1000cc motor loopt onrustig

RE: 1000cc motor loopt onrustig

hoi,

gisteren wou me mini 1000cc weer niet starten!
dus ben ik even alles gaan nalopen
even gekeken of alles van men carb, nog vast zat omdat ik die recent er even afgehad had,
om mijn lcb uitlaat te monteren!

maar alles lijkt nog goed te zitten!
nou ik dacht dan maar maar eens de bougies controleren ze zagen allemaal zwart en heb ze toen maar even met een staal borstel schoon gemaakt na dat ik dat gedaan heb starte me mini wel weer duurde ff maar hij deed het!
Nu start hij wel weer meteen!
maar hij loop nou zo onrustig en als ik nu eens flik gas geef als hij stationeer loopt dan plop de uitlaat lijk wel of er te weinig lucht door heen komt en dan weer ineens heel veel!

nu heb ik dus geen idee wat er aan de hand is misschien zijn me bougies toch niet meer goed ofzo?

graag even jullie suggesties?

mvg
suffe

default

RE: 1000cc motor loopt onrustig

suffe schreef:
hoi,

gisteren wou me mini 1000cc weer niet starten!



## [i:10i0xa6t]weer niet[/i:10i0xa6t] vraagt naar wat nadere uitleg


even gekeken of alles van men carb, nog vast zat omdat ik die recent er even afgehad had,



## er zit wel olie in de dashpot, of heb je die er bij het knutselen uit laten lopen?


maar hij loop nou zo onrustig en als ik nu eens flik gas geef als hij stationeer loopt dan plop de uitlaat lijk wel of er te weinig lucht door heen komt en dan weer ineens heel veel!



## waren die bougies voordat je die uitlaat veranderde dan niet zwart??
heb je bij het terugzetten van de carburateur op het inlaatspruitstuk een [i:10i0xa6t]nieuwe[/i:10i0xa6t] pakking gebruikt?
imho klinkt het een beetje naar [i:10i0xa6t]luchtlekken[/i:10i0xa6t] (=valse lucht)

RE: 1000cc motor loopt onrustig

idd valse lucht zat ik ook aan te denken!
en het weer niet starten kwam doordat ik voorheen een dooie accu had!

en of me boudies al zwart waren voor dat ik de andere uitlaat monteerde weet ik niet!

maar waar ik nu wel achter ben gekomen dat je de bougies kabels wel op de juiste bougie moet zetten omdat het anders dus fout gaat!
ik had namelijk de eerset en de 2de omgedraait!

nu heb ik ze weer goed gezet en nu doed hij het weer perfect!

als ik nu onzit zit te vertellen dan hoor ik het ook graag maar hij doet he iniedergeval weer! :D :D

toch bedankt!
mvg
Suffe

default

RE: 1000cc motor loopt onrustig

suffe schreef:

ik had namelijk de eerset en de 2de omgedraait!

nu heb ik ze weer goed gezet en nu doed hij het weer perfect!





## ome theo heeft pas een prachtig plaatje gepubliceerd:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/tu ... lgord4.jpg

8)

RE: 1000cc motor loopt onrustig

idd nu zitten ze zo!
en hij doet het perfect!

RE: 1000cc motor loopt onrustig

metrodriver schreef:
## waren die bougies voordat je die uitlaat veranderde dan niet zwart??
heb je bij het terugzetten van de carburateur op het inlaatspruitstuk een [i:3b6ado0b]nieuwe[/i:3b6ado0b] pakking gebruikt?
imho klinkt het een beetje naar [i:3b6ado0b]luchtlekken[/i:3b6ado0b] (=valse lucht)




Als de motor lucht trekt worden de bougies eerder wit dan zwart :?
default

RE: 1000cc motor loopt onrustig

Mini4Ever schreef:

Als de motor lucht trekt worden de bougies eerder wit dan zwart :?




## op zich wel, maar niet in 5 minuten.. ;)