1000HL automaat houdt in

RE: 1000HL automaat houdt in

Hallo allemaal,

Een maat van mij heeft een mini 1000HL automaat, het motortje loopt stationair goed, totdat je er mee gaat rijden, een kilometer of 2 gaat het goed, maar dan begint de motor te "smoren" net of die geen brandstof krijgt, maar bij de hs4 carb stroomt de overloop over, dus brandstof krijgt die wel.

Tijdens de beginfase van het rijden, werkt die perfect, de automaat schakelt perfect, en dan plots begint die in toeren te verminderen en terug te schakelen

In eerste instantie dacht ik aan vapourlock, dus heb ik de carb schoongemaakt, hitteschild tussen spruitstuk en carb, maar geen succes.

Vervolgens hebben we de ontsteking vervangen naar 1 met een electronische ontsteking, hierdoor is er nog geen verbetering.

Ga van de week eens proberen met een grotere carb Hiff38 of hiff44, wellicht krijgt die te weinig brandstof.

Iemand nog tips of adviezen?

Verder nog wat info van de auto:

het is een 1000HL automatic A-blok, verder heeft de auto een flipfront, verder niks geen getuned iets erop.

De motor wordt nog wel erg warm, thermostaat vervangen van een 82 graden naar een 88 graden, olie vervangen naar 20w50.

Na een compressie test: kwam uit dat alle cylinders de juiste compressie hebbe.

De bougies geven aan dat die te weinig brandstof zou krijgen, maar als we hem alleen stationair laten lopen en dan de bougies controleren, dan zijn ze "koffiebruin", type bougies zijn ngk PB6ES, na mijn weten zijn dit de juiste bougies.

Ander luchtfilter geprobeerd, maar dit gaf geen succes.

ik sta open voor tips of ideeen.

Alvast bedankt

mvg

Frans

RE: 1000HL automaat houdt in

Werkt de tankontluchting wel goed?
Oftewel: als het gebeurt (inhouden) en je stopt en draait de tankdop los, hoor je dan een zuigend geluid?
Omdat het probleem pas na een tijdje optreedt, kan het ook nog aan je bobine liggen: als deze kapot of doorgeslagen is komen de problemen pas als het ding wat warmer wordt.
Champion N9Y of NGK BP(R)6ES zijn de juiste bougies inderdaad.

RE: 1000HL automaat houdt in

Als je blokje overigens warm loopt ben je beter af met een 82 graden thermostaat dan een 88..

RE: 1000HL automaat houdt in

De Bobine, wordt niet eens warm, blijft koud.

Het is een mini met een Carburateur, zoiets komt toch alleen voor bij injectie modellen? maar zal er eens naar kijken, lijkt mij sterk.

We hebben wel de brandstofleiding doorgeblazen met lucht.

De flotterkamer zit wel vol met brandstof

Er zat een 82 graden thermostaat in, maar nu hebben we er een 88 graden in, daardoor is lijkt die wel iets beter te rijden

RE: 1000HL automaat houdt in

welke bougies heb je er nu inzitten? typfoutje of toch de verkeerde...

RE: 1000HL automaat houdt in

NGK BP6ES

RE: 1000HL automaat houdt in

Wel de juiste naald?

ADE

RE: 1000HL automaat houdt in

begin eens met de juiste naald zoals hierboven beschreven is.

stationair (koud?) zijn de bougies goed van kleur, daarna te arm. ik krijg toch het vermoeden dat je helemaal fout zit qua afstelling. carb helemaal dichtdraaien en dan anderhalve slag open (liever iets verder) en vanuit die stand beginnen...

dan je ontstekingstijd goed zetten en daarna weer verder met de carb.

een hs4 moet meer dan genoeg zijn, alleen mag de vlotterkamer niet overlopen, dus vlottertje werkt niet meer, er zit nu teveel brandstof in die ook doordruppelt in je inlaat, dus krijg je je mengsel nooit goed.. enige oplossing is die vlotter vernieuwen en dus een lekvrije carb maken.

een hiff44 is nogal overkill, gaat het dus ook niet worden.

krijg een beetje het idee dat je heel veel probeerd maar niet gericht aan het oplossen bent, eindeloos dingen vervangen is echt niet de oplossing.

succes met de vlotter!!!

RE: 1000HL automaat houdt in

Ik zie dat ik hier om mijn eigen account zit:

Snarfvz = ook MCA77

Ik heb al eerst de HS4 carb schoon gemaakt, deze was sterk vervuild, vervolgens een hitteschild er tussen ( die zat er niet tussen) ander in en uitlaat spruitstukken

In de HS4 zit nu een AAS naald, de "originele" naald was uit een B-serie (volgens mij)

Die maat van mij wil een grotere carb, prima dan zetten we er een grotere Carb op, ik denk dat ik hem maar gewoon even laat aanklooien, en als die nog niet uitkomt, dan probeer ik het wel weer eens even.

Dit is zijn (mijn maat zijn) mini, en steeds maar weer koppakking opblazen, ik denk dat die maximaal 6 maanden met een koppakking doet