er iets gebeurd...

RE: Voor 1971 vermelding cabrio op kenteken?

Aan red flame

Ik kan dus een mini ( Cabrio ) kopen , maar op het kenteken staat dus dat het een MINI is.
Nou beweerd hij dat het niet hoeft omdat de MINI voor 1971 is . Ik wil dus niet het risico lopen dat als ik hem weer door de keuring haal dat dat niet lukt.

RE: Voor 1971 vermelding cabrio op kenteken?

;) leuk een post speciaal gericht aan mij ;)

hmmm, ik zou de rdw eens raadplegen wat bekent is over het kenteken en de eventuele wetgeving over de gegevens op het kentekenbewijs.

bij de rdw kunnen ze zien wat bekend is over de auto en tevens kunnen ze je vertellen of je met deze wagen ooit nog de weg op kunt komen.

bij twijfel: niet kopen, zonde van je duurverdiende centen...

RE: Voor 1971 vermelding cabrio op kenteken?

Red Flame

Bedankt