Hallo twijfelaar
je had voor 1300 euro's mijn 2e mini kunnen hebben,
een goede raad als je een mini gaat kopen meld je even op dit forum en kijk of een van de altijd behulpzame mede mini rijders iets weet over deze specifieke mini/handelaar/particulier.
Misschien wil er zelfs iemand mee om het gebakje te beoordelen.
p.s je kunt ook op de button markt aan de bovenzijde van de pagina klikken daar staan er ook een paar.
waarom zou ik volgens jullie een mini moeten kopen?
en heb ik voor 1500 euro een redelijke mini?
voor 1500 euro kun je een leuke mini kopen.
waarom moet jij mini rijden?
heel simpel(maar niet objectief):
gevoel van een kart, lekker scherp sturen, veel bekijks(maar dat heeft een kever ook), veel evenementen als je van het clubverband houdt, redelijk zuinig(die van mij(998cc) gemiddeld tussen 1:15 en 1:18, zuiniger dan een kever), compact autootje.
wat verbruik betrefd zou ik me niet snel rijk rekenen...
mijnes doet 1:10, moet wel zeggen dat hij niet erg standaard is en zachtjes bereden wordt...
op het moment dat je een mini gaat tunen gaat je verbruik lekker omhoog.
vergelijk goed de prijzen, zeker bij auto's als mini en ook kevertjes geld heel erg wat de gek ervoor geeft. vaak kopen mensen een mini omdat ze er verliefd op zijn en dat maakt nog altijd blind.
er rijden genoeg mooie mini's rond en er staan er ook zat te koop, maar beslis niet dat je binnen een week een goede mini wilt hebben, wat dat lukt (bijna) niet. en laat je vooral niet gek maken door leuke wieltjes en veel chroom. dit alles is bij te kopen en zeker het chroomwerk is goed betaalbaar en erg leuk om regelmatig bij te kopen...
G-Bee schreef: Is het niet simpeler klussen aan een kever?
op sommige punten wel. het motorblok haal je er in een kwartier tijd uit, om maar eens een voorbeeld te noemen. verder is de motor luchtgekoeld, dus minder complex
bedenk goed dat iemand die veel van auto's weet niet direct ervaring heeft met een klassieker als mini en/of kever...
zeker de techniek is in de laatste jaren flink veranderd. wat ik bedoel is dat er veel mensen zich autokenner noemen die b.v. nog nooit een auto met carburateur gereden hebben en die dan beginnen te moppereren dat de auto slecht start (ze vergeten de choke)...
zeker punten die speciaal voor mini gevoelig zijn hoeven voor andere auto's geen problemen te geven.
er komt ook vaak gevoel om de hoek kijken, iemand die in een moderne wagen rijd dagelijks zal een mini slecht vinden rijden ookal is die mini in perfecte staat.
m.a.w. denk goed na wie je als 'specialist' meeneemt...
Ingediend door Mini Martin op vr, 02-01-2004 12:06
wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Objectief gezien: Een Mini natuurlijk.
Maar ik kan me goed voorstellen dat je twijfels hebt.
Ik heb ook een tijdje met de gedachten gelopen om in plaats van een Mini een Kever of een 2cv te kopen.
Vooral de kever vind ik een mooie auto, is makkelijk aan te sleutelen, heeft geen zelfdragende carrasserie en de motor kan de fietsenmaker om de hoek al repareren. Alles is er van te koop.
Het rijden opzich is qua prijs iets duurder dan een Mini. En zeg nou eerlijk, oudere auto's hebben gewoon wat meer aandacht nodig en dat kan je wat investering kosten.
Uiteindelijk is toch de Mini er gekomen. Mijn vrouw is er helemaal wild van. Het heeft ook te maken dat een Mini prettige rij-eigenschappen heeft. (het scheuren dus) Ze zien er leuk uit en zijn vrij eenvoudig door een leek op te voeren tot een waar racemonster.
Ook bij een Mini is vrijwel alles te koop en eenvoudig te repareren.
Het enige nadeel is dat ze makkelijk roesten, maar daar kan je natuurlijk zelf een hoop aan doen.
Maar ik kan me goed voorstellen dat je twijfels hebt.
Ik heb ook een tijdje met de gedachten gelopen om in plaats van een Mini een Kever of een 2cv te kopen.
Bij een kever kun je spatborden makkelijk vervangen door er nieuwe op te schroeven. dat kun je bij een Mini jammergenoeg niet. Echter heb je bij een mini weer een watergekoeld blok ipv lichtgekoeld bij kever.
Maar ik kan me goed voorstellen dat je twijfels hebt.
Ik heb ook een tijdje met de gedachten gelopen om in plaats van een Mini een Kever of een 2cv te kopen.
pfffffffffff, zware bekentenis.
ach ja ik twijfelde tussen mini en fiat 500.
en ik heb tot op heden geen spijt [/quote:9e9xtpwc]
die twijfels heb ik nooit gehad. ik vind een kever ook wel leuk, maar een 2CV is helemaal niet mijn ztijl. dan moet ik altijd denken aan biologieleraren.
toch was het vroeg duidelijk dat ik een mini wou hebben, dat zal wel te maken hebben dat ik ben opgegroeid tussen engelse auto's(en dat terwijl de enige engelse auto die mijn ouders ooit hebben gehad een Austin Allegro was)
Ondanks dat ik voor de mini zou kiezen snap ik je best wel. Kever is gewoon ook een classic. Vandaag was er best goeie docu over op discovery, gezien??
Over 4 weekies mag ik ook beginnen met lessen en hoop in begin maart te slagen, kijken of ik dan in de jet black hier vlakbij mag rijden
Zoals al eerder gezegd denk ik dat het onderhoud elkaar niet echt veel ontloopt. Beide auto's met "oude" techniek, dus meer onderhoud dan een moderne auto.
En ja, Mini's roesten redelijk snel. Maar als je het een keer goed aanpakt is het ook weer niet zo dat je elk jaar je spatborden hoeft te vervangen.
Ook ik was helemaal weg van 'Herbie'. Tot ik er een proefrit in maakte, toen was de keus snel gemaakt: liever een Mini. Maar de kever blijft wel mooi om te zien.
Mijn '86er Mini is te koop. Aan deze is de laatste twee jaar voor ruim 3000 Euro aan vervangen. (o.a. dorpels, bodem, subframe, wielophanging, uitlaat enz enz). Voor 1500 Euro mag hij weg. Hij heeft verse apk. Alleen de bekende roestplekken op de carrosserie. Omdat het onderstel en bodem perfect zijn kan je nog jaaaaaren vooruit als je de plekjes zelf aan pakt. Mail me maar privé voor meer info. Hij is pas voorzien van een verse apk waar hij met glans doorheen kwam.
Ik heb als eerste auto's twee Kevers gehad, waarvan de laatste uiteindelijk een Golf GTI motor had.
IMHO zijn Kevers namelijk pas leuk als je Golf GTI'tjes de stuipen op het lijf kan jagen (en dat kon ik! )
Een Mini met 1000 cc motor is standaard al best leuk, omdat je er ontzettend hard mee door de bocht kan.
Nog een nadeel van de luchtgekoelde motor: de verwarming is catastrofaal.
Je wordt gerookt, je sterft van de kou (als je niet eerder kapot gaat aan de uitlaatgassen), of je zweet je te pletter. Kortom, werkt niet zo goed als de verwarming van een vloeistofgekoelde auto.
Als ik e.e.a. overnieuw had kunnen doen, zou ik met een Mini begonnen zijn.
Volgens mij kun je voor de prijs die jij in gedachte hebt geen fatsoenlijke kever kopen. Ik spreek helaas uit ervaring (en ik zat nog een paar honderd euro boven jouw richtprijs ).
ik twijfelde tussen een fiat 500 en een cooper...Een kever of 2PK heeft me nooit aangesproken (zelf vind ik een kever niet eens zo mooi). Maar een fiat'je is écht heel klein en kost veel meer in aankoop dan een mini dus is het een mini geworden
Ingediend door guus van driel op di, 06-01-2004 16:30
coopy schreef: Volgens mij kun je voor de prijs die jij in gedachte hebt geen fatsoenlijke kever kopen. Ik spreek helaas uit ervaring (en ik zat nog een paar honderd euro boven jouw richtprijs ).
die gadachte had ik ook al, maar kan ik voor 1500 euro wel een mini kopen? ( een goede)
Kan ik voor 1500 euro wel een mini kopen? ( een goede)
Ik denk dat je dan op zoek moet naar een Mini met een structureel goede basis -> GEEN ROEST!!!
Leukere dingen (interieur/customdingen/chroom, etc) komen dan later wel, maar dan heb je wel een Mini, en daar gaat het om.
Of je moet een gelukje hebben, kennis met een goede mini te koop voor vrindenprijsje ofzo. Maar vind maar zoiemand!
coopy":14x6xyci]Volgens mij kun je voor de prijs die jij in gedachte hebt geen fatsoenlijke kever kopen. Ik spreek helaas uit ervaring (en ik zat nog een paar honderd euro boven jouw richtprijs ).
die gadachte had ik ook al, maar kan ik voor 1500 euro wel een mini kopen? ( een goede)[/quote:14x6xyci]
Tja... wat is een goede. Ze hebben altijd wel roest he. Ik denk dat als je een beetje goed zoekt, dat het dan wel moet lukken.
Dan vraag ik me toch af of Kevers en Mini's elkaar zoveel ontlopen wat dat betreft. Mini en Kever die qua staat vergelijkbaar zijn, zou de Kever dus over het algemeen duurder zijn. Het is natuurlijk lastig vergelijken...
Voor zover ik me kan herinneren waren Kever-onderdelen (aardig wat) duurder dan Mini-onderdelen. Maar het is al weer een jaartje of 9 geleden dat ik een Kever had, misschien is er ondertussen wat veranderd?
Als ik je een tip mag geven.
Vrag iemand van de miniclub of die mee wilt gaan.
Mij is overkomen dat ik de mini zag en al meteen wou kopen.
Hierdoor heb ik een aantal zaken over het hoofd gezien.
roestplekken rotte banaan gaat'jes' in de dorpel.
wel te repareren maar niet echt leuk om te ondervinden tijdens een 'sleutelbuurtje'.
Maar des niet te min. Het blijft een leuk een mini.
Persoonlijk heb ik getwijfelt een fiat 500 te kopen.
Ik kick wel op kleine autootjes.
Maar ik denk dat ik die later erbij koop meer voor de hobby.
Trouwens een fiat 500 is ook nog redelijk duur voor z'n autootje.!?
Veel sucses met zoeken en uitzoeken wat je nu wilt gaan kopen.
goofyboy1 schreef: Trouwens een fiat 500 is ook nog redelijk duur voor z'n autootje.!?
fiatjes zijn een stuk ouder dan de meeste mini's dus vaak hebben ze een volledige restauratie ondergaan. en dan kost een wagentje snel 3500 euro.
ikzelf heb voor flame 2500 euro betaald(vorig jaar) 1 jaar voordat ik hem kocht zijn de a-panelen vervangen, de dorpels, de banaan en de kofferbak vervangen, de auto is totaal gespoten. nu zit er een b-tje roest op de paravaan een aan 1 kant onder de koplamp, er moet een deurskin vervangen worden (1 bobbeltje van een halve centimeter) en rondom de voorruit zit een beetje roest (1000 euro om alle plaatsen roestvrij te maken en te spuiten). dit zijn alleen estethische puntjes, er zitten geen gaten o.i.d.
dit alles ter indicatie van de kosten van een mini...
guus van driel schreef: tot nu toe ben ik het meest geneigt naar de mini kant,
klein
redelijk zuinig
en voordeliger dan de kever
Mini en redelijk zuinig? Dat gaat niet samen geloof ik. (met een kever trouwens ook niet hoor)
Een Kever en een Mini is gewoon totaal anders rijden. Wil je lekker een beetje scheuren en vind je een beetje afzien niet erg, dan zou ik voor de Mini kiezen. Wil je wat comfortabeler en rustiger rijden, dan zou ik voor een Kever kiezen. Een Mini vind ik trouwens meer geschikt voor dagelijkse auto dan een Kever, wat dat betreft heeft een Kever weer (te) ouderwetse dingetjes. Vaak ontbreken bijvoorbeeld ventilators, gordels, e.d.
Met mijn Mini 1000 reed ik ongeveer 1:14. Met de Kever ongeveer 1:7 (zowel met 1600 cc Keverblok als met GTI blok met 2 dubbele 45-er Webers, over efficiënt gesproken...).
Een Mini KAN dus wel zuinig zijn
Ik twijfelde ook eerst tussen een mini en een fiat 500, maar die fiatjes zijn gewoon belachelijk duur!!! Is echt niet normaal!
En ik vond van kinds af aan de mini al leuk, fiat kwam later, en ik kwam een (behoorlijk) goeie tegen, nietwaar FrostiE_999? voor een mooi prijsje ook nog!
En ik heb nu alles opgeknapt wat opgeknapt moest worden, net een nieuwe vsnaar, en ik kan weer racen, het rijd echt fantastisch! Lekker hard door de bochten, en optrekken gaat ook behoorlijk (en ik heb een 1000je)
Een kever heb ik ook even naar gekeken, maar ze zijn zwaarder, dus duurder, en de onderdelen zijn ook wat duurder. En hoewel ze niet zo snel roesten als een mini (de deuren van een kever zijn echter zo weg!) kost het kwa motor onderhoud, versnellingsbak en aandrijving een stuk meer dan een mini, dus jah, ik zou zeggen een mini ja!
Ik heb er ook nog steeds geen spijt van!
BadBert schreef: Euhm 1:14?? dan moet je aardig racen! Ik rijd ongeveer 1:16, en trek echt niet rustig op
Kevers zuipen wat meer idd, komt o.a. door het gewicht!
Wij zaten met de Cooper toch echt op de 1:10 en met de Kever ook ongeveer.
Als ik normaal rijdt, dus niet harder dan 120 en rustig optrek, is het verbruik 1 op 11, maar als ik wat ga doorrijden, met name accelereren en doortrekken gaat het verbruik naa 1 op 9. Met mijn mini dan.
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door guus van driel op wo, 31-12-2003 18:21
ik vind het alle 2 mooie auto's maar ik kan niet kiezen tussen de 2
waarom zou ik volgens jullie een mini moeten kopen?
en heb ik voor 1500 euro een redelijke mini?
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door bolgas op wo, 31-12-2003 18:35
Hallo twijfelaar
je had voor 1300 euro's mijn 2e mini kunnen hebben,
een goede raad als je een mini gaat kopen meld je even op dit forum en kijk of een van de altijd behulpzame mede mini rijders iets weet over deze specifieke mini/handelaar/particulier.
Misschien wil er zelfs iemand mee om het gebakje te beoordelen.
p.s je kunt ook op de button markt aan de bovenzijde van de pagina klikken daar staan er ook een paar.
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door Red Flame op wo, 31-12-2003 18:38
wij zijn ook errug objectief bij dit soort vragen...
er is al een topic: hoe is het om mini te rijden.
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door tinus op wo, 31-12-2003 19:52
voor 1500 euro kun je een leuke mini kopen.
waarom moet jij mini rijden?
heel simpel(maar niet objectief):
gevoel van een kart, lekker scherp sturen, veel bekijks(maar dat heeft een kever ook), veel evenementen als je van het clubverband houdt, redelijk zuinig(die van mij(998cc) gemiddeld tussen 1:15 en 1:18, zuiniger dan een kever), compact autootje.
succes
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door guus van driel op wo, 31-12-2003 20:28
een kever rijd ongeveer 1 op 9
dus de zuinigheid is idd ook heel belangrijk
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door Red Flame op do, 01-01-2004 13:02
wat verbruik betrefd zou ik me niet snel rijk rekenen...
mijnes doet 1:10, moet wel zeggen dat hij niet erg standaard is en zachtjes bereden wordt...
op het moment dat je een mini gaat tunen gaat je verbruik lekker omhoog.
vergelijk goed de prijzen, zeker bij auto's als mini en ook kevertjes geld heel erg wat de gek ervoor geeft. vaak kopen mensen een mini omdat ze er verliefd op zijn en dat maakt nog altijd blind.
er rijden genoeg mooie mini's rond en er staan er ook zat te koop, maar beslis niet dat je binnen een week een goede mini wilt hebben, wat dat lukt (bijna) niet. en laat je vooral niet gek maken door leuke wieltjes en veel chroom. dit alles is bij te kopen en zeker het chroomwerk is goed betaalbaar en erg leuk om regelmatig bij te kopen...
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door G-Bee op do, 01-01-2004 14:39
Is het niet simpeler klussen aan een kever?
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door tinus op do, 01-01-2004 14:45
op sommige punten wel. het motorblok haal je er in een kwartier tijd uit, om maar eens een voorbeeld te noemen. verder is de motor luchtgekoeld, dus minder complex
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door guus van driel op do, 01-01-2004 15:20
ik ga begin zomer eens rond kijken ik word in oktober pas 18 dus ik heb tijd zat, geen haast
ik wil een mini die zo orgineel mogelijk is
dus niet verbouwt door de vorige eigenaar je weet nooit of hij het goed heeft gedaan
ik heb ook de lijst met aankooptips
en er gaat een kennis mee die veel van auto's weet
niet van mini maar auto's in het algemeen
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door Tincu op do, 01-01-2004 16:27
Kijk dan ook nog even in dit topic.
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door Red Flame op do, 01-01-2004 16:39
bedenk goed dat iemand die veel van auto's weet niet direct ervaring heeft met een klassieker als mini en/of kever...
zeker de techniek is in de laatste jaren flink veranderd. wat ik bedoel is dat er veel mensen zich autokenner noemen die b.v. nog nooit een auto met carburateur gereden hebben en die dan beginnen te moppereren dat de auto slecht start (ze vergeten de choke)...
zeker punten die speciaal voor mini gevoelig zijn hoeven voor andere auto's geen problemen te geven.
er komt ook vaak gevoel om de hoek kijken, iemand die in een moderne wagen rijd dagelijks zal een mini slecht vinden rijden ookal is die mini in perfecte staat.
m.a.w. denk goed na wie je als 'specialist' meeneemt...
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door Eelke op do, 01-01-2004 17:10
Of natuurlijk meteen doorklikken naar de aankooptips
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door guus van driel op do, 01-01-2004 20:28
ik heb de handige kooptips op jullie site al uitgeprint
en red flame heeft aangeboden om mee te gaan kijken
als het kan natuurlijk
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door Mini Martin op vr, 02-01-2004 12:06
wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Objectief gezien: Een Mini natuurlijk.
Maar ik kan me goed voorstellen dat je twijfels hebt.
Ik heb ook een tijdje met de gedachten gelopen om in plaats van een Mini een Kever of een 2cv te kopen.
Vooral de kever vind ik een mooie auto, is makkelijk aan te sleutelen, heeft geen zelfdragende carrasserie en de motor kan de fietsenmaker om de hoek al repareren. Alles is er van te koop.
Het rijden opzich is qua prijs iets duurder dan een Mini. En zeg nou eerlijk, oudere auto's hebben gewoon wat meer aandacht nodig en dat kan je wat investering kosten.
Uiteindelijk is toch de Mini er gekomen. Mijn vrouw is er helemaal wild van. Het heeft ook te maken dat een Mini prettige rij-eigenschappen heeft. (het scheuren dus) Ze zien er leuk uit en zijn vrij eenvoudig door een leek op te voeren tot een waar racemonster.
Ook bij een Mini is vrijwel alles te koop en eenvoudig te repareren.
Het enige nadeel is dat ze makkelijk roesten, maar daar kan je natuurlijk zelf een hoop aan doen.
grtzz Martin
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door Red Flame op vr, 02-01-2004 13:37
pfffffffffff, zware bekentenis.
ach ja ik twijfelde tussen mini en fiat 500.
en ik heb tot op heden geen spijt
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door guus van driel op vr, 02-01-2004 15:11
tje roesten daar word ik misselijk van
dat is het ergste wat er met een auto kan gebeuren vind ik
maar zijn de bekende roestvlekken bij mini goed weg te werken?
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door Sjoerd op vr, 02-01-2004 17:03
Bij een kever kun je spatborden makkelijk vervangen door er nieuwe op te schroeven. dat kun je bij een Mini jammergenoeg niet. Echter heb je bij een mini weer een watergekoeld blok ipv lichtgekoeld bij kever.
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door tinus op vr, 02-01-2004 17:33
voordeel van het luchtgekoelde blok, van kever is dat de techniek weer simpeler is
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door tinus op vr, 02-01-2004 17:38
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door Beumert op vr, 02-01-2004 18:14
Ondanks dat ik voor de mini zou kiezen snap ik je best wel. Kever is gewoon ook een classic. Vandaag was er best goeie docu over op discovery, gezien??
Over 4 weekies mag ik ook beginnen met lessen en hoop in begin maart te slagen, kijken of ik dan in de jet black hier vlakbij mag rijden
Groeten Jochem
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door guus van driel op vr, 02-01-2004 18:33
bij een mini kun je dus die spatborden moeilijk vervangen, maar roesten die zo snel dan?
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door guus van driel op vr, 02-01-2004 21:08
welke auto heeft meer onderhoud nodig?
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door Eelke op vr, 02-01-2004 22:11
Zoals al eerder gezegd denk ik dat het onderhoud elkaar niet echt veel ontloopt. Beide auto's met "oude" techniek, dus meer onderhoud dan een moderne auto.
En ja, Mini's roesten redelijk snel. Maar als je het een keer goed aanpakt is het ook weer niet zo dat je elk jaar je spatborden hoeft te vervangen.
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door Red Flame op za, 03-01-2004 11:30
een goed begin is het halve werk... neem voldoende maatregelen tegen roest en je kan jaren vooruit.
veel onderhoud is zelf te doen, koop een haynes boek en/ of vraagbaak van olving en je kan een heel eind vooruit,
je merkt zelf dat je steeds vaker moeilijkere dingen gaat doen die je eerst te moeilijk vond om ook maar aan te denken.
ok zijn er hier op het forum diverse leden die erg behulpzaam zijn. en voor alle reparaties staan er wel tips hier op het forum.
en ja mini is en blijft English style en tja volkswagen blijft VOLK-wagen
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door Angelique op za, 03-01-2004 11:35
Ook ik was helemaal weg van 'Herbie'. Tot ik er een proefrit in maakte, toen was de keus snel gemaakt: liever een Mini. Maar de kever blijft wel mooi om te zien.
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door mini-rulez op za, 03-01-2004 12:14
Haai,
Mijn '86er Mini is te koop. Aan deze is de laatste twee jaar voor ruim 3000 Euro aan vervangen. (o.a. dorpels, bodem, subframe, wielophanging, uitlaat enz enz). Voor 1500 Euro mag hij weg. Hij heeft verse apk. Alleen de bekende roestplekken op de carrosserie. Omdat het onderstel en bodem perfect zijn kan je nog jaaaaaren vooruit als je de plekjes zelf aan pakt. Mail me maar privé voor meer info. Hij is pas voorzien van een verse apk waar hij met glans doorheen kwam.
Dennis
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door Wim op za, 03-01-2004 12:58
Ik heb als eerste auto's twee Kevers gehad, waarvan de laatste uiteindelijk een Golf GTI motor had.
IMHO zijn Kevers namelijk pas leuk als je Golf GTI'tjes de stuipen op het lijf kan jagen (en dat kon ik! )
Een Mini met 1000 cc motor is standaard al best leuk, omdat je er ontzettend hard mee door de bocht kan.
Nog een nadeel van de luchtgekoelde motor: de verwarming is catastrofaal.
Je wordt gerookt, je sterft van de kou (als je niet eerder kapot gaat aan de uitlaatgassen), of je zweet je te pletter. Kortom, werkt niet zo goed als de verwarming van een vloeistofgekoelde auto.
Als ik e.e.a. overnieuw had kunnen doen, zou ik met een Mini begonnen zijn.
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door guus van driel op za, 03-01-2004 18:39
hoe lang liggen jullie nou per maand verplicht onder de mini??,
dus niet voor betere remmen en tuning setjes enzo, gewoon om het ding roestvrij en rijdent te houden
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door coopy op di, 06-01-2004 12:50
Volgens mij kun je voor de prijs die jij in gedachte hebt geen fatsoenlijke kever kopen. Ik spreek helaas uit ervaring (en ik zat nog een paar honderd euro boven jouw richtprijs ).
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door SyRuS op di, 06-01-2004 13:52
ik twijfelde tussen een fiat 500 en een cooper...Een kever of 2PK heeft me nooit aangesproken (zelf vind ik een kever niet eens zo mooi). Maar een fiat'je is écht heel klein en kost veel meer in aankoop dan een mini dus is het een mini geworden
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door guus van driel op di, 06-01-2004 16:30
die gadachte had ik ook al, maar kan ik voor 1500 euro wel een mini kopen? ( een goede)
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door Sjoerd op di, 06-01-2004 18:57
Ik denk dat je dan op zoek moet naar een Mini met een structureel goede basis -> GEEN ROEST!!!
Leukere dingen (interieur/customdingen/chroom, etc) komen dan later wel, maar dan heb je wel een Mini, en daar gaat het om.
Of je moet een gelukje hebben, kennis met een goede mini te koop voor vrindenprijsje ofzo. Maar vind maar zoiemand!
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door FrostiE_999 op di, 06-01-2004 19:58
(had ik gevonden )
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door coopy op wo, 07-01-2004 11:05
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door Eelke op wo, 07-01-2004 13:29
Dan vraag ik me toch af of Kevers en Mini's elkaar zoveel ontlopen wat dat betreft. Mini en Kever die qua staat vergelijkbaar zijn, zou de Kever dus over het algemeen duurder zijn. Het is natuurlijk lastig vergelijken...
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door Wim op wo, 07-01-2004 13:39
Voor zover ik me kan herinneren waren Kever-onderdelen (aardig wat) duurder dan Mini-onderdelen. Maar het is al weer een jaartje of 9 geleden dat ik een Kever had, misschien is er ondertussen wat veranderd?
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door guus van driel op wo, 07-01-2004 16:50
tot nu toe ben ik het meest geneigt naar de mini kant,
klein
redelijk zuinig
en voordeliger dan de kever
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door goofyboy1 op wo, 07-01-2004 17:31
Hallo,
Als ik je een tip mag geven.
Vrag iemand van de miniclub of die mee wilt gaan.
Mij is overkomen dat ik de mini zag en al meteen wou kopen.
Hierdoor heb ik een aantal zaken over het hoofd gezien.
roestplekken rotte banaan gaat'jes' in de dorpel.
wel te repareren maar niet echt leuk om te ondervinden tijdens een 'sleutelbuurtje'.
Maar des niet te min. Het blijft een leuk een mini.
Persoonlijk heb ik getwijfelt een fiat 500 te kopen.
Ik kick wel op kleine autootjes.
Maar ik denk dat ik die later erbij koop meer voor de hobby.
Trouwens een fiat 500 is ook nog redelijk duur voor z'n autootje.!?
Veel sucses met zoeken en uitzoeken wat je nu wilt gaan kopen.
groeten joost
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door Sjoerd op wo, 07-01-2004 17:38
Klopt! die zijn echt niet te betalen! voor een beetje restoproject betaal je zo 1000 euro (uitzonderingen daargelaten natuurljk), belachelijk gewoon.
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door Red Flame op wo, 07-01-2004 17:42
fiatjes zijn een stuk ouder dan de meeste mini's dus vaak hebben ze een volledige restauratie ondergaan. en dan kost een wagentje snel 3500 euro.
ikzelf heb voor flame 2500 euro betaald(vorig jaar) 1 jaar voordat ik hem kocht zijn de a-panelen vervangen, de dorpels, de banaan en de kofferbak vervangen, de auto is totaal gespoten. nu zit er een b-tje roest op de paravaan een aan 1 kant onder de koplamp, er moet een deurskin vervangen worden (1 bobbeltje van een halve centimeter) en rondom de voorruit zit een beetje roest (1000 euro om alle plaatsen roestvrij te maken en te spuiten). dit zijn alleen estethische puntjes, er zitten geen gaten o.i.d.
dit alles ter indicatie van de kosten van een mini...
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door coopy op wo, 07-01-2004 18:05
Mini en redelijk zuinig? Dat gaat niet samen geloof ik. (met een kever trouwens ook niet hoor)
Een Kever en een Mini is gewoon totaal anders rijden. Wil je lekker een beetje scheuren en vind je een beetje afzien niet erg, dan zou ik voor de Mini kiezen. Wil je wat comfortabeler en rustiger rijden, dan zou ik voor een Kever kiezen. Een Mini vind ik trouwens meer geschikt voor dagelijkse auto dan een Kever, wat dat betreft heeft een Kever weer (te) ouderwetse dingetjes. Vaak ontbreken bijvoorbeeld ventilators, gordels, e.d.
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door Wim op wo, 07-01-2004 18:21
Met mijn Mini 1000 reed ik ongeveer 1:14. Met de Kever ongeveer 1:7 (zowel met 1600 cc Keverblok als met GTI blok met 2 dubbele 45-er Webers, over efficiënt gesproken...).
Een Mini KAN dus wel zuinig zijn
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door BadBert op wo, 07-01-2004 18:58
Ik twijfelde ook eerst tussen een mini en een fiat 500, maar die fiatjes zijn gewoon belachelijk duur!!! Is echt niet normaal!
En ik vond van kinds af aan de mini al leuk, fiat kwam later, en ik kwam een (behoorlijk) goeie tegen, nietwaar FrostiE_999? voor een mooi prijsje ook nog!
En ik heb nu alles opgeknapt wat opgeknapt moest worden, net een nieuwe vsnaar, en ik kan weer racen, het rijd echt fantastisch! Lekker hard door de bochten, en optrekken gaat ook behoorlijk (en ik heb een 1000je)
Een kever heb ik ook even naar gekeken, maar ze zijn zwaarder, dus duurder, en de onderdelen zijn ook wat duurder. En hoewel ze niet zo snel roesten als een mini (de deuren van een kever zijn echter zo weg!) kost het kwa motor onderhoud, versnellingsbak en aandrijving een stuk meer dan een mini, dus jah, ik zou zeggen een mini ja!
Ik heb er ook nog steeds geen spijt van!
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door guus van driel op wo, 07-01-2004 19:08
nou een mini kan toch wel standaard zonder tuningkits 1 op 14 ofzo halen toch?
kever rijd met geluk 1 op 9
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door BadBert op wo, 07-01-2004 19:29
Euhm 1:14?? dan moet je aardig racen! Ik rijd ongeveer 1:16, en trek echt niet rustig op
Kevers zuipen wat meer idd, komt o.a. door het gewicht!
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door guus van driel op wo, 07-01-2004 19:34
1 op 16 das nog beter
bijna 2 keer zo zuinig als een kever
scheeld wel erg veel op jaar basis
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door Sylvain op wo, 07-01-2004 19:53
Niet over nadenken, gewoon een mini kopen!
A MINI every day keeps the doctor away!
Verbroederd met MCCIO & MATW
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door BadBert op wo, 07-01-2004 20:56
Sylvain, couldn't agree more!
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door coopy op do, 08-01-2004 10:26
Wij zaten met de Cooper toch echt op de 1:10 en met de Kever ook ongeveer.
RE: wat moet ik kopen, een mini of een kever?
Ingediend door prutser op do, 08-01-2004 10:34
Als ik normaal rijdt, dus niet harder dan 120 en rustig optrek, is het verbruik 1 op 11, maar als ik wat ga doorrijden, met name accelereren en doortrekken gaat het verbruik naa 1 op 9. Met mijn mini dan.
Paginering