1275 A+ motor met catalyst

RE: 1275 A+ motor met catalyst

Ben since kort in het bezit van een Rover Mini sprite of 1992 met een 1275 motor (12A2BG02)met catalyst (french only spec).
De vorige eigenaar heeft de catalisator pot verwijderd en een standaard uitlaat gemonteerd,alles functioneerd prima (motor loopt zeer goed),maar mijn vraag is de volgende:
Op het eerste stuk uitlaatpijp (vanaf het spruitstuk)zit nog een dun metalen buisje welke naar voren loopt en eindigd net links van de bobine,daar heeft men het buisje afgedicht met een plugje.
Kan iemand mij vertellen wat hierop aangesloten hoort te zitten als ik het weer in de orginele staat wil hebben (met catalyst).

Bedankt,

Peter

RE: 1275 A+ motor met catalyst

Ik kan zo snel geen afbeelding vinden, maar ik vermoed dat je een buisje bedoelt wat uitsluitend dient om tijdens een motor-check-up de uitlaatgassen te meten.

De Rover diagnose-computer (Testbook) heeft een sensor die op die plaats de uitlaatgasmeting doet. Verder niet benodigd wanneer je de katalysator terug wilt plaatsen.

Post anders voor de zekerheid nog even een foto ?

RE: 1275 A+ motor met catalyst

Erik,
Bedankt voor de snelle reactie.
Kan geen photo's plaatsen, maar ze je wel e-mailen als je dat wenst.

Is er enig verschil in de motor prestaties als er geen catalyst gemonteerd is, zo niet dan monteer ik er geen.
Groeten,

Peter

RE: 1275 A+ motor met catalyst

Het buisje heeft inderdaad met uitstootmetingen te maken. Voor jouw bouwjaar echter niet relevant gezien daar nog gewoon bij de uitlaat gemeten mag worden.