Heb het probleem dat ik geen motornummer od identificatie plaatje heb onder de eerste bougie.
Weet imand de boring en slag van een 1100.
Heb de laagste stand ( 77mm )en diameter ( 65mm ) van de piston gemeten .
Ik hoop dat dit zo wat klopt
drommy schreef: Heb het probleem dat ik geen motornummer od identificatie plaatje heb onder de eerste bougie.
Weet imand de boring en slag van een 1100.
Heb de laagste stand ( 77mm )en diameter ( 65mm ) van de piston gemeten .
Ik hoop dat dit zo wat klopt
Even voor mijn duidelijkheid, wat zie jij als de eerste bougie? De linker als je er voor staat?
Het plaatje zit namelijk aan de rechter kant, zie de foto van het door mij gelinkte topic, 1e foto staat een rode cirkel waar het plaatje zou moeten zitten...
Zoals de volgorde van de ontsteking. Vanaf de radiator te starten 1, 3, 4 , 2.
Ik bedoel dus die aan de kant van de radiator.
Heb het blok gekocht als 1100 van tjuupje.
Alle info is welkom
@Theo V.D.B
Om de slag van de krukas te meten moet ik dan een piston op zijn laagste positie brengen?
Op de achterkant van het motorblok staat 12A497
In de kop staat 12A1456
Op de piston staat M2039 X27
Gemeten boring is 65mm en slag is 77mm denk ik.
Ingediend door R van Engelen op di, 08-10-2013 19:20
Als ik de cijfers eens bekijk met de gegevens die ik heb, en corrigeer me gerust als ik iets fout heb.
12a497 is bij mij een 1275 A+ blok
De kop weet ik niet zeker.
weet alleen dat een standaard 1100 kop als code 12G202 heeft
Ingediend door Theo van den Bogaard op wo, 09-10-2013 09:47
12a497 als motornummer op het identificatieplaatje is 1275 A+
12a497 als gietnummer op het blok is een smallbore (850/997/998/1098)
12A1456 is een standaard 1000 kop
verschil tussen zuiger op ODP en BDP is slag
om zeker te zijn, en als je het blok toch openmaakt:
Crankshaft (casting number 12A595) (12A1451) 998cc and Cooper 998cc
Crankshaft (casting number 12G82) 1100cc
RE: 1100 motorblok?
Ingediend door drommy op di, 08-10-2013 11:04
Hoe kan ik nog zien of ik wel degelujk een 1100 blokje heb aangekocht?
Er zit geen identificatie plaatje op.
Alvast bedankt voor de hulp.
RE: 1100 motorblok?
Ingediend door Arie B op di, 08-10-2013 11:19
Probeer het eens met de info in dit topic:
link
RE: 1100 motorblok?
Ingediend door R van Engelen op di, 08-10-2013 11:24
Voor een echt 1100 blok zou de code met 10H moeten beginnen.
Een 1000 is als begin code 99H
RE: 1100 motorblok?
Ingediend door drommy op di, 08-10-2013 13:35
Heb het probleem dat ik geen motornummer od identificatie plaatje heb onder de eerste bougie.
Weet imand de boring en slag van een 1100.
Heb de laagste stand ( 77mm )en diameter ( 65mm ) van de piston gemeten .
Ik hoop dat dit zo wat klopt
RE: 1100 motorblok?
Ingediend door Theo van den Bogaard op di, 08-10-2013 13:46
1100 boring: 64.58 mm x slag: 83.72 mm
1000 boring: 64.58 mm x slag: 76.2 mm
voor een 1000'je zit je goed ..
groetjes,
Theo van den Bogaard
RE: 1100 motorblok?
Ingediend door R van Engelen op di, 08-10-2013 13:49
Maar voor een 1100 ben ik bang van niet.
staat er een identificatie nummer op de krukas?
Dan weet je al snel of het een grotere slag is of niet.
RE: 1100 motorblok?
Ingediend door Arie B op di, 08-10-2013 15:27
Even voor mijn duidelijkheid, wat zie jij als de eerste bougie? De linker als je er voor staat?
Het plaatje zit namelijk aan de rechter kant, zie de foto van het door mij gelinkte topic, 1e foto staat een rode cirkel waar het plaatje zou moeten zitten...
RE: 1100 motorblok?
Ingediend door drommy op di, 08-10-2013 15:39
Zoals de volgorde van de ontsteking. Vanaf de radiator te starten 1, 3, 4 , 2.
Ik bedoel dus die aan de kant van de radiator.
Heb het blok gekocht als 1100 van tjuupje.
Alle info is welkom
RE: 1100 motorblok?
Ingediend door Theo van den Bogaard op di, 08-10-2013 16:21
heb je een foto?
staat er een gietnummer op de kop (ergens onder het kleppendeksel)?
een blok zonder plaatje is altijd een gok, meten is weten .. alleen om heel zeker te zijn zou je dus de slag van de krukas moeten meten
FWIW,
Theo van den Bogaard
RE: 1100 motorblok?
Ingediend door drommy op di, 08-10-2013 18:41
@Theo V.D.B
Om de slag van de krukas te meten moet ik dan een piston op zijn laagste positie brengen?
Op de achterkant van het motorblok staat 12A497
In de kop staat 12A1456
Op de piston staat M2039 X27
Gemeten boring is 65mm en slag is 77mm denk ik.
RE: 1100 motorblok?
Ingediend door R van Engelen op di, 08-10-2013 19:20
Als ik de cijfers eens bekijk met de gegevens die ik heb, en corrigeer me gerust als ik iets fout heb.
12a497 is bij mij een 1275 A+ blok
De kop weet ik niet zeker.
weet alleen dat een standaard 1100 kop als code 12G202 heeft
RE: 1100 motorblok?
Ingediend door drommy op di, 08-10-2013 20:41
Nu ben ik helemaal de weg kwijt
RE: 1100 motorblok?
Ingediend door Theo van den Bogaard op wo, 09-10-2013 09:47
12a497 als motornummer op het identificatieplaatje is 1275 A+
12a497 als gietnummer op het blok is een smallbore (850/997/998/1098)
12A1456 is een standaard 1000 kop
verschil tussen zuiger op ODP en BDP is slag
om zeker te zijn, en als je het blok toch openmaakt:
Crankshaft (casting number 12A595) (12A1451) 998cc and Cooper 998cc
Crankshaft (casting number 12G82) 1100cc
wat meer info:
https://www.somerfordmini.co.uk/eshop/i ... age&id=108
HTH,
Theo van den Bogaard