120 km op de teller 98,5km op de gps

RE: 120 km op de teller 98,5km op de gps

Halllo,

Mijn mini rijdt nu vloeiend 95km daarna klimt ie naar 100km . Mijn kilometerteller geeft 120 aan maar mijn gps nog net geen 100. Ikga ervan uit dat gps juist is. Ik maak op teller bij 120km 4500 toeren wat volgens de gps rond de 100 is. Waar moet ik nu van uit gaan? Een mini 1000cc automaat moet toch wel 120 kunnen rijden. Graag tips en reacties. Alvast bedankt

grt Loekie

RE: 120 km op de teller 98,5km op de gps

Hoi,

ik denk dat je safe zit bij het nemen van het gemiddelde! (Dat kan ik ook nog wiskundig onderbouwen als wiskunde student) Maar ik weet uit ervaring dat mijn GPS bij mijn mini en bij de auto van mijn vriendin en vader altijd +-10 km/h te langzaam aangaf. Ik heb wel een Tomtom GPS. Ik weet niet waarom die dat doet want de afstand pakt ie wel goed. Dus ik zou uitgaan van gps +10 oftewel het gemiddelde!:D

MVg Cyril :D

RE: 120 km op de teller 98,5km op de gps

mijn mini automaat (mayfair 1000cc 1986) rijd ook heel vloeiend en sterk naar de ongeveer 95 km/h, daarna gaat het langzamer.
Ik weet niet hoe origineel die van jou is, bij mij zijn de in en uitlaat poorten een beetje aangepast, maar dit was meer om de extra weerstand van mijn 175 13"banden/velgen te compenseren.

mijn mini gaat ongeveer 155 km/h op de teller.
Top is altijd per mini verschillend, maar ik had ergens gehoord dat een goede automaat ongeveer 130 km per uur moet gaan (echte kilometers). Weet niet in hoeverre dit waar is...

Bij de 100 rijd ik 95 in het echt, en bij de 125 rijd ik iets van 118. Dit is gecontroleerd door mijn vader zijn gps wat ik even had geleend.

GPS is heel naukeurig, dus ik zou die aanhouden.
Misschien dat je teller een beetje meer afwijkt dan normaal ofzo, dat kan altijd natuurlijk.

Bij mij zitten er ook niet de originele tellers in, maar de witte van de mini cooper met notenhouten dash.
misschien geeft die van mij wel een andere waarde door de 13"ipv 12" wielen
Watvoor maat heb jij?

GPS van mijn pa geeft dezelfde waarde aan als verschillende laserbordjes die bij mij in de buurt staan, en ook de snelheid welke de politie met geijkte meters hadden gemeten ;) (het is een Tom Tom Go)
Houd iig je gps maar aan, dan denk ik wel dat je goed zit

RE: 120 km op de teller 98,5km op de gps

ik heb 12"velgjes eronder. Gezien de snelheden van het omliggende verkeer krijg ik de indruk dat gps niet erg nauwkeurig mbt snelheid. Ik rij met het verkeer mee met 120 en kan me niet voorstellen dat we met ons allen 98 km rijden.

Groetjes Loekie 8)

RE: 120 km op de teller 98,5km op de gps

Dan zou het kunnen dat de gps beetje storing heb ;)

Maar als je geowon mee rijd het het verkeer dan denk ik dat je wel goed zit... en dat je gps beetje afwijkt... zou kunnen natuurlijk, ligt er aan waar de ontvanger ligt..

Maak je maar niet te veel zorgen denk ik hoor!!

RE: 120 km op de teller 98,5km op de gps

ben wel benieuwd of een 1000 automaat 120 km kan halen. Hoeveel toeren rijdt men met een 1000cc gemiddeld bij 120? kan ik dat ergens terug vinden. Is er een indicatietabel oid. Ik hoor het wel.


Groet Loekie

RE: 120 km op de teller 98,5km op de gps

als mijn toerenteller gemaakt is (geeft te 2x zoveel aan als normaal) kan ik het je vertellen

Mijn 1000cc automaat haalt met gemak de 120 hoor.... en als het goed is moeten ze origineel iets van 130 kunnen dacht ik :?

RE: 120 km op de teller 98,5km op de gps

wat voor eindoverbrenging heb je?

RE: 120 km op de teller 98,5km op de gps

ik heb helaas geen flauw idd :? kan ik dat ergens aflezen?


bij hoeveel toeren rij je ongeveer 120?

groet Loekie

RE: 120 km op de teller 98,5km op de gps

Klinkt als 3.44. 4500RPM op 120 op de teller. Ik rij met 3.1 en zit op 4000RPM 130. Denk dat dat het grootste probleem geeft. Automaat heeft meer verliezen in de aandrijving dan een handgeschakelde bak van een mini. En als ik me niet vergis dan heeft de mini zo'n beetje max vermogen bij 4600RPM? Zou verklaren waarom ie dan niet harder wil. Rolweerstand en luchtweerstand spelen een zware rol bij de topsnelheid....

RE: 120 km op de teller 98,5km op de gps

Mijn mini ging op de rollenbank gemeten 10 km langzamer dan wat de teller aangaf. Dat was bij de meeste mini's ongeveer het geval.

RE: 120 km op de teller 98,5km op de gps

Ik heb kennelijk ergens een foutje gemaakt bij het reviseren van mijn MG blok conversie.

Ik heb een 3.1 diff en rij op 10 inchers en dacht het juiste wormtandwiel ed te hebben, maar 40 km p/u op teller is 54 km p/u on the road...

*kuch*

RE: 120 km op de teller 98,5km op de gps

kan ik dat ergens aflezen




volgens:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/1000.htm
zou het 3.44 zijn voor de automaat voor 1988
en 3.27 daarna

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: 120 km op de teller 98,5km op de gps

GPS is niet altijd zo betrouwbaar, licht eraan hoeveel sattelieten je op dat moment aankunt, kan een paar meter afwijken dus verkeerde snelheid aangeven. Ligt er natuurlijk ook aan wat voor navigatiesysteem je heb.

Ik zou eens proberen achter een andere auto aan te rijden die het wel goed aangeeft. Of tel de tijd dat je over een kilometer doet (of meerdere om nauwkeurig te zijn), via de paaltjes die langs de weg staan, zo deed ik dat vroeger ook bij mijn pa in de auto met een stopwatch.

RE: 120 km op de teller 98,5km op de gps

BadBert schreef:
als mijn toerenteller gemaakt is (geeft te 2x zoveel aan als normaal) kan ik het je vertellen

Mijn 1000cc automaat haalt met gemak de 120 hoor.... en als het goed is moeten ze origineel iets van 130 kunnen dacht ik :?




Gister nog op een vlakke snelweg 135 op de teller gereden met me automaat ;-D tomtom zei ook dat 136 km reed dus het zal ongeveer wel kloppen :-D

RE: 120 km op de teller 98,5km op de gps

Ik rijd met mijn 81 automaat op 10" maximaal 110 en dan rijd ik op de 100km weg andere weggebuikers voorbij. Met mijn andere automaat die ik 2 jaar geleden had kon ik in een ruk bijna van stilstand tot ongeveer 120-125 optrekken daarna begon hij pas in te houden.