1000 cc motor loopt slecht.

default

RE: 1000 cc motor loopt slecht.

hallo Allemaal.

Wie kan mij helpen ?

Ik reed gisteren normaal 50 km met de mini toen is mijn motor raar geluid maken met rijden kon tien harder dan 50 km mijn motorblok loopt nou op twee cilingers en start heeel slecht de alle bougie's vonken heel goed iemand een idee wat het is ?


Gr Mark

RE: 1000 cc motor loopt slecht.

Hi,

Als ik even het fijne weer van gisteren in ogenschouw neem en er vanuit ga dat je geen electronische onsteking hebt zou ik de verdelerkap goed vochtvrij maken (WD 40) en indien aanwezig een rubberen keukenhandschoen om de verdelerkap en kabels heen monteren.

Dat ga ik vanmiddag ook nog even doen aangezien ik gisteren bij het chauffeuren voor het huwelijk van Wouter en Hester op een gegeven moment ook een sputterend motortje kreeg.
Symptomen zijn inderdaad het gevoel dat ie op nog maar 2 of 3 cilinders loopt, trekkracht is volkomen weg.

Succes!

Paul

RE: 1000 cc motor loopt slecht.

Ehm... Ik hoor net dat de bougies heel goed vonken... Dan lijkt het me toch geen probleem met de ontsteking.

default

RE: 1000 cc motor loopt slecht.

De motor blok maakt heel raar geluid net dat je uitlaat eruit ligt....
En de motor draait op twee cylingers volgens mij ligt er ergens koppakking eruit

RE: 1000 cc motor loopt slecht.

Ik wou het niet zeggen omdat ik mezelf er de laatste tijd op betrap dat ik dat wel erg vaak roep... Maar het zou kunnen, ja.

RE: 1000 cc motor loopt slecht.

Daar had ik laatst ook last van, niet starten en slecht lopen. Dit ondanks dat bougies wel vonken, ik heb toen de verdelerkap en bougiekabels vervangen (en contactpunten afgesteld) en toen was het probleem wel opgelost.

default

RE: 1000 cc motor loopt slecht.

ik heb de verdelerkap van een andere mini uitgeprobeerd maar dan doetie helemaal niks met starten je hoort dat je cylingers raar geluid maken en met de oude verdelerkap dan start die wel maar dan na 10 x en als je gas geeft dan hoor je hele raar geluid de motor draait op twee cylingers had een kennis over

RE: 1000 cc motor loopt slecht.

Mark, zou je eerst je eigen bericht kunnen nalezen voor je het post. Gebruik van leestekens wordt gewaardeerd :)

IK heb hetzelfde probleem eens gehad. Ook de bougies vonkten gewoon. Na vervanging van de verdeelkap en rotor samen met de bougies was het probleem opgelost.

Op welke 2 cylinders loopt hij (als hij draait)? Dit is te testen door een voor een de bougiekabels eraf te trekken, als hij niet slechter gaat lopen, betekent dat de betreffende cylinder het niet doet.

Naast een kapotte koppaking kan een andere oorzaak een verbrande klep zijn.

Wouter

default

RE: 1000 cc motor loopt slecht.

Wouter heeft net die test gedaan wat in je info stond als ik de bougie;s kabels los gaat maken dan draait er twee cylinder niet ze vonken wel maar de rest doen ze niks

Ik denk dat de koppaking eruit ligt ofzo

RE: 1000 cc motor loopt slecht.

Als het je koppakking is, waarschijnlijk dan de verbinding tussen de twee middelste cylinders, is het een kwestie van een paar uur om dat te vervangen.

Als nou toch het hele blok naar zijn grootje is, waarvan ik de kans klein inschat, kun je wel even kijken op www.marktplaats.nl. Voor zo'n 50 euro moet je zeker wat hebben.

Wouter

RE: 1000 cc motor loopt slecht.

Inderdaad ik zou eerst de cilinderkop er vanaf halen, dan kun je ook zien of de zuigers of de zuigerveren geen schade hebben aangericht aan de cilinderwand.

RE: 1000 cc motor loopt slecht.

Paul schreef:
Hi,

Als ik even het fijne weer van gisteren in ogenschouw neem en er vanuit ga dat je geen electronische onsteking hebt zou ik de verdelerkap goed vochtvrij maken (WD 40) en indien aanwezig een rubberen keukenhandschoen om de verdelerkap en kabels heen monteren.





Die keuken handshoen zou ik neit doen omdat deze niet waterdicht is. Als gevolg hiervan blijft er vocht in de handschoen hangen en dat wil je juist voorkomen. Ik had dit ook tot ik er door Mèèrte op gewezen werdt toen ik zelf met een soortgelijk probleem stond. Wat er nog meer zou kunnen aan de hand zou kunnen zijn is problemen met je bobine. Bij mij sluit het afdichtingsrubertje van de kabel niet die naar je verdeelkap gaat. Daardoor geeft hij vonken naar buiten en krijgt je verdeelkap niet genoeg vonk. En dan gaat hij ook op minder cylinders lopen en verdwijnt je trekkracht. bij mij niet bij 50 maar vanaf 80 op de snelweg met dit weer.

Ik zou dit zeker nakijken misschien dat het helpt. Verder kan ik je in plaats van die handschoen aanraden om een busje Holds- verdamper te halen. Dat is een soort vernis die je over bobine, bougiekabels, bougies en verdeelkap spuit waardoor deze voor de winter waterafstotend zijn. Werkt volgens de wegenwacht fantastisch

default

RE: 1000 cc motor loopt slecht.

bedankt voor de tips

zal vanavond effe alles eraf halen van de motor....


gr mark

RE: 1000 cc motor loopt slecht.

bij mij lekte hij daar ook. ik kreeg een optater als ik er in de buurt kwam met mijn hand. ik zou gewoon alles vervangen (rotor, verdeelkap, bougies+ kabels in ieder geval, anders ook condensator en puntjes)
kost ongeveer 40 EUR totaal ( maar het kan vast goedkoper want ik heb het bij ben van leeuwen gekocht). ook als je er daadwerkelijk een nieuw blok in gaat zeten (lijkt mij wat voorbarig) zou ik dit vervangen.

RE: 1000 cc motor loopt slecht.

Vraag wie een motorblok te koop heeft gesplit: http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=1638