Ingediend door MoneyPenny* op vr, 17-09-2010 20:07
Kans zit erin dat ik nu een niet al te intelligente vraag stel, maar ik heb een Rover Mini Kensington [i:1wgjyhq7]Si[/i:1wgjyhq7]. Het is een 1.3tje. Maar wat wil dat [i:1wgjyhq7]Si[/i:1wgjyhq7] nu precies zeggen?
Het lijkt logisch om te zeggen dat het voor Singlepoint Injection staat. Waarschijnlijk is je Mini gebouwd tussen 1991 en 1997 en zou dat dus een logische verklaring zijn.
Wat echter ook kan is dat het een samenraapsel is van twee verschillende badges. Waarbij de S staat voor de S van Mini Cooper S en de i voor injection.
Een foto geeft meer duidelijkheid.
Ingediend door MoneyPenny* op za, 18-09-2010 20:42
rocco schreef: Het lijkt logisch om te zeggen dat het voor Singlepoint Injection staat. Waarschijnlijk is je Mini gebouwd tussen 1991 en 1997 en zou dat dus een logische verklaring zijn.
Wat echter ook kan is dat het een samenraapsel is van twee verschillende badges. Waarbij de S staat voor de S van Mini Cooper S en de i voor injection.
Een foto geeft meer duidelijkheid.
Hij is uit '96 ja. Maar zal er gauw even fotootje van maken.
Ik zet mijn geld nog steeds op de volgende verklaring:
Wat echter ook kan is dat het een samenraapsel is van twee verschillende badges. Waarbij de S staat voor de S van Mini Cooper S en de i voor injection.
Een foto geeft meer duidelijkheid.
Ingediend door Racing Green op zo, 19-09-2010 10:00
Sol1d schreef: de si badge zat volgens mij enkel op een mpi mini cooper
De spi-conversie mét badge was er ook voor spi's:
Iemand op the mini forum, die de John Cooper brochure er even heeft bijgenomen,":3u95kmqa]1992: 1275 Cooper 'Si' Pack
The Si Pack consisted of a performance cylinder head (exchange), which was fully balanced, ported and polished and featured a raised compression ratio. A performance exhaust was fitted and retained the standard catalyst.
Also fitted was an oil cooler, a new fan pulley and rocker cover.
This lifted power to 74bhp
Also available was the Cooper 'Si' Plus Pack, this was the same as above except for a large inlet valve cylinder head, a set of high-lift rockers and a K&N airfilter, this lifted the power to 78bhp
All the above came with rear quarter and bootlid decals plus certificates and numbered plate attached to the crossmember beside the drivers seat. The 'Si' badge fitted to the boot was actually a ford part, from their Fiesta Si.
The 1995 John Cooper Garages brochure shows some revisions for the Injected Cooper conversions with the addition of the 80bhp Kit, the Super Kit and a 1400cc Injection Conversion.
The 80bhp Kit was similar to the 'Si' Plus Kit but developed 80bhp at 6000rpm, torque was 86lb/ft at 4200rpm and 0-60 was 9.86 seconds
The Super Kit was essentially the engine conversion from the 'Grand Prix' Limited Editon Mini Cooper.
The 1400cc injection Kit had twin throttle body injectors with fuel an engine management being supplied via Webber Alpha incorporating Coopers own engine management control system (ECMS). This new system was placed under the drivers seat for "safety and ease of servicing"
The power was lifted to 108bhp and the 0-60 time came down to 8 seconds.[/quote:3u95kmqa]
MoneyPenny*":3u95kmqa]Wat echter ook kan is dat het een samenraapsel is van twee verschillende badges. Waarbij de S staat voor de S van Mini Cooper S en de i voor injection.[/quote:3u95kmqa]
Die S-benaming wordt in Nederland gebruikt voor de sportspack-configuratie dacht ik hé ? Daar is toch geen S-badge mee gemoeid, of wel ? En hangt het [i:3u95kmqa]i[/i:3u95kmqa]'tje van de mpi dan niet vast aan de [i:3u95kmqa]1.3[/i:3u95kmqa] zoals bij de spi?
Ik heb een aantal folders van de cooper Si conversie omdat ik eerder ook aan het kijken was voor een van deze, indien je Facebook hebt moet je even zoeken naar cooper conversion, dan kom je op een fanpage met vele informatie en fotos.
The Si Pack consisted of a performance cylinder head (exchange), which was fully balanced, ported and polished and featured a raised compression ratio. A performance exhaust was fitted and retained the standard catalyst.
Also fitted was an oil cooler, a new fan pulley and rocker cover.
This lifted power to 74bhp
Also available was the Cooper 'Si' Plus Pack, this was the same as above except for a large inlet valve cylinder head, a set of high-lift rockers and a K&N airfilter, this lifted the power to 78bhp
All the above came with rear quarter and bootlid decals plus certificates and numbered plate attached to the crossmember beside the drivers seat.
The 'Si' badge fitted to the boot was actually a ford part, from their Fiesta Si.
The 1995 John Cooper Garages brochure shows some revisions for the Injected Cooper conversions with the addition of the 80bhp Kit, the Super Kit and a 1400cc Injection Conversion.
The 80bhp Kit was similar to the 'Si' Plus Kit but developed 80bhp at 6000rpm, torque was 86lb/ft at 4200rpm and 0-60 was 9.86 seconds
The Super Kit was essentially the engine conversion from the 'Grand Prix' Limited Editon Mini Cooper.
The 1400cc injection Kit had twin throttle body injectors with fuel an engine management being supplied via Webber Alpha incorporating Coopers own engine management control system (ECMS). This new system was placed under the drivers seat for "safety and ease of servicing"
The power was lifted to 108bhp and the 0-60 time came down to 8 seconds.
Dus als de vorige eigenaar niet langs de Ford dealer is gereden, dan heb je een Mini met spierballen.
Ingediend door ettore bugatti op wo, 20-10-2010 20:53
ik zat net een oude Miniworld te bladeren, kom ik de S tegen.
Naast de motoraanpassingen die al zijn genoemd. Werden in dat artikel de volgende dingen nog genoemd:
-Dunlop SP banden 165/60R12
-Koni dempers
-Mota-Lita stuur
-aluminium geboord deurbehang
-kleurmeegespoten verbreders
-ovale uitlaattip
Het werd niet duidelijk of dit standaard of als accesoire werd aangeboden.
Daar ben ik het in de regel toch niet mee eens.. Sport(s) Injection is waar John Cooper het in ieder geval voor bedoelde, en die zijn diegene die dat type badge geplaatst hebben. Gezien de fabriek zelf ook SPI aanhield voor Single Point Injectie aanduiding, en die badges niet geplaatst hebben, kan je er vanuit gaan dat het gewoon hoort bij het volgende;
Heb meer Mini's uit deze bouwperiode gezien met Si op de kont, kan mij niet voostellen dat het toevallig net allemaal opgefokte Mini'tjes waren. Ergo, rollenbank biedt uitkomst
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door MoneyPenny* op vr, 17-09-2010 20:07
Kans zit erin dat ik nu een niet al te intelligente vraag stel, maar ik heb een Rover Mini Kensington [i:1wgjyhq7]Si[/i:1wgjyhq7]. Het is een 1.3tje. Maar wat wil dat [i:1wgjyhq7]Si[/i:1wgjyhq7] nu precies zeggen?
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door rocco op vr, 17-09-2010 20:22
Het lijkt logisch om te zeggen dat het voor Singlepoint Injection staat. Waarschijnlijk is je Mini gebouwd tussen 1991 en 1997 en zou dat dus een logische verklaring zijn.
Wat echter ook kan is dat het een samenraapsel is van twee verschillende badges. Waarbij de S staat voor de S van Mini Cooper S en de i voor injection.
Een foto geeft meer duidelijkheid.
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door Peter op vr, 17-09-2010 20:28
ik denk dat je jezelf de trotse eigenaar van een halfords-logootje mag noemen
Maar een fotootje doet inderdaad wonderen..
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door Sol1d op vr, 17-09-2010 20:37
mini's die onderhanden genomen zijn door de john cooper garage in engeland kregen ook een si badge ik weet wel niet voor wat het staat.
link
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door ettore bugatti op vr, 17-09-2010 20:45
Zou inderdaad een Cooper conversie kit kunnen zijn, stage 3 kit met 85pk.
Altijd leuk
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door LimitedSjoerd op vr, 17-09-2010 21:49
Misschien is de "p" er tussenin er af gevallen
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door ettore bugatti op za, 18-09-2010 00:40
Volgens mij zijn er nooit SPI emblemen geweest.
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door MoneyPenny* op za, 18-09-2010 20:42
Hij is uit '96 ja. Maar zal er gauw even fotootje van maken.
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door rocco op za, 18-09-2010 21:52
Ik zet mijn geld nog steeds op de volgende verklaring:
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door Sol1d op za, 18-09-2010 22:36
de si badge zat volgens mij enkel op een mpi mini cooper
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door Racing Green op zo, 19-09-2010 10:00
De spi-conversie mét badge was er ook voor spi's:
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door Red Flame op zo, 19-09-2010 10:27
maak er eens een foto van, dan weten we allemaal waar we over meedenken...
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door Mini Power op zo, 19-09-2010 13:14
In Engeland zijn er idd Si emblemen gebruikt!
Ik heb even een foto van de Grand Prix van Wouter geleend!
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door MoneyPenny* op zo, 19-09-2010 14:37
Even kijken hoor, I'm a newbie
Foto van m'n achterkantje
Wie biedt?
Edit: sta er zelf ook nog op ook
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door Spherix op zo, 19-09-2010 23:31
Ik heb een aantal folders van de cooper Si conversie omdat ik eerder ook aan het kijken was voor een van deze, indien je Facebook hebt moet je even zoeken naar cooper conversion, dan kom je op een fanpage met vele informatie en fotos.
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door Mausje75 op ma, 20-09-2010 22:43
Het is wel dezelfde SI badge als op die andere Mini.
Mooi stukkie achterkant
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door MoneyPenny* op za, 25-09-2010 19:13
Hmmmmm.... helemaal duidelijk is het mij nog niet. Ik zie veel vergelijkingen, maar wat wordt daar nu precies mee bedoeld? Ik heb geen facebook.
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door ettore bugatti op wo, 29-09-2010 20:37
http://www.coopersports.co.uk/page11.htm
Dus als de vorige eigenaar niet langs de Ford dealer is gereden, dan heb je een Mini met spierballen.
Nog wat meer links over de Si:
http://forum.minicooper.org/showthread.php?t=12685&
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door Spherix op wo, 29-09-2010 20:54
Hier de Si brochure
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door jaapio1984 op vr, 01-10-2010 11:26
zolang jou achterkant er niet op staat mag je hem posten
Jaapio
ps:
intressante discussie dit
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door MoneyPenny* op vr, 01-10-2010 21:08
Bedankt voor de info jongens!
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door ettore bugatti op wo, 20-10-2010 20:53
ik zat net een oude Miniworld te bladeren, kom ik de S tegen.
Naast de motoraanpassingen die al zijn genoemd. Werden in dat artikel de volgende dingen nog genoemd:
-Dunlop SP banden 165/60R12
-Koni dempers
-Mota-Lita stuur
-aluminium geboord deurbehang
-kleurmeegespoten verbreders
-ovale uitlaattip
Het werd niet duidelijk of dit standaard of als accesoire werd aangeboden.
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door Spherix op do, 21-10-2010 10:38
Klinkt eerder iets als wat een dealer verzint die alu deurpanelen..
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door jaapio1984 op do, 21-10-2010 11:21
deurbehang is deuropener,raamslinger handvat en omhulsel van slot.
das iets anders als een alu deurplaat
die zijn er ook wel trouwens :d
Jaapio
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door Spherix op do, 21-10-2010 12:12
Ah ja, deurbeslag zie ik als raamslingers enz Deurbehang moet ik aan echt behang denken
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door ettore bugatti op ma, 25-10-2010 20:34
Behang?
Dat plakt je toch aan de muur?!
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door de Geertsjes op ma, 25-10-2010 20:51
ik ben nu toch wel heel benieuwd of hij daadwerkelijk een pakket op zijn mini heeft...
of dat het alleen om een embleem gaat
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door Martin op ma, 25-10-2010 22:13
Op naar de rollenbank, zou ik zeggen
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door Spherix op di, 26-10-2010 13:59
In de meeste gevallen is het conversieplaatje ook gewoon aanwezig
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door Racing Green op za, 09-06-2012 16:15
Niet dat de TS ernaar op zoek was, maar ik kwam deze toevallig net tegen:
http://www.ebay.co.uk/itm/mini-cooper-s ... _500wt_922
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door Texpert op wo, 25-07-2012 00:02
Staat voor Singlepoint Injection
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door Spherix op wo, 25-07-2012 09:54
Daar ben ik het in de regel toch niet mee eens.. Sport(s) Injection is waar John Cooper het in ieder geval voor bedoelde, en die zijn diegene die dat type badge geplaatst hebben. Gezien de fabriek zelf ook SPI aanhield voor Single Point Injectie aanduiding, en die badges niet geplaatst hebben, kan je er vanuit gaan dat het gewoon hoort bij het volgende;
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door Texpert op wo, 25-07-2012 23:28
Heb meer Mini's uit deze bouwperiode gezien met Si op de kont, kan mij niet voostellen dat het toevallig net allemaal opgefokte Mini'tjes waren. Ergo, rollenbank biedt uitkomst
RE: Waarom 'Si' achterop mijn Rover Mini?
Ingediend door Spherix op do, 26-07-2012 11:09
Conversieplaatjes zouden 't em moeten zeggen natuurlijk
Primaire links
User login