Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

Kans zit erin dat ik nu een niet al te intelligente vraag stel, maar ik heb een Rover Mini Kensington [i:1wgjyhq7]Si[/i:1wgjyhq7]. Het is een 1.3tje. Maar wat wil dat [i:1wgjyhq7]Si[/i:1wgjyhq7] nu precies zeggen?

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

Het lijkt logisch om te zeggen dat het voor Singlepoint Injection staat. Waarschijnlijk is je Mini gebouwd tussen 1991 en 1997 en zou dat dus een logische verklaring zijn.

Wat echter ook kan is dat het een samenraapsel is van twee verschillende badges. Waarbij de S staat voor de S van Mini Cooper S en de i voor injection.
Een foto geeft meer duidelijkheid.

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

ik denk dat je jezelf de trotse eigenaar van een halfords-logootje mag noemen :x
Maar een fotootje doet inderdaad wonderen..

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

mini's die onderhanden genomen zijn door de john cooper garage in engeland kregen ook een si badge ik weet wel niet voor wat het staat.

link

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

Zou inderdaad een Cooper conversie kit kunnen zijn, stage 3 kit met 85pk.

Altijd leuk d:)b

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

Misschien is de "p" er tussenin er af gevallen :9

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

Volgens mij zijn er nooit SPI emblemen geweest.

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

rocco schreef:
Het lijkt logisch om te zeggen dat het voor Singlepoint Injection staat. Waarschijnlijk is je Mini gebouwd tussen 1991 en 1997 en zou dat dus een logische verklaring zijn.

Wat echter ook kan is dat het een samenraapsel is van twee verschillende badges. Waarbij de S staat voor de S van Mini Cooper S en de i voor injection.
Een foto geeft meer duidelijkheid.




Hij is uit '96 ja. Maar zal er gauw even fotootje van maken.

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

Ik zet mijn geld nog steeds op de volgende verklaring:

Wat echter ook kan is dat het een samenraapsel is van twee verschillende badges. Waarbij de S staat voor de S van Mini Cooper S en de i voor injection.
Een foto geeft meer duidelijkheid.


RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

de si badge zat volgens mij enkel op een mpi mini cooper

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

Sol1d schreef:
de si badge zat volgens mij enkel op een mpi mini cooper



De spi-conversie mét badge was er ook voor spi's:

Iemand op the mini forum, die de John Cooper brochure er even heeft bijgenomen,":3u95kmqa]1992: 1275 Cooper 'Si' Pack

The Si Pack consisted of a performance cylinder head (exchange), which was fully balanced, ported and polished and featured a raised compression ratio. A performance exhaust was fitted and retained the standard catalyst.
Also fitted was an oil cooler, a new fan pulley and rocker cover.

This lifted power to 74bhp

Also available was the Cooper 'Si' Plus Pack, this was the same as above except for a large inlet valve cylinder head, a set of high-lift rockers and a K&N airfilter, this lifted the power to 78bhp

All the above came with rear quarter and bootlid decals plus certificates and numbered plate attached to the crossmember beside the drivers seat.
The 'Si' badge fitted to the boot was actually a ford part, from their Fiesta Si.

The 1995 John Cooper Garages brochure shows some revisions for the Injected Cooper conversions with the addition of the 80bhp Kit, the Super Kit and a 1400cc Injection Conversion.

The 80bhp Kit was similar to the 'Si' Plus Kit but developed 80bhp at 6000rpm, torque was 86lb/ft at 4200rpm and 0-60 was 9.86 seconds

The Super Kit was essentially the engine conversion from the 'Grand Prix' Limited Editon Mini Cooper.

The 1400cc injection Kit had twin throttle body injectors with fuel an engine management being supplied via Webber Alpha incorporating Coopers own engine management control system (ECMS). This new system was placed under the drivers seat for "safety and ease of servicing"
The power was lifted to 108bhp and the 0-60 time came down to 8 seconds.[/quote:3u95kmqa]

MoneyPenny*":3u95kmqa]Wat echter ook kan is dat het een samenraapsel is van twee verschillende badges. Waarbij de S staat voor de S van Mini Cooper S en de i voor injection.[/quote:3u95kmqa]
Die S-benaming wordt in Nederland gebruikt voor de sportspack-configuratie dacht ik hé ? Daar is toch geen S-badge mee gemoeid, of wel ? En hangt het [i:3u95kmqa]i[/i:3u95kmqa]'tje van de mpi dan niet vast aan de [i:3u95kmqa]1.3[/i:3u95kmqa] zoals bij de spi?

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

maak er eens een foto van, dan weten we allemaal waar we over meedenken...

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

In Engeland zijn er idd Si emblemen gebruikt!

Ik heb even een foto van de Grand Prix van Wouter geleend! ;)

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

Even kijken hoor, I'm a newbie :)

Foto van m'n achterkantje O:) :P


Wie biedt?

Edit: sta er zelf ook nog op ook >:)

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

Ik heb een aantal folders van de cooper Si conversie omdat ik eerder ook aan het kijken was voor een van deze, indien je Facebook hebt moet je even zoeken naar cooper conversion, dan kom je op een fanpage met vele informatie en fotos.

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

Het is wel dezelfde SI badge als op die andere Mini.

Mooi stukkie achterkant :x ;)

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

Hmmmmm.... helemaal duidelijk is het mij nog niet. Ik zie veel vergelijkingen, maar wat wordt daar nu precies mee bedoeld? Ik heb geen facebook.

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

http://www.coopersports.co.uk/page11.htm

1992: 1275 Cooper 'Si' Pack

The Si Pack consisted of a performance cylinder head (exchange), which was fully balanced, ported and polished and featured a raised compression ratio. A performance exhaust was fitted and retained the standard catalyst.
Also fitted was an oil cooler, a new fan pulley and rocker cover.

This lifted power to 74bhp

Also available was the Cooper 'Si' Plus Pack, this was the same as above except for a large inlet valve cylinder head, a set of high-lift rockers and a K&N airfilter, this lifted the power to 78bhp

All the above came with rear quarter and bootlid decals plus certificates and numbered plate attached to the crossmember beside the drivers seat.
The 'Si' badge fitted to the boot was actually a ford part, from their Fiesta Si.

The 1995 John Cooper Garages brochure shows some revisions for the Injected Cooper conversions with the addition of the 80bhp Kit, the Super Kit and a 1400cc Injection Conversion.

The 80bhp Kit was similar to the 'Si' Plus Kit but developed 80bhp at 6000rpm, torque was 86lb/ft at 4200rpm and 0-60 was 9.86 seconds

The Super Kit was essentially the engine conversion from the 'Grand Prix' Limited Editon Mini Cooper.

The 1400cc injection Kit had twin throttle body injectors with fuel an engine management being supplied via Webber Alpha incorporating Coopers own engine management control system (ECMS). This new system was placed under the drivers seat for "safety and ease of servicing"
The power was lifted to 108bhp and the 0-60 time came down to 8 seconds.




Dus als de vorige eigenaar niet langs de Ford dealer is gereden, dan heb je een Mini met spierballen.

Nog wat meer links over de Si:

http://forum.minicooper.org/showthread.php?t=12685&

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

zolang jou achterkant er niet op staat mag je hem posten :P

Jaapio

ps:
intressante discussie dit

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

Bedankt voor de info jongens!

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

ik zat net een oude Miniworld te bladeren, kom ik de S tegen.

Naast de motoraanpassingen die al zijn genoemd. Werden in dat artikel de volgende dingen nog genoemd:
-Dunlop SP banden 165/60R12
-Koni dempers
-Mota-Lita stuur
-aluminium geboord deurbehang
-kleurmeegespoten verbreders
-ovale uitlaattip

Het werd niet duidelijk of dit standaard of als accesoire werd aangeboden.

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

Klinkt eerder iets als wat een dealer verzint die alu deurpanelen.. :?

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

deurbehang is deuropener,raamslinger handvat en omhulsel van slot.
das iets anders als een alu deurplaat :P

die zijn er ook wel trouwens :d

Jaapio

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

Ah ja, deurbeslag zie ik als raamslingers enz ;) Deurbehang moet ik aan echt behang denken :9

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

Behang?

Dat plakt je toch aan de muur?! :9

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

ik ben nu toch wel heel benieuwd of hij daadwerkelijk een pakket op zijn mini heeft...
of dat het alleen om een embleem gaat ;)

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

Op naar de rollenbank, zou ik zeggen \\:)/

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

In de meeste gevallen is het conversieplaatje ook gewoon aanwezig

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

Niet dat de TS ernaar op zoek was, maar ik kwam deze toevallig net tegen:

http://www.ebay.co.uk/itm/mini-cooper-s ... _500wt_922

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?



Staat voor Singlepoint Injection ;)

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

Daar ben ik het in de regel toch niet mee eens.. Sport(s) Injection is waar John Cooper het in ieder geval voor bedoelde, en die zijn diegene die dat type badge geplaatst hebben. Gezien de fabriek zelf ook SPI aanhield voor Single Point Injectie aanduiding, en die badges niet geplaatst hebben, kan je er vanuit gaan dat het gewoon hoort bij het volgende;










RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

Heb meer Mini's uit deze bouwperiode gezien met Si op de kont, kan mij niet voostellen dat het toevallig net allemaal opgefokte Mini'tjes waren. Ergo, rollenbank biedt uitkomst :)

RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?

Conversieplaatjes zouden 't em moeten zeggen natuurlijk :)